Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2/20658/0026/2008

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1320/1998

«Εγκεκριμένα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα που περιλαμβάνονται στο ημερήσιο ενοποιημένο (κλειστό) νοσήλιο και των οποίων το κόστος ημερήσιας θεραπείας υπερβαίνει τα 41,10 ευρώ».

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΟΦ/70885/2008

Επικαιροποιημένος κατάλογος φαρμακευτικών προϊόντων τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο ημερήσιο ενοποιημένο (κλειστό) νοσήλιο των Νοσοκομείων επειδή έχουν κόστος ημερήσιας δόσης θεραπείας μεγαλύτερο των 41,10 € [ΥΑ Υ4α/οικ 1320/3.2.98 (ΦΕΚ 99Β)]


66245/2004

Φαρμακευτικά προιόντα των οποίων το κόστος της ημερήσιας δόσης θεραπείας υπερβαίνει τα 41,10 ευρώ


ΓΥ5α /2012

Αναστολή Εφαρμογής κοινών  υπουργικών αποφάσεων.(κλειστό ενοποιημένο νοσήλιο)

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/89/2015

Προμήθεια υγειονομικού υλικού: Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας ιδίως υπόψη ότι στη συνολική τιμή των 0,69 ευρώ/m3, για την προμήθεια υγρού οξυγόνου, που ήταν καταγεγραμμένη στο Παρατηρητήριο Τιμών, κατά τον κρίσιμο χρόνο (βλ. το αναφερόμενο στην προηγούμενη σκέψη έγγραφο της Ε.Π.Υ.), περιλαμβάνονται το κόστος μεταφοράς και το κόστος διαχείρισης επικίνδυνου φορτίου (μεταφορικά κατά ADR), παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς του Νοσοκομείου, μη νομίμως το τελευταίο προμηθεύτηκε υγρό οξυγόνο στην τιμή των 0,99 ευρώ/m3 (χωρίς Φ.Π.Α.), στην οποία περιλαμβάνεται χρέωση 0,30 ευρώ/m3 για μεταφορικά, και, περαιτέρω, επιβαρύνθηκε, με επιπλέον χρέωση μεταφορικών κατά ADR (κόστος διαχείρισης επικίνδυνου φορτίου) ύψους ευρώ 11,00 (χωρίς Φ.Π.Α.) ανά δρομολόγιο. Και τούτο, διότι η τιμή του υπό προμήθεια είδους, υπερβαίνει, όπως βασίμως προέβαλε η Επίτροπος με τον πρώτο λόγο διαφωνίας της, την αναρτημένη στο Παρατηρητήριο, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα τιμή ύψους 0,69 ευρώ/m3 στην οποία και περιλαμβάνεται το κόστος μεταφορικών και το κόστος διαχείρισης επικίνδυνου φορτίου (ADR). Άλλωστε και η ίδια η Ε.Π.Υ., σε σχετικό έγγραφο του Νοσοκομείου (24608/7.11.2013) με το οποίο ζητήθηκε η έγκριση των αποτελεσμάτων της διαπραγμάτευσης με το αιτιολογικό ότι η τιμή των 0,99 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που επετεύχθη δεν αντιστοιχεί στην τιμή των 0,69 ευρώ του Παρατηρητηρίου, επειδή η τελευταία αυτή τιμή διαμορφώθηκε σε αυτό το ύψος κατόπιν διενέργειας ενιαίου διαγωνισμού της 5ης Υ.Π.Ε., ο οποίος αφορούσε μεγάλες ποσότητες οξυγόνου, απήντησε, δια του 6199/25.11.2013 εγγράφου της, ότι εφαρμοστέες είναι οι διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3918/2011. Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, το οποίο περιέχει κατά ένα μέρος μη νόμιμες δαπάνες ...δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.ΣΥΝΘ/1873/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.Ζητείται η αναθεώρηση της 1347/2017 Απόφασης του VI Τμήματος, με την οποία απορρίφθηκαν αιτήσεις του ήδη αιτούντος Δήμου και της ήδη παρεμβαίνουσας εταιρείας για την ανάκληση της 160/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....)Από την προσήκουσα εκτίμηση των στοιχείων του φακέλου, όπως αυτά συμπληρώθηκαν με τα προσκομισθέντα ενώπιον του παρόντος Τμήματος έγγραφα, προκύπτει ότι τόσο το κλειστό γήπεδο καλαθοσφαίρισης, όσο και οι υπόλοιπες υφιστάμενες εντός του χώρου εκτέλεσης του έργου κτιριακές εγκαταστάσεις (αποδυτήρια και λοιποί βοηθητικοί χώροι) κατασκευάσθηκαν, τη δεκαετία του 1970, από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, χωρίς την απαιτούμενη οικοδομική άδεια. Η αυθαίρετη αυτή ανέγερση του κλειστού γηπέδου καλαθοσφαίρισης δικαιολογεί το εύλογο της πεποίθησης του μελετητή του επίμαχου έργου ότι στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν υπήρχαν στοιχεία σχετικά με την όδευση των δικτύων που το εξυπηρετούν. Η υποχρέωση δε αναζήτησης, κατά το στάδιο εκπόνησης της μελέτης του έργου, από τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κ.λπ.) στοιχείων ή πληροφοριών (διαγράμματα, σχέδια κ.λπ.) σχετικά με την χωροθέτηση των εν λόγω δικτύων υπερβαίνει το μέτρο της επιμέλειας του μέσου συνετού ανθρώπου του οικείου κλάδου. Ως εκ τούτου, οι περιλαμβανόμενες στο σχέδιο της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης εργασίες, οι οποίες σχετίζονται με την εκτροπή των υφιστάμενων δικτύων Ο.Κ.Ω. που εξυπηρετούν το κλειστό γήπεδο καλαθοσφαίρισης, οφείλονται σε απρόβλεπτες περιστάσεις κατά την έννοια του νόμου, διότι κατέστησαν αναγκαίες εξαιτίας της διαπιστωθείσας, κατά την τεχνική εκτέλεση του έργου του θέματος, όδευσής τους στο σημείο κατασκευής της ράμπας εισόδου-εξόδου στον υπόγειο χώρο στάθμευσης. Εξάλλου, οι υπόλοιπες εργασίες, οι οποίες περιλαμβάνονται στο σχέδιο συμπληρωματικής σύμβασης και πρέπει να αντιμετωπιστούν ενιαία, δεδομένου ότι καθίστανται αναγκαίες λόγω της διαπιστωθείσας, συνεπεία της έλλειψης στατικής επάρκειας, ανάγκης κατεδάφισης των λοιπών κτισμάτων, συμπεριλαμβανομένου του επίσης αυθαίρετου ναΐσκου, οφείλονται ομοίως σε απρόβλεπτες περιστάσεις(...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση αναθεώρησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές και να αναθεωρηθεί η 1347/2017 απόφασή του VI Τμήματος. Περαιτέρω, γενομένης δεκτής της αίτησης, πρέπει να ανακληθεί η 160/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μετά δε την ανάκληση αυτής, το Τμήμα αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης.


ΕΣ/ΤΜ.4/25/2018

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ:Με την υπό κρίση αίτηση ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 78/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο παρόν Τμήμα, με την οποία κρίθηκε μη θεωρητέο το 24, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του αιτούντος για την καταβολή ποσού 11.766,66 ευρώ(...)Εξάλλου, το Κλιμάκιο απέρριψε τον ισχυρισμό του αιτούντος ότι οι μονίμως υπηρετούντες επιμελητές δεν επαρκούν για τη λειτουργία του Παραρτήματος επί 24ωρης βάσης και ότι υφίσταται υποστελέχωση της υπηρεσίας διότι, ακόμα και αν ήθελε γίνει δεκτό αυτό, ενόψει της φύσης των ανατεθεισών υπηρεσιών, δεν είναι δυνατή η ανάθεσή τους σε τρίτο, δεδομένου ότι δεν έχουν πρόσκαιρο χαρακτήρα αλλά αποβλέπουν στην ικανοποίηση διαρκούς και πάγιας ανάγκης της υπηρεσίας, ενώ τα αρμόδια όργανα του …. δεν είχαν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την κάλυψη των τυχόν κενών θέσεων και την ενίσχυση του υπηρετούντος προσωπικού με μετατάξεις, αποσπάσεις ή προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.(...)Ειδικότερα, ενόψει της φύσης των ανατεθεισών υπηρεσιών ως πάγιου και διαρκούς χαρακτήρα, δεν είναι επιτρεπτή η ανάθεσή τους σε τρίτο, οι δε ισχυρισμοί περί του ενδεχομένου διακοπής της λειτουργίας του ως άνω Παραρτήματος και του χρονοβόρου και κοστοβόρου της κάλυψης τυχόν αναγκών σε προσωπικό με τις νόμιμες διαδικασίες, προβάλλονται υποθετικά και αόριστα και χωρίς επί μακρό διάστημα να προκύπτουν συγκεκριμένες ενέργειες για τη νόμιμη επίλυση τυχόν υπαρχόντων ζητημάτων αναφορικά με τη λειτουργία του Παραρτήματος. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι ανατεθείσες υπηρεσίες αναφορικά με τη διάθεση δύο επιμελητών ημερήσιας οκτάωρης απασχόλησης, για τις οποίες δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, εμπίπτει στα πάγια και συνήθη καθήκοντα των δύο ήδη υπηρετούντων στο Παράρτημα μόνιμων επιμελητών, οι οποίοι επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας του, ενόψει του ότι κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018 φιλοξενήθηκαν αρχικώς επτά και στη συνέχεια πέντε μαθητές, ενώ περαιτέρω ο συντονισμός των ενεργειών των επιμελητών και η εποπτεία αυτών ανήκει στα αρμόδια όργανα του οικοτροφείου.Περαιτέρω, ο σχετικός με την τεκμηρίωση της προϋπολογιζόμενης δαπάνης ισχυρισμός ότι σε αυτήν περιλαμβάνονται οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού, ο Φ.Π.Α. και το διαχειριστικό κόστος είναι απορριπτέος ως αόριστος, διότι όπως ορθώς κρίθηκε με την πράξη του Κλιμακίου, ενώ το συνολικό μισθολογικό κόστος του διατεθέντος από την εταιρεία προσωπικού ανήλθε στο ποσό των 13.763,70 ευρώ, δεν διευκρινίζονται τα κόστη που περιλαμβάνονται στο επιπλέον ποσό των 22.236,30 ευρώ μέχρι την προϋπολογιζόμενη δαπάνη ύψους 36.000,00 ευρώ(...)Απορρίπτει την αίτηση.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/108/2018

ΕΡΓΑ.(Συμπληρωματική σύμβαση.)Με τα δεδομένα αυτά, η 1η συμπληρωματική σύμβαση έργου μεταξύ του Δήμου ... και της εργοληπτικής επιχείρησης «...» έπρεπε, ως παρακολούθημα της 10682/22.2.2016 αρχικής και ήδη ελεγχθείσας σύμβασης, να υποβληθεί σε προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Από τον έλεγχο όμως της σχετικής διαδικασίας της σύμβασης αυτής, διαπιστώνεται ότι συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψή της. Ειδικότερα, οι πρόσθετες εργασίες αποκατάστασης συγκεκριμένων οδών, που περιλαμβάνονται στην τεχνική περιγραφή της αρχικής σύμβασης, είναι απαραίτητες για την άρτια ολοκλήρωση του αντικειμένου της, το κόστος τους δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης (14,27% της αρχικής συμβατικής δαπάνης), η δε ανάγκη δε εκτέλεσής τους συνδέεται με ευρήματα κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης, η εμφάνιση των οποίων δεν μπορούσε να προβλεφθεί. Εν όψει αυτών, τα αρμόδια όργανα παρέλειψαν να υποβάλουν την εν λόγω σύμβαση στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά από πλάνη η οποία, ενόψει και της νομιμότητας της διαδικασίας που προηγήθηκε της σύναψης της σύμβασης, κρίνεται συγγνωστή (Ε.Σ. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 99/2018, 294, 212, 198/2017)... Κατόπιν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω πλάνης.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ζ/252/2010

Στα προς υπογραφή σχέδια συμβάσεων μεταφοράς μαθητών μεταξύ της ….και των αναδόχων, στον ειδικό όρο 13 των οποίων ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης της ισχύος των συμβάσεων η 1/9/2010.Αντί αυτής της ημερομηνίας πρέπει να αναγραφεί η ημερομηνία συμβάσεων από τα συμβαλλόμενα μέρη, διότι οι δημόσιες συμβάσεις δεν έχουν αναδρομική ισχύ, συνεπώς δεν επιτρέπεται να δεσμεύουν τα συμβαλλόμενα μέρη για χρονικό διάστημα προγενέστερο της υπογραφής τους. Επιπλέον, όσον αφορά τη διάρκεια ισχύος των προς υπογραφή συμβάσεων, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι ο αναφερόμενος στο άρθρο 9 στ. Γ' της διακήρυξης 371/15.7.2010 όρος που παρέχει τη δυνατότητα παρατάσεως της ισχύος τους «μέχρι ολοκληρώσεως νέου διαγωνισμού και πάντως όχι για διάστημα μεγαλύτερο των 3 μηνών από της ενάρξεως του σχολικού έτους» (2011-2012), δυνατότητα που διατηρείται με τα υποβληθέντα σχέδια (βλ. τελευταίος όρος πριν από το κεφάλαιο «ειδικοί όροι» των σχεδίων με τον οποίο ορίζεται: «Όλοι οι όροι που περιλαμβάνονται στην αριθμ. 371/15-07-10 διακήρυξη, νοούνται ως όροι της παρούσας σύμβασης») είναι μη νόμιμος και πρέπει να θεωρηθεί ως μη γεγραμμένος. Τούτο διότι προεχόντως, μία σύμβαση συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, όπως οι ελεγχόμενες, δύναται να παραταθεί σε περίπτωση που κατά το συμφωνηθέντα χρόνο λήξης (30.6.2011) συντρέχει συναφής με το είδος και το σκοπό των συμφωνηθεισών υπηρεσιών λόγος επιμήκυνσης του χρόνου εκπλήρωσης της σχετικής παροχής (ενδεικτικά η περίπτωση παράτασης του σχολικού έτους που αποσκοπεί στην αναπλήρωση της διδακτέας ύλης που δεν ολοκληρώθηκε λόγω απεργίας των εκπαιδευτικών ή καταλήψεων), Από τα παραπάνω παρέπεται ότι «αναβίωση-παράταση» της ελεγχομένης σύμβασης κατά το επόμενο σχολικό έτος (2011-2012), δηλαδή μετά τη μεσολάβηση του ανενεργούς διαστήματος των θερινών διακοπών δεν νοείται. Τέλος, αναφορικά με τον όρο 1Δ του άρθρου 3 της διακήρυξης τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής της ημερήσιας συμβατικής αποζημίωσης σε περίπτωση αύξησης της χιλιομετρικής Αποζημίωσης με την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης, το Κλιμάκιο κρίνει ότι και αυτός ο όρος δεν είναι νόμιμος, διότι, τυχόν αναπροσαρμογή των κομίστρων κατ' εφαρμογή των άρθρων 10 και 13 του ν. 2963/2001 δύναται να επηρεάσει το ύψος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης (υπολογισμός μεγίστης αποζημίωσης - κόστος χιλιομετρικής απόστασης) μεταγενέστερης από την ελεγχόμενη σύμβασης, πλην δεν μπορεί να θεωρηθεί ως λόγος αναπροσαρμογής του συμβατικού τιμήματος της ελεγχόμενης, διότι το κόστος της χιλιομετρικής απόστασης αποτέλεσε αντικείμενο του διαγωνισμού και οριστικοποιήθηκε με την προαναφερόμενη κατακυρωτική απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής (βλ. Πράξεις Ζ' Κλιμακίου 14, 209/2010, 10, 396/2009). Συνεπώς, μη νομίμως περιλαμβάνεται ο παραπάνω όρος και στα υποβληθέντα σχέδια συμβάσεων.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/987/2023

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:ζητείται η ανάκληση της 16/2023 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. Χαλκιδικής, κατά το μέρος που με αυτή παρόλο που κρίθηκε ότι δεν κωλύεται  η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του προσφεύγοντος Δήμου … (…) και της παρεμβαίνουσας ετερόρρυθμης εταιρείας, προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.331.293,59 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), για την παροχή της υπηρεσίας «Ναυαγοσωστική κάλυψη πολυσύχναστων παραλιών Δήμου … για το οικ. έτος 2023-2024-2025-2026», επιβλήθηκαν συγκεκριμένοι όροι, η μη πλήρωση των οποίων δεν καθιστά δυνατή την υπογραφή της.(....)Mε τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι τεθέντες με την προσβαλλομένη όροι πρέπει να αρθούν. Τούτο, διότι, το μεν, ως προς τον πρώτο διατυπωθέντα όρο, ήτοι της αφαίρεσης του κόστους αποσβέσεων των ναυαγοσωστικών σκαφών από τον προϋπολογισμό της σύμβασης και, συνακόλουθα, από το συμβατικό τίμημα, πρέπει να γίνει δεκτό ότι πρόκειται για ένα μέγεθος που αντικατοπτρίζει την μείωση της αξίας του εξοπλισμού του αναδόχου λόγω της καθημερινής χρήσης του υπό εν μέρει δύσκολες συνθήκες (λειτουργικό κόστος) που, ενδεχομένως να περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση κινδύνων ολικής ή μερικής καταστροφής του υλικού. Εξάλλου, υφίσταται πάγια νομολογία των δικαστικών σχηματισμών του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη δυνατότητα να περιληφθεί το κόστος αποσβέσεων στην προϋπολογισθείσα δαπάνη(....)Πρέπει να επισημανθεί, περαιτέρω, ότι δεν προκύπτει από την προσβαλλομένη με σαφήνεια εάν κάποια επιπλέον είδη περιλαμβάνονται στην εν λόγω κατηγορία, αλλά αντίθετα, όλως αορίστως γίνεται μνεία  περί παραβίασης της αρχής της οικονομικότητας χωρίς να αναφέρονται συγκεκριμένες αιτιάσεις, συνδεόμενες αρρήκτως με το συγκεκριμένο πραγματικό της υπό έλεγχο σύμβασης και αναγόμενες σ’ αυτό. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως της αοριστίας της διατύπωσης του εν λόγω όρου στην προσβαλλομένη, το ποσό που προβλέπεται για την προμήθεια από τον ανάδοχο των ως άνω ειδών, σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνει το προσήκον -κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και των συναλλακτικών ηθών – μέτρο, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι μετά την πάροδο τετραετίας από την έναρξη ισχύος της σύμβασης τα είδη αυτά δεν θα είναι κατά την συνήθη πορεία των πραγμάτων δυνατόν να επαναχρησιμοποιηθούν, καθιστώντας την εν λόγω πλημμέλεια όλως μη ουσιώδη, ενόψει ιδίως του μεγάλου χρονικού διαστήματος ισχύος της σύμβασης και του ήσσονος κόστους αυτών.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/170/2017

Προμήθεια ιατρικών αερίων.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η προκήρυξη με βάση την οποία διεξήχθη ο πρόχειρος διαγωνισμός είναι εξ αρχής αόριστη, όσον αφορά στην επιμέρους προϋπολογιζόμενη δαπάνη για κάθε είδος ιατρικού αερίου. Και τούτο, υπό την έννοια ότι ο τρόπος κατάστρωσής της σε συνδυασμό με την ξεχωριστή τιμολόγηση της μεταφοράς των φιαλών προς το Νοσοκομείο, γενικώς, ανά δρομολόγιο και όχι ως επιβάρυνση ανά ζητούμενη μονάδα μέτρησης των υπό προμήθεια ειδών, καθιστά ουσιαστικά ανέφικτο τον υποχρεωτικό εκ του νόμου (και από την προκήρυξη) έλεγχο, κατά το κρίσιμο στάδιο της κατακύρωσης, της υπέρβασης ή μη της προσφερόμενης ανά αέριο τιμής προς τις αντίστοιχες αναρτημένες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών (Π.Τ.) της Ε.Π.Υ., στις οποίες, μάλιστα, περιλαμβάνονται όλα τα συναφή κόστη, ιδίως δε το κόστος μεταφοράς (βλ. Ελ. Συν., πράξεις Κ.Π.Ε.Δ. IV Tμ. 104, 76/2017, 107/2016, 228/2015, καθώς και το αριθ. πρωτ. 1586/10.4.2017 έγγραφο της Ε.Π.Υ.), το οποίο δεν τιμολογείται χωριστά, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Η πλημμέλεια δε αυτή καθιστά αόριστη και την αντίστοιχη κατακύρωση των ανωτέρω ιατρικών αερίων στην ανάδοχο, η προσφερόμενη τιμή των οποίων ανά μονάδα μέτρησης, αν και είναι, κατά το κρίσιμο αυτό χρονικό σημείο,  κατώτερη από την αντίστοιχη αναρτημένη στο Π.Τ. τιμή, δε δύναται εντούτοις να ελεγχθεί πώς αυτή διαμορφώνεται με την πρόσθετη επιβάρυνση των εξόδων μεταφοράς, αν δηλ. θα συνεχίζει να είναι κατώτερη ή ίση ή θα υπερβαίνει την αντίστοιχη τιμή του Π.Τ.(..) Συνακόλουθα, η κατά τα ανωτέρω μη νομιμότητα της κατακυρωτικής απόφασης συμπαρασύρει τόσο την συναφθείσα σύμβαση με τη φερόμενη ως δικαιούχο ανάδοχο όσο και την ερειδόμενη σ΄ αυτήν εντελλόμενη δαπάνη. Λόγω δε της ως άνω αοριστίας ως προς το ύψος της τελικώς κατακυρωθείσας τιμής για κάθε υπό προμήθεια είδος δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, όπως ισχύει, με τις οποίες νομιμοποιούνται, κατ΄εξαίρεση, μόνο δαπάνες προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων, φαρμάκων και συναφών προς τις προμήθειες αυτές υπηρεσιών που εναρμονίζονται με τις καταγεγραμμένες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ., προϋπόθεση όμως που δεν προκύπτει αν συντρέχει στην προκειμένη περίπτωση, λόγω της ανωτέρω εντοπισθείσας αοριστίας στην τελικώς κατακυρωθείσα τιμή των αερίων.(..) Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.