ΠΝΠ/157/2020
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ν.4722/2020- ΦΕΚ: 177/Α/15.9.2020 άρθρο 1:“Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η από 10.8.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», που δημοσιεύθηκε στο υπ' αρ. 157 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α')”
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.27-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5161/2024-ΦΕΚ:196/Α/29.11.2024
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεωρήση 157-2020-2.10.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 02/10/2024
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.68-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5140/2024 ΦΕΚ: 154/Α/30.09.2024
Αναθεωρήση 157-2020-9.7.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 09/07/2024
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΟ Α.63-ΠΑΡ.1.α ΤΟΥ Ν.5116/2024-ΦΕΚ:100/Α/03.07.2024
Αναθεωρήση 157-2020-22.4.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 22/04/2024
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Α.13ου ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5102/2024 ΦΕΚ: 55/Α/13.04.2024
Αναθεωρήση 157-2020-9.10.2023-τρ3.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 09/10/2023
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ Ν.4842/2021-ΦΕΚ:190/Α/13.10.2021, N.4764/2020-ΦΕΚ:256/A/23.12.2020, Ν.4737/2020-ΦΕΚ:204/Α/22.10.2020 ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ N.5057/2023-ΦΕΚ:164/A/06.10.2023
Αναθεωρήση ΠΝΠ-157-2020-ΦΕΚ.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 11/08/2020
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΦΚΦ Β 1114790/2020
Κοινοποίηση του άρθρου 1 του νόμου 4722/20 (Α΄ 177) «Κύρωση της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (A΄ 157)»
Ν.4722/2020
Κύρωση: α) της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (A΄ 157) και β) της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουρι- στικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020» (Α΄ 161) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων.
10863/2024
Έκτη (6η) τροποποίηση της υπ’ αρ. 77602/12.7.2021 απόφασης «Έγκριση Ειδικού Προγράμματος Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών: στόχοι και σύστημα διαχείρισης» (Β’ 3391).
6511/2020
Έκδοση Πρότυπου Υποδείγματος Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων για την σύνταξη σχεδίων από τους Δήμους της χώρας
οικ. 23101/476/2020
Τροποποίηση της υπ΄ αρ. οικ. 17788/346/8.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Περαιτέρω μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και τη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς εργασίας» (Β΄ 1779).
Α.1053/2021
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1193/24.8.2020 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών «Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4690/2020 (Α’ 104), σχετικά με τα μέτρα στήριξης των εκμισθωτών από τη μη είσπραξη μισθωμάτων κατ’ επιταγή νόμου στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 3505).
ΠΝΠ/161/2020
Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020.
Ν.4722/2020- ΦΕΚ: 177/Α/15.9.2020 άρθρο 2: Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η από 22.8.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020», που δημοσιεύθηκε στο υπ' αρ. 161 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α')”).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/219/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Τούτο δε, διότι η 56252/8.12.2016 απόφαση του Αντιδημάρχου ..., περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, επικαλείται εκ των προτέρων, σε σχέση με την εκτέλεση της υπερωριακής εργασίας από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, και με γενική, ως εκ τούτου, διατύπωση την ανάγκη αντιμετώπισης έκτακτων εποχικών και επειγουσών αναγκών που πρόκειται – ενδεχομένως – να προκύψουν στην υπηρεσία κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της. Ειδικότερα, στην παράγραφο 7 του προοιμίου της εν λόγω απόφασης αναφέρονται εργασίες, οι οποίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων στο Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων διοικητικών υπαλλήλων (βλ. άρθρο 8 περίπτωση δ΄ της Ενότητας Β΄ του Κεφ. 2.1 του 2ου Μέρους της 11617/2011 απόφασης του Γ. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης .... περί εγκρίσεως του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ...), χωρίς όμως αυτές να συνδέονται με συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Περαιτέρω, μολονότι για την ως άνω υπηρεσία (Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων) του Δήμου ... έχει ήδη από μακρού χρόνου καθιερωθεί, δυνάμει της 942/16.2.2015 (ΦΕΚ Β΄ 404/24.3.2015) απόφασης του ασκούντος καθήκοντα Γ. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., λειτουργία σε δωδεκάωρη βάση, όλες τις ημέρες του μήνα και τα Σαββατοκύριακα, δεν προκύπτει για ποιο λόγο δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατός ο προγραμματισμός και η εκτέλεση των εργασιών αυτών από τους υπηρετούντες ανά βάρδια διοικητικούς υπαλλήλους.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/50/2019
Καταβολή αποζημίωσης λόγω υπερωριακής απασχόλησης:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τους βασίμως προβαλλόμενους λόγους με την έκθεση διαφωνίας. Ειδικότερα ως προς τον πρώτο λόγο διαφωνίας, η απόφαση ..../2017 του Δημάρχου ..., για την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης δεν διαλαμβάνει συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία προκύπτει η συνδρομή περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την υπερωριακή απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων κατά το μήνα Αύγουστο 2017. Συγκεκριμένα στην απόφαση αυτή γίνεται αναφορά στην αντιμετώπιση έκτακτων καιρικών φαινομένων επειδή ο Δήμος είναι ορεινός. Όμως, προφανώς, το γεγονός ότι ο Δήμος είναι ορεινός δεν συνεπάγεται έκτακτες ή εποχικές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες ούτε το ενδεχόμενο να συμβούν καιρικά φαινόμενα που απαντώνται κυρίως σε ορεινές συνθήκες συνεπάγεται αναπότρεπτα τέτοιες ανάγκες, ούτε γενικά τα έκτακτα καιρικά φαινόμενα συνδέονται άνευ άλλου με έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες. Τέλος, δεν γίνεται οποιαδήποτε αναφορά σε καιρικά φαινόμενα που προηγήθηκαν και πράγματι προκάλεσαν τέτοιες ανάγκες και, μάλιστα, τέτοιας έντασης που θα δικαιολογούσε απασχόληση από το χρόνο έκδοσης της απόφασης (Μάρτιο) μέχρι το τέλος του έτους, όπως προβλέφθηκε, έστω και κατά το μήνα Αύγουστο, που είναι ο κρίσιμος εν προκειμένω. Επομένως, κατά το σκέλος αυτό η αιτιολογία της 97/2017 απόφασης είναι πλημμελής, ως γενική και αόριστη. Ακόμα, με την ίδια απόφαση γίνεται επίκληση της ανάγκης αντιμετώπισης «πιεστικών» αναγκών. Όμως, οι εννοούμενες ως «πιεστικές» ανάγκες δεν προσδιορίζονται, ούτε η σύνδεσή τους με τις υπηρεσίες «του Λογιστηρίου, των Εσόδων, των Προμηθειών και της Ταμειακής Υπηρεσίας» εξυπηρετεί προς τούτο, αφού αναφέρεται σε ένα ευρύ μέρος των οικονομικών ή / και διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίες στελεχούμενες από τους υπηρετούντες υπαλλήλους επιτελούν το οικείο εντασσόμενο στις αρμοδιότητες του Δήμου έργο, κατανεμόμενο στους υπαλλήλους, για την άσκηση των συνήθων καθηκόντων τους. Επομένως, και κατά το σκέλος της αυτό η αιτιολογία της 97/2017 απόφασης πάσχει ως γενική και ασαφής. Εξάλλου, οι αποφάσεις συγκρότησης των συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης, εκδόθηκαν κατά την τελευταία ημέρα του μηνός Αυγούστου 2017, συνεπώς από κανένα υπηρεσιακό έγγραφο δεν προέκυπτε ο προσδιορισμός των υπαλλήλων που επρόκειτο να απασχοληθούν υπερωριακά από 1 ως 30.8.2017, αναρτήθηκαν δε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» καταφανώς πολλούς μήνες μετά την πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης, απέκτησαν δηλαδή ισχύ μετά την παρέλευση του κρίσιμου διαστήματος. Συνεπώς, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το δεύτερο λόγο διαφωνίας, οι αποφάσεις αυτές (494 και 495/2017) δεν ίσχυαν κατά το χρόνο που οι φερόμενοι ως δικαιούχοι της αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης πέραν του κανονικού ωραρίου παρείχαν αυτή την εργασία και η υπερωριακή τους απασχόληση στερείται και κατά τούτο νομίμου ερείσματος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/44/2018
Καταβολή αποζημιώσεως:..Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η υπερωριακή απασχόληση των φερομένων ως δικαιούχων υπαλλήλων δεν είναι νόμιμη, καθόσον η εγκριτική της απασχολήσεως αυτής απόφαση του Δημάρχου … δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της εν λόγω υπηρεσίας, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, η διευκόλυνση της κυκλοφορίας, η επιβολή των διοικητικών μέτρων του Κ.Ο.Κ. και ο έλεγχος των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος δε συνιστούν έκτακτες, εποχικές ή επείγουσες αλλά διαρκείς υπηρεσιακές ανάγκες, που ανήκουν στα συνήθη καθήκοντα των δημοτικών αστυνομικών. Εξ άλλου και δεδομένου ότι η Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου … λειτουργεί κατά νόμο σε 24ωρη βάση και όλες τις ημέρες της εβδομάδος (απόφαση 18171/30.12.2011 του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης .., ΦΕΚ Β΄ 164/6.2.2012), θα αρκούσε εν προκειμένω η αναφορά στη σχετική εγκριτική απόφαση των ειδικών περιστάσεων που επέβαλαν την πρόσθετη κατά χρόνο απασχόληση του προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία της οικείας Υπηρεσίας, καθώς και των λόγων για τους οποίους δεν ήταν εφικτός ο εκ των προτέρων σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους με κατανομή των υπηρετούντων υπαλλήλων σε αντίστοιχες βάρδιες, πλην τέτοια αιτιολογία δεν παρατίθεται στην εν λόγω απόφαση. (..) Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όμως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.(συγγνωστή πλάνη)