Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/88/2018

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4331/2015

Αν άτομα με αναπηρία που συμμετέχουν σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα, μπορούν να λαμβάνουν, παράλληλα με την αποζημίωσή τους από τα προγράμματα αυτά, και προνοιακό επίδομα. Σύμφωνα με τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 13 του ν. 4331/2015, που κατισχύει ως νεότερη και ειδικότερη διάταξη των λοιπών σχετικών διατάξεων, τα ΑμεΑ που συμμετέχουν σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα, συνεχίζουν να λαμβάνουν, παράλληλα με την αποζημίωσή τους από τα προγράμματα αυτά και το προνοιακό επίδομα (και τα συναφή με αυτό). (ομόφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/158/2017

Οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου που πάσχουν από παραπληγία-τετραπληγία θα πρέπει να λαμβάνουν το επίδομα του άρθρου 42 παρ. 1 του ν. 1140/1981 μειωμένο κατά το ήμισυ, όταν λαμβάνουν τταράλληλα και οικονομική ενίσχυση-επίδομα ανικανότητας του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007, υπό την προϋπόθεση ότι η ενίσχυση αυτή είναι μικρότερη από το εξωϊδρυματικό επίδομα.(..)Δυνατότητα των συνταξιούχοι του Δημοσίου που πάσχουν από παραπληγία - τετραπληγία να λαμβάνουν το προνοιακό επίδομα του άρθρου 42 παρ. 1 του ν.1140/1981 μειωμένο κατά το ήμισυ, όταν λαμβάνουν παράλληλα και το επίδομα ανικανότητας του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007 (Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων)


ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/29/2006

Στους υπαλλήλους που χωρίς να απομακρύνονται από την υπηρεσία τους λαμβάνουν άδεια για να συμμετέχουν σε προγράμματα μετεκπαίδευσης που έχουν όμως το χαρακτήρα σεμιναρίου ή εργασιών κέντρων ερευνών, καθόσον αυτά λαμβάνουν χώρα άπαξ ή σε τακτά χρονικά διαστήματα με συγκεκριμένη όμως σύντομη κάθε φορά διάρκεια, καταβάλλονται για κάθε μετακίνηση τους χωριστά η σχετική δαπάνη μετακίνησης, η δαπάνη διανυκτέρευσης και ημερήσια εκτός έδρας αποζημίωση.


ΕΣ/Τ1/105/2007

Στους υπαλλήλους που χωρίς να απομακρύνονται από την υπηρεσία τους λαμβάνουν άδεια για να συμμετέχουν σε προγράμματα μετεκπαίδευσης που έχουν όμως το χαρακτήρα σεμιναρίου ή εργασιών κέντρων ερευνών, καθόσον αυτά λαμβάνουν χώρα άπαξ ή σε τακτά χρονικά διαστήματα με συγκεκριμένη όμως σύντομη κάθε φορά διάρκεια, καταβάλλονται για κάθε μετακίνησή τους χωριστά η σχετική δαπάνη μετακίνησης, η δαπάνη διανυκτέρευσης και ημερήσια εκτός έδρας αποζημίωση. (Ε.Σ. Ι Τμ. Πρακτ. 24.10.2006).


Δ24α/Φ.32/Γ.Π.οικ.50771/1173/2017

Χορήγηση προνοιακού επιδόματος σε συνταξιούχους Δημοσίου που πάσχουν από παραπληγία – τετραπληγία και λαμβάνουν παράλληλα και το Επίδομα Ανικανότητας του ΠΔ 169/2007  (ΑΔΑ: 640Τ465Θ1Ω-ΟΨΥ)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/83/2012

Καταβολή αποζημίωσης σε αντιδήμαρχο για τη συμμετοχή του σε συνεδριάσεις..Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι οι αντιδήμαρχοι που συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της οικονομικής επιτροπής με την ιδιότητα του πρόεδρου, δεν δικαιούνται να λαμβάνουν την προβλεπόμενη στο άρθρο 140 παρ. 3 του ν. 3463/2006 ειδική κατά συνεδρίαση αποζημίωση. Ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/166/2018

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, ο προβαλλόμενος από τον Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος, αφού, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, οι Υπεύθυνοι Παιδικών Σταθμών του Δήμου ....., οι οποίοι, εκτός του παιδαγωγικού τους έργου εκτελούν, παράλληλα, διοικητικά καθήκοντα στον Παιδικό Σταθμό, ήτοι διακριτής, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. του δήμου, διοικητικής ενότητας, δικαιούνται το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 παράγραφος β περ. βη του ν. 4354/2014.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/109/2019

Καταβολή δαπανών μετακίνησης ανέργων:..Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο έγγραφο αυτό, το οποίο εν προκειμένω συνιστά συνοδευτικό έγγραφο της μεταγενεστέρως εκδοθείσας οικ. 68438/1510/2018 Κ.Υ.Α. (Β΄ 5803), «Η αποτίμηση της δαπάνης έτους 2018, για τις κατηγορίες δικαιούχων ελεύθερης μετακίνησης (Άνεργοι & ΑμεΑ) πραγματοποιήθηκε με βάση τα στοιχεία του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με βάση: √ τον αριθμό των δικαιούχων που έλαβαν και έκαναν χρήση του δικαιώματος μετακίνησης. √ την τιμή πώλησης της μηνιαίας κάρτας και τριμηνιαίας κάρτας για αεροδρόμιο, με βάση την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική. √ το χρονικό διάστημα ισχύος της μετακίνησης (…)». Ακολούθως, στο Παράρτημα Ι αυτού παρατίθενται τα αριθμητικά στοιχεία υπολογισμού της δαπάνης για το έτος 2018 [▪Στοιχεία Προσωποποιημένων Καρτών από το Σύστημα ΑΣΣΚ: Δικαιούχοι Άνεργοι (βάσει συγκεκριμένων δικαιούχων από ΗΔΙΚΑ), Αριθμός Προσωποποιήσεων 215.133, ▪Υπολογισμός Δαπάνης Μετακινήσεως έτους 2018: Δικαιούχοι (άνεργοι που παραλαμβάνουν κατά Μ.Ο. το μηνιαίο δικαίωμα κατά τη διάρκεια ενός μήνα) Αριθμός (α): 131.714, Βάση Υπολογισμού: Μηνιαία Κάρτα, Τιμή Μονάδας (β): 49,00€, Σύνολο Δαπάνης Έτους 2018: (α) * (β) * 12 μήνες = 77.447.832,00 ευρώ]. Ενόψει των ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι στην οικ. 68438/1510/2018 Κ.Υ.Α. αναφέρεται ότι για την εξαγωγή του αναλογούντος για τον ... ποσού  ελήφθη υπόψη ο μαζικός αριθμός διάθεσης των προϊόντων κομίστρου και για το λόγο αυτό ορίστηκε ποσοστό έκπτωσης ύψους 58% επί του ποσού των 77.447.832,00 ευρώ, παράλληλα δε προβλέφθηκε, ως ασφαλιστική δικλίδα, η διενέργεια συμψηφισμού με επόμενες καταβολές προς τον .., εφόσον διαπιστωθεί ότι η δαπάνη βάσει των απολογιστικών στοιχείων είναι κατώτερη της δαπάνης του άρθρου 5, κρίνεται ότι η εξαγωγή του εντελλόμενου με τον ελεγχόμενο τίτλο πληρωμής ποσού των 32.528.109,60 ευρώ, το οποίο ταυτίζεται με το αναφερόμενο στην ως άνω Κ.Υ.Α., στηρίζεται, όπως προκύπτει από τα συνοδευτικά έγγραφα της επίμαχης Κ.Υ.Α. σε έναν εύλογο μηχανισμό υπολογισμού και ως εκ τούτου ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί.Συνεπώς, απορριπτομένων του προβαλλόμενων από τη διαφωνούσα Επίτροπο λόγων διαφωνίας είναι νόμιμη η εντελλόμενη με το Χ.Ε. Α-225/2019 του .... δαπάνη και ως εκ τούτου το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/258/2019

Καταβολή επιδόματος ανθιυγιεινής εργασίας:..Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι από τα σχετικά στοιχεία (μισθοδοτική κατάσταση, απόφαση πρόσληψης, γνωστοποίηση όρων σύμβασης εργασίας, απόφαση κατάταξης σε Μ.Κ.) προκύπτει ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος εργά-ζεται ως οδηγός κατηγορίας ΔΕ, χωρίς άλλο ειδικότερο προσδιορισμό, ενώ δεν βεβαιώνεται ότι ανήκει στις ειδικές κατηγορίες οδηγών, οι οποίες και μόνο δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας (149/2018 ΚΠΕΔ Ι Τμ.) .Κατ’ ακολουθία το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/149/2018

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.(..)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον οι φερόμενοι ως δικαιούχοι μόνιμοι υπάλληλοι του Δήμου ... δεν ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες οδηγών, οι οποίες κατά το γράμμα του νόμου δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, η περιοριστική δε απαρίθμηση στις προαναφερόμενες διατάξεις των ειδικοτήτων οδηγών που δικαιούνται το επίδομα αυτό αποκλείει τη διασταλτική αυτών ερμηνεία σύμφωνα με όσα ήδη αναπτύχθηκαν στη νομική σκέψη που προηγήθηκε. ..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, και, ως εκ τούτου, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/24/2018

 
 

ΕλΣυν/Τμ.1/145/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη η δαπάνη ΥΠΕ, που αφορά στην καταβολή ποσού 578,43 ευρώ σε Υποδιοικητή της, ως δαπανών των εκτός έδρας, εντός των ορίων της ιδίας ΥΠΕ, μετακινήσεων του για υπηρεσιακούς λόγους, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2685/1999, διότι οι επίμαχες μετακινήσεις, που αφορούν ζητήματα λειτουργίας νοσοκομειακών και προνοιακών μονάδων της ανωτέρω ΥΠΕ και πραγματοποιήθηκαν εκτός έδρας, εντός των ορίων της ΥΠΕ, ανεξαρτήτως του εάν πραγματοποιούνται κάθε μήνα ή όχι, εντάσσονται στα συνήθη καθήκοντα των Υποδιοικητών της ΥΠΕ και, συνεπώς, καλύπτονται από τα έξοδα παράστασης και το επίδομα πάγιων οδοιπορικών εξόδων που αυτοί λαμβάνουν.