ΣΤΕ/2133/2003
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΕΡΓΑ:..Επειδή, οι προσβαλλόμενες πράξεις έχουν εκδοθή κατά μήνα Ιούλιο έτους 2002 και, επομένως, η νομιμότητά τους κρίνεται με βάση την ισχύουσα κατά τον χρόνο αυτό νομοθεσία, και, ειδικότερα, με βάση το π.δ/γμα 43/2002 .....στην προκειμένη περίπτωση, με τις προσβαλλόμενες πράξεις επετράπη η ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδος σε ακίνητο, στην περιοχή …, το οποίο ευρίσκεται σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή ... ΄Οπως προκύπτει από την υπό στοιχ. δ) προσβαλλομένη πράξη, με τίτλο "΄Εγκριση κατασκευής επενδεδυμένης ορθογωνικής διώρυγας παροχέτευσης πλημμυρικής παροχής ρέματος εντός της καθορισμένης προσωρινής οριογραμμής του", η οποία άλλωστε εξεδόθη κατόπιν της από 24.7.2002 αιτήσεως του μελετητή μηχανικού της ίδιας της παρεμβαινούσης εταιρείας και κατόπιν της, μνημονευομένης στο κείμενο της πράξεως, αυτοψίας τεχνικού υπαλλήλου της εκδούσης αρχής, ο οποίος επιβεβαιώνει τα αναφερόμενα στην αίτηση και, επομένως, την ύπαρξη "ρέματος που διασχίζει την ιδιοκτησία", όπως αναφέρεται στην πράξη, το ακίνητο στο οποίο πρόκεται να κατασκευασθή η επίμαχη ξενοδοχειακή μονάδα διαρρέεται από ρέμα. Για το ρέμα αυτό έχει καθορισθή προσωρινή, μόνον, οριογραμμή, δεν έχει δε αυτό οριοθετηθή κατά την νόμιμη διαδικασία διότι, όπως αναφέρεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 1689/12.3.2003 έγγραφο του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της … προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν ζητήθηκε από την Πολεοδομία η οριοθέτησή του κατά την διαδικασία του ν. 3010/2002. Και προβάλλεται μεν από την παρεμβαίνουσα εταιρεία, κατ’ επίκληση σειράς όλης δημοσίων εγγράφων και βεβαιώσεων υπηρεσιών και ιδιωτών, ότι στο επίμαχο ακίνητο δεν υπάρχει ρέμα αλλά μόνον "παλαιός πλακοσκεπής οχετός", η κατά τον εκτεθέντα όμως τρόπο βεβαίωση της υπάρξεως του ρέματος δεν κλονίζεται από τα στοιχεία αυτά. Εν όψει δε των εκτεθέντων στην προηγουμένη σκέψη, μη νομίμως εξεδόθησαν οι προσβαλλόμενες πράξεις χωρίς προηγούμενη, κατά το π.δ. 43/2002, εκτίμηση των επιπτώσεων από την ύπαρξή του στην δυνατότητα ανεγέρσεως ξενοδοχειακής μονάδος στο επίμαχο ακίνητο και, πάντως, χωρίς την προηγούμενη οριοθέτησή του κατά την διαδικασία του ν. 3010/2002. Για τον λόγο, συνεπώς, αυτόν, ο οποίος βασίμως προβάλλεται με την κρινομένη αίτηση, πρέπει αυτή να γίνει δεκτή και να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις, ενώ αποβαίνει περιττή η εξέταση των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως. Πρέπει δε να απορριφθή η παρέμβαση
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΧΩΔΕ/122143/2004
Διευκρινίσεις σχετικά με θέματα ορισμού, κατάταξης και διαδικασιών κατά την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1650/1986, όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 3010/2002
ΕΑΔΗΣΥ/1306/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν άλλως να τροποποιηθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις του … κατά τα προσβαλλόμενα κεφάλαια αυτών.
ΕΑΔΗΣΥ/1046/2023
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν, άλλως να τροποποιηθούν, οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις της «…», κατά τα προσβαλλόμενα κεφάλαια αυτών, και να επιστραφεί το παράβολο.
ΚΥΑ/141270/2009
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Η.Π.15393/2332/2002 (Β΄1022) κοινής υπουργικής απόφασης «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 1650/1986 (Α΄160) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3010/2002 … », για την κατάταξη των Κέντρων Αποτέφρωσης Νεκρών.
ΕλΣυν.Τμ.3/662/2007
Συντάξεις Δημοσίου: Με τα πραγματικά αυτά δεδομένα και σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στις προαναφερόμενες νομικές σκέψεις (ΙΙ-ΙV), οι περί μισθολογικών προαγωγών διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002 έχουν εφαρμογή και στην υπό κρίση περίπτωση της εκκαλούσας, η οποία είχε απομακρυνθεί από τις τάξεις του Ελληνικού Στρατού πριν από την έναρξη της ισχύος των διατάξεων αυτών. Κατά συνέπεια, το αίτημά της για την κατ’ αναπροσαρμογή αύξηση της σύνταξής της, κατά τις ως άνω διατάξεις, πρέπει να εξετασθεί με τον έλεγχο της συνδρομής των σχετικών προϋποθέσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση έφεση, να εξαφανισθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις ..και να αναπεμφθεί η υπόθεση στο Γ.Λ.Κ. για να κριθεί επί της ουσίας η σχετική αίτηση της εκκαλούσας, για την κατ’ αναπροσαρμογή αύξηση της σύνταξής της..
ΕΑΔΗΣΥ/1689/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες με αριθμούς πρωτοκόλλου ………. πράξεις παροχής διευκρινίσεων και συνολικά οι όροι της Διακήρυξης υπ’ αρ. ….. της Αναθέτουσας Αρχής, καθ’ ο μέρος συμπληρώθηκαν με τις παραπάνω πράξεις, και να διαταχθεί η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με νέα Μελέτη, που να περιλαμβάνει πλήρη, ορθή και προσήκουσα περιγραφή όλων των προς προμήθεια ειδών, καθώς και η συμπροσβαλλόμενη με αριθμό ….. απόφαση Ο.Ε. της Αναθέτουσας Αρχής
ΣΤΕ/2814/2012
Αποφάσεις δημοτικού συμβουλίου- αίτηση ακυρώσεως:Επειδή, στον φάκελο της υπόθεσης περιλαμβάνονται δύο «αποδεικτικά δημοσιεύσεως αποφάσεων» του Δήμου ..., σύμφωνα με τα οποία στις 18.11.1998 τοιχοκολλήθηκαν «στο προς τούτο προορισμένο μέρος» του Δημοτικού Καταστήματος του Δήμου ... αντίγραφα του πρακτικού 14 της από 17.11.1998 συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του ανωτέρω Δήμου, «όπου είναι [καταχωρημένες]» οι προσβαλλόμενες αποφάσεις 251 και 252/1998 της ανωτέρω δημοτικής αρχής. Τα εν λόγω αποδεικτικά φέρουν το ονοματεπώνυμο και την υπογραφή του δημοτικού κλητήρα, ο οποίος διενήργησε την τοιχοκόλληση, καθώς και τα ονοματεπώνυμα και τις υπογραφές των δύο παρισταμένων μαρτύρων. Με την κατά τα ανωτέρω τοιχοκόλληση, η οποία μάλιστα υπερέβαινε τις απαιτήσεις του νόμου εφ’ όσον δημοσιεύθηκαν ολόκληρες και όχι απλώς πίνακας με τον αριθμό και τα ουσιώδη στοιχεία τους, οι προσβαλλόμενες πράξεις απέκτησαν, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, νόμιμη υπόσταση, άρχισε δε από την επομένη 19.11.1998 και η εξηκονθήμερη προθεσμία προσβολής τους με αίτηση ακυρώσεως από την αιτούσα, τρίτη ως προς τις προσβαλλόμενες. Η κατά τα ανωτέρω προθεσμία έληξε στις 18.1.1999, εξηκοστή πρώτη ημέρα από της ενάρξεώς της εφ’ όσον η εξηκοστή ημέρα (17.1.1999) ήταν κατά νόμο εξαιρετέα (Κυριακή). Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση, η οποία ασκήθηκε με την κατάθεση του δικογράφου στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 26.5.1999, είναι απορριπτέα ως εκπρόθεσμη. Και ναι μεν προβάλλει η αιτούσα, με το από 22.6.2011 υπόμνημα, το οποίο υπεβλήθη εντός της ταχθείσης κατά τη συζήτηση προθεσμίας, ότι η τυχόν απόρριψη της αιτήσεως ως εκπρόθεσμης αντίκειται στα άρθρα 20 παρ. 1 του Συντάγματος και 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ (διάταξη εφαρμοστέα εν προκειμένω εφ’ όσον η αιτούσα, η οποία εκμεταλλεύεται ξενοδοχειακό συγκρότημα στην περιοχή, ισχυρίζεται ότι από τις προσβαλλόμενες πράξεις θίγονται περιουσιακής φύσεως – και συνεπώς, «αστικής φύσεως» κατά την έννοια της διάταξης αυτής - δικαιώματά της), είναι, όμως, οι ισχυρισμοί αυτοί απορριπτέοι ως αβάσιμοι, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην προηγούμενη σκέψη.Επειδή, κατόπιν τούτων, πρέπει να απορριφθεί η κρινόμενη αίτηση και να γίνει δεκτή η ασκηθείσα παρέμβαση.
ΕΑΔΗΣΥ/631/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι παρακάτω προσβαλλόμενες πράξεις: α) η απόφαση της αναθέτουσας αρχής, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρίαση της 06.02.2022 του Διοικητικού Συμβουλίου (Θέμα 8ο), κατά το μέρος αυτής που κρίθηκε αποκλειστέα η τεχνική της προσφορά και έγινε αποδεκτή η τεχνική προσφορά του οικονομικού φορέα «…», β) η απόφαση της αναθέτουσας αρχής, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρίαση της 06.02.2022 του Διοικητικού Συμβουλίου (Θέμα 9ο), με την οποία ο οικονομικός φορέας «…» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού και γ) η απόφαση της αναθέτουσας αρχής, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρίαση της 14.02.2022 του Διοικητικού Συμβουλίου (Θέμα 10ο), με την οποία κατακυρώθηκε η σύμβαση στον παραπάνω οικονομικό φορέα.
ΕΑΔΗΣΥ/1443/2023
Με την εξεταζόμενη προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις, ήτοι η αναρτηθείσα στις 31.07.2023 πράξη παροχής διευκρινίσεων και πράξη απόρριψης του από 27.07.2023 αιτήματός της περί παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών και η παράλειψη της αναθέτουσας Αρχής να προβεί σε ταυτόχρονη κατάλληλη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών.
ΚΥΑ/145799/2005
Συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. Η.Π. 15393/2332/2002 (ΦΕΚ 1022/Β/5.8.2002) κοινής υπουργικής απόφασης, Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 1650/1986 (Α΄ 160) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3010/2002 «Εναρμόνιση του ν. 1650/1986 με τις οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ κ.α. (Α΄91). ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ με την Αριθμ. Η.Π.13588/725/2006 (ΦΕΚ Β 383/28-3-2006)