Α.1152/2024
Τύπος: Αποφάσεις
Τρόπος υποβολής των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 820/1978.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ ΤΟ Α.2 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ Α.1178/2024-ΦΕΚ:6989/Β/20.12.2024
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεωρήση Α.1152-2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 24/10/2024
1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Σχετικά Έγγραφα
Α.1178/2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1152/18.10.2024 (Β'5910) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναφορικά με τον τρόπο υποβολής των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 820/1978.
1150/2024
Δημιουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 820/1978.
ΠΟΛ 1027/2014
Παρακράτηση φόρου στα εισοδήματα εργοληπτών κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013 καθώς και χρόνος και τρόπος απόδοσής του.
44173/2018
Τροποποίηση της αριθμ. 13022 (ΦΕΚ 1377 Β/24-4-2018) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών «Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων σε ΟΤΑ: σκοπός, κριτήρια ένταξης, διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης αιτήσεων, έλεγχος πορείας υλοποίησης των έργων, όροι και δικαιολογητικά χορήγησης των δόσεων των δανείων, τρόπος απόδοσης του προϊόντος των δανείων, διαδικασία και δικαιολογητικά για την αποπληρωμή των δανείων από το ΠΔΕ και λοιπά ζητήματα διαχείρισης προγράμματος.
ΝΣΚ/213/1995
Δημόσια έργα. Μειοδοτικός διαγωνισμός. Προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων. βαθμολογησης τεχνικών προσφορών.Η προθεσμία για την υποβολή αντιρρήσεων από τους συμμετέχοντες σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, για τη βαθμολόγηση της τεχνικής τους λύσης, στα δημοπρατούμενα με το σύστημα μελέτη-κατασκευή έργα, προϋπολογισμού κάτω των 5.000.000 ECU, ανέρχεται σε δύο ημέρες, οι οποίες υπολογίζονται σύμφωνα με τον αναφερόμενο στα άρθρα 241 και 242 του ΑΚ και 144 του Κωδ.Πολ.Δικ..τρόπο.
ΣΤΕ/ΕΑ/896/2010
ΜΕΛΕΤΕΣ:επιλογή αναδόχου για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο «Μελέτη οδικής σύνδεσης περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά- Νότου (οριστική μελέτη τεχνικών- συμπληρωματικές γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες όπου απαιτηθεί)», προεκτιμηθείσης αμοιβής 1.601.356,51 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 19%).(...)Ο ισχυρισμός αυτός απερρίφθη με την 1324/ΜΣ/820/28.05.2010 απόφαση του Διευθυντού της ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ με την ακόλουθη αιτιολογία: «... η πρόταση εκτέλεσης της σύμβασης σε χρόνο διαφορετικό από εκείνο που ορίζεται στα συμβατικά τεύχη και που στην ένσταση χαρακτηρίζεται ουσιώδες στοιχείο», δεν αξιολογήθηκε θετικά επειδή αποτελεί παρέκκλιση από τον καθορισμένο συμβατικό χρόνο, όπως προβλέπεται στο άρθρο 27 του ν. 3316/2005». Η αιτιολογία αυτή πιθανολογείται σοβαρώς ως νόμιμη, δεδομένου ότι από τις προπαρατεθείσες, στην σκέψη 12, διατάξεις της παραγράφου 22.1.1. του άρθρου 22 της διακηρύξεως φαίνεται να προκύπτει ότι η εκπόνηση της μελέτης σε χρόνο συντομότερο από τον προβλεπόμενο στην παράγραφο 11.4 του άρθρου 11 αυτής, δεν αποτελεί στοιχείο προσαυξήσεως της βαθμολογίας των διαγωνιζομένων, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινομένη αίτηση δεν πιθανολογούνται σοβαρώς ως βάσιμα...Απορρίπτει την αίτηση.
ΕλΣυνΚλΤμ.1/313/2017
Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι οι 434/7.2.2017 και 369/25.1.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, όπως αυτές συμπληρώνονται από τις αντίστοιχες αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, είναι νομίμως αιτιολογημένες και, ως εκ τούτου, μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους στα εντάλματα ως δικαιούχους υπαλλήλους, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας. Ειδικότερα, η άρση των καταπτώσεων που έλαβαν χώρα σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου της .., καθώς και η επιφυλακή, ετοιμότητα και αντιμετώπιση των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και πυρκαγιών εντός των ορίων της αρμοδιότητας της Π.Ε. …, συνιστούν ανάγκες που συνδέονται με την παροχή πρόσθετης εργασίας για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (Μάρτιος έως Μάιος) και δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης για τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. …, καθώς και για τους υπαλλήλους του Γραφείου ΠΑΜ – ΠΣΕΑ και του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας αυτής, αντιστοίχως. Λαμβάνοντας, δε, υπόψη το ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι απασχολούνται πέραν του υποχρεωτικού τους ωραρίου, αφού προηγουμένως οι Προϊστάμενοι της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. … διαπιστώσουν την πραγματική ύπαρξη ανάγκης προς αντιμετώπιση της οποίας απαιτείται η υπερωριακή αυτή απασχόληση, ο εποχικός και επείγων χαρακτήρας των ως άνω υπηρεσιακών αναγκών προσδιορίζεται στις προαναφερθείσες αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, νομίμως, δε, συμπληρώνεται από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου. Περαιτέρω, ούτε οι λοιποί λόγοι διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου μπορούν να οδηγήσουν σε μη νομιμότητα της υπό κρίση δαπάνης, δοθέντος ότι, στην προκειμένη περίπτωση, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα εντάλματα δαπάνη πραγματοποιήθηκε σε τέτοιο χρονικό σημείο που επάγεται ότι οι αποφάσεις της ανάληψης της οικείας δαπάνης και της καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, του Γραφείου ΠΑΜ – ΠΣΕΑ και του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. … λήφθηκαν επίκαιρα. Συνεπώς, ο χρόνος εκτέλεσης της επίμαχης δαπάνης δικαιολογεί απόλυτα τόσο τον χρόνο ανάληψης αυτής όσο και τον χρόνο έκδοσης των αποφάσεων του Περιφερειάρχη … περί καθιέρωσης της εν λόγω υπερωριακής απασχόλησης. Σε κάθε, δε, περίπτωση οι ανωτέρω λόγοι διαφωνίας θα μπορούσαν να αφορούν μόνο μεταγενέστερες χρονικά δαπάνες που δεν βρίσκονται σε συνάφεια με τον χρόνο ανάληψης των οικείων δαπανών ούτε με τον χρόνο καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Κλ.Ε/154/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:..ο αποκλεισμός των προαναφερόμενων υποψηφίων έγινε για λόγους που εντάσσονται στην αυστηρή τυπική διαδικασία του διαγωνισμού, δεδομένου ότι τόσο τα στοιχεία που πρέπει να εμπεριέχονται στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής όσο και ο χρόνος υποβολής των προσφορών ρυθμίζονται από συγκεκριμένα άρθρα της διακήρυξης, τα οποία δεν προϋποθέτουν ουσιαστική εκτίμηση ζητημάτων ή αξιολογικές κρίσεις..Με δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι με το 3659/1.6.2017 έγγραφο του Διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας …βεβαιώνεται ότι κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν εκκρεμούν ενστάσεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής
13022/2018
Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (OTA) Α΄ και Β΄ βαθμού, ΔΕΥΑ και Συνδέσμων OTA: σκοπός, κριτήρια ένταξης, διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης αιτήσεων, έλεγχος πορείας υλοποίησης των έργων, όροι και δικαιολογητικά χορήγησης των δανείων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, τρόπος απόδοσης του προϊόντος των δανείων, διαδικασία και δικαιολογητικά για την αποπληρωμή των δανείων από το ΠΔΕ και λοιπά ζητήματα διαχείρισης προγράμματος.
Η παρούσα αντικαταστάθηκε εξ ολοκλήρου με την 30595/2019 - ΦΕΚ: 1590/Β/9.5.2019
22766/2020- ΦΕΚ: 1386/B/14.4.2020: Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ' αριθμ. 13022/19.04.2018 (Β΄ 1377) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/22/2017
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εκκαθαρίστηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης, για τη συμμετοχή της στο προαναφερόμενο επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α, καθόσον ναι μεν αυτή μετακινήθηκε σε απόσταση μικρότερη των 160 χιλιομέτρων από την έδρα της (βλ. το από 16.7.2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας …), πλην όμως διανυκτέρευσε εκεί με δαπάνες του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.. Δεδομένου δε ότι από τον τελευταίο αυτό φορέα καλύφθηκαν και οι δαπάνες ημιδιατροφής της, νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα το ήμισυ της προβλεπόμενης ημερήσιας αποζημίωσης. Εξάλλου, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας, περί μη κανονικής εκ των προτέρων δέσμευσης του συνόλου της εγγεγραμμένης στον οικείο Κ.Α.Ε. πίστωσης, κρίνεται απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης πραγματικής προϋπόθεσης, καθόσον η εν λόγω πίστωση, ανήρχετο, κατά το χρόνο έκδοσης της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, στο ποσό των 2.000,00 ευρώ (βλ. σχετικώς την 40/19.1.2017 βεβαίωση του Προέδρου του εν λόγω ν.π.δ.δ.).