ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/70645/3706/2018
Τύπος: Αποφάσεις
Περαίωση της διαδικασίας κτηματογράφησης - Καταχώριση των πρώτων εγγραφών στα κτηματολογικά βιβλία - Ορισμός της ημερομηνίας για την έναρξη ισχύος του Κτηματολογίου στο Δήμο Αγίων Αναργύρων του Νομού Αττικής, νυν Δημοτική Ενότητα Αγίων Αναργύρων του Δήμου Αγίων Αναργύρων - Καματερού της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/58797/3124/2018
Περαίωση της διαδικασίας κτηματογράφησης - Καταχώριση των πρώτη εγγραφών στα κτηματολογικά βιβλία - Ορισμός της ημερομηνίας για την έναρξη ισχύος του Κτηματολογίου στο Δήμο Μαραθώνος του Νομού Αττικής, νυν Δημοτική Ενότητα Μαραθώνος του Δήμου Μαραθώνος της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.
ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/37792/2259/2018
Περαίωση της διαδικασίας κτηματογράφησης-Καταχώριση των πρώτων εγγραφών στα κτηματολογικά βιβλία - Ορισμός της ημερομηνίας για την έναρξη ισχύος του Κτηματολογίου: α) στη Δημοτική Ενότητα Αργούς (Τοπικές Κοινότητες Δαλαμανάρας, Ελληνικού, Ήρας, Ινάχου, Κουρτακίου Λάλουκα και Πυργέλλας) του Δήμου Άργους-Μυκηνών, στη Δημοτική Ενότητα Μυκηναίων (Τοπική Κοινότητα Νέου Ηραίου), του Δήμου Άργους-Μυκηνών, στη Δημοτική Ενότητα Νέας Τίρυνθας (Τοπική Κοινότητα Αγίου Αδριανού, Δημοτική Κοινότητα Νέας Τίρυνθας, Τοπική Κοινότητα Νέου Ροεινού) του Δήμου Ναυπλιέων, στη Δημοτική Ενότητα Μιδέας (Τοπικές Κοινότητες Ανυφίου, Ηραίου και Μιδέας) του Δήμου Ναυπλιέων, στη Δημοτική Ενότητα Ασίνης (Τοπικές Κοινότητες Ασίνης, Δρεπάνου, Δημοτική Κοινότητα Τολού) του Δήμου Ναυπλιέων, στη Δημοτική Ενότητα Ναυπλίου (Τοπικές Κοινότητες Λευκακίων και Πυργιώτικων) του Δήμου Ναυπλιέων της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και β) στη Δημοτική Ενότητα Τριπόλεως (Τοπικές Κοινότητες Αγίου Κωνσταντίνου, Μερκοβουνίου και Σκοπής) του Δήμου Τρίπολης της Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Αριθμ. ΠΟΛ. 1246/2015
Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ για τους υποκείμενους που έχουν την έδρα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στους Δήμους Σκοπέλου, Ανδραβίδας − Κυλλήνης, Δυτικής Αχαΐας,Φυλής, Αγίων Αναργύρων − Καματερού, Χαϊδαρίου, Αχαρνών και Ύδρας.
71154/4228/1995
Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών, περιεχομένου κτηματολογικών διαγραμμάτων, πινάκων και τιμολογίων για τις εργασίες κτηματογράφησης του Εθνικού Κτηματολογίου μέχρι τις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία
ΥΠΕΝ/ΥΦΠΓ/47841/507/2019
Παράταση προθεσμίας της υποβολής δήλωσης του άρθρου 2 παρ. 5 του ν. 2308/1995, από τους δικαιούχους εμπράγματων ή άλλων εγγραπτέων δικαιωμάτων, επί ακινήτων που κτηματογραφούνται με τη Σύμβαση με κωδικό ΚΤ5-27 «Μελέτη Κτηματογράφησης και Παροχή Υποστηρικτικών Υπηρεσιών για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις υπόλοιπες περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Καλύμνου, Καρπάθου, Κω και Ρόδου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου»» και με τη Σύμβαση με κωδικό ΚΤ1-10 «Μελέτη Κτηματογράφησης για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στους προκαποδιστριακούς Δήμους Αγίων Θεοδώρων και Λουτρακίου Περαχώρας και στις Κοινότητες Αρχαίας Κορίνθου, Εξαμιλίων, Ξυλοκερίζης και Ισθμίας της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Παροχή Υποστηρικτικών Υπηρεσιών.
ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/119535/5281/2019
Παράταση προθεσμίας της υποβολής των δηλώσεων άρθρου 2 του ν. 2308/1995 (Α’ 114), από τους δικαιούχους εμπραγμάτων ή άλλων εγγραπτέων δικαιωμάτων επί ακινήτων που κτηματογραφούνται με τη Σύμβαση με κωδικό ΚΤ5-23 «Μελέτη Κτηματογράφησης και Παροχή Υποστηρικτικών Υπηρεσιών για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις υπόλοιπες περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Δυτικής Αττικής και Νήσων της Περιφέρειας Αττικής.
2/69228/0025/2016
1.2/69228/0025:Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για πιστωτικές διευκολύνσεις, προς αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια που δεν ανήκουν σε επιχειρήσεις, από την πλημμύρα της 22ης Φεβρουαρίου 2013 σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής.2.2/86258/0025 :Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για πιστωτικές διευκολύνσεις, προς αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια που δεν ανήκουν σε επιχειρήσεις, από την πλημμύρα της 14ης Νοεμβρίου 2013 στη Νήσο Σπετσών της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής.3.2/50829/0025:Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για πιστωτικές διευκολύνσεις, προς αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια που δεν ανήκουν σε επιχειρήσεις, από την πλημμύρα της 11ης Νοεμβρίου 2013 στο Δήμο Αγ. Αναργύρων − Καματερού της Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.4.2/70420/0025 :Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για πιστωτικές διευκολύνσεις, προς αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια που δεν ανήκουν σε επιχειρήσεις, από την πλημμύρα της 13ης και 14ης Δεκεμβρίου 2011, σε περιοχές της Δ.Ε. Καλλονής του Δήμου Λέσβου της Π.Ε. Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
ΔΑΕΦΚ/οικ 363 /A321/2014
Προθεσμίες και διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση και επισκευή κτιρίων πληγέντων από α) τις πλημμύρες του Νοεμβρίου 2012 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας, β) την πλημμύρα της 22ας Φεβρουαρίου 2013 σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής, γ)την πλημμύρα της 25ης και 26ης Φεβρουαρίου 2013 σε περιοχές του Δήμου Αλεξάνδρειας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, δ) την πλημμύρα της 9ης Μαρτίου 2013 στη Δημοτική Κοινότητα Παγώνδου της Δημοτικής Ενότητας Πυθαγορείου του Δήμου Σάμου, ε) τις πλημμύρες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2013 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου και στη Νήσο Ψέριμο της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου, στ) την πλημμύρα της 11ης Νοεμβρίου 2013 στο Δήμο Αγ. Αναργύρων– Καματερού της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών, ζ) την πλημμύρα της 11ης Νοεμβρίου 2013 σε περιοχές των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, η) την πλημμύρα της 14ης Νοεμβρίου 2013 στη Νήσο Σπετσών, θ) τις πλημμύρες του Δεκεμβρίου 2013 σε περιοχές του Δήμου Άργους − Μυκηνών της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, ι) τις πλημμύρες του Δεκεμβρίου 2013 σε περιοχές του Δήμου Κισσάμου της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ/1378/2017
ΕΡΓΑ. ζητείται η αναθεώρηση της 847/2017 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που με αυτήν απορρίφθηκε αίτηση της ήδη αιτούσας για την ανάκληση της 41/2017 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου αυτού. (..) Από την προσήκουσα εκτίμηση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου συνάγεται ότι στην προκειμένη περίπτωση συντρέχουν οι προϋποθέσεις σύναψης της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης. Και τούτο, διότι η ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης αυτής ανέκυψε μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα που σημειώθηκαν τον Οκτώβριο του έτους 2015, μεταξύ άλλων, στους Δήμους Αγίων Αναργύρων – Καματερού και Αχαρνών στους οποίους εκτελείται το έργο και οδήγησαν σε έκτακτα πλημμυρικά φαινόμενα με καταστροφικά αποτελέσματα. (..)Επομένως, χωρίς τις εν λόγω συμπληρωματικές εργασίες δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί επιτυχώς το αντικείμενο της αρχικής σύμβασης ούτε να καταστεί λειτουργικός ο αγωγός του κύριου έργου και να αποφευχθεί ο κίνδυνος επανάληψης παρόμοιων με εκείνα του Οκτωβρίου 2015 πλημμυρικών φαινομένων.(..)Κατόπιν τούτων, συνεκτιμωμένου του επείγοντος χαρακτήρα για την εκτέλεση των επίμαχων συμπληρωματικών εργασιών και ότι η ολοκλήρωση του αρχικού έργου, χωρίς τις εργασίες αυτές, δεν διασφαλίζει την αποτροπή εμφάνισης αντίστοιχων πλημμυρικών φαινομένων για το μέλλον, με την ελεγχόμενη σύμβαση δεν επέρχεται επέκταση του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου της αρχικής σύμβασης, αλλά ολοκλήρωση αυτού. Ως εκ τούτου, συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης.(..)Δέχεται την αίτηση.Αναθεωρεί την 847/2017 Απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. ...Ανακαλεί την 41/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.6/1884/2018
Συμπληρωματική σύμβαση: ζητείται η ανάκληση της 558/2018 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)) Οι εργασίες της συμπληρωματικής σύμβασης δεν αφορούν σε αντικείμενο άσχετο με αυτό της αρχικής σύμβασης (ανέγερση κτιρίου), αλλά αντιθέτως, αφορούν στην αντιπλημμυρική προστασία του ανωτέρω κτιρίου, συνεπώς είναι απολύτως αναγκαίες και άρρηκτα συνδεδεμένες με την κατασκευή του. Τα ανωτέρω είναι απορριπτέα ως αβάσιμα, καθώς οι εργασίες της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης που αφορούν, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω (βλ. σκέψη ΙΙΙ της παρούσας), την κατασκευή των περιμετρικών οδών που προβλέπεται από την πράξη εφαρμογής ρυμοτομικού σχεδίου στην περιοχή με τους πεζοδρόμους που προβλέπονται σε επαφή με τα οικοδομικά τετράγωνα 588, 589, 587, 596, 555, 554, καθώς και τη διαμόρφωση της προβλεπόμενης πλατείας κατάντη του υπό κατασκευή κτιρίου, αφορούν πράγματι σε αντικείμενο άσχετο σε σχέση με το αντικείμενο της αρχικής σύμβασης που αφορά αποκλειστικώς την ανέγερση του κτιρίου που θα στεγάσει το Κέντρο Κοινωνικών Προνοιακών Υποδομών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πρόνοιας του Δήμου ....... Αναργύρων – Καματερού. Συνεπώς, η ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση αφορά έργο διαμόρφωσης του περιαστικού περιβάλλοντος και ολοκλήρωσης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής), το οποίο δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη και επομένως πρόκειται για ανεπίτρεπτη εκ των υστέρων (μετά τη δημοπράτηση) επέκταση του τεχνικού αντικειμένου του αρχικού έργου, που δεν ήταν γνωστή στο σύνολο των εργοληπτικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της εκτέλεσης του αρχικού έργου, κατά την υποβολή της προσφοράς τους, και, ως εκ τούτου δεν αποτέλεσε τη βάση της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου. Β) Περαιτέρω, προβάλλεται ότι ναι μεν οι παράμετροι που αφορούσαν τον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου (π.χ. η ύπαρξη ενεργών πηγαδιών και ενεργού ρέματος, καθώς και η εναπόθεση φερτών υλικών στους πέριξ στενούς δρόμους) ήταν γνωστές εκ των προτέρων, όμως άλλαξε αιφνίδια και απρόβλεπτα ο τρόπος αλληλεπίδρασής τους και συγκεκριμένα η υδραυλική συμπεριφορά της περιοχής. Ειδικότερα, στο παρακείμενο ρέμα της Εσχατιάς πραγματοποιήθηκαν δύο έργα, και συγκεκριμένα το έργο «Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς - Τμήμα 1ο (από πλατεία Ιλίου έως συμβολή αγωγού Ευπυρίδων)» που αποπερατώνεται στις 3.3.2019 και το έργο «…..» που παραλήφθηκε στις 13.7.2018, τα οποία είχαν δυσμενείς συνέπειες για τη θέση που θα κατασκευαστεί το κτίριο που θα στεγάσει το Κέντρο Κοινωνικών Προνοιακών Υποδομών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πρόνοιας του Δήμου .......…-…., και συγκεκριμένα το κατέστησαν περισσότερο ευάλωτο σε πλημμυρικά φαινόμενα, η επέλευση των οποίων είναι βέβαιη. Επιπλέον, έχει λάβει χώρα και το άγνωστο κατά το χρόνο δημοπράτησης του αρχικού έργου, φαινόμενο της ραγδαίας αύξησης των βροχοπτώσεων στην περιοχή της Αττικής. Πλην όμως, από κανένα στοιχείο του φακέλου (μελέτες κ.λπ.) δεν προκύπτει ότι η εκτέλεση των ελεγχόμενων συμπληρωματικών εργασιών κατέστη αναγκαία λόγω των ως άνω επικαλούμενων απρόβλεπτων περιστάσεων κατά την εκτέλεση του αρχικού έργου. Γ) Επιπλέον, όσον αφορά την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας, προβάλλεται ότι αυτή δεν οφείλεται σε πλημμελή εφαρμογή της σχετικής μελέτης αλλά στην προσαρμογή της κατασκευής του κτιρίου στο νέο Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), ο οποίος έγινε υποχρεωτικός το έτος 2017, ήτοι μετά από το χρόνο ανάθεσης του αρχικού έργου. Με το νέο ΚΕΝΑΚ αυξήθηκε το ελάχιστο πάχος θερμομόνωσης και για το λόγο αυτό ήταν επιβεβλημένη η κατασκευή θερμοπρόσοψης στο κτίριο με πάχος μονωτικού 7 εκατοστών, γεγονός που επέδρασε στις διαστάσεις του κτιρίου και κατέστησε αναγκαία την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας. Όμως, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τον 2ο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα και την ελεγχόμενη 1η συμπληρωματική σύμβαση, η τακτοποίηση των μετρικών αποκλίσεων που κατέστησε αναγκαία την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας, δεν οφείλεται αποκλειστικά στην κατασκευή θερμοπρόσοψης στο κτίριο, η οποία σε κάθε περίπτωση είναι άσχετη με την κατασκευή των περιμετρικών οδών και τη διαμόρφωση της προβλεπόμενης πλατείας κατάντη του κτιρίου που αποτελούν αντικείμενο της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης. Δ) Τέλος, προβάλλεται ότι η παράμετρος που αφορά την ασφάλεια του κτιρίου και των χρηστών του από πλημμυρικά φαινόμενα, δεν είχε αντιμετωπιστεί από τη σχετική μελέτη συγγνωστώς, και εμφιλοχώρησε πλάνη της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τους διακωλυτικούς λόγους της υπογραφής της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, οι οποίοι αναφέρονται στην προσβαλλόμενη πράξη. Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως αόριστος, καθώς ο αιτών Δήμος δεν συγκεκριμενοποιεί σε τι συνίσταται η συγγνωστή πλάνη των οργάνων του, σε κάθε δε περίπτωση είναι απορριπτέος, ενόψει της σαφήνειας των εφαρμοστέων διατάξεων περί των προϋποθέσεων σύναψης συμπληρωματικών συμβάσεων (βλ. Ε.Σ. VI Τμ. 842/2018). Συνεπώς, ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο ότι κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης, απορριπτομένων όλων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών του αιτούντος.Δεν ανακαλεί την 558/2018 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/343/2019,Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η ένδικη αίτηση αναθεώρησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, να αναθεωρηθεί η 1884/2018 απόφαση του VI Τμήματος και, ακολούθως, κατά παραδοχή της από 24.12.2018 αίτησης, να ανακληθεί η 558/2018 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου και να υπογραφεί το σχέδιο 1ης συμπληρωματικής σύμβασης μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της παρεμβαίνουσας κοινοπραξίας