2/52059/ΔΕΠ/2021
Τύπος: Εγκύκλιοι
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους που απουσιάζουν με ειδική άδεια ευπαθών ομάδων
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/115/2018
Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης σε Ειδικό Λειτουργικό Επιστήμονα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, που έχει αποσπασθεί σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων.(..)Δικαιούται να λάβει το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 18 παρ. 1 του ν. 4024/2011 και 16 παρ. 1 του ν. 4354/2015 επίδομα θέσης ευθύνης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 36 παρ. 2 του ν. 4314/2014, η αναφερόμενη στο ερώτημα Ειδική Λειτουργική Επιστήμονας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών που αποσπάστηκε σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων των άρθρων 7 του ν. 2860/2000, 18 του ν. 3614/2007 και 39 του ν. 4314/2014 και υπηρέτησε σε θέση προϊσταμένου μονάδας, καθώς και σε θέση προϊσταμένου υπηρεσίας (ομόφ).
ΝΣΚ/172/2014
Καταβολή ή μη επιδόματος θέσης ευθύνης σε περίπτωση αναπλήρωσης προϊσταμένης τμήματος.
ΝΣΚ/29/2022
Επίδομα θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους που άσκησαν αυτοδίκαια καθήκοντα αναπληρωτών προϊσταμένων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007).(...)Η αναπλήρωση προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 Υ.Κ., δύναται να λάβει χώρα αυτοδίκαια (χωρίς την προηγούμενη έκδοση πράξης ορισμού του αναπληρωτή προϊσταμένου από το αρμόδιο όργανο), χωρίς το γεγονός αυτό να ασκεί επιρροή στην καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης, υπό την προϋπόθεση ότι συναρτάται με τη νομιμότητα της αναπλήρωσης και την ουσιαστική άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου. Οι χορηγηθείσες βεβαιώσεις της υπηρεσίας, βάσει στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των υπαλλήλων από τις οποίες αποδεικνύονται οι ως άνω προϋποθέσεις, αρκούν για την καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές προϊσταμένους (ομόφωνα).
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/265/2017
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον αφορά στην καταβολή αναδρομικών αποδοχών (διαφοράς βασικού μισθού), για τον πρώτο μήνα, μετά την επελθούσα, με τις προαναφερθείσες αποφάσεις (30/25.8.2015 απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Ν. … και 30865/23.11.2015 απόφαση του Δημάρχου …), υπηρεσιακή μεταβολή με την ανάθεση, στους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, καθηκόντων Προϊσταμένων Τμημάτων του Δήμου … και την αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου, λόγω κατάταξης σε ανώτερο βαθμό, συνεπεία της εν λόγω ανάθεσης. Τούτο δε, ανεξαρτήτως του ότι τα χρηματικά εντάλματα, που αφορούσαν στην καταβολή στους προαναφερθέντες υπαλλήλους του σχετικού επιδόματος θέσης ευθύνης, έχουν θεωρηθεί, καθόσον η δαπάνη του επιδόματος θέσης ευθύνης είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη, σε σχέση με την εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/1/2020
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης Αναπληρωτών Προϊσταμένων των ως άνω Τμημάτων της Περιφέρειας ... στους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων είναι μη νόμιμη. Τούτο δε διότι το επίδομα θέσης ευθύνης Αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος καταβάλλεται νομίμως σε εκείνον που ασκεί εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου, εφόσον όμως, έχοντας τα νόμιμα προς τούτο προσόντα, διορίζεται προηγουμένως για το σκοπό αυτό με πράξη του αρμόδιου οργάνου και ανεξαρτήτως της αιτίας στην οποία οφείλεται η απουσία Προϊσταμένου. Οι δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι ισχυρισμοί της Περιφέρειας δεν δύνανται να καταστήσουν νόμιμη την εν τοις πράγμασι άσκηση από τους προαναφερθέντες υπαλλήλους καθηκόντων αναπλήρωσης Προϊσταμένων των αντίστοιχων Τμημάτων χωρίς προηγούμενη απόφαση του αρμόδιου οργάνου που να τους διορίζει ως αναπληρωτές.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/74/2017
Καταβολή επιδοματος θέσης ευθύνης.(..) Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Επίτροπο, η καταβολή του επίμαχου επιδόματος θέσης ευθύνης στην φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος είναι μη νόμιμη.(..).... το επίδομα θέσης ευθύνης καταβάλλεται νομίμως σε εκείνον που ασκεί εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου εφόσον, όμως, έχοντας τα νόμιμα προς τούτο προσόντα, διορίζεται προηγουμένως για το σκοπό αυτό με πράξη του αρμόδιου οργάνου, ανεξαρτήτως της αιτίας στην οποία οφείλεται η απουσία Προϊσταμένου, δηλαδή ακόμα και στην περίπτωση, όπως εν προκειμένω, που η απουσία αυτή οφείλεται σε συνταξιοδότηση του υπηρετούντος Προϊσταμένου, οι δε ανωτέρω ισχυρισμοί δεν δύνανται να καταστήσουν νόμιμη την άσκηση από δημόσιο υπάλληλο καθηκόντων αναπλήρωσης Προϊσταμένου οργανικής μονάδας χωρίς προηγούμενη απόφαση του αρμόδιου οργάνου που να τον διορίζει ως αναπληρωτή...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/Τμ1.(ΚΠΕ)267/2014
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης αναδρομικά σε νομικό σύμβουλο Ταμείου, καθόσον: α) ο νομικός σύμβουλος του ανωτέρω Ταμείου που μεταφέρθηκε σε αυτό από άλλο Ταμείο με την οργανική θέση που υπηρετούσε σε αυτό δεν προϊστατο νομικής υπηρεσίας στελεχωμένης από δικηγόρους (άρθρο 101 παρ. 5 του ν. 3655/2008, ΦΕΚ Α΄ 58/2008), διότι αν και συστήθηκε οργανική μονάδα, δεν συστήθηκαν θέσεις διαρθρούμενες σε αυτή και β) δεν προΐστατο υπηρεσίας για την οποία προβλέπεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης (άρθρο 18 του ν. 4024/2011).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/166/2018
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, ο προβαλλόμενος από τον Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος, αφού, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, οι Υπεύθυνοι Παιδικών Σταθμών του Δήμου ....., οι οποίοι, εκτός του παιδαγωγικού τους έργου εκτελούν, παράλληλα, διοικητικά καθήκοντα στον Παιδικό Σταθμό, ήτοι διακριτής, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. του δήμου, διοικητικής ενότητας, δικαιούνται το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 παράγραφος β περ. βη του ν. 4354/2014.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/75/2017
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης.(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος, αφού σύμφωνα με τα προεκτεθέντα οι Υπεύθυνοι Γραφείων Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών του ως άνω ν.π.δ.δ. του Δήμου ..., οι οποίοι προΐστανται των υπηρεσιών Παιδικού/Βρεφονηπιακού Σταθμού, ήτοι διακριτής, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. του νομικού προσώπου, διοικητικής ενότητας, δικαιούνται το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 παράγραφος β περ. βη του ν. 4354/2015.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)45/2015
Α) Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπάλληλο Υπουργείου, λόγω αναπλήρωσης προϊσταμένου επιπέδου Τμήματος, καθόσον δεν προκύπτει ότι για τον ορισμό της ανωτέρω υπαλλήλου ως αναπληρώτριας προϊσταμένης εκδόθηκε οποιαδήποτε απόφαση από το αρμόδιο για τούτο όργανο του νομικού προσώπου (άρθρο 18 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 262/2011 και άρθρα 85, 86 και 87 ν. 3528/2007, ΦΕΚ Α΄ 26/2007).
Β) Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπάλληλο Υπουργείου, λόγω αναπλήρωσης προϊσταμένου επιπέδου Τμήματος, καθόσον μετά την κατάργηση των οργανικών διατάξεων του νομικού προσώπου που θέσπιζε το π.δ. 489/1987 (ΦΕΚ Α΄ 226/1987), δε δικαιολογείται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης για την άσκηση καθηκόντων αναπληρωτή προϊσταμένου, ακόμα και στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί σχετική απόφαση, όπως η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, εφόσον ούτε οργανική μονάδα σε επίπεδο τμήματος υφίσταται ούτε αντίστοιχη οργανική θέση προϊσταμένου.