Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΚΥΑ 8028/1/57/2014

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2286/1995
ΦΕΚ: 1388/Β/30.05.2014
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 8028/1/34 από 27.08.2000 απόφασης Υπουργού Δημόσιας Τάξης «Διαδικασία προμηθειών και πληρωμής υλικοτεχνικού εξοπλισμού της Ελληνικής Αστυνομίας, που εξαιρούνται από τις διατάξεις του Ν. 2286/1995 και βαρύνουν τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών» (Β΄ 1101).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

8028/1/57−γ΄/2014

Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 8028/1/34/27.08.2000 απόφασης Υπουργού Δημόσιας Τάξης «Διαδικασία προμηθειών και πληρωμής υλικοτεχνικού εξοπλισμού της Ελληνικής Αστυνομίας, που εξαιρούνται από τις διατάξεις του Ν. 2286/1995 και βαρύνουν τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών» (Β΄ 1101).

8028/1/55/2012

Τροποποίηση της αριθ. 8028/1/27.7.2000 απόφασης Υπουργού Δημόσιας Τάξης «Διαδικασία προμηθειών και πληρωμής υλικοτεχνικού εξοπλισμού της Ελληνικής Αστυνομίας, που εξαιρούνται από τις διατάξεις του Ν. 2286/1995 και βαρύνουν τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών» (ΦΕΚ Β΄ 1101). 

8028/1/34/2000

Διαδικασία προμηθειών και πληρωμής υλικοτεχνικού εξοπλισμού της Ελληνικής Αστυνομίας, που εξαιρούνται από τις διατάξεις του Ν. 2286/1995 και βαρύνουν τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών.(Τροποποιήθηκε με την Aριθμ. 8028/1/55/2012-ΦΕΚ  Β/890/22.3.2012 και την ΚΥΑ 8028/1/57/2014 ΦΕΚ: 1388/Β/2014 )

ΥΑ/170/2011

Διαδικασία διενέργειας και πληρωμής των προμηθειών, επισκευών και συντηρήσεων που προορίζονται για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και αφορούν επιχειρησιακά, πλωτά, χερσαία και εναέρια μέσα, υλικά και οπλισμό, ιματισμό, εξάρτυση και εξοπλισμό ειδικών δυνάμεων και μέσων επιχειρησιακών κέντρων που εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν.2286/1995 και βαρύνουν τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών.


Αριθμ. 838/39/461322/2008

 Ειδικός κανονισμός για τις προμήθειες και τις παροχές υπηρεσιών της ΕΥΠ που εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν. 2286/1995 - Ανάθεση αρμοδιότητας στον Διοικητή ΕΥΠ.».


ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)126/2014

Μη νόμιμες οι δαπάνες που αφορούσαν την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, για την κάλυψη αναγκών Καρδιοχειρουργικής Κλινικής Νοσοκομείου, καθόσον προέκυψαν ύστερα από κατάτμηση της συνολικής ποσότητας ομοειδών αγαθών, δηλαδή του απαιτούμενου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, που προοριζόταν για τη λειτουργία της ίδιας κλινικής, μολονότι ο συνολικός ετήσιος προϋπολογισμός για την προμήθειά τους υπερέβαινε, το όριο των 60.000 ευρώ και ως εκ τούτου, έπρεπε για την προμήθεια να εγκριθεί η διενέργεια ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού και όχι τριών πρόχειρων διαγωνισμών (άρθρο 2 παρ. 12 και 13  του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995, σε συνδυασμό  με την Π1/3305/2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).

ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/39/2010

Μη νόμιμη η διαδικασία διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού με κριτήριο κατακύρωσης τη χα-μηλότερη τιμή για την προμήθεια υλικών από νοσοκομείο καθόσον μη νομίμως και κατά παράβαση του άρθρου 2 του ν.2286/1995, η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού, που αφορά στην ενταχθείσα στο Έ.Π.Π.2007-Πιστώσεις 2008 προμήθεια, δημοσιεύθηκε μετά τη λήξη της ισχύος του προγράμματος αυτού, ενώ η δημοσίευση θα έπρεπε να λάβει χώρα το αργότερο μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2008, με δυνατότητα ολοκλήρωσης των διαγωνισμών σε μεταγενέστερο χρονικό δι-άστημα. Λόγω δε της εκπρόθεσμης δημοσίευσης της διακήρυξης και του μη επαναπρογραμματισμού της προμήθειας για το επόμενο ΈΠΠ, μη νομίμως διενεργήθηκε ο οικείος διαγωνισμός. Με την 1625/2010 Απόφασή του, το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ανακάλεσε την ως άνω Πράξη του Κλιμακίου λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΤΜ.5/2/2016

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, οι ανωτέρω δαπάνες προμήθειας ελαστικών επισώτρων δεν επιτρέπεται να βαρύνουν τον ΚΑΕ 1321 της πάγιας προκαταβολής της Ελληνικής Αστυνομίας και ως εκ τούτου μη νομίμως καταβλήθηκαν σε βάρος των πιστώσεών της, καθόσον δεν προκύπτει ότι στην προκειμένη περίπτωση ήταν άμεση και επιτακτική η ανάγκη πληρωμής των εν λόγω δαπανών, όπως ρητώς απαιτείται από τη διάταξη του άρθρου 108 του ν. 4270/2014, αντίθετα πρόκειται για δαπάνες οι οποίες είναι εκ της φύσεώς τους διαρκείς και αναγκαίες στο πλαίσιο της τακτικής συντήρησης των οχημάτων και συνεπώς είναι δυνατό εκ των προτέρων, έστω κατά προσέγγιση, να υπολογιστούν και να καταβληθούν με την τακτική διαδικασία πραγματοποίησης των δημοσίων δαπανών, μέσω της νόμιμης διαδικασίας ανάθεσης της προμήθειας και έκδοσης στη συνέχεια τακτικών χρηματικών ενταλμάτων για την εξόφλησή της. (...)Επιπλέον, μη νομίμως διενεργήθηκαν δύο (2) αυτοτελείς πρόχειροι διαγωνισμοί, κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης προμήθειας ομοειδών αγαθών και όχι ένας ενιαίος τακτικός διαγωνισμός, δοθέντος ότι πρόκειται για ομοειδή αγαθά (ελαστικά επίσωτρα όμοιων οχημάτων) και η συνολική αξία αυτών υπερβαίνει, για το έτος 2015, το ποσό των 60.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ανερχόμενη συγκεκριμένα στο ύψος των 112.457,46 ευρώ (μη συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ), η προμήθεια των οποίων θα μπορούσε να ανατεθεί σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας τακτικού διαγωνισμού.  Ο ισχυρισμός δε που προβάλλεται στο ως άνω έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, κατ' εκτίμηση του περιεχομένου του, ότι οι επιμέρους Διευθύνσεις της Ελληνικής Αστυνομίας είναι διοικητικά και διαχειριστικά ανεξάρτητες και ασχολούνται με διαφορετικά αντικείμενα δεν ασκεί έννομη επιρροή, δοθέντος ότι η όποια διοικητική και διαχειριστική αυτοτέλεια, πέραν του ότι δεν έχει ως αναγκαίο επακόλουθό της και την οικονομική αυτοτέλεια (οι εν λόγω Διευθύνσεις δεν έχουν δικό τους προϋπολογισμό, η σχετική υποχρέωση είχε αναληφθεί από τη Διεύθυνση Οικονομικών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας), δεν αναιρεί την υποχρέωση διενέργειας ενιαίου τακτικού διαγωνισμού για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών των ως άνω Διευθύνσεων και Υπηρεσιών, δοθέντος ότι μόνον η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει, με τον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται, κατά τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον (πρβλ. Πράξεις ΚΠΕΔ IV τμ. Ελ. Συν. 248, 215, 125/2015). 


ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)101/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μέρους τιμήματος συμβάσεων από ν.π.δ.δ. σε ιδιωτικές εταιρείες για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας, καθόσον οι  συμβάσεις  συνήφθησαν κατόπιν προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, χωρίς να συντρέχουν οι προς τούτο νόμιμες προϋποθέσεις, διότι: α)  το αντικείμενο του συνόλου των προμηθειών αυτών δεν περιλαμβάνει είδη διακριτά μεταξύ τους, αλλά, αντιθέτως, ομοειδή, τόσο κατά τη φύση αυτών (αντιδραστήρια ορολογικού ελέγχου στο σύνολό τους), όσο και κατά την αντίληψη των συναλλαγών, αφού τα είδη αυτά έχουν ήδη αποτελέσει αντικείμενο δύο ανοικτών διαγωνιστικών διαδικασιών στις οποίες, άλλωστε, έγινε και χρήση της γενικώς προβλεπόμενης δυνατότητας μερικής κατακύρωσης και β) ούτε, τα ίδια είδη καθίστανται διακριτά από τον συνοδό εξοπλισμό, που ήταν ήδη εγκατεστημένος στα εργαστήρια ορολογικού ελέγχου του ν.π.δ.δ., αφού, από το γεγονός ότι, τόσο ο προηγούμενος (έτους 2013), όσο και ο προσφάτως ολοκληρωθείς σχετικός τακτικός διαγωνισμός είχε ως αντικείμενο την προμήθεια και του συνοδού εξοπλισμού, συνάγεται ότι η εγκατάσταση αυτού δεν διενεργείται απαραιτήτως άπαξ και διά παντός, ούτε μπορεί, προεχόντως, να χρησιμοποιηθεί ως έρεισμα για την παράκαμψη κάθε φορά των διατυπώσεων του τακτικού διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ.12 και 13του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010, ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010).(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)30/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Μη νόμιμη. (...) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, νομίμως το Νοσοκομείο προσέφυγε στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως της επίμαχης προμήθειας καθόσον, τούτο δικαιολογείται από λόγους αναγόμενους σε απρόβλεπτες περιστάσεις, κατά την έννοια των διατάξεων που παρατίθενται στη σκέψη ΙΙ. Τούτο δε διότι: α) η ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια του ανωτέρω υγειονομικού υλικού για τα έτη 2010-2012 με τη διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού κατέστη ατελέσφορη, λόγω της δικαστικής διένεξης που ανέκυψε κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, και μάλιστα χωρίς ευθύνη του Νοσοκομείου, εφόσον, αφενός μεν ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί εγκαίρως ήδη από το έτος 2010, αφετέρου τελικώς τα σχετικά ένδικα βοηθήματα τέθηκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης της αιτούσας εταιρείας (βλ. το 24/6.2.2012 Πρακτικό Παραίτησης του Διοικητικού Εφετείου ….), β) ο επαναληπτικός διαγωνισμός (63/2012) ήδη έχει ολοκληρωθεί και έχει αναδειχθεί ανάδοχος εταιρεία η «….», με την οποία έχει υπογραφεί η από 1.1.2013 σύμβαση διάρκειας από 1.1.2013 έως 31.12.2014 και γ) το Νοσοκομείο δεν είχε στη διάθεσή του άλλη δυνατότητα προκειμένου να επιτύχει την προμήθεια των ανωτέρω υλικών απαραίτητων για την εξυπηρέτηση των αναγκών του για την προστασία της δημόσιας υγείας. Ενόψει των ανωτέρω, η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2013 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.