Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/163/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εάν η κρατική χρηματοδότηση για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους που δικαιούται πολιτικό κόμμα κατά τις διατάξεις του ν. 3023/2002 είναι, εκ του σκοπού της, ανεκχώρητη προς εξασφάλιση τραπεζικού δανεισμού του κόμματος ή δύναται να εκχωρηθεί για το λόγο αυτό κατά το ποσοστό του 50% που δεν εμπίπτει στην απαγόρευση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 7 του άρθρου 7 του ν. 3023/2002, όπως αυτό ισχύει μετά την τροποποίησή του με την παράγραφο 2 του άρθρου έκτου του ν. 4475/2017 και ερμηνεύτηκε με το άρθρο 32 του ν. 4531/2018. (...) Tο 50% της κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους του έτους 2018 προς το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, που δεν εμπίπτει στον περιορισμό διαθέσεως (ανεκχώρητο) του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 7 του άρθρου 7 του ν. 3023/2002, όπως το εδάφιο αυτό ίσχυε κατά το χρόνο αυτό μετά την αντικατάστασή του με την παράγραφο 2 του άρθρου έκτου του ν. 4475/2017 και την ερμηνεία της διάταξής του με το άρθρο 32 του ν. 4531/2018, έγκυρα εκχωρήθηκε λόγω ενεχύρου, κατά τις διατάξεις του ν.δ/τος 17.07/13.08/1923, με την από 28-03-2011 σύμβαση, προς την ήδη κατά το χρόνο αυτό διάδοχο του αρχικού εκδοχέα, Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., προς εξασφάλιση της πίστωσης που χορηγήθηκε στο κόμμα αυτό από την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος με την 337/10-10-2000 σύμβαση πίστωσης και τις πρόσθετες αυτής πράξεις για την κάλυψη των λειτουργικών του δαπανών, η δε Τράπεζα Πειραιώς ως νόμιμος εκδοχέας του εν λόγω ποσοστού της χρηματοδότησης αυτής δικαιούται να το εισπράξει. Εναπόκειται δε στην αρμοδιότητα της Επιτροπής του άρθρου 21 του ν. 3023/2002 να ερευνήσει εάν το αντίστοιχο ποσό του δανείου, προς εξασφάλιση του οποίου εκχωρήθηκε λόγω ενεχύρου το πιο πάνω ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους, χρησιμοποιήθηκε προς αντιμετώπιση αντίστοιχης δραστηριότητας (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΝΠ/1/2015

Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας της Επιτροπής του άρθρου 21 του ν. 3023/2002.

7541/5406/2021

Επιβολή κυρώσεων σε κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων, λόγω παραβίασης διατάξεων του ν. 3023/2002.


Πρωτ. 9670 Διεκπ. 6648/2020

Επιβολή κυρώσεων σε κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων λόγω παραβίασης διατάξεων του ν. 3023/2002, όπως ισχύει.


8262/2022

Επιβολή κυρώσεων σε κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων, λόγω παραβίασης διατάξεων του ν. 3023/2002 (Α’ 146).


Αριθ. 3408/2778/2004

Αντικείμενο , διαδικασία ελέγχου, οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου του άρθρου 21 του Ν. 3023/2002.


63245/2018

Κατανομή της τακτικής κρατικής χρηματοδότησης και της κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους στα δικαιούχα πολιτικά κόμματα και συνασπισμούς πολιτικών κομμάτων και καταβολή στους δικαιούχους των αναλογούντων ποσών, για το έτος 2018.


15425/2019

Κατανομή της τακτικής κρατικής χρηματοδότησης και της κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους στα δικαιούχα πολιτικά κόμματα και συνασπισμούς πολιτικών κομμάτων και καταβολή στους δικαιούχους των αναλογούντων ποσών για το έτος 2019.


13677/2018

Κατανομή της τακτικής κρατικής χρηματοδότησης και της κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς και επιμορφωτικούς λόγους στα δικαιούχα πολιτικά κόμματα και συνασπισμούς πολιτικών κομμάτων και καταβολή στους δικαιούχους των αναλογούντων ποσών για το έτος 2018


Πρωτ.12639/Διεκπ.8502/2023

Επιβολή κυρώσεων σε κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων λόγω παραβίασης διατάξεων του ν. 3023/2002 (Α’ 146), όπως ισχύει μετά την κωδικοποίησή του από το π.δ. 15/2022 (Α’ 39). 


ΝΣΚ/72/2013

Σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου – Επιστροφή ποσών Φ.Π.Α. – Εγκυρότητα. 1) Η από 18.12.2008 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ αφενός του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου Ελλάδος Α.Ε. και αφετέρου της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. είναι νόμιμη και έγκυρη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και παράγει έννομα αποτελέσματα ως προς αυτό, αφού οι εκχωρηθείσες απαιτήσεις από την επιστροφή Φ.Π.Α. προσδιορίζονται επαρκώς, κατά τρόπο ορισμένο, ως προς το είδος και τη νομική τους βάση, καθώς και τον οφειλέτη, ενώ είναι σαφές ότι μπορούν να προσδιορισθούν και στην έκταση (ύψος) τους, κατά το χρόνο υποβολής των σχετικών εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α. Τα ίδια ισχύουν και για την από 2.10.2009 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος Α.Ε., η οποία δεν πάσχει ακυρότητα εκ του λόγου αυτού. (ομοφ.) 2) Η παραπάνω από 2.10.2009 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος Α.Ε. είναι άκυρη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα ως προς αυτό, επειδή δεν καταχωρήθηκε στο κάτω μέρος του εκχωρητηρίου εγγράφου η σχετική αναγγελία εκχώρησης, όπως απαιτείται, κατ’ άρθρο 95 παρ.4 του ν. 2362/1995, που να περιλαμβάνει την ακριβή αιτία της οφειλής του Δημοσίου, το πρόσωπο του δικαιούχου της σχετικής απαίτησης με την ακριβή διεύθυνσή του, καθώς και το ποσό αυτής. (ομοφ.)