Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/63/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 60/2007
Δυνατότητα σύναψης σύμβασης απευθείας ανάθεσης με πλοιοκτήτη που πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις, για χρονικό διάστημα μικρότερο του προβλεπόμενου στο άρθρο όγδοο, παρ.9 του ν. 2932/2001. Δεν αποκλείεται η σύναψη σύμβασης απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για μικρότερο του προβλεπομένου, χρονικό διάστημα, εφόσον, κατά την αιτιολογημένη ουσιαστική κρίση της Διοίκησης, συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. (ομοφ.)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/82/2021

Αναδρομική ή μη ισχύς, των αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνεται, δυνάμει της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, και σε θετική περίπτωση ποιο είναι το χρονικό όριο αναδρομικότητάς τους, η ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 ή η ημερομηνία κατάθεσης της προβλεπόμενης αίτησης μετά των σχετικών δικαιολογητικών εκ μέρους του ενδιαφερομένου για μείωση των λιμενικών δικαιωμάτων της ως άνω κ.υ.α..(...)Οι αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εκδίδονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων για την εφαρμογή της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» και την καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία τους που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, καταλαμβάνουν όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η εφαρμογή τους δεν αρχίζει από το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΛ.Ε/542/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ …», εκτιμώμενης αξίας 9.274.193,55 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. (11.500.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) και συμβατικής δαπάνης 9.039.775,05 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. (11.209.321,06 ευρώ με Φ.Π.Α.).(....)Εξάλλου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το χρονικό διάστημα που παρεμβλήθηκε από την εκδήλωση των ως άνω έντονων καιρικών φαινομένων (Δεκέμβριος 2019) έως την ολοκλήρωση της ανάθεσης του ελεγχόμενου έργου (Ιούνιος 2021) παρίσταται εν προκειμένω δικαιολογημένο και εύλογο και, συνεπώς, είναι νόμιμη η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση διακήρυξης, με απευθείας πρόσκληση εργοληπτικών επιχειρήσεων(....)Τέλος, επιτρεπτώς η Αναθέτουσα Αρχή προσέφυγε στην εν λόγω διαδικασία ανάθεσης, λαμβάνοντας, περαιτέρω υπόψη ότι η πρόσκληση συμμετοχής στη διαδικασία απευθύνθηκε σε ικανό αριθμό οικονομικών φορέων (12), γεγονός που επέτρεψε την ανάπτυξη ανταγωνισμού σε ικανοποιητικό βαθμό, και ότι το ελεγχόμενο έργο ανατέθηκε σε μικρότερο χρονικό διάστημα από αυτό που θα απαιτείτο, σύμφωνα και με τα διδάγματα της κοινής πείρας, σε περίπτωση διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης 


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/24/2017

Σύμβαση ανάθεσης υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή είχε ενεργοποιήσει εντός συντόμου χρονικού διαστήματος τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών στις υπό ανάθεση γραμμές (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), καθώς και ότι ο αρχικώς προκηρυχθείς διαγωνισμός απέβη άγονος ως προς την εν λόγω δρομολογιακή γραμμή, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, από τον έλεγχο όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτό, η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του επαναληπτικού διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, το πλοίο δε που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και την προκήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το 2252.1.20/1840/17/11.1.2017 διαβιβαστικό έγγραφο του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση.


Ελσυν/Τμ 7/58/2009

Πληρωμή 1ου λογαριασμού του έργου «Κατασκευή τοιχίου σε Γυμνάσιο - Λύκειο». Μη νόμιμη η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης κατ' εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 171/1987, καθόσον μεταξύ της απόφασης περί απευθείας ανάθεσης και της υπογραφής της σχετικής σύμβασης μεσολάβησε χρονικό διάστημα πέντε μηνών και ως εκ τούτου εξέλιπε η ανάγκη άμεσης εκτέλεσης του έργου για την αποτροπή κινδύνου πλημμυρών που προκλήθηκε μετά τις πυρκαγιές του Αυγούστου και συνεπώς ήταν δυνατή η διενέργεια τακτικού διαγωνισμού. Όμοια η 59/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/122/2019

Παροχή υπηρεσίας θαλάσσιας ενδομεταφοράς...Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή είχε ενεργοποιήσει εντός σύντομου χρονικού διαστήματος τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών στις υπό ανάθεση γραμμές (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, από τον έλεγχο όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτό, συνάγεται ότι η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανοικτού διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, το δε πλοίο που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και τη διακήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το 2252.1.20/22052/18/22.3.2018 διαβιβαστικό έγγραφο του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση.


ΕΑΔΗΣΥ/896/2023

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. … 24-11-2022 και με ΑΔΑ ..απόφασης του Υπουργού Ν...(εφεξής η «προσβαλλομένη») κατά το μέρος που εγκρίνει το από τις 14/11/2022 πρακτικό επιτροπής διενέργειας μειοδοτικών διαγωνισμών για εξυπηρέτηση γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, ως προς σκέλος που αποδέχεται ως σύμφωνα με την προκήρυξη τα δικαιολογητικά συμμετοχής-προσφοράς του πλοιοκτήτη παρεμβαίνοντος, ως προς τη συμμετοχή του στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της υπηρεσίας Εξυπηρέτησης της Δρομολογιακής Γραμμής «...και επιστροφή» Τμήμα Α/Α 29 του Παραρτήματος IV της υπ’ αριθμ. πρωτ.… 09-09-2022 και με ΑΔΑ … Προκήρυξης ανοικτού δημόσιου διεθνή αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας από 01/11/2022 μέχρι 31/10/2023, με δυνατότητα παράτασης για χρονικό διάστημα μέχρι και τέσσερις (04) μήνες συνολικά.


ΝΣΚ/265/2015

Δυνατότητα ή μη της αναθέτουσας αρχής, μετά τη σύναψη συμβάσεως συντηρήσεως του συστήματος Ν –VIS, ετήσιας διάρκειας, κατ' ενάσκηση δικαιώματος προαιρέσεως, να συνάψει νέα σύμβαση συντηρήσεως με την ίδια ανάδοχο εταιρεία είτε κατ' εκ νέου ενάσκηση του δικαιώματος προαιρέσεως είτε με άλλο νόμιμο τρόπο.(...)Η αναθέτουσα αρχή έχει τη δυνατότητα, κατά την ουσιαστική της χρήση και εκτίμηση του δημοσίου συμφέροντος, να συνάψει σύμβαση συντηρήσεως με την ανάδοχο εταιρεία, στο πλαίσιο του ασκηθέντος δικαιώματος προαιρέσεως, που δεν έχει εξαντληθεί, για το εναπομείναν χρονικό διάστημα των τεσσάρων ετών ή για μέρος αυτού. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/83/2019

Υπηρεσία θαλάσσιας ενδομεταφοράς...Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή ενεργοποίησε εγκαίρως τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών για την εξυπηρέτηση των γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η αναθέτουσα αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι 31.10.2019, το πλοίο δε που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και τη διακήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το .....2019 διαβιβαστικό έγγραφο του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση (Ε.Σ. Ζ′ Κλιμ. 57, 101, 122/2018), αντίγραφο της οποίας τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/25/2009

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι κατά της ελεγχόμενης φάσης της διαδικασίας του διαγωνισμού δεν έχουν ασκηθεί ενστάσεις ή άλλα ένδικα μέσα .., το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από τον έλεγχο των υποβληθέντων σε αυτό στοιχείων, δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάθεσης της μεταφορά των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού...........για το χρονικό διάστημα από 1.1.2009 έως 30.6.2009, μέχρι και την ως άνω έγκριση του αποτελέσματος του υπό κρίση διαγωνισμού. Συναφώς, πρέπει να υπομνησθεί ότι οι επόμενες φάσεις της διαδικασίας για τη σύναψη των οικείων συμβάσεων .., καθώς και τα σχέδια σύμβασης, πριν την υπογραφή τους, πρέπει να διαβιβαστούν για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. 


ΕλΣυν/Τμ.6/2402/2010

ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ:Αιτηση  ανάκλησης της 195/2010 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση σε ιδιώτη της λειτουργίας του φοιτητικού εστιατορίου του Πανεπιστημίου …. για το χρονικό διάστημα από 1.9.2010 μέχρι 30.6.2013, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.534.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(...)Μετά από αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι αμφότεροι οι προαναφερόμενοι όροι της διακήρυξης δεν έχουν τεθεί καθ’ υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της Αναθέτουσας Αρχής και, συνεπώς, είναι νόμιμοι, η δε Πράξη του Κλιμακίου, με την οποία έγιναν δεκτά τα αντίθετα, πρέπει, κατά παραδοχή της κρινόμενης αίτησης, να ανακληθεί.(..) Ανακαλεί την 195/2010 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου (Δ΄ Διακοπών) του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση της λειτουργίας του φοιτητικού εστιατορίου του Πανεπιστημίου …. για το χρονικό διάστημα από 1.9.2010 έως 30.6.2013.