ΝΣΚ/153/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμόδιο όργανο για την σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης υπαλλήλου.Οι υπάλληλοι οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί σε θέσεις Προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας και των οποίων οι τοποθετήσεις ανακλήθηκαν εκ των υστέρων για λόγους μη τήρησης της ορθής διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησής τους, διατηρούν την αρμοδιότητα για την σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε αυτές, καθ' όλο το διάστημα της πραγματικής άσκησης των καθηκόντων ευθύνης τους, παρά την μεταγενέστερη ανάκληση των αποφάσεων με τις οποίες είχαν τοποθετηθεί. (ομόφ.) Σχετικές γνωμοδοτήσεις οι υπ' αριθ. 298/2016 Τμ.Ε΄ και 56/2017 Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.6/8/οικ.4386/2021 Ενημέρωση για την αποδοχή από τον Υπουργό Εσωτερικών της υπ΄ αριθ. 153/2018 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ΑΔΑ: 62Η846ΜΤΛ6-ΡΩ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/202/2014
Εφαρμογή του συστήματος επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων – Αναδρομική τοποθέτηση υπαλλήλων κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης – Μοριοδότηση του χρόνου υπηρεσίας σε θέσεις ευθύνης και σε περιπτώσεις αδειών μητρότητας και υπηρεσιακής εκπαίδευσης.1. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν αρχικώς παραλειφθεί και κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης επελέγησαν και τοποθετήθηκαν αναδρομικά σε θέσεις ευθύνης, λαμβάνουν τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας, που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα της αναδρομικής τοποθέτησής τους (ομοφ.). β) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν επιλεγεί, τοποθετηθεί και ασκήσει τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης, αλλά στη συνέχεια η επιλογή τους ακυρώθηκε σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης, δεν λαμβάνουν τη μοριοδότηση της διοικητικής εμπειρίας για το χρονικό διάστημα που άσκησαν, βάσει της ακυρωθείσης επιλογής, τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης (πλειοψ.). 2. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης, σε περίπτωση που δεν ασκούν τα καθήκοντα της θέσης αυτής για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του μηνός, λόγω λήψης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, τα δε καθήκοντά τους ασκήθηκαν από το νόμιμο αναπληρωτή τους, δεν μπορούν να λάβουν τα μόρια που αντιστοιχούν στη διοικητική εμπειρία για το χρονικό διάστημα που είχαν λάβει την άδεια αυτή. Τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας δικαιούνται οι νόμιμοι αναπληρωτές των υπαλλήλων, που είχαν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης και έλαβαν τις άδειες μητρότητας ή υπηρεσιακής εκπαίδευσης, για το χρονικό διάστημα που αυτοί άσκησαν τα σχετικά καθήκοντα, κατ’ αναπλήρωση των αρχικώς επιλεγέντων υπαλλήλων (ομοφ.). β) Οι γυναίκες υπάλληλοι που επιλέγονται και τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης και στη συνέχεια λαμβάνουν άδεια μητρότητας δικαιούνται τη μοριοδότηση, ως προς το κριτήριο της διοικητικής εμπειρίας, και για το χρονικό διάστημα που έλαβαν την άδεια αυτή (πλειοψ.).
Αριθ. Πρωτ. 33394/2017/
ΘΕΜΑ: Σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης
ΝΣΚ/6/2020
Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 98 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 τταρ. 1 του ν. 4369/2016, και του εκδοθέντος κατ’ εξουσιοδότηση αυτού π.δ. 69/2016, για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων του ενιαίου μισθολογίου του Υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο της ανάλογης εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 25-27 του ν. 4369/2016.Οι διατάξεις του άρθρου 98 του ν. 3528/2007, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 παρ. 1 του ν. 4369/2016, και του εκδοθέντος κατ’ εξουσιοδότηση αυτού π.δ. 69/2016, εφαρμόζονται για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων των κλάδων Πτυχιούχων Διοικητικών, Επικοινωνιών και Πληροφορικής, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών του Υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο της ανάλογης εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 25-27 του ν. 4369/2016 (πλειοψ.). Σχετική η υπ’ αριθ. 256/2016 γνωμοδότηση Α΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΕΣ/ΤΜ.4/(ΚΠΕ)107/2013
Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης, από Οργανισμό, σε ιδιώτη για τη διαμόρφωση σχεδίων διακηρύξεων και τεχνικών δελτίων έργων. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι είχαν γίνει μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων για τις ανάγκες των υπηρεσιών του, δεν είχε τοποθετηθεί κανείς στο επίμαχο Τμήμα που υφίσταντο οι επικαλούμενες ανάγκες.
ΝΣΚ/185/2016
Περιπτώσεις συμμόρφωσης σε ακυρωτικές αποφάσεις Διοικητικού Δικαστηρίου. Αρμοδιότητα προϊσταμένων - αξιολογητών για την αναδρομική σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπό κρίση Προϊσταμένων Διευθύνσεων.Αρμόδιο όργανο, να προβεί στην αναδρομική σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπαλλήλων, για το αμέσως προηγούμενο της επίμαχης κρίσης διάστημα, σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Δικαστηρίου, είναι το εκάστοτε υφιστάμενο κατά το χρόνο εκφοράς της κρίσης του όργανο, το οποίο ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου - αξιολογητή σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 18 του Π.Δ. 318/1992, όπως ίσχυε πριν τη δημοσίευση του Ν. 4250/2014 και του Ν. 4281/2014. Για το σχηματισμό της κρίσης του οφείλει να λάβει υπόψιν του οποιοδήποτε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο και κυρίως έγγραφα ευρισκόμενα στο αρχείο της υπηρεσίας. (ομοφ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια από την 379/2014 Γνωμοδότηση του Ε΄Τμήματος.
ΣΤΕ/2258/2011
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ: (...)Επειδή, με την προσβαλλόμενη απόφαση της Διευθύντριας της Διευθύνσεως Εσωτερικών της Νομαρχίας Αθηνών (Τμήμα Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης), εκδοθείσα «με εντολή Νομάρχη», ανακλήθηκαν οι αποφάσεις εγγραφής του πρώτου και τέταρτου των αιτούντων στα μητρώα αρρένων του Δήμου Αθηναίων, καθώς και οι αποφάσεις εγγραφής της δεύτερης και τρίτης των αιτούντων στα δημοτολόγια του ίδιου δήμου, που είχαν εκδοθεί από την Τμηματάρχη (Προϊσταμένη) του Τμήματος Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης της Διευθύνσεως Εσωτερικών της ίδιας Νομαρχίας Αθηνών, υπογράφουσα επίσης «με εντολή Νομάρχη». Όμως, ούτε στο προοίμιο της ανακλητικής ούτε των ανακαλουμένων αποφάσεων γίνεται επίκληση αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών περί μεταβιβάσεως αρμοδιότητας ή εξουσίας υπογραφής στα όργανα που εξέδωσαν τις εν λόγω αποφάσεις, ούτε, άλλωστε, προκύπτει από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου η ύπαρξη υποστατής κανονιστικής αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών, με την οποία να μεταβιβάστηκε στα εν λόγω όργανα το δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Νομάρχη». Με τα ανωτέρω δεδομένα, αναρμοδίως, σε κάθε περίπτωση, η προαναφερθείσα Τμηματάρχης είχε προβεί στην έκδοση των πράξεων που ανακλήθηκαν. Απορρίπτει την αίτηση.
ΝΣΚ/200/2017
Ενέργειες της Διοίκησης του ΕΚΑΒ, κατόπιν της υποβολής έκθεσης ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών / Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, να ανακαλέσει τις πράξεις μετάταξης υπαλλήλων. Κατάσταση : Αποδεκτή α) Ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ δεν υποχρεούται να ανακαλέσει τις μετατάξεις των αναφερόμενων στο ερώτημα υπαλλήλων Κ.Ο. και Θ.Λ., κατ’ εφαρμογή του πορίσματος της υπ’ αριθμ. 10/Α/2016 έκθεσης ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, β) οι μετατάξεις αυτές δεν μπορούν κατά νόμο να ανακληθούν, λόγω του τεκμηρίου νομιμότητας που έχει ήδη παραχθεί από τις ατομικές πράξεις διορισμού τους σε άλλο κλάδο της ίδιας κατηγορίας ΤΕ, οι οποίες ουδέποτε ανακλήθηκαν και γ) σε κάθε περίπτωση, οι αρχικές πράξεις διορισμού και οι επίμαχες διατάξεις δεν δύνανται να ανακληθούν λόγω παρόδου διετίας από τότε που εκδόθηκαν και δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της κατ’ εξαίρεση και μετά την πάροδο διετίας ανάκλησής τους, ήτοι δόλος του διοικούμενου ή υπέρτερο δημόσιο συμφέρον ή παράβαση διάταξης δημόσιας τάξης (ομοφ).
ΝΣΚ/273/2017
Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη εκπαιδευτικών υπό μετάταξη σε διοικητικές θέσεις της Κ.Υ. και Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4369/2016 και 4440/2016.1) Στις 2-12-2016 ίσχυε τόσο το άρθρο 5 παρ.7 του ν. 1824/1988, περί δυνατότητας μετάταξης εκπαιδευτικών της Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις υπηρεσιών, όσο και το άρθρο 82 παρ. 9 του ν. 4172/2013, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 80 του ν. 4310/2014 περί δυνατότητας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, δυνάμει των διατάξεων των ν. 1824/1988 και 4057/2012 και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν προς αυτό (ομόφ). 2) Καθ’ ερμηνεία της διάταξης της παρ.7 του άρθρου 5 του ν. 1824/1988 και υπό το φως των συνταγματικών αρχών περί ισότητας και αξιοκρατίας, πρέπει η Διοίκηση, υλοποιώντας τις επίμαχες μετατάξεις, οι οποίες έχουν εκ του νόμου δυνητικό χαρακτήρα, να προβεί, κατ’ αντιστοίχιση του χρόνου υπηρεσίας εκάστου μετατασσομένου εκπαιδευτικού προς τους προβλεπόμενους, στον Υπαλληλικό Κώδικα, βαθμούς των τακτικών διοικητικών υπαλλήλων, σε επανακατάταξη αυτού στον αναλογούντα βαθμό της διοικητικής θέσης της κατηγορίας στην οποία ανήκει (ΠΕ ή ΤΕ), ανεξάρτητα από το βαθμό που κατείχε ως εκπαιδευτικός (πλειοψ.).(Ω62ΠΟΡΡΕ-9ΡΤ)
Δ.ΕΦ.ΑΘ/559/2020
Τοποθέτηση Προϊσταμένου Διεύθυνσης....Επειδή, με δεδομένη τη νομιμότητα της εν λόγω απεργιακής κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ, επί της οποίας το Δικαστήριο τούτο δεν μπορεί να κρίνει παρεμπιπτόντως, αφού επ’ αυτού καθιερώνεται αποκλειστικός τρόπος κρίσης από τα πολιτικά δικαστήρια, κατά την ειδική διαδικασία των άρθρων 663–676 του ΚΠολΔ, η παράλειψη του αιτούντος να προβεί στην αξιολόγηση των υφισταμένων του, οφειλόμενη στη συμμετοχή του στην απεργιακή αυτή κινητοποίηση, δεν εκώλυε τη συμμετοχή του στη επίδικη διαδικασία επιλογής του ιδίου ως προϊσταμένου, όπως, μη νομίμως, κρίθηκε με τις προσβαλλόμενες αποφάσεις.Επειδή, κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες αποφάσεις, λόγω της, κατά τα ως άνω, μη νόμιμης αιτιολογίας τους. Τέλος, το Δικαστήριο, εκτιμώντας της περιστάσεις, κρίνει ότι πρέπει να απαλλαγεί το Ελληνικό Δημόσιο από τη δικαστική δαπάνη του αιτούντος.
Αριθμ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ.2 /35/οικ.18485/2018
Καθορισμός του χρονικού διαστήματος διενέργειας της αξιολόγησης για την αξιολογική περίοδο του έτους 2017 και των επιμέρους φάσεων αυτής. Καθορισμός της μορφής και του περιεχομένου του ανώνυμου ερωτηματολογίου αξιολόγησης των προϊσταμένων από τους υφισταμένους.(Τροποποιήθηκε με την αριθμ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ.2/40/οικ.21465/2018, ΦΕΚ-2271/Β/15.6.2018.)