ΣΤΕ 48/2006
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
Διάρθρωση, αρμοδιότητες και στελέχωση της Διεύθυνσης Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (Δ.Ε.Δ.Α.Κ) του Υπουργείου Ανάπτυξης..Κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 1 έως και 17 του άρθρου 36 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), όπως οι παράγραφοι 1 έως και 16 επανήλθαν σε ισχύ και αντικατεστάθησαν με το άρθρο 8 του ν. 3260/2004 (Α΄ 151) ερμηνευομένων σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητος και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, είναι, κατ’ αρχήν επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ μόνον, όμως, εφ’ όσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανωτέρας κατηγορίας, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται με τον Υπαλληλικό Κώδικα, οι οποίοι κατέχουν τον ίδιο ή ανώτερο βαθμό. Επομένως, στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 4 του σχεδίου, όπου προβλέπεται δυνατότης ορισμού ως προϊσταμένου του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης Ελέγχου, στο οποίο υπηρετούν υπάλληλοι των κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ, υπαλλήλου κατηγορίας ΔΕ, πρέπει να προστεθεί ότι αυτό επιτρέπεται μόνον εάν δεν υπηρετεί ανώτερος ή ομοιόβαθμος υπάλληλος της κατηγορίας ΤΕ, δυνάμενος να επιλεγεί ως προϊστάμενος του Τμήματος αυτού (βλ. Π.Ε. 14/2006, 17/2005 κ.ά.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΠΠ/Φ.ΑΣ.2.0/120/7635/2014
Τροποποίηση των παρ. 2 και 3 του άρθρου 28 της υπ’ αριθ. 42948/2003 υπουργικής απόφασης «Πλήρωση θέσεων του Δημόσιου Τομέα» (ΦΕΚ 1854/Β΄/2003).
2/87205/0022/2008
Καθορισμός χρηματικού ποσού ως εξόδων κίνησης των υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ κατηγορίας του ΟΑΕΔ.
2/41262/0022/2007
Καθορισμός χρηματικού ποσού ως εξόδων κίνησης των υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ κατηγορίας του ΟΑΕΔ.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/290/2018
Καταβολή αποδοχών: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας ως προς τις υπαλλήλους …. και ….είναι αβάσιμος, ως ερειδόμενος σε εσφαλμένη προϋπόθεση. Τούτο διότι ως προς τις εν λόγω υπαλλήλους δεν συντρέχει μεταβολή σε ανώτερη κατηγορία εκπαίδευσης και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους ορθά και νομίμως προσμετρήθηκε για την προώθησή τους στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΔΕ στην οποία διορίστηκαν. Επομένως, νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα η δαπάνη αναδρομικών λόγω προώθησης εκάστης των υπαλλήλων σε μεγαλύτερο μισθολογικό κλιμάκιο της ίδιας κατηγορίας εκπαίδευσης (ΔΕ). Αντίθετα, ο λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος ως προς την…., η οποία μετά την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας που παρείχε σε κατώτερη κατηγορία εκπαίδευσης (ΔΕ) έπρεπε να καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΤΕ, στην οποία ήδη υπηρετεί, ο βασικός μισθός του οποίου είτε ισούται προς το βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο χρόνο προϋπηρεσίας στην κατώτερη κατηγορία εκπαίδευσης (1ο ΜΚ ΔΕ, με πλεονάζοντα χρόνο στο κλιμάκιο) είτε, εφόσον τέτοια ισοτιμία δεν υφίσταται, είναι ο αμέσως ανώτερος (προς αποτροπή της μισθολογικής της υποβάθμισης), δηλαδή στο 1ο ΜΚ ΤΕ, όπως, επομένως, ορθά εξαρχής κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.037 ευρώ και όχι στο 3ο ΜΚ ΤΕ, στο οποίο κατετάγη με συνυπολογισμό χρόνου προϋπηρεσίας που παρασχέθηκε στην κατώτερη (ΔΕ) κατηγορία εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αφορά στην ….και εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (3ο ΜΚ ΤΕ – 1ο ΜΚ ΤΕ).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/9/2019
Αναδρομικές αποδοχές:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μετά τη μετάταξή τους στην κατηγορία ΤΕ, οι ως άνω υπάλληλοι δεν μπορούσαν να συνυπολογίσουν το χρόνο υπηρεσίας που διένυσαν στην κατηγορία ΔΕ, για τη μισθολογική κατάταξή τους στα μισθολογικά κλιμάκια της ΤΕ κατηγορίας, διότι αν και κατείχαν τον τίτλο σπουδών κατ’ επίκληση του οποίου μετατάχθηκαν στην ανώτερη κατηγορία, δεν διένυσαν υπηρεσία σε θέση τυπικών προσόντων ΤΕ κατηγορίας, αλλά σε θέσεις ΔΕ κατηγορίας, και άσκησαν αντίστοιχα προς αυτή τη θέση καθήκοντα και αρμοδιότητες. Επομένως, έπρεπε να καταταχθούν στο μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας ο βασικός μισθός του οποίου είτε ισούται προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβαναν είτε είναι ο αμέσως ανώτερος (προς αποτροπή της μισθολογικής τους υποβάθμισης), δηλαδή στο 1ο ΜΚ ΤΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.037 ευρώ και όχι στα μισθολογικά κλιμάκια της ΤΕ κατηγορίας στα οποία κατατάχθηκαν (4ο και 5ο ΜΚ ΤΕ). Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών μεγαλύτερης από τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (3ο ΜΚ ΔΕ – 1ο ΜΚ ΤΕ), για έκαστο των δικαιούχων
ΥΠΕΣ/42948/2003
Πλήρωση θέσεων του Δημόσιου Τομέα.
Καταργείται με την παρ. 2 του άρθρου 41 της 52/2022, ΦΕΚ: 1320/Β/21.03.2022.
ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/ 82 /οικ.19/2022
Πλήρωση κενών οργανικών θέσεων του κλάδου ΔΕ Τηλεφωνητών ΑΔΑ:ΨΕΚΖ46ΜΤΛ6-1ΟΒ
ΝΣΚ/76/2022
Ερωτάται εάν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού του Γ.Τ., υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α’ 217), οι οποίες προβλέπουν κώλυμα διορισμού μόνο για την κατηγορία του κλάδου ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης, παρά το ότι στην Προκήρυξη 6Κ/2018 (ΦΕΚ 17 τ. Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πεντακοσίων ογδόντα οκτώ (588) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι για τους υποψηφίους των κλάδων ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ και ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, ή εάν ενόψει αυτής της ρύθμισης της Προκήρυξης η Υπηρεσία οφείλει να προβεί στον αποκλεισμό του εν λόγω υποψηφίου από την περαιτέρω διαδικασία διορισμού σε θέση του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, ζητώντας από το αρμόδιο Τμήμα του Α.Σ.Ε.Π. την αντικατάστασή του.(...)Δεν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α΄ 217), εφόσον στην Προκήρυξη για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι και για τους υποψηφίους του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, καθόσον ο ανωτέρω εμπίπτει σε αυτά (ομόφωνα).
ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/307/2015
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι τυγχάνει αβάσιμος ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, δοθέντος ότι η διαπιστωθείσα υποστελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου ... δεν συνεπάγεται a priori την απαγόρευση προκήρυξης πλήρωσης θέσεων οργανικών του μονάδων (εν προκειμένω Αυτοτελών Τμημάτων), το μεν διότι τέτοια απαγόρευση ουδόλως προκύπτει από το γράμμα του νόμου, το δε διότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια του Δήμου αυτού να προβεί στην ανωτέρω αιτιολογημένη στάθμιση και να προβεί στην προκήρυξη πλήρωσης θέσεων υποστελεχωμένων οργανικών μονάδων, εφόσον οι τελευταίες κρίνονται απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία αυτού, τέτοια δε στάθμιση διενεργήθηκε, όπως προκύπτει από την οικεία απόφαση προκήρυξης θέσεων και το 4915/3.7.2015 έγγραφο επανυποβολής των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων. Εξάλλου, αβάσιμος τυγχάνει και ο δεύτερος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, ο οποίος, κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου του πλήττει την τοποθέτηση Προϊσταμένων αποκλειστικά στα Αυτοτελή Τμήματα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής και Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης (καθόσον στο Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών δεν ήταν δυνατή κατά τον οικείο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας η τοποθέτηση υπαλλήλου κλάδου ΔΕ, περαιτέρω δε οι τοποθετήσεις στα λοιπά Τμήματα δεν σχετίζονται με τα ελεγχόμενα εντάλματα), δοθέντος ότι ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου για τα τμήματα αυτά προβλέπει ρητά τη δυνατότητα επιλογής Προϊσταμένων κατηγορίας που έπεται στο προβάδισμα (ΔΕ), «εν ελλείψει» υπαλλήλων προβαδίζουσας κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ), συνεπώς, ορθώς για τα Τμήματα αυτά δεν προκρίθηκαν υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ, εφόσον υπήρξαν υποψήφιοι προβαδίζουσας κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ (....), περαιτέρω, δε, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, επιτρεπτώς συμμετείχαν στη διαδικασία ως υποψήφιοι υπάλληλοι ΠΕ με βαθμό Ε΄ (... και ...), ελλείψει υπαλλήλων ΠΕ ανώτερου βαθμού.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες παρίστανται νόμιμες και τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΣτΕ/451/2007
Πρόσληψη προσωπικού στο Δημόσιο και τα νπδδ κατηγορίας ΥΕ. Επί κατάταξης των υποψηφίων σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των ζώντων τέκνων κατά το χρόνο επίκλησης της ιδιότητας του τέκνου πολύτεκνης οικογένειας εκ μέρους του υποψηφίου. Δεκτές η έφεση και η αίτηση ακύρωσης.