ΝΣΚ/89/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα παροχής αυξημένων αποδοχών, κατά την παρ. 5 του άρθρου 58 του ΥΚ σε υπάλληλο του Πυροσβεστικού Σώματος, στην οποία έχει χορηγηθεί η εκπαιδευτική άδεια. Η παροχή των αυξημένων αποδοχών της διάταξης της παρ.5 του άρθρου 58 του ν. 3528/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη με αριθμό 11 της υποπαρ. Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, σε υπάλληλο του Πυροσβεστικού Σώματος, στην οποία έχει χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια του άρθρου 104Α του π.δ. 210/1992, όπως ισχύει, τυγχάνει νόμιμη, προκειμένου να εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο εξωτερικό (πλειοψ.). Παραπέμπεται, λόγω σπουδαιότητας των ερωτημάτων με μισθολογικό περιεχόμενο και αντίθετης ερμηνείας από το ΓΛΚ, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/155/2017
Δυνατότητα παροχής αυξημένων αποδοχών της παρ. 5 του άρθρου 58 του ΥΚ σε πυροσβεστική υπάλληλο, στην οποία έχει χορηγηθεί η εκπαιδευτική άδεια. (Κατάσταση : Αποδεκτή)Η παροχή των αυξημένων αποδοχών της διάταξης της παρ.5 του άρθρου 58 του ν. 3528/2007 (Α' 26), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη με αριθμό 11 της υποπαρ. Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, σε πυροσβεστική υπάλληλο, στην οποία έχει χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια του άρθρου 104Α του π.δ. 210/1992 (Α' 99), όπως ισχύει, τυγχάνει νόμιμη, προκειμένου να εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο εξωτερικό (πλειοψ.). Παραπέμπεται λόγω ιδιαίτερης βαρύτητας των ερωτημάτων με μισθολογικό περιεχόμενο και αντίθετης ερμηνείας από το ΓΛΚ στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
8601οικ/2018
Καθορισμός του αριθμού των Δικαστικών Λειτουργών στους οποίους θα χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια απουσίας για σπουδές στην ημεδαπή,για το εκπαιδευτικό έτος 2018-2019.
ΝΣΚ/55/2018
Εκπαιδευτική άδεια υπαλλήλου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) - Νομιμότητα χορήγησης και παράτασης αυτής. α) Δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νεότερος Υπαλ. Κώδικας (ν.3528/2007, άρθρο 58 παρ.1) για την παράταση εκπαιδευτικής άδειας, η οποία είχε χορηγηθεί υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Υ.Κ. (ν.2683/1999 άρθρο 58). β) Είναι νόμιμη η χορήγηση στη Μ.Σ. ετήσιας εκπαιδευτικής άδειας για μετεκπαίδευση, καθώς και η πρώτη ετήσια παράταση της άδειας αυτής, ενώ η απόφαση χορήγησης δεύτερης ετήσιας παράτασης είναι μη νόμιμη, διότι εκδόθηκε καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου χρονικού διαστήματος των δύο ετών κατ’ άρθρο 58 παρ. 4 ν.3528/2007. Εν τούτοις, η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να την ανακαλέσει και συνακόλουθα δεν συντρέχει νόμιμος λόγος για την επιστροφή, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων, των αποδοχών που καταβλήθηκαν στην υπάλληλο για το χρονικό διάστημα της παράτασης αυτής. γ) Η αναφορά σε «τίτλο σπουδών», που κατατίθεται εντός ορισμένης προθεσμίας των παραγράφων 2 και 3 της ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1379/οικ.4727/ 19.2.2008 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, αφορά στις υπηρεσιακές άδειες που χορηγούνται για τη μεταπτυχιακή εκπαίδευση, η οποία οδηγεί στη λήψη διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού τίτλου και όχι για τη μετεκπαίδευση του υπαλλήλου για την οποία χορηγείται σχετικό πιστοποιητικό. Εναπόκειται στην ουσιαστική κρίση της Υπηρεσίας να κρίνει αν τα ρητά αναφερόμενα και προσκομισθέντα έγγραφα, σε συνδυασμό με το μη προσκομισθέν κείμενο με κατάλογο 450 αντικειμένων, που αποτελεί το αποτέλεσμα της εργασίας της (το οποίο θα πρέπει να θέσει στη διάθεση της υπηρεσίας), αποτελούν το πιστοποιητικό που αποδεικνύει την ολοκλήρωση της μετεκπαίδευσής της (ομόφ.).
ΕΣ/ΤΜ.1/255/2010
Καταβολή προσαύξησης αποδοχών λόγω εκπαιδευτικής άδειας:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, νομίμως χορηγήθηκε στον ανωτέρω υπάλληλο εκπαιδευτική άδεια καθόσον το αντικείμενο του μεταπτυχιακού προγράμματος που παρακολουθεί σε συνδυασμό και με εκείνο της διπλωματικής του εργασίας, είναι συναφές με τα καθήκοντα του κλάδου της δημοτικής αστυνομίας, στην οποία υπηρετεί, όπως αιτιολογημένα κρίθηκε και από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
2/12023/0022/2007
" Χορήγηση επιδόματος της §.5 του άρθρου 8 του ν.3205/03 σε ειδική εκπαιδευτική άδεια της §.1 του άρθρου 35 του ν.3252/04 "
ΚΥΑ 2/88371/ΔΕΠ/2014
Καταβολή αναπροσαρμοσμένων αποδοχών και συντάξεων, καθώς και διαφοράς αποδοχών και συντάξεων προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εν ενεργεία και συνταξιούχους»
ΕΣ/Τ1/156/2007
Καταβολή αυξημένων αποδοχών στο διπλάσιο, σε διοικητική υπάλληλο , λόγω χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας στο εξωτερικό δεν είναι νόμιμη χωρίς να έχει συμπληρωθεί τριετής πραγματική υπηρεσία ως υπάλληλος αορίστου χρόνου (αρ. 58 παρ.1 του ν.2683/1999).Τυχόν προϋπηρεσία του υπαλλήλου σε υπηρεσία του Δημοσίου, με καθεστώς διάφορο του προβλεπομένου στις διατάξεις του π.δ.410/1988, όπως η πρόσληψη του με σύμβαση έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.679/1977, δε δύναται να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για την χορήγηση της εν λόγω εκπαιδευτικής άδειας (πρβλ. ΝΣΚ 70/2004).
ΝΣΚ/180/2014
Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου του ΥΠ.ΠΟ.Α. – Εκπαιδευτική άδεια – Χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας – Λόγοι υγείας – Ποσοστό αναπηρίας 80% – Διαδικασία άρθρου 153 του Υ.Κ.Εάν η υπάλληλος υποβάλλει παραίτηση, πριν λήξει ο χρόνος της υποχρεωτικής της εργασίας μετά το τέλος της υπηρεσιακής εκπαίδευσης, η Υπηρεσία θα πρέπει να αποδεχθεί την παραίτησή της, καθόσον η υπάλληλος δεν υπόκειται σε αναγκαστική ή υποχρεωτική εργασία. Στην περίπτωση όμως αυτή η υπάλληλος θα υποστεί τις συνέπειες της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. Σε κάθε, όμως, περίπτωση η Υπηρεσία, στην οποία υπηρετεί η υπάλληλος, και η οποία γνωρίζει το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει η υπάλληλός της, οφείλει να κινήσει την διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. και να την παραπέμψει στην έχουσα αποκλειστική αρμοδιότητα υγειονομική επιτροπή. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. η λύση της υπαλληλικής σχέσεως θα επέλθει χωρίς η υπάλληλος να βαρύνεται με τις κυρώσεις της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/308/2008
Άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου.Η άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου πέραν του μηνός ανά ημερολογιακό έτος δεν υπολογίζεται για τη βαθμολογική και τη μισθολογική του εξέλιξη.
ΕΣ/Τμ.1/(ΚΠΕ)/231/2014
Μη νόμιμη η καταβολή προσαύξησης αποδοχών για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2013 σε μόνιμη υπάλληλο Νοσοκομείου, λόγω εκπαιδευτικής άδειας για την παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών στο εξωτερικό, καθόσον μη νομίμως της χορηγήθηκε εκπαιδευτική άδεια από 1.9.2012 έως 28.2.1014, λόγω της επιβληθείσας, με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012, αναστολής των αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης από 14.3.2012 έως 31.12.2012. Επιπροσθέτως, η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου για χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας, εκδόθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου (άρθρο 20 παρ.1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας).