4601/304/2012
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/297/2012
Μειώσεις στα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων της ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, και τυχόν κώλυμα στη συνέχιση της διαδικασίας αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών δύο σε εξέλιξη διαγωνισμών. α) Θα πρέπει να ματαιωθούν τα αποτελέσματα των διαγωνισμών και β) οι αποφάσεις θα πρέπει να φέρουν πλήρη και ειδική αιτιολογία και ειδικότερα ότι, η ματαίωση αποφασίζεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος (εξοικονόμηση ποσού) ενόψει του αντικειμενικού γεγονότος της ουσιώδους μείωσης του εργοδοτικού κόστους του προσωπικού, που προκύπτει από την πρόβλεψη των μειώσεων, από 14-2-2012, κατά 22% και κατά 32%, στα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων της ισχύουσας Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν. 4046/2012 και της πράξης 6 της 28-2-2012 του Υπουργικού Συμβουλίου, την οποία (μείωση) δεν έλαβε υπόψη της η αρμόδια Υπηρεσία κατά την σύνταξη της προϋπολογισθείσας δαπάνης και την έκδοση των σχετικών προκηρύξεων, που συνέβησαν σε προγενέστερο της ως άνω νομοθετικής ρύθμισης χρόνο. (ομοφ.)
ΔΙΔΑΔ/26516/2010
ΘΕΜΑ: «Δικαίωμα παραμονής στην υπηρεσία υπαλλήλων μετά τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας»
Π.Δ.5/2015
Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση της προβλεπόμενης στις οικείες διατάξεις ηλικίας.
ΣΤΕ ΟΛΟΜ/2307/2014
Επειδή, τέλος, προβάλλεται ότι οι ρυθμίσεις της προσβαλλόμενης ΠΥΣ είναι αντίθετες στο άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, διότι, κατά τους αιτούντες, «τα δικαιώματα που συνδέονται με τη σχέση εξαρτημένης εργασίας (προσδιορισμός μισθού, ρύθμιση όρων εργασία με συλλογικές συμβάσεις ...)» θίγονται με την πράξη αυτή «στο βαθμό που αυτές [οι ρυθμίσεις] ισοδυναμούν με απαλλοτρίωση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη σχέση εργασίας». Ο λόγος αυτός ακυρώσεως είναι απορριπτέος. Τούτο, διότι ναι μεν, όπως έχει κριθεί (ΣτΕ 668/2012 Ολομ), η αξίωση για καταβολή προβλεπόμενων από την νομοθεσία του συμβαλλόμενου κράτους αποδοχών αποτελεί περιουσία, κατά την έννοια του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, εφ’ όσον συντρέχουν οι προβλεπόμενες για την καταβολή τους προϋποθέσεις, όμως με το τελευταίο αυτό άρθρο δεν κατοχυρώνεται δικαίωμα σε μισθό ορισμένου ύψους. Δεν αποκλείεται, επομένως, κατ’ αρχήν, η διαφοροποίηση του ύψους του μισθού ανάλογα με τις επικρατούσες εκάστοτε συνθήκες. Κάθε δε επέμβαση σε περιουσιακής φύσεως αγαθό, υπό την ανωτέρω έννοια, πρέπει να προβλέπεται από νομοθετικές ή άλλου είδους κανονιστικές διατάξεις και να δικαιολογείται από λόγους γενικού συμφέροντος, στους οποίους περιλαμβάνονται, κατ’ αρχήν, και λόγοι συναπτόμενοι προς την αντιμετώπιση ενός ιδιαιτέρως σοβαρού, κατά την εκτίμηση του εθνικού νομοθέτη, δημοσιονομικού προβλήματος. Η εκτίμηση δε του νομοθέτη ως προς την ύπαρξη λόγου δημοσίου συμφέροντος επιβάλλοντος τον περιορισμό περιουσιακού δικαιώματος και ως προς την επιλογή της ακολουθητέας πολιτικής για την εξυπηρέτηση του δημοσίου αυτού συμφέροντος υπόκειται σε οριακό δικαστικό έλεγχο. Περαιτέρω, η επέμβαση στα περιουσιακά δικαιώματα πρέπει να είναι πρόσφορη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από τον νομοθέτη σκοπού γενικού συμφέροντος και να μην είναι δυσανάλογη σε σχέση με αυτόν ... Συνεπώς, εν προκειμένω, εφ’ όσον, όπως κρίθηκε ανωτέρω στην σκέψη 23, οι ρυθμίσεις της προσβαλλόμενης ΠΥΣ 6/2012, θεωρούμενες στο σύνολό τους, δεν θίγουν τον πυρήνα των συνταγματικών δικαιωμάτων, που απορρέουν ιδίως από τα άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος, ούτε παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας, οι ρυθμίσεις αυτές δεν παραβιάζουν ούτε το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και, άρα, είναι απορριπτέοι οι περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι λόγοι ακυρώσεως.. Επειδή, σύμφωνα με τις προηγούμενες σκέψεις, οι κρινόμενες αιτήσεις πρέπει να γίνουν δεκτές, κατά το μέρος που πλήττουν τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1, 2 και 4 της προσβαλλόμενης ΠΥΣ 6/2012 και να απορριφθούν κατά τα λοιπά. Αντιστοίχως, πρέπει η παρέμβαση του ... να απορριφθεί, κατά το μέρος που αφορά τις διατάξεις αυτές της προσβαλλόμενης ΠΥΣ, και να γίνει δεκτή κατά τα λοιπά.
Π.Δ.12/2023
Τροποποίηση του π.δ. 5/2015 «Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίων μετά από τη συμπλήρωση της προβλεπόμενης στις οικείες διατάξεις ηλικίας» (Α’ 4) .
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)223/2011
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω συνταξιοδότησης.Νόμιμη η καταβολη που αφορούσε την αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησής σε μία μόνιμη υπάλληλό του και σε τρεις εργαζόμενες με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης των φερόμενων ως δικαιούχων ρυθμίζεται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ετών 2008 και 2010, αφού οι τρεις τελευταίες από αυτές αμείβονταν βάσει των συμβάσεων αυτών και η αποζημίωση της πρώτης που τη λαμβάνει λόγω επιλογής ως συνταξιοδοτικού της φορέα του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., υπολογίζεται κατ’ ανάγκη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που υπολογίζεται και η αποζημίωση των άμεσα και κύρια δικαιούχων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Επομένως, δεδομένου ότι κατά τις ανωτέρω συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα πλήρους απασχόλησής του εργαζομένου συμπεριλαμβάνεται και αναλογία των επιδομάτων εορτών και αδείας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες.
Π.Δ.104/2016
Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών - οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών - ταχυπλόων (Ε/Γ-ΤΑΧ), επιβατηγών – οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/ Γ - ΤΑΧ) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης.
ΕλΣυν/Κλ.1/269/2015
Συμβάσεις έργου:Oι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν την καταβολή αμοιβής για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών για το πριν τις 6.10.2010 χρονικό διάστημα - οπότε και τελειώθηκε η διοικητική διαδικασία έγκρισης των σχετικών συμβάσεων μίσθωσης έργου και αυτές συνήφθησαν - δεν είναι νόμιμες, προεχόντως, διότι τόσο οι διοικητικές πράξεις που απαιτείται να εκδοθούν πριν τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων όσο και οι ίδιες οι συμβάσεις, εκδόθηκαν και συνήφθησαν, αντίστοιχα, μετά την παροχή του έργου εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων, χωρίς να συντρέχει κάποια από τις εξαιρέσεις αναδρομικότητας. Και τούτο, ανεξαρτήτως του ότι στα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν επισυνάπτονται η προβλεπόμενη από το άρθρο 10 του ν. 3812/2009 βεβαίωση του Α.Σ.Ε.Π. ότι οι ανωτέρω συμβάσεις δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ούτε η έγκριση της Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006. Μη νόμιμες δαπάνες.
Π.Δ.78/2021
Τροποποίηση του π.δ. 104/2016 «Πρόσθετες δι- αδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών - οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών - ταχυπλόων (Ε/Γ-ΤΑΧ), επιβατηγών - οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/Γ - TAX) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης» (Α’ 189).
53301/2023
Παρέχονται οδηγίες ως προς το συντάξιμο του χρόνου Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων που παρέμειναν στην υπηρεσία μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4764/2020» ΑΔΑ:98Ξ746ΜΤΛΚ-ΒΤ4