2/22377/0025/2020
Τύπος: Αποφάσεις
Παροχή της Εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους 342.618.750,00 € στο πλαίσιο του κανονισμού 2020/672 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σχετικά με την θέσπιση ευρωπαϊκού μέσου προσωρινής στήριξης για τον μετριασμό των κινδύνων ανεργίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (SURE) λόγω της επιδημικής έκρηξης της νόσου COVID-19.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ401/οικ.73392/3301/2019
Σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης για αποχώρηση Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση (BREXIT) χωρίς συμφωνία αποχώρησης - Θέματα οδικών μεταφορών και ταχογράφου ΑΔΑ:Ω0ΑΜ465ΧΘΞ-Ε7Ξ
2020/C 108/2001
Οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη χρήση του πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που σχετίζεται με την κρίση της νόσου COVID-19
Δ33Β5002569/ΕΞ2014
Τροποποίηση της αριθμ. Ε2320/976/Α0034 ΑΥΟ περί ελέγχου ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθμ. 1889/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005 (L 309/9/25.11.2005).
Ε2320/976/Α0034/2008
Έλεγχος ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1889/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005 (L309/9/25.11.2005).Τροποποιείται από την αριθμ. Δ33Β 5002569 ΕΞ 2014
Ν.5163/2024
Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση - Αναπροσαρμογή μισθών προσωπικού δημοσίου τομέα - Ρυθμίσεις για τον καθορισμό κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027 και άλλες διατάξεις.
Α.1075/2021
Τροποποίηση του άρθρου 4 της υπό στοιχεία Ε2320/976/Α0034/10.6.2008 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Έλεγχος ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1889/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005 (L309/9/25.11.2005)» (Β΄ 1177).
Δ.ΟΡΓ. Δ 1138311ΕΞ2019
Κοινοποίηση του «Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1191 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Ιουλίου 2016 για την προώθηση της ελεύθερης κυκλοφορίας των πολιτών μέσω της απλούστευσης των απαιτήσεων για την υποβολή ορισμένων δημόσιων εγγράφων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1024/2012» και παροχή οδηγιών για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων αυτού.
55490 ΕΞ 2022
Σύστημα επιβαλλόμενων από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.) δημοσιονομικών διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού ή του προϋπολογισμού της Ένωσης, ή και του προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ - ΕΟΧ), για την υλοποίηση προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του Στόχου «Επενδύσεις για την Ανάπτυξη και την Απασχόληση», καθώς και για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ), του Ταμείου Επισιτιστικής Βοήθειας Απόρων (ΤΕΒΑ) του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση (ΕΤΠΠ), του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ - ΕΟΧ) και των Χρηματοδοτικών Μέσων (ΧΜ).
ΣΤΕ/ΕΑ/45/2008
Ανάπτυξη υποδομών για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα...Επειδή, στο από 13.12.2007 υπόμνημα του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφέρεται ότι το έργο «ΔΟΡΥ», για το οποίο και προκηρύχθηκε ο επίδικος διαγωνισμός και το οποίο προβλέπει τον σχεδιασμό, την προμήθεια και την εγκατάσταση και λειτουργία ενός δορυφορικού δικτύου (αποτελουμένου από ένα κεντρικό επίγειο σταθμό, 1.700 δορυφορικούς τερματικούς σταθμούς, περιλαμβάνοντος τη διασύνδεση με το Διαδίκτυο – Internet- και το εσωτερικό δίκτυο των Φορέων του Δημοσίου Τομέα και αφορώντος κυρίως τις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας) είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την επέκταση του εκσυγχρονισμού της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης με την εξοικείωσή του με προηγμένη ψηφιακή και τηλεματική τεχνολογία καθώς και για την προώθηση των δορυφορικών επικοινωνιών της χώρας. Προβάλλεται δε, επίσης, με το εν λόγω υπόμνημα ότι το έργο συγχρηματοδοτείται από το Μέτρο 4.2 που αφορά την «Ανάπτυξη Υποδομών Δικτύων Τοπικής Πρόσβασης» του Ε.Π. ΚτΠ (Γ’ ΚΠΣ) σε ποσοστό 80% (από την Ευρωπαϊκή Ένωση) και ότι, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη δράση μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί με το έργο μέχρι το πέρας του 2008, συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, που επιβάλλουν την απόρριψη της υπό κρίση αιτήσεως. Οι ισχυρισμοί όμως αυτοί είναι απορριπτέοι, προεχόντως, διότι η Διοίκηση έχει την ευχέρεια να επιληφθεί αμέσως εκ νέου της υποθέσεως και α) να διερευνήσει αν η μη αναγραφή του κόστους διασύνδεσης των φορέων με τον κεντρικό επίγειο σταθμό στο πίνακα 62 καλύπτεται από την αναγραφή του στον πίνακα 61 και β) να εξετάσει τις ανωτέρω αιτιάσεις της αιτούσας σε σχέση με το «ασυνήθιστα χαμηλό» του κόστους των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης για το διάστημα μετά την λήξη της περιόδου εγγύησης καλής λειτουργίας που περιέλαβε η παρεμβαίνουσα ένωση εταιρειών στον πίνακα 64 της οικονομικής και να προχωρήσει, περαιτέρω, αναλόγως με το αποτέλεσμα της εξετάσεως αυτής, στην περάτωση της σχετικής διαδικασίας (πρβλ. ΕΑ 458/2006, 998/2004).
ΝΣΚ/117/2022
Ερωτάται εάν: 1) Η επισυναπτόμενη στο ερώτημα σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007, 2) η σύμβαση αυτή συνδέεται ή όχι με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, σύμφωνα με τις οποίες, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγορεύεται η μετάταξη ή απόσπαση ή οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση, ανεξαρτήτως διαδικασίας ή φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ για χρονικό διάστημα δύο ετών και 3) σε περίπτωση που η σύμβαση εργασίας του ανωτέρω υπαλλήλου δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 ή σε περίπτωση που υφίσταται κώλυμα λόγω των απαγορευτικών διατάξεων του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, εάν αυτή καλύπτεται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 περί ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη ληξιαρχική πράξη, ευρίσκεται σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., η οποία εργάζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.(....)1) Η αναφερόμενη στο εξεταζόμενο ερώτημα σύμβαση εργασίας, η οποία καταρτίσθηκε μεταξύ του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Μ.Σ. και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με ορισμένη χρονική διάρκεια και προκειμένου αυτός να εργασθεί ως διαπιστευμένος κοινοβουλευτικός βοηθός του Έλληνα ευρωβουλευτή, Α.Κ., αποτελεί «αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», κατά τους ορισμούς των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του νόμου 3528/2007 (ομόφωνα). 2) «Μετακίνηση» κατά την έννοια του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 αποτελεί και η περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποδέχεται θέση σε όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αιτείται τη χορήγηση σε αυτόν άδειας άνευ αποδοχών, προκειμένου να μεταβεί στην αλλοδαπή για να αναλάβει τα σχετικά καθήκοντά του και να παράσχει τις υπηρεσίες του στον εν λόγω Φορέα. Επομένως, η σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η εντεύθεν αίτησή του προς χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών, συνδέονται άμεσα με τις εν λόγω απαγορευτικές διατάξεις (κατά πλειοψηφία). 3) α) Ο Μ.Σ., ο οποίος τελεί σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., που υπηρετεί με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης σε φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) δικαιούται να αιτηθεί και να λάβει άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει της διάταξης του άρθ. 51 παρ. 3 του ν. 3528/2007, προκειμένου να ασκήσει το οικογενειακού δικαίου δικαίωμά του στη συμβίωση με τη Μ.Μ., διότι στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης εμπίπτουν όχι μόνο οι stricto sensu σύζυγοι, αλλά και τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης (ομόφωνα). β) Πλην όμως, δεν μπορεί να χορηγηθεί στον Μ.Μ. άδεια από την Υπηρεσία του, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στο άρθρο 31 του ν. 3528/2007, προκειμένου να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που θα τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει των διατάξεων του άρθ. 51 παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα, διότι η εν λόγω διάταξη (του άρθ. 31 του ν. 3528/2007) προϋποθέτει την ενεργό παράλληλη άσκηση των κύριων καθηκόντων του υπαλλήλου, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω (κατά πλειοψηφία). Η γνωμοδότηση γίνεται αποδεκτή από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, ως προς το πρώτο ερώτημα, το δεύτερο ερώτημα και το α΄ του τρίτου ερωτήματος.