ΝΣΚ/89/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Καταβολή εκ του νόμου οφειλόμενων αποδοχών σε μεταταγέντα υπάλληλο του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ) για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν παρέσχε υπηρεσία, αλλά άσκησε δική του εργασιακή δραστηριότητα.(...)Μεταταγείς υπάλληλος του ΟΔΙΕ ΑΕ δικαιούται των αποδοχών του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου και έως την ανάληψη υπηρεσίας αυτού στο φορέα μετάταξης, αφαιρουμένης της ωφέλειας που απεκόμισε από δική του επαγγελματική δραστηριότητα κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα (ομόφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/69/2018
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό της …που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, έπρεπε να καταβληθούν από τον φορέα υποδοχής αποδοχές, για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το σχετικό ζήτημα και ορίστηκε ότι αποδοχές καταβάλλονται στο εν λόγω προσωπικό και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Επομένως, στους ανωτέρω εργαζομένους έπρεπε να καταβληθούν αποδοχές από 18.12.2015. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1η.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος, δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016, είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015), που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/25/2018
Μεταταξεις.(..)Στις διατάξεις του άρθρου 56 παρ. 8 του ν. 2725/1999 (Α 121) ορίζεται ότι επιτρέπεται η μετάταξη του προσωπικού από κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε άλλο κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ομοίως εποπτευόμενο, μεταξύ άλλων, όταν υφίσταται πλεονάζον προσωπικό.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ...που μετατάχθηκε, όπως ο δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος, έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. (..)Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016 είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015) που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες, ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/68/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ….που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε, κατ’ αρχήν, από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015 - ήτοι από 18.12.2015 - με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής, άλλως από το μεταγενέστερο αυτού χρονικό σημείο της επομένης ημέρας αυτής κατά την οποία έπαυσαν να εργάζονται στον φορέα προέλευσης έως τον χρόνο ανάληψης υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου η εντελλόμενη δαπάνη, η οποία αφορά σε καταβολή αναδρομικών αποδοχών για το χρονικό διάστημα από 22.12.2015 έως 15.8.2017 για τον…, και από 19.12.2015 έως 15.8.2017 για τον ...., ήτοι για χρονικά διαστήματα που έπονται της ημερομηνίας δημοσίευση του ν. 4355/2015 στις 18.12.2015, είναι νόμιμη.
ΥΠΠΟΑ/ΓΔΥΑ/ΑΤΔΑΔΤΑ/132025/9230/2646/2016
Καθορισμός της διαδικασίας και των προϋποθέσεων για την κατάταξη των μετατασσόμενων υπαλλήλων του υπό λύση και εκκαθάριση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, με την επωνυμία «Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρία (Ο.Δ.Ι.Ε.Α.Ε.)».
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/67/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, εσφαλμένως υπολαμβάνει η Επίτροπος ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016. Και τούτο, διότι με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Εντούτοις, ως προεκτέθη, με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 18.12.2015 είναι μη νόμιμη. Κατά την μειοψηφούσα δε γνώμη της εισηγήτριας της υπόθεσης, παρά την αντίθεση των προπαραρατεθεισών διάταξεων στο Σύνταγμα, κατά τα αναλυτικώς εκτεθέντα στην σκέψη υπό ΙΙ της παρούσας, στον βαθμό που η παθολογία των σχετικών περί μετάταξης διατάξεων δεν είχε θιγεί κατά τον ασκηθέντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητος της πρώτης μετά την ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων μισθοδοσίας δεν δύναται, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των εν λόγω υπαλλήλων να αποτελέσει λόγο διακωλυτικό της θεωρήσεως του νυν ελεγχομένου εντάλματος που αφορά σε οικονομική αξίωσή τους για την απόληψη αναδρομικών αποδοχών. Κατόπιν αυτών και υπό την εκδοχή ότι η διαφωνούσα Επίτροπος έχει εξετάσει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 656 του Α.Κ., η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της νόμιμη, καθόσον, ως προεκτέθη, η αναδρομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 4325/2015 καταλαμβάνει και την καταβολή αποδοχών από 9.12.2015.
ΕΣ/Τ1/89/2006
Απόσπαση υπαλλήλου Υπουργείου με Α΄βαθμό σε κενή θέση Ειδικού Συνεργάτη Δήμου. Η ανωτέρω απόσπαση δεν λήγει με την πάροδο δύο ετών από την τοποθέτησή του, εφόσον στην περίπτωσή του εφαρμόζονται οι ειδικές διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 67 του ν. 1416/84 και όχι εκείνες του άρθρου 64 του ίδιου νόμου. Επομένως, νόμιμη η καταβολή αποδοχών για το πέραν της διετίας χρονικό διάστημα.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)158/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή από Δήμο ποσού 430,48 ευρώ, σε υπάλληλό του, ο οποίος μετατάχθηκε σε αυτόν από Αποκεντρωμένη Διοίκηση κατ’ εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν. 4223/2013, ως αποδοχών αυτού για το χρονικό διάστημα από 23.11.2014 έως 30.11.2014, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η μετάταξη του ως άνω υπαλλήλου από τη συγκεκριμένη Διεύθυνση Δασών Νομού, η οποία αποτελεί υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής, σε ΟΤΑ Α΄ βαθμού εκτός παραμεθορίων περιοχών, πριν από τη συμπλήρωση δεκαετίας από την αρχική μεταφορά του από ΕΘΕΛ ΑΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 30 του Ν. 4223/2013 και 47 του Ν. 4325/2015.
ΝΣΚ/180/2021
Εάν τα οικονομικά αποτελέσματα από την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ. 4 του ν.4354/2015 και της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 3 του ως άνω νόμου, μεταταγέντων ήδη υπαλλήλων, ανατρέχουν στο χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης αναγνώρισης που οι υπάλληλοι είχαν υποβάλει στο φορέα προέλευσής τους και, σε καταφατική περίπτωση, ποιός φορέας (προέλευσης ή υποδοχής) είναι αρμόδιος για την καταβολή αναδρομικών διαφορών αποδοχών.(...)α) Τα οικονομικά αποτελέσματα από την τυχόν αναγνώριση δημόσιας προϋπηρεσίας και συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των -ήδη μεταταγέντων σε διαφορετικούς φορείς υποδοχής- υπαλλήλων του ερωτήματος θα ανατρέξουν στο χρόνο υποβολής των αρχικών αιτήσεων, με πλήρη δικαιολογητικά, στον φορέα προέλευσης (ομόφωνα). β) Αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα προγενέστερο του χρόνου μετάταξης είναι ο φορέας προέλευσης, ενώ αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα από και μετά τον χρόνο μετάταξης είναι ο φορέας υποδοχής (ομόφωνα).
2/220/ΔΕΠ/2015
Καθορισμός των μηνιαίων αποδοχών των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΣΑΝ ΑΕ.
ΕΣ/ΤΜ.1/96/2008
ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ. (..) καταβολή ποσού ... στη φερόμενη ως δικαιούχο αυτού δημοτική υπάλληλο … , ως διαφορά αποδοχών, κατά το χρονικό διάστημα από 30.4.2008 μέχρι 31.5.2008 λόγω μετάταξής της από τον κλάδο ΔΕ1 στον κλάδο ΠΕ1, με την αιτιολογία ότι η μετάταξη της ανωτέρω τελειούται διά της δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και συνεπώς η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά καταβολή, στην ανωτέρω, διαφοράς αποδοχών για το προ της δημοσιεύσεως της μετάταξής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως χρονικό διάστημα, δεν είναι νόμιμη.