5997/2016
Τύπος: Εγκύκλιοι
Δυνατότητα μεταφοράς χρέωσης & είσπραξης «τελών τήρησης μερίδας ΓΕΜΗ» του 2015 σε επόμενο έτος.(ΑΔΑ:67ΩΤ4653Ο7-ΣΘΧ) Σχ.ΚΥΑ 79752/30-12-2014-ΦΕΚ: 3623/Β/2014 -
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ11/Β/5175/2071/2010
Διαδικασίες χρέωσης, είσπραξης, κατάθεσης και ελέγχου Τελών Χρήσης Αερολιμένων - Τ.Χ.Α. (Τελών Προσγείωσης και Παραμονής Αεροσκαφών) και Τ.Ε.Α.Α. (Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων) στους Κρατικούς - Δημοτικούς Αερολιμένες.
Αριθμ. Δ11/Β-Γ/14511/5741/2002
Διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου και παρακολούθησης Ειδικών Λογαριασμών "Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α)" - ρυθμίσεις ειδικών εξαιρέσεων.
KYA Κ2−4946/2014
Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων, δικαιολογητικών και συνοδευτικών εγγράφων από υπόχρεα πρόσωπα ενώπιον του Γ.Ε.ΜΗ. και διαχείρισης αυτών. Καθορισμός του ύψους και της διαδικασίας, των όρων είσπραξης και απόδοσης των τελών χορήγησης αντιγράφων και αποσπασμάτων, των παραστατικών καταβολής, της διαδικασίας ελέγχου τους, του τρόπου έκδοσης, θεώρησης και υπογραφής αντιγράφων, αποσπασμάτων των πράξεων και στοιχείων που εμφανίζονται στη μερίδα ή πιστοποιητικών από το Γ.Ε.ΜΗ.(Τροποποιήθηκε με την αριθμ.79760/2014, ΦΕΚ-3623/Β/31.12.2014)
Δ11/Β/19890/17643/2016
Διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου και παρακολούθησης και ρύθμισης τεχνικών θεμάτων επί των Ειδικών Λογαριασμών «Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.)» παραχωρηθέντων περιφερειακών αεροδρομίων - ρυθμίσεις ειδικών εξαιρέσεων. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Δ11/Β/22645/19950/2016,ΦΕΚ-3230/Β/7.10.2016
Δ11/Β/22645/19950/2016
Αντικατάσταση της υπ' αριθ. Δ11/Β/19890/ 17643/ 26-8-2016 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων περί «Διαδικασίας χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου και παρακολούθησης και ρύθμισης τεχνικών θεμάτων επί των Ειδικών Λογαριασμών «Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α)» παραχωρηθέντων περιφερειακών αεροδρομίων - ρυθμίσεις ειδικών εξαιρέσεων (ΦΕΚ Β΄ 2668/26-08-2016)» .
3405/1354/010/2014
Γνωστοποίηση ρυθμίσεων των άρθρων 1 & 5 του ν.4225/2014 ΦΕΚ 2/Α "Αναβάθμιση και βελτίωση των μηχανισμών είσπραξης, των ασφαλιστικών φορέων, πρόστιμα για την ανασφάλιστη εργασία και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητάς Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας"
ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/48567/2055/2020
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 41024/2-9-2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Καθορισμός του τρόπου και της διαδικασίας είσπραξης των υπέρ της εταιρείας «ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Ανώνυμη Εταιρεία» (διακριτικός τίτλος «Ε.Κ.Χ.Α. Α.Ε.») πάγιων ανταποδοτικών τελών κτηματογράφησης της παρ. 10 περ. α΄ υποπερ. αα΄και γ΄ του άρθρου 2 του ν. 2308/1995 (Α’ 114), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει» (Β’ 2397).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/28/2017
ΕΡΓΑ. (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, νόμιμη. Και τούτο διότι, κατά παράβαση των προπαρατεθεισών διατάξεων του ν. 4254/2014, που κατήργησαν από 1.1.2015 τη σχετική υποχρέωση προσκόμισης μηχανοσήμων στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, η διακήρυξη του επίμαχου έργου, που δημοσιεύθηκε στις 9.4.2015, περιέλαβε όρο, σύμφωνα με τον οποίο οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε, επί ποινή αποκλεισμού, να καταθέσουν επτά (7) μηχανόσημα του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. ή πρωτότυπο ισόποσο γραμμάτιο είσπραξης αγοράς ενσήμων Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. και αποκλείσθηκε κατ΄εφαρμογή του μη νόμιμου αυτού όρου η 2η κατά σειρά μειοδοσίας εργοληπτική επιχείρηση «.. Ε.Ε.», η οποία είχε προσφέρει μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης από την 3η κατά σειρά μειοδοσίας και τελικώς ανακηρυχθείσα ως ανάδοχο του έργου φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «… & ΣΙΑ Ε.Ε.». (συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/387/2015
Εξόφληση του 1ουΛογαριασμού του έργου «Κατασκευή Συνδέσεων αποχέτευσης για τη λειτουργία των νέων υπό κατασκευή δικτύων οικισμού ....»(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ως προς την τηρητέα διαδικασία δημοσιονομικής ανάληψης της υποχρέωσης της «Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης ...» εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του β.δ. 17.5./15.6.1959, καθόσον ούτε από τα στοιχεία του φακέλου, ούτε από το 2836/14.8.2015 έγγραφό της προκύπτει ότι υφίστανται ειδικές διατάξεις στον Κανονισμό Διοίκησης και Διαχείρισης αυτής, σχετικά με τη διαδικασία πραγματοποίησης των δαπανών της. Επομένως, πριν την 155/22.10.2014 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Α.Ν., η οποία συνιστά και τη γενεσιουργό αιτία της επίμαχης δαπάνης, έπρεπε να έχει προηγηθεί η δέσμευση της αναγκαίας πίστωσης από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό, οικονομικού έτους 2014, πιστώσεις του οικείου Κ.Α.Ε αυτής με τη δημοσιονομική ανάληψη υποχρέωσης, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του β.δ. 17.5/15.6.1959, καθώς και η ανάρτηση της πράξης αυτής στο διαδίκτυο. Συναφώς, εφόσον η ως άνω δημοσιονομική δέσμευση δεν εκτελέστηκε εντός του έτους 2014, έπρεπε να ανατραπεί με σχετική ανακλητική απόφαση και να εκδοθεί νέα απόφαση δέσμευσης στο επόμενο οικονομικό έτος (2015), διαδικασία η οποία επίσης δεν ακολουθήθηκε. Η παράλειψη τήρησης των ανωτέρω διαδικασιών καθιστά τη δαπάνη μη νόμιμη και μη κανονική, όπως βασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Αναπληρώτρια Επίτροπο, οι δε περί του αντιθέτου ισχυρισμοί της Δ.Ε.Υ.Α.Α.Ν., ότι δεν υπάγεται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και άρα δεν όφειλε να τηρήσει τις διαδικασίες αυτές, προβάλλονται αλυσιτελώς και πρέπει να απορριφθούν.Περαιτέρω όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Δ.Ε.Υ.Α.Α.Ν πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν, αφενός ότι δεν απαιτείται για την πραγματοποίηση των δαπανών αυτής η τήρηση της προεκτεθείσας διαδικασίας, αφετέρου ότι με την εκ των υστέρων έκδοση της 238/30.1.2015 απόφασης του Προέδρου της επιχείρησης για την δημοσιονομική ανάληψη της υποχρέωσης και την ανάρτησή της στο πρόγραμμα διαύγεια στις 26.6.2015 αίρεται η πλημμέλεια της μη ανάρτησης αυτής πριν την υπογραφή της οικείας σύμβασης και του συναφώς εκδοθέντος τιμολογίου της αναδόχου εταιρείας. Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΕλΣυν/Κλ.Ζ/207/2013
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ: Μη νόμιμη προγραμματική σύμβαση.(...)Κατά παράβαση του προεκτεθέντος κανονιστικού πλαισίου (σκέψεις υπό ΙΙ Α & Β) για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΟΤΑ α΄ βαθμού και των ΦΟΔΣΑ και ειδικώς του ΕΔΣΝΑ, που λειτουργεί ως ΦΟΔΣΑ της Μητροπολιτικής Περιφέρειας …………. και του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, με την επίμαχη προγραμματική συμφωνία μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες της κατασκευής, λειτουργίας και συντηρήσεως του ΣΜΑ στον ……………. από τον έχοντα την σχετική αρμοδιότητα ΕΔΣΝΑ στον Δήμο …………. και μάλιστα για 27 συνολικώς έτη.(...) Η συντελούμενη με την υπό έλεγχο προγραμματική συμφωνία επίρριψη του βάρους κατασκευής και λειτουργίας του ΣΜΑ αποκλειστικώς στον Δήμο ……….., με την αιτιολογία ότι το μεγαλύτερο μέρος των υπό διαχείριση αποβλήτων προέρχονται από αυτόν συνιστά παράκαμψη του οικονομικού πλαισίου λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ, που προβλέπει την άσκηση των σχετικών υπηρεσιών από τον εν λόγω φορέα χωρίς την δυνατότητα μεταβιβάσεως της αρμοδιότητος σε τρίτους, έναντι εισφοράς υπολογιζομένης βάσει τιμολογιακής πολιτικής, όπως αυτή αποτυπώνεται στις ΚΥΑ 2527/23.1.2009, 52546/16.12.2011 και στα άρθρα 9 του ν. 3854/2010 και 17 του ν. 4071/2012, καθοριζομένης συμφώνως προς τις αρχές «ο ρυπαίνων πληρώνει», της ανταποδοτικότητος και της διαφάνειας.(...) Ακολούθως, από το κείμενο της υπό έλεγχο συμφωνίας, δεν προκύπτει με σαφήνεια, κατά παράβαση της αρχής της διαφάνειας, το σύνολο των οικονομικών επιπτώσεων της υλοποιήσεώς της και κυρίως α) η επίδραση της κατασκευής και λειτουργίας ΣΜΑ στην διαμόρφωση του ύψους της εισφοράς των μελών του ΦΟΔΣΑ, ήτοι εάν τούτο θα αυξηθεί και αν θα το εισπράττει ο ΕΔΣΝΑ παρά το γεγονός ότι δεν έχει ουσιαστική οικονομική συμβολή στην κατασκευή του έργου και την λειτουργία του με συνέπεια την διατάραξη της οικονομικής ισορροπίας που επιβάλλεται διά της τιμολογιακής πολιτικής και του συστήματος τελών και εισφορών, ιδίως δε, της αρχής της ανταποδοτικότητος.