Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

N.4937/2022

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4620/2019, 3686/2008
ΦΕΚ: 106/Α/02.06.2022

Ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιδόσεων εγγράφων και αποδέσμευση της Ελληνικής Αστυνομίας από τη διενέργεια επιδόσεων εγγράφων της ποινικής και πολιτικής δίκης και λοιπές επείγουσες διατάξεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

59660οικ./2024

Δημιουργία της ηλεκτρονικής υπηρεσίας των άρθρων 155 και 156 του ν. 4620/2019 (Α΄ 96) για την πραγματοποίηση επιδόσεων εγγράφων της ποινικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα. 


Ν.4842/2021

Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης, άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και λοιπές επείγουσες διατάξεις.


Ν.5049/2023

Επιτάχυνση διαδικασιών στελέχωσης και λειτουργίας Δικαστικής Αστυνομίας - Τροποποιήσεις ν. 4963/2022 - Άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης και λοιπές επείγουσες διατάξεις


0.3056/2023

Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 27 και του άρθρου 29 του ν. 5049/2023 «Επιτάχυνση διαδικασιών στελέχωσης και λειτουργίας Δικαστικής Αστυνομίας - Τροποποιήσεις ν. 4963/2022 - Άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης και λοιπές επείγουσες διατάξεις» (Α΄152).


Ν.5021/2023

Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς: ίδρυση μουσείων - Ν.Π.Δ.Δ., κρατική ασφάλιση της κινητικότητας των πολιτιστικών αγαθών, δράσεις του Ο.Δ.Α.Π. και του Μουσείου Ακρόπολης, ρυθμίσεις ποινικής προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, Συμβούλια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μητρώο Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών, λοιπές διατάξεις σχετικά με το προσωπικό του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στον πολιτισμό και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1167/2021

Προμήθεια οχημάτων...ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 192/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, ο προβαλλόμενος λόγος της προσφυγής ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτός ως βάσιμος. Τούτο, διότι, κατά τα κοινώς γνωστά, η χώρα πλήττεται από την πανδημία του κορωνοϊού  COVID-19, που συνιστά σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία και έχει καταστήσει αναγκαία τη λήψη μέτρων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για την αντιμετώπισή της. Η πρωτοφανούς μεγέθους υγειονομική αυτή κρίση δημιούργησε και στην Ελληνική Αστυνομία την επιτακτική ανάγκη της προμήθειας οχημάτων μεταγωγής κρατουμένων ειδικής κατασκευής, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της νόσου και την αποτροπή περαιτέρω διάδοσής της. Η ανωτέρω πανδημία και ιδίως η μη προβλέψιμη εξέλιξή της συνιστούν γεγονότα απρόβλεπτα για κάθε αναθέτουσα αρχή και, στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιαίτερες ανάγκες της Ελληνικής Αστυνομίας για τα προμηθευόμενα με την ελεγχόμενη σύμβαση οχήματα δεν θα μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί και προγραμματιστεί εκ των προτέρων. Ο κατεπείγων δε χαρακτήρας της δημιουργηθείσας κατάστασης, καθόσον αναμφισβήτητα η ως άνω ανάγκη σε οχήματα πρέπει να καλυφθεί το ταχύτερο δυνατόν, ενόψει του επικαλούμενου με τα προσκομιζόμενα στοιχεία απαιτούμενου συνήθους μεγάλου χρονικού διαστήματος για την ολοκλήρωση των αντίστοιχων προμηθειών, καθώς και της λήξης ισχύος στις 30.6.2021 των εξαιρετικών διατάξεων του άρθρου 116 του ν. 4674/2020 που εξαιρούν τη σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης από τις υφιστάμενες εθνικές διαδικαστικές διατάξεις (π.χ. σύμφωνη γνώμη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.), καθιστά αδύνατη τη τήρηση των προθεσμιών προσφυγής στη διενέργεια ανοικτών διαγωνιστικών διαδικασιών και τη συμμόρφωση σε όλες τις λοιπές σχετικές διατάξεις. Εξάλλου, δεν είναι ενδεικτικό της έλλειψης κατεπείγοντος το εύλογο χρονικό διάστημα των δέκα (10) μηνών, που ορίστηκε για την παράδοση των υπό προμήθεια οχημάτων, που αιτιολογείται, κατά τα υποστηριζόμενα στην κρινόμενη προσφυγή, λόγω του ότι, εκ της ειδικής κατασκευής τους και των επιπτώσεων της πανδημίας στα επίπεδα διαθεσιμότητας των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα οχήματα αυτά δεν είναι ετοιμοπαράδοτα, καθόσον το χρονικό αυτό διάστημα θα ίσχυε και στην περίπτωση που είχε ακολουθηθεί η τακτική διαγωνιστική διαδικασία, προστιθέμενο, όμως, στον μακράς διάρκειας χρόνο ολοκλήρωσής της, στερώντας έτι περαιτέρω από την Ελληνική Αστυνομία τα μέσα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Επίσης, όπως υποστηρίζεται στην κρινόμενη προσφυγή και προκύπτει από την αλληλουχία των σχετικών ενεργειών της προσφεύγουσας Α.Α., η όποια καθυστέρηση που παρατηρήθηκε για την εξασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων, γεγονός που διαμόρφωσε κατ’ ουσίαν τον χρόνο έναρξης της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης, δεν δύναται να αποδοθεί σε υπαιτιότητά της, η ανάθεση δε της ελεγχόμενης σύμβασης, μετά την εξασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων (10.4.2021) έγινε χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση (23.4.2021). Τέλος, δεν μπορεί ευλόγως να αμφισβητηθεί η αιτιώδης συνάφεια των επικαλούμενων απρόβλεπτων γεγονότων της πρωτοφανούς μεγέθους πανδημίας του κορωνοϊού  COVID-19 και της όλως απρόβλεπτης εξέλιξής της με την επικαλούμενη κατεπείγουσα ανάγκη της προμήθειας οχημάτων μεταγωγής κρατουμένων ειδικής κατασκευής, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της νόσου και την αποτροπή περαιτέρω διάδοσής της. Επιχειρείται δε με την ελεγχόμενη σύμβαση άμεσα η προσωρινή κάλυψη των ως άνω κατεπειγουσών αναγκών της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να μπορεί να εκπληρώνει την αποστολή της, υπό τις συνεχιζόμενες πρωτοφανείς, δυσμενείς υγειονομικές συνθήκες που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού  COVID-19. Ενόψει των ανωτέρω και λαμβανομένου υπόψη ότι καταβλήθηκε σαφής προσπάθεια να αναπτυχθεί ανταγωνισμός, όπως καταδεικνύεται από το γεγονός ότι έλαβαν γνώση της προμήθειας και κλήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία υποβάλλοντας προσφορά, όσο το δυνατό περισσότεροι οικονομικοί φορείς (συνολικά δεκατέσσερις), οι οποίοι ωστόσο, πλην ενός, για λόγους που δεν ανάγονται στη σφαίρα επιρροής της προσφεύγουσας Α.Α., δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον και ότι κατά τις διαπραγματεύσεις βελτιώθηκε η αρχικώς υποβληθείσα προσφορά και επιτεύχθηκε χαμηλότερο τίμημα, προκύπτει, στην προκειμένη περίπτωση, ότι η προσφεύγουσα Α.Α., κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη προσφυγή, δεν έσφαλε ως προς την εφαρμογή των κρίσιμων διατάξεων του άρθρου  32 παρ. 2 περ. γ΄, καθόσον τα πραγματικά περιστατικά που επικαλείται πληρούν το πραγματικό της και δικαιολογούν την εφαρμογής της. Επομένως, το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη Πράξη του κρίνοντας τα αντίθετα, πλημμελώς εφάρμοσε τον νόμο και, ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη Πράξη είναι ανακλητέα.Ανακαλεί την 192/2021 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.