ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Αριθμ. 9A/2005
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Αριθμ. 9/2000
Κανονισμός ρύθμισης μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις.
Καταργείται με την παρ. α άρθρο 20 της 15005 οικ.Φ.700.9/2021 ΦΕΚ: 1923/Β/13.05.2021
15005 οικ.Φ.700.9/2021
Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2021 πυροσβεστικής διάταξης με θέμα: Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους.
21545 οικ.Φ.700.9/2024 ΦΕΚ: 2387/Β/22.04.2024:Άρθρο 25 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι διατάξεις της υπό στοιχεία 15005 οικ. Φ.700.9/13.5.2021 απόφασης του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη «Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2021 πυροσβεστικής διάταξης με θέμα: Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους» (Β’ 1923)
-21545 οικ.Φ.700.9/2024 ΦΕΚ: 2387/Β/22.04.2024 άρθρο 6:Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από 1η Μαΐου 2024
21545 οικ.Φ.700.9/2024
Έγκριση της υπ’ αρ. 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης «Καθορισμός μέτρων και μέσων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς χώρους».
48144/2643/2022
Συνδρομή της Δασικής Υπηρεσίας στον έλεγχο τήρησης μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους από τα αρμόδια Πυροσβεστικά Όργανα» ΑΔΑ:6ΖΒ74653Π8-ΞΔΥ
18851 οικ.Φ.700.20/2023
Έγκριση της υπ’ αρ. 20/2023 πυροσβεστικής διάταξης με θέμα: «Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, σε εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα».
ΣΤΕ/685/2019
Δασικοί χάρτες:..Επειδή, οι προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 23 παρ. 4 του ν. 3889/2010, όπως ίσχυαν κατά το χρόνο που εκδόθηκε η προσβαλλόμενη πράξη, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της τελευταίας, προβλέπουν, κατά το ρητό τους γράμμα, την αποτύπωση και εξαίρεση από την ανάρτηση δασικών χαρτών των περιοχών όπου έχουν αναπτυχθεί «οικιστικές πυκνώσεις», των οποίων δεν περιέχει ορισμό. Οι εν λόγω συγκεντρώσεις κτιρίων, πάντως, δεν εμπίπτουν, κατά την έννοια του νόμου, ούτε σε περιοχές εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή νομίμως υφισταμένων οικισμών, οι οποίες, κατά το σύστημα του νόμου, αποτυπώνονται στο υπόβαθρο του δασικού χάρτη με πορτοκαλί χρώμα, ούτε σε περιοχές οικισμών που στερούνται νόμιμης έγκρισης ή, έστω, υπό έγκριση σχεδίων ή υπό οριοθέτηση οικισμών, οι οποίες αποτυπώνονται με κίτρινο χρώμα. Περαιτέρω, η εξαίρεσή τους από τον αναρτώμενο δασικό χάρτη και τη διαδικασία αντιρρήσεων κατ’ αυτού νοείται από το νομοθέτη, υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, ως οριστική. Τούτο συνάγεται από το γεγονός ότι οι διατάξεις αυτές αφενός δεν προβλέπουν άλλη διαδικασία, η οποία θα διασφάλιζε ότι οι εντός των «πυκνώσεων» δασικές εκτάσεις θα συμπεριληφθούν στους οριστικούς δασικούς χάρτες και, εν τέλει, στο Δασολόγιο (πρβλ. σχετικώς, άρθρο 24 για τις περιοχές μη εγκύρως οριοθετημένων οικισμών κ.λπ.), αφετέρου δε από τον ρητώς διατυπούμενο σκοπό τους, που είναι η «περιβαλλοντική και πολεοδομική διαχείριση» των «οικιστικών πυκνώσεων», τμήματα των οποίων έχουν, εν τούτοις, εγνωσμένο δασικό χαρακτήρα (βλ. προπαρακευαστικές εργασίες ψήφισης του ν. 4389/2016, ανωτέρω). Η εξαίρεση, εξάλλου, αυτών των περιοχών από τους δασικούς χάρτες και, κατ’ επέκταση, από το Δασολόγιο δεν υπαγορεύεται από κανένα σκοπό δημοσίου συμφέροντος, είναι δε, ιδίως, απρόσφορη για την επιτάχυνση της κύρωσης των δασικών χαρτών. Τούτο δε διότι, για μεν τα τμήματα των δασικών χαρτών ως προς τα οποία δεν υποβλήθηκαν αντιρρήσεις, η κύρωση των δασικών χαρτών προβλέπεται ως άμεση και χωρεί ανεξαρτήτως της εκβάσεως των αντιρρήσεων (άρθρο 17 του ν. 3889/2010), που, άλλωστε, δεν αφορούν τα τμήματα αυτά, για δε τα υπόλοιπα τμήματα, ως προς τα οποία υποβλήθηκαν αντιρρήσεις, η κύρωση και η πρόσδοση σ’ αυτούς οριστικής ισχύος μετατίθεται μεν για το μετά την εξέταση των αντιρρήσεων χρόνο, γεγονός που επιφέρει μοιραίως τις αναγκαίες καθυστερήσεις, πρόσφορος, όμως, τρόπος αντιμετώπισής τους δεν είναι η εκ προοιμίου έκταξή τους από τους δασικούς χάρτες, η οποία αφενός μεν στερεί χωρίς αποχρώντα λόγο τα τμήματα αυτά και από την προσωρινή, αλλά άμεση ισχύ της καταγραφής τους ως δασικών στον καταρτισθέντα χάρτη (άρθρο 17 παρ. 7), και, αφετέρου, όχι απλώς δεν επιταχύνει, αλλά ματαιώνει, υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, την συμπερίληψή τους στο Δασολόγιο. (...)Ενόψει τούτων, και ανεξαρτήτως της παροχής εξουσιοδότησης σε άλλο, πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας, όργανο (άρθρο 43 παρ. 2 Συντ.), οι ως άνω διατάξεις είναι, κατά την ίδια γνώμη, σύμφωνες, πάντως, με το άρθρο 24 παρ. 1 του Συντάγματος και η ερειδόμενη σ’ αυτές προσβαλλόμενη πράξη είναι, από την άποψη αυτή, νόμιμη. Επειδή, κατόπιν των ανωτέρω, η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία, λόγω του αντιθέτου προς το Σύνταγμα περιεχομένου της εξουσιοδοτικής διάταξης, δεν θα μπορούσε επιτρεπτώς να εκδοθεί ούτε υπό τον τύπο προεδρικού διατάγματος, είναι μη νόμιμη και πρέπει να ακυρωθεί.
ΕΣ/ΤΜ.1/3/2013
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ: (...) Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η ανάκληση των 122/2011 και 34/2012 Πράξεων του Τμήματος τούτου.(...) Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι η προβλεπόμενη από την παράγραφο 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010 μείωση, κατά ποσοστό 50%, στις πάσης φύσεως αμοιβές, αποζημιώσεις και απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησης όλων ανεξαιρέτως των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, η οποία είναι ανεξάρτητη των μειώσεων που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 ίδιου άρθρου και επιβάλλεται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου ή απόφασης οποιουδήποτε οργάνου διοίκησης του νομικού προσώπου, καταλαμβάνει και την κατά συνεδρίαση αποζημίωση των μελών της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που αποτελεί το συλλογικό όργανο διοίκησής της. Και τούτο διότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, συνιστά, παρά το μη ρητό χαρακτηρισμό της από το νόμο, νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, δοθέντος ότι διαθέτει νομική προσωπικότητα και πληροί πρωτίστως το κρίσιμο για τον χαρακτηρισμό της αυτό κριτήριο της άσκησης δημόσιας εξουσίας με την έκδοση εκτελεστών διοικητικών πράξεων, που προσβάλλονται ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου και του ΣτΕ. Τυχόν αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, κατά την οποία η Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρά το ότι συνιστά ν.π.δ.δ., δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010 διότι χαρακτηρίζεται από τον κοινό νομοθέτη «ανεξάρτητη αρχή», θα αντέκειτο στην αδιάστικτη διατύπωση της διάταξης αυτής, η οποία αναφέρεται σε όλα ανεξαιρέτως τα ν.π.δ.δ. και αφορά ειδικώς τις πάσης φύσεως απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησής τους. Περαιτέρω, θα αντέβαινε στο σκοπό της συνολικής νομοθετικής ρύθμισης, που θεσπίστηκε με το ν. 3833/2010, ο οποίος συνίσταται στην προστασία του γενικότερου δημόσιου συμφέροντος, με τη λήψη επειγόντων μέτρων, όπως οι περικοπές που επιβάλλει το άρθρο 1 του ως άνω νόμου στις απολαβές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, λόγω της άμεσης και επιτακτικής ανάγκης για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης (...)Σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν κατά πλειοψηφία δεκτά, ορθώς με τις υπό ανάκληση πράξεις, έστω και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, κρίθηκε μη θεωρητέο το 177Α, οικονομικού έτους 2011, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το οποίο αφορούσε στην καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους σε αυτό ως δικαιούχους για τη συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις της Ολομέλειάς της, που πραγματοποιήθηκαν κατά το μήνα Απρίλιο 2011, διότι κατά τη σχετική εκκαθάριση δεν συνυπολογίστηκε η μείωση κατά ποσοστό 50%, που επιβάλλεται από τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2000, στις πάσης φύσεως απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησης όλων ανεξαιρέτως των ν.π.δ.δ. και, κατά συνέπεια, στις απολαβές των μελών της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Διά ταύτα Απορρίπτει την αίτηση.