Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ Ζ/678/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.32

Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς  Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι αφενός η επίμαχη υπηρεσία ανατέθηκε στο πλαίσιο αυτοτελούς διαδικασίας, ήτοι κατόπιν προσφυγής στη διαδικασία με διαπραγμάτευση μετά από εν μέρει ματαιωθέντα διαγωνισμό και αφετέρου η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οικείων τμημάτων υπολείπεται του ποσού των 200.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η προαναφερθείσα διαδικασία δεν υπόκειται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη (Ι), στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου λόγω ποσού. Κατόπιν αυτών, τα στοιχεία της εν λόγω διαδικασίας απαραδέκτως υποβάλλονται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, το οποίο πρέπει να απέχει του ελέγχου.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ Ζ/785/2019

Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς:  Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι  η επίμαχη υπηρεσία ανατέθηκε στο πλαίσιο αυτοτελούς διαδικασίας κατόπιν της 35176/14.6.2019 διακήρυξης, η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη των ανωτέρω τμημάτων υπολείπεται του ποσού των 200.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η προαναφερθείσα διαδικασία δεν υπόκειται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη (Ι), στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατόπιν αυτών, τα στοιχεία της εν λόγω διαδικασίας απαραδέκτως υποβάλλονται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, το οποίο πρέπει να απέχει του ελέγχου.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/352/2022

Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 (..)Διαφορές από τον προσυμβατικό έλεγχο (Υπηρεσίες). Σύμβαση παροχής υπηρεσιών καταπολέμησης του δάκου των ελαιοδέντρων. Ζήτημα αντισυνταγματικότητας άρθρου 44 του ν. 4325/2015, όπως ισχύει. Παραπομπή της προσφυγής ανάκλησης στην Ολομ.Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς κατ’ άρθρο 328 παρ. 6 του ν. 4700/2020


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/657/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα τριάντα δύο (32) σχεδίων συμβάσεων και της προηγηθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας για την «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας ...», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.507.867,65 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).(....)Ως εκ τούτου, η προμνησθείσα ρύθμιση παρίσταται ανίσχυρη και καθόσον, εν προκειμένω, υποβάλλονται προς έλεγχο σχέδια συμβάσεων, το αντικείμενο των οποίων έχει ολοσχερώς εκτελεσθεί ήδη πριν την υποβολή τους για έλεγχο στο παρόν Κλιμάκιο, δεν καταλείπεται πεδίο προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας και το Κλιμάκιο είναι κατά χρόνον αναρμόδιο να τα ελέγξει.Απαραδέκτως υποβάλλονται προς έλεγχο τα τριάντα δύο (32) σχέδια συμβάσεων και η προηγηθείσα διαγωνιστική διαδικασία για την υπηρεσία «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας …».

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1183/2022.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΜΕΙΖ.ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/792/2022.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/337/2018

Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς (...)Κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο της 1ης τροποποίησης τριάντα τριών (33) σχεδίων συμβάσεων για την «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς στην Περιφέρεια ....... για τα έτη 2017-2019»,μεταξύ της Περιφέρειας ....... και των επιλεγέντων αρχικών αναδόχων, ήτοι των: 1. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γραμβούσας, ποσού 155.255,20 ευρώ, 2. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Αποκόρωνας Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας ΟΤΑ, ποσού 79.820,10 ευρώ, 3. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πλατανιά, ποσού 173.859,10 ευρώ, 4. …. ως νόμιμο εκπρόσωπο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Σφακίων, ποσού 15.203,00 ευρώ, 5. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγγελιανών, ποσού 139.121,00 ευρώ, 6. …, ποσού 8.820,00 ευρώ, 7. ……. ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Πύργου Μονοφατσίου, ποσού 15.558,00 ευρώ, 8. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Αγροτικής Συνεταιριστικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών του Δήμου Βιάννου, ποσού 20.335,00 ευρώ, 9. ………., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ε…, ποσού 13.649,00 ευρώ, 10. …, ποσού 9.049,00 ευρώ, 11. …ποσού 13.553,00 ευρώ, 12. …., ποσού 17.274,00 ευρώ, 13. Περσεφόνη Καλλέργη, ποσού 19.393,00 ευρώ, 14. …., ποσού 14.787,00 ευρώ, 15. …., ποσού 19.143,00 ευρώ, 16. …., ποσού 9.518,00 ευρώ, 17. …, ποσού 14.235,00 ευρώ, 18. …. ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παναγιάς, ποσού 18.422,00 ευρώ, 19. …, ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παρτίρων, ποσού 18.956,00 ευρώ, 20. …., ποσού 9.852,00 ευρώ, 21. …, ποσού 23.628,00 ευρώ, 22… ποσού 18.642,00 ευρώ, 23. ….., ποσού 25.541,00 ευρώ, 24. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού …., ποσού 15.444,00 ευρώ, 25. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγίου Στεφάνου, ποσού 9.729,00 ευρώ, 26. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζάκρου, ποσού 25.401,60 ευρώ, 27. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού …., ποσού 12.700,80 ευρώ, 28. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ορεινού, ποσού 16.599,60 ευρώ, 29. …….…., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Πεύκων, ποσού 6.615,00 ευρώ, 30. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού Ρούσσας Εκκλησιάς, ποσού 9.437,40 ευρώ, 31. …., ποσού 9.437,40 ευρώ, 32. …., ποσού 9.727,20 ευρώ και 33. …., ποσού 15.151,20 ευρώ,άνευ Φ.Π.Α..


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1183/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 657/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι απαραδέκτως υποβάλλονται προς έλεγχο τριάντα δύο (32) σχέδια συμβάσεων και η προηγηθείσα διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της παροχής υπηρεσιών με τίτλο  «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας …», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.507.867,65 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).(....)Και τούτο, διότι, οι ως άνω διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 1 του ν. 4325/2015, όπως ισχύει, με τις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης της εκτέλεσης του προγράμματος δακοκτονίας στους προσωρινούς μειοδότες, έως την ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνισμών με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων, ουδεμία ρύθμιση διαλαμβάνουν σχετικά με το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου πρέπει να υποβάλλονται οι συμβάσεις αυτές στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, επομένως, ουδόλως θεσπίζουν ως προϋπόθεση για το παραδεκτό της υποβολής των συμβάσεων αυτών για έλεγχο τη μη ολοκλήρωση της εκτέλεσης του αντικειμένου τους.Ανακαλεί την 657/2021 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αναπέμπει τον φάκελο της υπόθεσης στο Ζ΄ Κλιμάκιο για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας των τριάντα δύο (32) σχεδίων συμβάσεων και της προηγηθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας για την υπηρεσία «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας …», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.507.867,65 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.). 

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/325/2022.


ΕλΣυν/ΚΛ.Ζ/3/2017

«Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2016 στην Περιφέρεια Κρήτης»,(....) Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο, με το 246427/9.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 79388/12.12.2016) έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Οικονομικού της Περιφέρειας Κρήτης, 36 σχεδίων συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και των επιλεγέντων με τις 681, 682 και 683 κατακυρωτικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κρήτης αναδόχων, αντίγραφο των οποίων τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη γραμματεία του Κλιμακίου, υπό τον όρο ότι οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί …και ..καθώς και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου …και ο ...ς θα προσκομίσουν στην αναθέτουσα αρχή, πριν από την υπογραφή των οικείων συμβάσεων, όλα τα δικαιολογητικά, των οποίων η έλλειψη διαπιστώθηκε, κατά τα ανωτέρω, από την επιτροπή ελέγχου και αξιολόγησης προσφορών.


ΕΣ/ΚΛ Ζ/834/2019

Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς :Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ως άνω διάταξη του ν. 4325/2015, όπως ισχύει μετά την τελευταία αντικατάστασή της από το άρθρο 33 παρ. 1 του ν. 4597/2019, καθ’ ο μέρος επιτρέπει την έναρξη των εργασιών δακοκτονίας, πριν τη διενέργεια του ελέγχου των οικείων συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο -οι οποίες μπορούν να υποβάλλονται προς έλεγχο ακόμη και μετά την ολοσχερή εκτέλεση των εργασιών, όπως εν προκειμένω-, με παράλληλη διευθέτηση των απορρεουσών από την πρόωρη αυτή εκτέλεση αξιώσεων των αναδόχων, αντιβαίνει στην ως άνω συνταγματική διάταξη, πολύ περισσότερο που εξαιρετικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι να δικαιολογούν τη θέσπισή της και την εισαγόμενη με αυτήν παρέκκλιση -ήδη επί πέντε συναπτά έτη- από τον κανόνα του «προ» της υπογραφής της σύμβασης ελέγχου, δεν μπορεί να υποτεθεί ότι συντρέχουν, δοθέντος ότι η περίοδος καταπολέμησης του δάκου είναι γνωστή και οι αναθέτουσες αρχές, επιδεικνύοντας τη δέουσα επιμέλεια, δύνανται ευχερώς να προγραμματίσουν την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών, ώστε να ολοκληρώνονται αυτοί εγκαίρως. Ως εκ τούτου, η προμνησθείσα ρύθμιση παρίσταται ανίσχυρη και, καθόσον, εν προκειμένω, υποβάλλονται προς έλεγχο σχέδια συμβάσεων, το αντικείμενο των οποίων έχει ολοσχερώς εκτελεσθεί ήδη πριν την υποβολή τους για έλεγχο στο παρόν Κλιμάκιο, το τελευταίο είναι κατά χρόνον αναρμόδιο να τα ελέγξει. Κατά την ειδικότερη δε γνώμη της Παρέδρου Βασιλικής Σαρηβαλάση, ενόψει της προαναφερόμενης νομοθετικής ρύθμισης, καθώς και των εξαιρετικών λόγων δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν την άμεση έναρξη της εκτέλεσης των επίμαχων εργασιών δακοκτονίας σε χρόνο που προηγείται της ανακήρυξης των οριστικών μειοδοτών του διαγωνισμού, καταλείπεται πεδίο προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΣ Ζ Κλιμ.. 273/2017, 224/2017, 273/2016, 209/2016, 277, 273/2015).  Στην προκειμένη όμως περίπτωση, το αντικείμενο των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων έχει ολοσχερώς εκτελεσθεί με συνέπεια το Κλιμάκιο να καθίσταται  κατά χρόνον αναρμόδιο να τα ελέγξει.


ΕΣ/Κλ.Ζ/.224/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου της «παροχής υπηρεσιών για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2017....» (...)Με τα δεδομένα αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη α) ότι, από τη σύγκριση της μοναδικής προσφοράς της αναδόχου εταιρείας με τα στοιχεία αντίστοιχων διαγωνισμών των ετών 2014, 2015 και 2016, προκύπτει ότι οι εργασίες δακοκτονίας, για την ίδια Περιφερειακή Ενότητα, είχαν, κατά τα ως άνω έτη, ανατεθεί στην εν λόγω εταιρεία και πάλι με την τιμή των 0,0535 ευρώ ανά προστατευόμενο ελαιόδεντρο, γεγονός που καταδεικνύει ότι η προσφορά της κρίθηκε συμφέρουσα για την αναθέτουσα αρχή και β) την 8978/25.7.2017 βεβαίωση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, σύμφωνα με την οποία κατά της οικείας διακήρυξης και της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή ένδικα μέσα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου.


ΕλΣυνΚλ.Στ/166/2018

Προμήθεια υγρών καυσίμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το υποβληθέν προς έλεγχο σχέδιο σύμβασης, ανεξαρτήτως του τυπικού του χαρακτηρισμού και της επικαλούμενης για τη σύναψή του νομικής βάσης, δε συνιστά τροποποίηση της 12088/13.3.2017 σύμβασης, καθόσον, όπως βεβαιώνεται και στο προαναφερόμενο 23588/23.5.2018 έγγραφο του Αντιδημάρχου Καθαριότητας ..., η εκτέλεση της εν λόγω σύμβασης έχει ήδη ολοκληρωθεί και, συνεπώς, εκλείπει η βασική προϋπόθεση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 132 του ν. 4412/2016. Περαιτέρω, η προμήθεια υγρών καυσίμων, που αποτελεί αντικείμενο του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης, ανατέθηκε στο πλαίσιο νέας και αυτοτελούς διαδικασίας, ανεξάρτητης της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών, ήτοι με απευθείας ανάθεση, σύμφωνα με τις παρατιθέμενες ανωτέρω διατάξεις της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, στην οποία (απευθείας ανάθεση) προσέφυγε ο Δήμος λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης στα επικαλούμενα απρόβλεπτα  γεγονότα (σεισμική δόνηση της 12ης Ιουνίου 2017 και αύξηση των προσφυγικών ροών). Ενόψει δε, αφενός του γεγονότος ότι η επίμαχη (νέα) προμήθεια ανατέθηκε στο πλαίσιο αυτοτελούς διαδικασίας και αφετέρου ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των υπό προμήθεια ειδών ανέρχεται στο ποσό των 130.769,23 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), ήτοι υπολείπεται του ποσού των 200.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., το υποβληθέν ενώπιον του Κλιμακίου σχέδιο σύμβασης δεν υπόκειται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκέψη I), στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατόπιν αυτών, το ανωτέρω σχέδιο σύμβασης απαραδέκτως υποβάλλεται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, το οποίο πρέπει να απέχει του ελέγχου.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/325/2022

Παροχή Υπηρεσιων:Ζητείται η ανάκληση της 657/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι απαραδέκτως υποβάλλονται προς έλεγχο τριάντα δύο (32) σχέδια συμβάσεων και η προηγηθείσα διαγωνιστική διαδικασία για την υπηρεσία «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας ………», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.507.867,65 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).(....)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη προσφυγή ανάκλησης ναι μεν πρέπει, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, να απορριφθεί, πλην το Τμήμα, μετά από σχετική συζήτηση μεταξύ των μελών του και αφού έλαβε υπόψη του ότι : α) κατά της ομοίου περιεχομένου 834/2019 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου δεν είχε ασκηθεί αίτηση ανάκλησης, ούτε είχε άλλως αχθεί σε ανώτερο δικαστικό σχηματισμό το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των προαναφερθεισών διατάξεων, β) ο Αντεπίτροπος της Επικρατείας έχει εκφραστεί υπέρ της αποδοχής αυτής και γ) η προσφεύγουσα Περιφέρεια υπέβαλε αίτημα παραπομπής της υπόθεσης στην Ολομέλεια ως μείζονος σπουδαιότητας για την προστασία των ελαιοπαραγωγών, έκρινε ότι πρέπει να υποβάλει ερώτημα στην Ολομέλεια, κατ’ άρθρο 328 παρ. 6 του ν. 4700/2020, περί της συνταγματικότητας ή μη των διατάξεων του άρθρου 44 παρ. 1 του ν. 4325/2015, όπως ισχύει, ώστε η Ολομέλεια να εκφέρει γνώμη επί του ως άνω ζητήματος.Παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΜΕΙΖ.ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/792/2022.