Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/228/2018

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007

Δυνατότητα ή μη χορήγησης, σε Ιατροδικαστές της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας του Κράτους, άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν.3528/2007, και αντικείμενο την έκδοση πιστοποιητικών θανάτου, χωρίς α) να έχουν διενεργήσει νεκροψία- νεκροτομή και β) να είναι οι θεράποντες ιατροί των ασθενών που κατέληξαν.Η έκδοση πιστοποιητικών θανάτου από Ιατροδικαστές της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας του Κράτους, χωρίς α) να έχουν διενεργήσει νεκροψία-νεκροτομή και β) να είναι οι θεράποντες ιατροί των ασθενών που κατέληξαν, ως έργο, δυνάμενο να τους ανατεθεί, κατ’ άρθρο 32 του ν.344/1976, δεν δύναται να αποτελέσει αντικείμενο ιδιωτικής δράσης επ’ αμοιβή και να χορηγηθεί σ’ αυτούς η προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 άδεια, διότι εμπίπτει στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα και τούτο, ανεξαρτήτως της αοριστίας του ως προς τον τόπο, χρόνο και συνθήκες. (ομόφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/81/2021

Εάν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 α) η έννοια άσκησης ιδιωτικού έργου, είναι ανεξάρτητη της νομικής μορφής του εργοδότη, ήτοι αν το προς ανάθεση έργο ή εργασία μπορεί να παρέχεται στο Δημόσιο ή σε δημόσιους φορείς, β) το ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή μπορεί να αφορά και να επιτρέπει την άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος αυτοτελώς ή την απλή διενέργεια εμπορικών πράξεων και γ) για την άπαξ ή την επ’ ευκαιρία ή το τυχαίως έργο ή εργασία με αμοιβή απαιτείται άδεια από το αρμόδιο αποφασιστικό όργανο.(...)Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.) α) το έργο ή εργασία με αμοιβή, για τα οποία ζητείται άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, μπορεί να παρέχεται και στο Δημόσιο ή σε άλλους δημόσιους φορείς (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΑΕΙ, κλπ), β) ως ιδιωτικό έργο ή εργασία νοείται τόσο η παροχή αυτής ταύτης εξαρτημένης εργασίας όσο και η προσφορά υπηρεσιών ελευθέριου επαγγέλματος, δηλαδή της παροχής έργου ή ανεξάρτητων υπηρεσιών, με διαρκή, σταθερή και συστηματική απασχόληση, επί συγκεκριμένου αντικειμένου, χωρίς να τελεί ο υπάλληλος σε σχέση εξάρτησης με τον εργοδότη και γ) απαιτείται άδεια από το αρμόδιο αποφασιστικό όργανο και για την «άπαξ ή την επ’ ευκαιρία ή το τυχαίως έργο ή εργασία με αμοιβή».


ΝΣΚ/40/2018

Προϋποθέσεις χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε υπάλληλο της Γ.Γ.Α., προκειμένου να διδάξει στις Σχολές Προπονητών που ιδρύει η Γ.Γ.Α. κατόπιν αιτήματος και με δαπάνη της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας.(..)Αρμόδιο όργανο προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την εκπλήρωση των θετικών και αρνητικών προϋποθέσεων χορήγησης άδειας, εκ μέρους της Διοίκησης, σε υπάλληλο, για την άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή εκτός ωραρίου εργασίας και εφόσον τούτο δεν απαγορεύεται από άλλες διατάξεις, είναι, κατά το άρθρο 31 του ν. 3528/2007, το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να εκφέρει ουσιαστική κρίση επί της αιτήσεως του υπαλλήλου, κατόπιν αξιολόγησης των πραγματικών δεδομένων που τέθηκαν υπόψη του (ομόφ.).


ΝΣΚ/276/2010

Ιατροί Ε.Σ.Υ. – Δικαίωμα επισχέσεως εργασίας – Λήψη ή μη μισθού και εφημεριών – Συνυπολογισμός ή μη του χρόνου επισχέσεως για την βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη.α) Οι ιατροί του Ε.Σ.Υ. δεν δικαιούνται, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να προβαίνουν σε επίσχεση εργασίας, λόγω οφειλομένων αμοιβών από δεδουλευμένες εφημερίες. β) Οι ανωτέρω ιατροί δεν δικαιούνται μισθού και λοιπών αποδοχών κατά το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο προβαίνουν σε επίσχεση της μελλοντικής τους εργασίας. γ) Ο ως άνω χρόνος δεν υπολογίζεται για την καταβολή σ’ αυτούς επιδόματος χρόνου υπηρεσίας και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη, καθώς και για τη μισθολογική εξέλιξη όσων εξ αυτών υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας.


ΝΣΚ/59/2023

Ερωτάται, προκειμένου να εκδοθεί απόφαση από το αρμόδιο όργανο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αν δύναται να δοθεί άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 31 του ν.3528/2007 (Α΄ 26) και 14 παρ.1 του π.δ.410/1988 (Α΄ 191), σε υπάλληλο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και με ειδικότητα ΔΕ Διοικητικού-Λογιστικού, για εργασία που αφορά στον χειρισμό πτητικών μέσων μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων (πιλότος) για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, δεδομένης της ιδιαίτερης φύσης του επαγγέλματος.(...)Το αποφασίζον όργανο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αν δεν αποδέχεται τη θετική σύμφωνη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δύναται, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση, να απόσχει από την έκδοση της διοικητικής πράξης και να μην χορηγήσει άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 31 του ν.3528/2007 (Α΄ 26) και 14 παρ.1 του π.δ.410/1988 (Α΄ 191), στον Α.Μ., υπάλληλο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και με ειδικότητα ΔΕ Διοικητικού-Λογιστικού, για εργασία που αφορά στον χειρισμό πτητικών μέσων μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων (πιλότος) για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών (ομόφωνα).


ΝΣΚ/201/2020

Διαδικασία και αρμόδιο όργανο εξέτασης αίτησης μετάταξης.:α) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία). β) Προκειμένου να εξετασθεί αίτηση μόνιμης υπαλλήλου της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» για μετάταξή της από τον κλάδο Διοικητικού-Οικονομικού της ΠΕ κατηγορίας στον κλάδο Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της ίδιας κατηγορίας της παραπάνω ανεξάρτητης αρχής με επίκληση των διατάξεων του άρθρου 69 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007), πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 73 του υπαλληλικού κώδικα, όπως ισχύει, και αρμόδιο όργανο είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/447/2009

Ιατροί. Άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος ή μη, η εκτός ωραρίου υπηρεσίας λειτουργία ιδιωτικού ιατρείου από μόνιμο δημόσιο υπάλληλο. Χορήγηση ή μη άδειας από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(...)Η εκτός ωραρίου υπηρεσίας λειτουργία ιδιωτικού ιατρείου, από μόνιμο δημόσιο υπάλληλο με καθήκοντα ιατρού στο Ν.Ν.Α., που προσελήφθηκε με τις διατάξεις του Ν 1911/1990, συνιστά άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος, κατά την έννοια του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, στο αρμόδιο δε Υπηρεσιακό Συμβούλιο εναπόκειται να εξετάσει αν το αντικείμενο της εξωυπηρεσιακής απασχόλησης που προτίθεται να ασκήσει ο υπάλληλος, όπως αυτό ρητά προσδιορίζεται στην αίτησή του για χορήγηση σχετικής άδειας, συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, με την έννοια ότι δεν είναι όμοιο ή παρόμοιο μ’ αυτά, ώστε να προκαλείται σύγχυση μεταξύ δημοσίου καθήκοντος και ιδιωτικής δράσης, και πιθανή σύγκρουση προσωπικού και υπηρεσιακού συμφέροντος, με αποτέλεσμα ο υπάλληλος να μην καθίσταται άξιος της κοινής εμπιστοσύνης που απαιτεί η διάταξη του άρθρου 27 του Υ.Κ. Περαιτέρω, η συγκεκριμένη χρονική διάρκεια της χορηγούμενης άδειας για την άσκηση από τον υπάλληλο του ιδιωτικού έργου ή εργασίας, περιλαμβάνεται στην έννοια αυτού.


ΝΣΚ/277/2009

ΑΔΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ,ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ,ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΝΠΔΔ,Ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου του Υπουργείου Εσωτερικών με τα καθήκοντα του προέδρου διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου-Αντιπάρου, το οποίο αποτελεί δημοτικό ΝΠΔΔ, σύμφωνα με τα άρθρα 56 παρ. 1 και 57 παρ. 3 του Συντάγματος και το άρθρο 33 του Ν 3528/2007. Ενόψει του προαναφερόμενου ασυμβίβαστου παρέλκει, κατ’ αρχήν, η εξέταση των θεμάτων που συνάπτονται με το γεγονός ότι η υπάλληλος τελεί σε άδεια εκπαίδευσης. Σε κάθε όμως περίπτωση, δεν είναι δυνατή η άσκηση κατά το εν λόγω διάστημα των προαναφερομένων καθηκόντων. Δεν υφίσταται πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, περί άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατόπιν χορήγησης άδειας.


ΝΣΚ/87/2018

Ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με την άδεια άνευ αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων και συγκεκριμένα α) τη δυνατότητα δικαστικής υπαλλήλου να καταστεί άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένη του Κλάδου Ασθένειας του ΟΠΑΔ, για το χρονικό διάστημα που βρίσκεται σε άδεια άνευ αποδοχών και β) στην περίπτωση θανάτου τακτικής υπαλλήλου νοσοκομείου (ν.π.δ.δ.) του Ε.Σ.Υ. που τελούσε σε άδεια άνευ αποδοχών, ποιος φορέας υποχρεούται στην καταβολή των σχετικών εξόδων κηδείας ο ΟΠΑΔ ή το νοσοκομείο.α) Δικαστική υπάλληλος, που τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών, με βάση το άρθρο 46 § 3 του Ν 2812/2000 (ως σύζυγος, δηλαδή, δημοσίου υπαλλήλου υπηρετούντος σε υπηρεσία ή φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεν μπορεί, μέχρι την έναρξη ισχύος (1-3-2018) του Ν 4529/2018, να συνεχίσει την ασφάλισή της για υγειονομική περίθαλψη στον τ. Ο.Π.Α.Δ. (Ε.Φ.Κ.Α.), με την ιδιότητα της άμεσα, παρά μόνο της έμμεσα ασφαλισμένης του οργανισμού αυτού, ήτοι ως μέλος της οικογένειας του άμεσα δικαιούχου συζύγου της. β) Επί θανάτου τακτικής υπαλλήλου ν.π.δ.δ. (νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ), υπόχρεο σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 57 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) προς καταβολή των σχετικών εξόδων κηδείας, είναι το νοσοκομείο και όχι ο Ο.Π.Α.Δ., το οποίο οφείλει να χορηγήσει τα έξοδα αυτά στο προβλεπόμενο από την κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 4 του ίδιου άρθρου 57 ύψος και μάλιστα χωρίς την έκπτωση από αυτά οποιουδήποτε ποσού.


ΝΣΚ/117/2022

Ερωτάται εάν: 1) Η επισυναπτόμενη στο ερώτημα σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007, 2) η σύμβαση αυτή συνδέεται ή όχι με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, σύμφωνα με τις οποίες, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγορεύεται η μετάταξη ή απόσπαση ή οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση, ανεξαρτήτως διαδικασίας ή φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ για χρονικό διάστημα δύο ετών και 3) σε περίπτωση που η σύμβαση εργασίας του ανωτέρω υπαλλήλου δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 ή σε περίπτωση που υφίσταται κώλυμα λόγω των απαγορευτικών διατάξεων του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, εάν αυτή καλύπτεται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 περί ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη ληξιαρχική πράξη, ευρίσκεται σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., η οποία εργάζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.(....)1) Η αναφερόμενη στο εξεταζόμενο ερώτημα σύμβαση εργασίας, η οποία καταρτίσθηκε μεταξύ του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Μ.Σ. και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με ορισμένη χρονική διάρκεια και προκειμένου αυτός να εργασθεί ως διαπιστευμένος κοινοβουλευτικός βοηθός του Έλληνα ευρωβουλευτή, Α.Κ., αποτελεί «αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», κατά τους ορισμούς των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του νόμου 3528/2007 (ομόφωνα). 2) «Μετακίνηση» κατά την έννοια του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 αποτελεί και η περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποδέχεται θέση σε όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αιτείται τη χορήγηση σε αυτόν άδειας άνευ αποδοχών, προκειμένου να μεταβεί στην αλλοδαπή για να αναλάβει τα σχετικά καθήκοντά του και να παράσχει τις υπηρεσίες του στον εν λόγω Φορέα. Επομένως, η σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η εντεύθεν αίτησή του προς χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών, συνδέονται άμεσα με τις εν λόγω απαγορευτικές διατάξεις (κατά πλειοψηφία). 3) α) Ο Μ.Σ., ο οποίος τελεί σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., που υπηρετεί με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης σε φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) δικαιούται να αιτηθεί και να λάβει άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει της διάταξης του άρθ. 51 παρ. 3 του ν. 3528/2007, προκειμένου να ασκήσει το οικογενειακού δικαίου δικαίωμά του στη συμβίωση με τη Μ.Μ., διότι στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης εμπίπτουν όχι μόνο οι stricto sensu σύζυγοι, αλλά και τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης (ομόφωνα). β) Πλην όμως, δεν μπορεί να χορηγηθεί στον Μ.Μ. άδεια από την Υπηρεσία του, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στο άρθρο 31 του ν. 3528/2007, προκειμένου να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που θα τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει των διατάξεων του άρθ. 51 παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα, διότι η εν λόγω διάταξη (του άρθ. 31 του ν. 3528/2007) προϋποθέτει την ενεργό παράλληλη άσκηση των κύριων καθηκόντων του υπαλλήλου, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω (κατά πλειοψηφία). Η γνωμοδότηση γίνεται αποδεκτή από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, ως προς το πρώτο ερώτημα, το δεύτερο ερώτημα και το α΄ του τρίτου ερωτήματος.


ΝΣΚ/380/2009

Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή». Γνωμοδοτική αρμοδιότητα ΝΣΚ. Δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή από υπάλληλο της Αρχής. Χορήγηση ή μη σχετικής άδειας από την Αρχή.(...)α) Υφίσταται γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους επί ερωτήματος της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή». (πλειοψ.) β) Η εκτός ωραρίου υπηρεσίας άσκηση του ελευθέρου επαγγέλματος του λογιστή-φοροτεχνικού-οικονομολόγου από ειδικό επιστήμονα της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή», εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης του άρθρου 31 του Υ.Κ., είναι δηλαδή, κατ’ αρχήν απαγορευμένη, δύναται, όμως, να επιτραπεί με απόφαση της Αρχής, μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, εφόσον η σχετική δραστηριότητα, κατά την ουσιαστική εκτίμηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, δηλ. συνάδει με το αντικείμενο της αρμοδιότητας που ασκεί, δεν προκαλεί σύγκρουση του ιδιωτικού συμφέροντός του με το συμφέρον της υπηρεσίας, δεν μειώνει το κύρος της και δεν παρεμποδίζεται η ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του, από απόψεως χρονικής απασχόλησης, σύμπτωσης ή μη με το χρόνο άσκησης των καθηκόντων του ή άλλων δυσχερειών, π.χ. κόπωσης. (ομοφ.)