ΠΟΛ.1098/2017
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 16 του Ν.4474/2017 (Α' 80) που αφορά την κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης δικαιολογητικών στη Δ.Ο.Υ. για τη θεώρηση βεβαίωσης ηλεκτροδότησης για τα ακίνητα με άδεια ανέγερσης μέχρι 31.12.1994.(ΑΔΑ:6ΨΖ646ΜΠ3Ζ-ΖΗΑ)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1095/2017
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 30 Ν. 4474/2017 (ΦΕΚ 80/Α/7-6-2017) " ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2015/2376 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ".(ΑΔΑ:Ψ87546ΜΠ3Ζ-ΝΦ5)
Δ12Α 1015993 ΕΞ2014
ΘΕΜΑ: «Κατάργηση χορήγησης βεβαίωσης ηλεκτροδότησης ακινήτων.»
ΠΟΛ.1138/2017
Κοινοποίηση διατάξεων των άρθρων 10,13 και 14 του ν. 4474/2017 (ΦΕΚ 80 Α΄/ 7-6-2017) και των διατάξεων των άρθρων 13, 15, 52, 72, 76 και 79 του ν. 4484/2017 (ΦΕΚ 110 Α΄/ 1-8-2017) για θέματα φορολογίας κεφαλαίου.(ΑΔΑ:ΩΖΕΧ46ΜΠ3Ζ-ΛΨΦ)
ΠΟΛ 1018/2012
Υποχρέωση προσκόμισης του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.) κατά τη θεώρηση των μισθωτηρίων από τις Δ.Ο.Υ.
ΠΟΛ 1221/2011
Κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης της άδειας εγκατάστασης ή λειτουργίας κατά την υποβολή δήλωσης έναρξης ή μεταβολής εργασιών.
Α.1011/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ.792/426/ 17.06.2002 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός διαδικασίας απαλλαγής και διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης του Φ.Π.Α. που αναλογεί στην εισαγωγή μισθωμένων αεροσκαφών που προορίζονται για εκμετάλλευση από εγκατεστημένες στο εσωτερικό της χώρας αεροπορικές εταιρίες» (Β’ 797) σχετικά με την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής Δ.Ε.Φ.Κ. στο αρμόδιο τελωνείο για καινούργιο μισθωμένο αεροσκάφος προερχόμενο από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/36/2019
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ:Με αυτά τα πραγματικά δεδομένα, και σύμφωνα με τα εκτεθέντα ανωτέρω στη σκέψη ΙΙ, βασίμως υποστηρίζει η Επίτροπος ότι η εκκαθάριση της δαπάνης δεν είναι σύννομη διότι η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης για τα μισθώματα του 2018 εκδόθηκε και αναρτήθηκε στις 6.3.2018 κατά παράβαση των προμνησθέντων διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και του άρθρου 9 παρ. 1 του π.δ/τος 80/2016. Όμως, το Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ....., επικαλείται στο έγγραφο επανυποβολής και αποδεικνύει με συνημμένα σε αυτό στοιχεία ότι λόγω της μεταφοράς στον Ε.Φ.Κ.Α. μεγάλου όγκου δεδομένων από τα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα του ΙΚΑ και των λοιπών ασφαλιστικών φορέων από 1.1.2017 κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4387/2016, υπήρξε καθυστέρηση στη λειτουργία του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του Ε.Φ.Κ.Α. και συνακόλουθα στη μεταφορά πιστώσεων προς τα Περιφερειακά Υποκαταστήματά του. Ως εκ τούτου, οι πιστώσεις δεσμεύτηκαν από το εν λόγω Υποκατάστημα μετά την έγκριση και ανάρτηση του ετήσιου προϋπολογισμού του φορέα από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Ε.Φ.Κ.Α. που είναι ο κύριος διατάκτης με την ΑΑΥ 4 στις 11.1.2018. Η μεταφορά της πίστωσης του ΚΑΕ 00.10.0813 «Μισθώματα κτιρίων» στο Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ....., ολοκληρώθηκε με την έκδοση και αποστολή στις 5.3.2018 του 202/2018 επιτροπικού εντάλματος, η δε δέσμευση της πίστωσης από το Υποκατάστημα πραγματοποιήθηκε χωρίς χρονοτριβή με την απόφαση ανάληψης υποχρέωσης Μ38 στις 6.3.2018. Υπό αυτές τις περιστάσεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ..... εξέδωσε και ανάρτησε συγγνωστώς, ενόψει των προαναφερθεισών αντικειμενικών δυσκολιών, την απόφαση ανάληψης υποχρέωσης στις 6.3.2018. Ως εκ τούτου, δέχεται συνδρομή συγγνωστή πλάνης υπέρ αυτού, η οποία δικαιολογεί τη θεώρηση του ελεγχόμενου 479/2018 εντάλματος, το ένταλμα όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/18/2019
Προμήθεια υλικών φακοθρυψίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη κανονική για το λόγο ότι δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη με τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και αυτών του π.δ. 80/2016 διαδικασία ανάληψης δημοσιονομικής υποχρέωσης για την επίμαχη δαπάνη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τον πρώτο λόγο διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου. Τούτο διότι, αν και ο συνολικός προϋπολογισμός αυτής ανερχόταν στο ποσό των 48.360 ευρώ (με Φ.Π.Α.), το Νοσοκομείο ωστόσο δεν προέβη, ως όφειλε, κατά τον χρόνο ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης στην δέσμευση της συνολικής αυτής επιβάρυνσης που θα προκληθεί στον προϋπολογισμό του από την εκτέλεση της υπό ανάθεση προμήθειας με αναλογική κατανομή αυτής για τα επόμενα οικονομικά έτη (2018, 2019), τους προϋπολογισμούς των οποίων θα επιβάρυνε η σχετική δαπάνη, λαμβανομένου υπόψη ότι η υπό ανάθεση σύμβαση ετήσιας διάρκειάς θα εκτεινόταν σε περισσότερα του ενός οικονομικά έτη τόσο λόγω του χρόνου έγκρισης διενέργειας του συνοπτικού διαγωνισμού από το Δ.Σ. του Νοσοκομείου (Φεβρουάριος 2018) όσο και του χρόνου υπογραφής της οικείας σύμβασης (1.6.2018). Αντιθέτως, με την 3009/16.2.2018 (α/α 384/16.2.2018) απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (ΑΔΑ: 68ΤΦ46907Θ-ΕΦΙ), το Νοσοκομείο ενέκρινε δέσμευση πίστωσης μόλις 16.926 ευρώ σε βάρος του οικείου Κ.Α.Ε.1311.01 του προϋπολογισμού, οικονομικού έτους 2018 και 2.418 ευρώ σε βάρος του προϋπολογισμού, οικονομικού έτους 2019, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η διενέργεια της δαπάνης χωρίς να έχει προηγηθεί η ορθή δημοσιονομική δέσμευση με την ανάληψη του συνολικού ποσού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της προμήθειας. Τα δε επικαλούμενα από το Νοσοκομείο περί των περιορισμένων ορίων πιστώσεων του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2018 λόγω μη έγκρισής του κατά τον κρίσιμο χρόνο είναι απορριπτέα, καθότι τα περιστατικά αυτά δεν δύνανται να δικαιολογήσουν παρέκκλιση από τις σαφείς περί ανάληψης υποχρέωσης διατάξεις, ο σκοπός των οποίων είναι η αποτροπή ανάληψης υποχρέωσης διενέργειας δαπανών καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων και του διαθέσιμου για τον σκοπό αυτό ποσοστού του προϋπολογισμού του φορέα (βλ. Ελ. Συν. πρ. Κ.Π.Ε.Δ. στο IV Τμ. 78/2018, 134/2017, 76/2016). Περαιτέρω, ενόψει της προσκόμισης από τον Νοσοκομείο της ήδη υπάρχουσας στα στοιχεία του φακέλου της διαγωνιστικής διαδικασίας, πλην όμως εκ παραδρομής μη υποβληθείσας με τα στοιχεία του χρηματικού εντάλματος, υπ΄αριθμ. GRH139116 εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης της ALPHA BANK, ποσού 1.890 ευρώ, που κατέθεσε η ανάδοχος εταιρεία, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο δεύτερος λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/293/2017
Εργασιες κοπής αγριόχορτων της Δ.Ε...(..) Με τα δεδομένα αυτά, πρέπει να γίνουν δεκτά το εξής:Α. Ο β) λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί, καθώς το πρωτογενές αίτημα ..της Διεύθυνσης .., αναρτήθηκαν στο ΚΗΜΔΗΣ στις ... και ... αντίστοιχα, πριν τη δημοσίευση της διακήρυξης (...) , η δε εκ νέου δημοσίευσή τους στις 19.6.2017, η οποία εσφαλμένα θεωρήθηκε ως η αρχική, έγινε για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καταχώρισης στην επικαιροποιημένη φόρμα του ΚΗΜΔΗΣ.Ο γ) λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί, διότι η παραβίαση του άρθρου 12. Β.2.α. περί υποχρέωσης προσκόμισης αποσπάσματος ποινικού μητρώου έκδοσης εντός του τελευταίου τριμήνου από την πρόσκληση υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης, κρίνεται μη ουσιώδης εν προκειμένω, δεδομένου ότι αφενός προσκομίσθηκε αρχικά απόσπασμα ποινικού μητρώου, έστω και προγενέστερης του τριμήνου έκδοσης, αφετέρου ο ανάδοχος υπέβαλε συμπληρωματικά το 185271/13.7.2017 αντίγραφο ποινικού μητρώου. Περαιτέρω, τα πιστοποιητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας έπρεπε να βρίσκονται σε ισχύ κατά την ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού (29.5.2017) σύμφωνα με το άρθρο 12.2.β. της Διακήρυξης και όχι κατά το χρονικό σημείο υπογραφής της σύμβασης (11.7.2017), επομένως τα άνω πιστοποιητικά των οποίων η ισχύς έληξε στις 10.7.2017 και 30.6.2017, ήταν έγκυρα κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο.Ο δ) λόγος διαφωνίας πρέπει επίσης να απορριφθεί, διότι νομίμως ο Δήμος προέβη σε ξεχωριστές αναθέσεις για κοπή αγριοχόρτων και στον επιμερισμό τους ανά δημοτική ενότητα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 14 του ν. 4071/2012, δεδομένου ότι αποσκοπούν στην κάλυψη αναγκών διαφορετικών δημοτικών ενοτήτων του Δήμου, ακολουθήθηκε εξαρχής η διαδικασία αναγραφής ξεχωριστών ανά Δημοτική Ενότητα πιστώσεων στον προϋπολογισμό του έτους 2017, Ο α) λόγος διαφωνίας όμως είναι βάσιμος. Τούτο διότι ο αποκλεισθείς υποψήφιος …. συμπεριέλαβε στο φάκελο των δικαιολογητικών συμμετοχής το ΤΕΥΔ, συμπληρωμένο προσηκόντως ως προς την καταλληλότητα και τεχνική και επαγγελματική του ικανότητα για τη διεκπεραίωση των υπό ανάθεση υπηρεσιών, ανταποκρινόμενος στην υποχρέωση του σύμφωνα με το άρθρο 6 της διακήρυξης. Δεν όφειλε δε να συμπεριλάβει στον εν λόγω φάκελο άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαιώσεις περί εκτέλεσης έργων πρασίνου της τελευταίας διετίας, καθώς η υποχρέωση προσκόμισης αυτών ανακύπτει στο στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού,,(..)η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Π.Δ.80/2012
Χορήγηση γονικής άδειας και άδειας απουσίας σε εγαζόμενους με σύμβαση ναυτικής εργασίας στα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία, σύμφωνα με την Οδηγία 2010/18 ΕΕ του Συμβουλίου της 8ης Ματίου 2010 σχετικά με την εφαρμογή της αναθεωρημένης συμφωνίας-πλαισίου για τη γονική άδεια που συνήφθη από τις ευρωπαϊκές διακλαδικές οργανώσεις των κοινωνικών εταίρων BUSINESSEUROPE, UEAPME, CEEP και ETUC και με την κατάργηση της οδηγίας 96/34/EK.
Π.Δ.52/2023-ΦΕΚ:106/Α/26.04.2023:Άρθρο 15:Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται το π.δ. 80/2012 (Α’ 64).
Π.Δ.52/2023-ΦΕΚ:106/Α/26.04.2023:Άρθρο 16:Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος αρχίζει από τις 2 Αυγούστου 2022, εκτός από τις διατάξεις του άρθρου 13, η ισχύς των οποίων αρχίζει από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.