ΝΣΚ/185/2020
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαδικασία ορισμού του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και των λοιπών μελών του ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων». Εφαρμοστέες διατάξεις.(....)Ως προς τη διαδικασία ορισμού του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και των λοιπών μελών του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων», έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του α.ν. 1920/1939 «Περί τροποποιήσεως, συμπληρώσεως και κωδικοποιήσεως της υπό του Ευαγγέλη Ζάππα καταλειφθείσας είς το Έθνος περιουσίας» και όχι αυτές των άρθρων 20 έως 23 του ν. 4735/2020 (ομόφωνα).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθ. 2/46051/0022/2004
Καθορισμός αποζημίωσης των μελών, του Γενικού Γραμματέα, του Κυβερνητικού Επιτρόπου, του Νομικού Συμβούλου και του Δικαστικού Αντιπροσώπου της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων.
ΝΣΚ/44/2023
Ερωτάται εάν ελλείψει ειδικής πρόβλεψης στον Α.Ν. 1920/1939 για τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, με αντισυμβαλλόμενο μέρος το εποπτευόμενο από τον Υπουργό Οικονομικών ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Επιτροπή Ολυμπίων Κληροδοτημάτων», μπορεί αυτό να συμβληθεί νομίμως σε προταθείσα προγραμματική σύμβαση πολιτισμικής ανάπτυξης (άρθρο 100 Ν. 3852/2010, ως ισχύει) και, ενδεχομένως, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 54 παρ. 2 του Ν. 4182/2013, που επιτρέπει στα κοινωφελή ιδρύματα τη σύναψη συναφών προγραμματικών συμβάσεων.(..)Η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και κληροδότημα, δύναται σε συμφωνία με τη βούληση του διαθέτη της κοινωφελούς αυτής περιουσίας και για την εκπλήρωση της βούλησης του διαθέτη και των καταστατικών σκοπών της, να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του Ν. 3852/2010, όπως ισχύει, συμπεριλαμβανομένων προγραμματικών συμβάσεων πολιτισμικής ανάπτυξης (παρ. 1, περ. α και γ, παρ. 5), τηρουμένων των κατά περίπτωση αναγκαίων προϋποθέσεων και υπό την αίρεση του αποτελέσματος του, κατά νόμο, απαιτούμενου προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/110/2021
1) Εάν ο ορισμός του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4735/2020, 2) εάν έχει εφαρμογή η διάταξη του β’ εδαφίου της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003, περί αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ, και 3) εάν έχει εφαρμογή στην περίπτωση του ΝΠΔΔ της ΕΛΤΕ η παράγραφος 2 του άρθρου 22 του ν. 4735/2020 περί μεταβατικής κάλυψης των θέσεων του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 21 του ν. 4735/2020.(...)1) O ορισμός του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4735/2020 (ομόφωνα), ενώ επί του προσθέτου προβληματισμού του πρώτου ερωτήματος, δεν απαιτείται -μετά τη διαδικασία του ν. 4735/2020- περαιτέρω να τηρηθεί η διαδικασία της διατύπωσης απλής γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής, καθόσον η προσφυγή στη διαδικασία του άρθρου 49Α έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις διατάξεις του ν. 4735/2020 (κατά πλειοψηφία). 2) H διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003 περί αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας των μελών του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ, έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις διατάξεις του ν. 4735/2020, ενώ επί του προσθέτου προβληματισμού του ερωτήματος αυτού, εφαρμόζεται η αρχή της συνεχούς και αδιατάρακτης λειτουργίας της Διοίκησης, βάσει της οποίας είναι απολύτως νόμιμη η συγκρότηση και λειτουργία του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ μετά τη λήξη της θητείας τους, όσο αργεί η αντικατάστασή τους (κατά πλειοψηφία). 3) Η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του ν. 4735/2020 (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 48 του ν. 4772/2021) έχει εφαρμογή στην περίπτωση του ΝΠΔΔ της ΕΛΤΕ, δεδομένου ότι με αυτήν καταργείται σιωπηρώς η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003, περί αυτοδίκαιης παράτασης μέχρι τον διορισμό των νέων μελών με απώτατο όριο το ένα έτος μετά τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/122/2018
Καταβολή αποζημίωσης μελών Διοικητικού Συμβουλίου.Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι εφαρμοστέα στην προκειμένη περίπτωση τυγχάνει η κατ’ εξουσιοδότηση του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 1920/1939 εκδοθείσα 2/46051/0022/24.9.2004 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και ... «Καθορισμός αποζημίωσης των μελών, του Γενικού Γραμματέα, του Κυβερνητικού Επιτρόπου, του Νομικού Συμβούλου και του Δικαστικού Αντιπροσώπου της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων» (ΦΕΚ 1490 Β/1.10.2004), η οποία εξακολουθεί να εφαρμόζεται και υπό την ισχύ των διατάξεων των παραγράφων 3 και 5 του άρθρου 22 του ν. 4354/2015, εφόσον δεν εκδόθηκε ακόμα η προβλεπόμενη από τις διατάξεις αυτές υπουργική απόφαση, ενώ τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Επίτροπο είναι απορριπτέα. Ειδικότερα, και από το άρθρο 3 του κωδικοποιητικού των διατάξεων περί διοίκησης της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων ν. 1920/1939, προκύπτει ότι τα μέλη της Επιτροπής αποτελούν όργανο διοίκησης αυτής κατά την έννοια της παραγράφου 3 [στην οποία αναριθμήθηκε η αρχικώς αριθμηθείσα 4 παράγραφος] του άρθρου 22 του ν. 4354/2015 και, συνακόλουθα, οι αποδοχές των μελών της καταβάλλονται όπως ορίζεται στην προαναφερόμενη 2/46051/0022/24.9.2004 υπουργική απόφαση, σύμφωνα και με την παράγραφο 5 [στην οποία αναριθμήθηκε η αρχικώς αριθμηθείσα 6 παράγραφος] του ιδίου ως άνω άρθρου. Περαιτέρω, αβασίμως προβάλλει η Επίτροπος ότι για την καταβολή της αποζημίωσης των μελών της ..., χωρεί εφαρμογή του άρθρου 21 του ν. 4354/2015, ενόψει όσων ορίζονται στην παράγραφο 7 αυτού. .. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα 50 και 51, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της ... δαπάνη είναι νόμιμη και τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/138/2021
Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.(...)Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.
ΝΣΚ/63/2020
Ιδιοκτησιακό καθεστώς περιβάλλοντος χώρου Ζαππείου Μεγάρου.(...)Ο περιβάλλων χώρος του Ζαππείου Μεγάρου αποτελεί ιδιοκτησία του ν.π.δ.δ. «Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων», και απολαμβάνει της αυτής συνταγματικής προστασίας, όπως και το εν λόγω Μέγαρο κοινωφελούς σκοπού.
56054/Ζ1/2023
Καθορισμός των αποδοχών του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.).
2/54353/ΔΕΠ/2016
Καθορισμός των αποδοχών Προέδρου, Αντιπροέδρου, Διευθύνουσας Συμβούλου και Εντεταλμένου Συμβούλου και της αποζημίωσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
67189/2019
Ορισμός οργάνων που αποφαίνονται ή γνωμοδοτούν σε θέματα ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016, όπως ισχύει.
ΔΠΔΑ/19360/1383/Φ.ΓΕΝ.Θ./2019
Καθορισμός των αποδοχών του Προέδρου, του εκτελεστικού Αντιπροέδρου και της αποζημίωσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (Ε.Α.Σ.Π.)».