Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

4262/Φ.20/2018

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1404/1983, 4009/2011
ΦΕΚ: 2355/Β/20.06.2018

Οργάνωση Δομής και Λειτουργίας Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Κρήτης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

23267/E5/2005

Έγκριση Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου


28215/24/ΓΠ/2024

Επικαιροποίηση του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/110/2019

Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΑ της παρούσας πρέπει να γίνει δεκτός ο πρώτος προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 4009/2011, καθώς και τις αντίστοιχες του άρθρου 1 της 3424/2018 απόφασης της Συγκλήτου, η ΜΟ.ΔΙ.Π. του ΠΑ.ΜΑΚ.,  η οποία απαρτίζεται από μέλη εγνωσμένου ακαδημαϊκού κύρους και κατάρτισης, είναι αρμόδια, πλην άλλων, για την ανάπτυξη των απαραίτητων διαδικασιών για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του έργου και των υπηρεσιών του ιδρύματος, που αποτελεί το εσωτερικό σύστημα διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος, καθώς και για την οργάνωση, λειτουργία και συνεχή βελτίωση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος, το συντονισμό και την υποστήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης των ακαδημαϊκών μονάδων και των λοιπών υπηρεσιών του ιδρύματος. Αντίστοιχα, η κατάρτιση του στρατηγικού σχεδιασμού του Ιδρύματος εμπίπτει στις αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης αυτού, τα οποία συνεπικουρούνται από το διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου. Εντούτοις, από τα έγγραφα στοιχεία της υπόθεσης, που έχουν εκδοθεί πριν από την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών στο φερόμενο ως δικαιούχο του υπό έλεγχο τίτλου πληρωμής, δεν προκύπτουν οι λόγοι για τους οποίους ήταν αντικειμενικώς αδύνατη η πραγματοποίηση των υπηρεσιών με ίδια μέσα του φορέα, ώστε να αιτιολογείται επαρκώς η προσφυγή στην διαδικασία της ανάθεσης των υπηρεσιών με δημόσια σύμβαση. Πολλώ δε μάλλον, δεν προκύπτει για ποιό λόγο δεν κατέστη εφικτό να αξιοποιηθεί η κτηθείσα, μέσω της υλοποίησης των προαναφερόμενων από το Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση Υποέργων, εμπειρία, που αφορούσαν, κατά τα προεκτεθέντα, την Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΠΑ.ΜΑΚ, σε συνδυασμό, άλλωστε, με το εκδοθέν από την ΑΔΙΠ υπόδειγμα για τη σύνταξη πρότασης πιστοποίησης του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, τους δείκτες του οποίου φέρεται ότι χρησιμοποίησε και ο ανάδοχος. Στο ίδιο πλαίσιο, ο αναφερόμενος στο από 20.11.2018 έγγραφο του Προέδρου της ΜΟ.ΔΙ.Π. χαρακτηρισμός του αντικειμένου της σύμβασης ως «εξαιρετικά εξειδικευμένο» δεν αναπληρώνει την ως άνω ελλείπουσα αιτιολογία, αφού πέραν του με το έγγραφο αυτό επιχειρείται η τεκμηρίωση της προϋπολογιζόμενης δαπάνης και όχι η αναγκαιότητα προσφυγής σε ιδιώτη για την κάλυψη των σχετικών αναγκών, δεν παρατίθενται στο έγγραφο αυτό συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους το αντικείμενο θεωρείται ως εξειδικευμένο, μη δυνάμενο να υλοποιηθεί από το προσωπικό του Ιδρύματος. Πέραν των ανωτέρω, από τη γραμματική διατύπωση των προαναφερόμενων διατάξεων του του ν. 4009/2011, αλλά και λόγω του σκοπού τον οποίο υπηρετούν οι σχετικές διατάξεις, συνάγεται ότι ο ρόλος της ΜΟ.ΔΙ.Π. κατά την κατάρτιση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, αντίστοιχα των οργάνων διοίκησης του Ιδρύματος κατά την κατάρτιση του στρατηγικού σχεδιασμού, δεν είναι απλά συντονιστικός/επιτελικός, όπως αβασίμως προβάλλεται με το 421160/17.7.2019 υπόμνημα. Σε κάθε δε περίπτωση, και αληθής υποτιθέμενος ο αυτός ισχυρισμός, από την περιγραφή του αντικειμένου των ανατεθεισών υπηρεσιών και το ύψος της αντίστοιχης δαπάνης δεν προκύπτει ότι οι παρασχεθείσες υπηρεσίες είναι απλώς υποστηρικτικές του έργου της κατάρτισης του στρατηγικού σχεδιασμού και του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας. Για τους ίδιους άλλωστε λόγους αλυσιτελώς προβάλλεται με το ίδιο υπόμνημα η όποια ανεπάρκεια του διοικητικού προσωπικού. Περαιτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας, όπως προβάλλεται από την Επίτροπο, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, καθόσον στο από 20.11.2018 έγγραφο του Προέδρου της ΜΟ.ΔΙ.Π. παρατίθεται ο τρόπος εξεύρεσης της προϋπολογιζόμενης δαπάνης για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επί της διαδικασίας πιστοποίησης του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, επαρκεί δε η δαπάνη αυτή για την εκτέλεση του συνόλου των ανατεθεισών υπηρεσιών.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1556/2021

Παροχή υπηρεσιών σίτισης  φοιτητών: Ζητείται η ανάκληση της 406/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(..) Οι τεθείσες εν προκειμένω τεχνικές προδιαγραφές της οργανωτικής δομής και του εξοπλισμού εστίασης, του ενιαίου εδεσματολογίου και της ποιοτικής σύνθεσης των υλικών αυτού και, τέλος η απαίτηση της διακήρυξης για συμμόρφωση των συμμετεχόντων με συγκεκριμένα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO και HACCP), αποκλείουν κατά την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς κάθε υποψήφιο που δεν τις πληροί και επιτρέπουν την ενιαία και σύμφωνη με τη διακήρυξη εκτέλεση των υπηρεσιών σίτισης σε κάθε μία από τις πόλεις, όπου λειτουργούν τμήματα της Αναθέτουσας Αρχής. Ωστόσο, πρέπει να συνεκτιμηθεί  το γεγονός ότι το Ζ΄ Κλιμάκιο του Δικαστηρίου τούτου, με τη 446/2018 Πράξη του, είχε ελέγξει προσυμβατικά τη διαγωνιστική διαδικασία  για την κάλυψη όμοιων υπηρεσιών του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας που αφορούσαν το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα, ήτοι από 1.1.2019 έως 31.12.2021, η διακήρυξη δε του διαγωνισμού εκείνου περιείχε όμοιο όρο για την ενιαία δημοπράτηση του συμβατικού αντικειμένου, όπως και στην προκειμένη περίπτωση, και είχε κρίνει ότι δεν συνέτρεχαν ουσιώδεις πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης. Η προηγηθείσα, όμως, αυτή κρίση του Κλιμακίου, δημιούργησε στην αναθέτουσα Αρχή- στην οποία όλως προσφάτως εντάχθηκε το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (άρθρο 16 ν. 4610/2019, Α΄70) υπεισερχόμενη αυτοδικαίως στα δικαιώματα και της υποχρεώσεις αυτού- την εύλογη και δικαιολογημένη πεποίθηση ότι η μη υποδιαίρεση της σύμβασης σε τμήματα ήταν σύννομη. Ενόψει των ανωτέρω και για λόγους ασφάλειας δικαίου, πρέπει, στη συγκεκριμένη και μόνο περίπτωση, να γίνει δεκτή η προσφυγή κατ΄αποδοχή του σχετικού λόγου αυτής καθώς και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη.Ανακαλεί την 406/2021 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/Τμ4/166/2006

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΙΤΙΣΗΣ :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην προηγούμενη σκέψη συνάγεται ότι πριν από την υπογραφή της από 31.8.2004 σύμβασης επιβαλλόταν να υποβληθεί το σχέδιό της στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την άσκηση του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας, καθώς η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την αμοιβή του αναδόχου των προκηρυσσόμενων υπηρεσιών υπερέβαινε το όριο των 1.500.000 ευρώ μέχρι το οποίο ήταν επιτρεπτή η υπογραφή της χωρίς την άσκηση του ελέγχου αυτού. Εξάλλου, το γεγονός ότι κατά την υπογραφή της σύμβασης μειώθηκε η διάρκειά της με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση της αμοιβής του αναδόχου των υπηρεσιών σίτισης σε επίπεδο κατώτερο του 1.500.000 ευρώ, (ανεξάρτητα από τη νομιμότητα της μεταβολής αυτής) δεν μεταθέτει τη σύμβαση στο πεδίο των συμβάσεων που δεν υποβάλλονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την άσκηση του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας, διότι για τον έλεγχο αυτό αποκλειστικό κριτήριο αποτελεί το ύψος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης για την παροχή των προκηρυσσόμενων υπηρεσιών, όπως αυτό προκύπτει από την οικεία διακήρυξη διαγωνισμού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το ύψος της αμοιβής του αναδόχου στον οποίο κατακυρώνεται ο διαγωνισμός. Συνεπώς, η από 31.8.2004 σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών σίτισης είναι αυτοδικαίως άκυρη, δηλαδή λογίζεται ως μη γενομένη και δεν νοείται παράτασή της. Συνακόλουθα, η δαπάνη που εντέλλεται να καταβληθεί με το 532, οικονομικού έτους 2006 χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν είναι νόμιμη, διότι συνάπτεται με την παράταση της εκτέλεσης άκυρης σύμβασης. Εξάλλου, και αυτοτελής εάν θεωρηθεί η από 31.8.2006 σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών σίτισης κατά το διάστημα 28.8.2006 μέχρι 31.12.2006 δεν είναι νόμιμη, διότι σύμφωνα με τις διατάξεις που παρατίθενται στην προηγούμενη σκέψη επιβαλλόταν η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση των υπηρεσιών σίτισης και για το διάστημα αυτό, καθώς α) το ύψος της αμοιβής του αναδόχου υπερβαίνει το ποσό των 15.000€ μέχρι το οποίο επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση και β) το ΤΕΙ ..... δεν επικαλείται, πέρα από το ότι εντός του Ιουνίου 2006 πραγματοποιήθηκε από τους σπουδαστές του ΤΕΙ κατάληψη, ούτε προκύπτει ότι συντρέχουν οι αυστηρές προϋποθέσεις της απευθείας ανάθεσης του Ν. 2286/1995, ότι δηλαδή η κατάληψη του ΤΕΙ ήταν εξαιρετική και ασυνήθης, πραγματοποιήθηκε αιφνιδιαστικά και από αυτή προέκυψε επείγουσα ανάγκη, τέτοιας διάρκειας που δεν ήταν δυνατός ο έγκαιρος προγραμματισμός (ακόμα και πριν από την έναρξη της κατάληψης) και η τήρηση των προθεσμιών(ακόμα και μετά τη λήξη της κατάληψης, κατά το διάστημα Ιουλίου Αυγούστου) που ορίζονται με το Π.Δ. 394/1996 για τη διενέργεια διαγωνισμού, ούτε από τα συνημμένα στο ένταλμα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τέτοιες συνθήκες. Συνεπώς, το Τμήμα κρίνει ότι το χρηματικό ένταλμα 532 του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ....., οικονομικού έτους 2006, δαπάνης 12.963,68€ δεν πρέπει να θεωρηθεί.