ΝΣΚ/388/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χρόνος παραγραφής των αξιώσεων του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού έναντι διοικητικώς αποκατασταθέντων μετόχων του, αναφορικά με καταβληθέντα σε αυτούς μερίσματα ΜΤΝ και ΕΚΟΕΜΝ, τα οποία δεν έχουν επιστραφεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.951/01/06/2006
Διοίκηση, οργάνωση, λειτουργία και διαχείριση του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΕΚΟΕΜΝ).
Φ.953/09/293681/Σ.2469/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.951/01/06/22.5.2006 απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας «Διοίκηση, οργάνωση, λειτουργία και διαχείριση του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΕΚΟΕΜΝ)» (Β’ 652).
1329.1/14/2007
Πόροι υπέρ Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΕΚΟΕΜΝ).
Φ.950/61/32022/Σ.6453/2018
Καθορισμός του ύψους, του ποσοστού και της βάσης υπολογισμού κρατήσεων και εισφορών: α) υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού επί των αποδοχών των εν ενεργεία μετόχων του Ταμείου, β) υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προνοίας Ναυτικού του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού επί των αποδοχών των ασφαλισμένων σε αυτό και γ) υπέρ ανεγέρσεως του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών επί των αποδοχών των εν ενεργεία μετόχων του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού.
Φ.954.1/02/285514/Σ.1165/2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.950/61/32022/Σ.6453/27.4.2018 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας - Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός του ύψους του ποσοστού και της βάσης υπολογισμού κρατήσεων και εισφορών: α) υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού επί των αποδοχών των εν ενεργεία μετόχων του Ταμείου, β) υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προνοίας Ναυτικού του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού επί των αποδοχών των ασφαλισμένων σε αυτό και γ) υπέρ ανεγέρσεως του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών επί των αποδοχών των εν ενεργεία μετόχων του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού» (Β΄ 1479).
Φ.951/13/300324 Σ.3272/2024
Αναπροσαρμογή του ύψους του ποσού του βοηθήματος λόγω θανάτου εν αποστρατεία μετόχων του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού.
ΑΕΔ/1/2012
Διετής ο χρόνος παραγραφής των αξιώσεων των δημοσίων υπαλλήλων από διαφορές αποδοχών, επιδομάτων κλπ.
ΝΣΚ/42/2020
Εάν η κοινοποίηση ή και επανακοινοποίηση Πράξεων Επιβολής Εισφορών και συναφών Πράξεων συνιστούν λόγο διακοπής της παραγραφής των αξιώσεων του ΙΚΑ και ήδη ΕΦΚΑ, έναντι των οφειλετών του, λαμβανομένου υπόψη ότι η θέση αυτή έχει διατυπωθεί σε εγκυκλίους πρώην κεντρικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ(...)Δεν είναι δυνατόν να προστίθεται λόγος διακοπής της παραγραφής των αξιώσεων του ΙΚΑ, με εγκυκλίους που το Ίδρυμα εκδίδει προς τις Υπηρεσίες του ή τους πολίτες προς παροχή οδηγιών ή διευκρινίσεων και κατά συνέπεια, η σε τέτοιου είδους έγγραφα διατυπωμένη θέση, ότι η κοινοποίηση των καταλογιστικών Πράξεων διακόπτει την παραγραφή των αξιώσεων, είναι μη νόμιμη και δεν παράγει αποτελέσματα για τους διοικούμενους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/170/2020
Χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση των αξιώσεων εισφοράς σε χρήμα κατά των υπόχρεων ιδιοκτητών και χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων προς είσπραξη των βεβαιωμένων ως άνω οφειλών.(...)α) Ο χρόνος παραγραφής προς είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών των υπόχρεων ιδιοκτητών από τις εισφορές σε χρήμα είναι πενταετής (5) και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική βεβαίωση αυτών σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 του α.ν. 344/1968 (ομόφωνα). β) Ο χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση εισφοράς σε χρήμα είναι πενταετής και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η κύρωση της οικείας πράξης εφαρμογής, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του α.ν. 344/1968 με την επιφύλαξη των οριζομένων εξαιρετικών περιπτώσεων στο β' εδάφιο της ανωτέρω παραγράφου, ανεξαρτήτως του χρόνου γέννησης των σχετικών απαιτήσεων των Ο.Τ.Α., προ ή μετά την ισχύ του άρθρου 2 του ν. 4315/2014 (κατά πλειοψηφία).ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/177/2016
Πληρωμή αναδρομικών αποδοχών-Παραγραφή:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι έκαστος των αποκατασταθέντων διοικητικά αξιωματικών ΓΕΝ κατέθεσε αίτηση προς την αρμόδια υπηρεσία ΓΕΝ (Ε4-Ι) προκειμένου να του καταβληθούν τα οφειλόμενα λόγω της διοικητικής και παρεπόμενης μισθολογικής αποκατάστασης ποσά, με την οποία σε εκάστη των προαναφερόμενων περιπτώσεων διακόπηκε η διετής παραγραφή. Εξάλλου, με τις οικείες αποφάσεις μισθολογικής προαγωγής εκάστου, η αίτηση έγινε αποδεκτή, ακολούθως, δε, δόθηκε η εντολή καταβολής των οφειλόμενων τελικώς ποσών, μετά από την πλήρη εκκαθάριση των απαιτήσεων σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς, όπως ευθέως προκύπτει από τη σχετική αλληλογραφία μεταξύ του ΓΕΝ και των αρμοδίων υπηρεσιών της συνταξιοδοτικής Διοίκησης (ΓΛΚ) και του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ).Έκτοτε, η αρμόδια Υπηρεσία ουδέποτε εκδήλωσε αντίρρηση να ικανοποιηθούν οι ανωτέρω αιτήσεις και να υλοποιηθούν οι αποφάσεις μισθολογικής αποκατάστασης. Ωστόσο, η ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των οικονομικών σχέσεων των ανωτέρω αξιωματικών με την υπηρεσία τους, στην οποία, εμπλέκονταν και άλλοι φορείς (ΜΤΝ, ΕΚΟΕΜΝ, λοιποί τρίτοι φορείς ή λογαριασμοί υπέρ των οποίων προβλέπονται κρατήσεις), όπως συνάγεται από τη συνεκτίμηση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου, δεν ήταν δυνατή, ενόψει της αμφισβήτησης που ανέκυψε όσον αφορά στο συνυπολογισμό των επιδομάτων που συνδέονται με την άσκηση ενεργού υπηρεσίας στις αποδοχές ενέργειας.Τούτο λόγω της αντίθεσης που εκδηλώθηκε μεταξύ των θέσεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους / Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών σε αναφορά προς όσα δεχόταν με τις Γνωμοδοτήσεις του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εναρμονιζόμενο προς την εξέλιξη της νομολογίας(..)Ενόψει των προαναφερόμενων, από τα οποία στην προκειμένη περίπτωση προκύπτει σαφώς η επαμφοτερίζουσα στάση της Διοίκησης, θεωρούμενης ως ενιαίου συνόλου, σε βάρος των διοικητικά αποκατασταθέντων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, όσον αφορά στη ενιαία διαμόρφωση των τελικών ποσών των εκατέρωθεν απαιτήσεών τους προς εκπλήρωση της υποχρέωσής της για μισθολογική τους αποκατάσταση, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική, ωστόσο τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.