Γ4α/οικ.46490/2024
Τύπος: Αποφάσεις
Καθορισμός των προβληματικών και άγονων περιοχών της περ. Ε της παρ. 11 του άρθρου 54 του ν. 4999/2022 (Α’ 225) και των κατηγοριών τους για τη χορήγηση οικονομικού κινήτρου προσέλκυσης και παραμονής σε αυτές ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), του ύψους, των επιμέρους δικαιούχων, καθώς και των προϋποθέσεων χορήγησής του.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ4γ/Γ.Π.οικ.91866/2018
Χαρακτηρισμός Περιφερειακών Ιατρείων, Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων, Ειδικών Περιφερειακών Ιατρείων και Κέντρων Υγείας ως Περιφερειακά Ιατρεία και Κέντρα Υγείας προβληματικών και άγονων περιοχών, για την παροχή οικονομικού κινήτρου σε ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου (υπόχρεους και επί θητεία) που διορίζονται σε αυτά.
Αριθμ. Γ5α/Γ.Π.οικ.867/2024
Τροποποίηση έναρξης ισχύος του άρθρου 16 ν. 4999/2022 (Α’ 225), σχετικά με τον καθορισμό ομάδων νοσοκομείων και θέσεων ιατρών για απόκτηση ειδικότητας.
Γ4α/Γ.Π.οικ.16408/2023
Τροποποίηση και συμπλήρωση της απόφασης «Ορισμός ιατρικών ειδικοτήτων για τη Συγκρότηση Συμβουλίων για θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ Νοσοκομείων και Γενικών Νοσοκομείων- Κέντρων Υγείας».
2/362/ΓΔΠ/2022
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή διατάξεων των Μερών ΙΔ΄, ΙΣΤ΄ και ΙΖ΄ του ν.4999/2022 (Α΄ 225) «Δευτεροβάθμια περίθαλψη, ιατρική εκπαίδευση, μισθολογικές ρυθμίσεις για τους ιατρούς και οδοντιάτρους του Εθνικού Συστήματος Υγείας και .λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» ΑΔΑ: 6ΖΚΔΗ-5ΗΝ
Γ4α/Γ.Π.οικ.13946/2023
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Γ4α/Γ.Π.οικ.4493/16.01.2023 απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας «Ορισμός ιατρικών ειδικοτήτων για τη συγκρότηση Συμβουλίων για θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ νοσοκομείων και γενικών νοσοκομείων- κέντρων υγείας» (Β’ 341).
Γ4γ/Γ.Π.οικ. 91676/2017
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. Α2γ/ οικ. 43080/28-06-2016 (Β΄ 1919) κοινής υπουργικής απόφασης «Χαρακτηρισμός Π.Ε.Δ.Υ. - Περιφερειακών Ιατρείων, Π.Ε.Δ.Υ. - Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων, Π.Ε.Δ.Υ. - Ειδικών Περιφερειακών Ιατρείων και Π.Ε.Δ.Υ - Κέντρων Υγείας ως Περιφερειακά Ιατρεία και Κέντρα Υγείας προβληματικών και άγονων περιοχών, για την παροχή οικονομικών κινήτρων σε ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου (υπόχρεους και επί θητεία) που διορίζονται σε αυτά».
Γ4α/Γ.Π. 54849/2020
Έγκριση για προκήρυξη θέσεων ειδικευμένων ιατρών του κλάδου Ε.Σ.Υ. ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΔΑ: 6ΩΕ0465ΦΥΟ-Σ6Λ
Ν.4745/2020, ΦΕΚ: 214/Α/06.11.2020 Άρθρο 83: 1. Οι θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) που συστάθηκαν με το άρθρο 54 του ν. 4690/2020 (Α' 104), των οποίων η προκήρυξη εγκρίθηκε με την υπό στοιχεία Γ4α/Γ.Π.οικ.54849/21.9.2020 απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, μετά από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕ.ΣΥ.ΠΕ.) και οι οποίες δεν έχουν προκηρυχθεί από τα νοσοκομεία μέχρι και την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταλαμβάνονται από τους επιλαχόντες ιατρούς, των οποίων η υποψηφιότητα κρίθηκε παραδεκτή, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 4 του ν. 4647/2019 (Α' 204) και την υποβληθείσα αίτησή τους.2. Για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, οι επιλαχόντες ιατροί της παρ. 1, καθώς και οι υποψήφιοι ιατροί της παρ. 1, των οποίων η διαδικασία επιλογής δεν έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος και που δεν κρίθηκαν διοριστέοι, εφόσον δεν διατηρούν ήδη οργανική θέση στο Ε.Σ.Υ., δύνανται μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής τους στις οργανικές θέσεις του άρθρου 54 του ν. 4690/2020 να αναλάβουν υπηρεσία προσωρινά, καλύπτοντας τις ανάγκες των οργανικών θέσεων, που έχουν δηλώσει ως πρώτη επιλογή. Ο Διοικητής του Νοσοκομείου στο οποίο υπάγεται η οργανική θέση πρώτης επιλογής τους, αποδέχεται με απλή έγγραφη δήλωση την εκ μέρους τους ανάληψη καθηκόντων, η οποία δηλώνεται εγγράφως. Η λήξη της κατά τα ανωτέρω απασχόλησης επέρχεται αυτοδικαίως με την ολοκλήρωση της πράξης διορισμού τους στην οργανική θέση για την οποία επελέγησαν. Η καταβαλλόμενη αμοιβή για το χρονικό διάστημα της προσωρινής απασχόλησής τους είναι ισόποση με τις καθαρές αποδοχές της οργανικής θέσης για την οποία έχουν υποβάλει αίτηση, η οποία καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας.
Ν 4735/2020 - ΦΕΚ: 197/Α/12.10.2020:Άρθρο 73 Σύντμηση προθεσμιών για την προκήρυξη θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ που εγκρίθηκε με την υπό στοιχεία Γ4α/ΓΠ 54849/21.9.2020 υπουργική απόφαση Κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, λόγω του άμεσου κινδύνου για τη δημόσια υγεία από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, για τις ανάγκες της προκήρυξης θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ, που εγκρίθηκε με την υπό στοιχεία Γ4α/ΓΠ 54849/21.9.2020 υπουργική απόφαση περιορίζονται σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες η προθεσμία για την υποβολή ένστασης κατά της μοριοδότησης και του πίνακα κατάταξης, η προθεσμία δήλωσης από υποψήφιο της θέσης που επιθυμεί, σε περίπτωση που έχει επιλεγεί πρώτος σε περισσότερες από μία θέσεις και η προθεσμία για την αποδοχή από τον υποψήφιο της θέσης, στην οποία έχει επιλεγεί πρώτος
ΕΣ/ΤΜ.1/51/2014
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ σε ιατρικό προσωπικό:..επιδιώκεται η ανάκληση της 46 Συν/ση 6η/29.4.2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς με την υπό ανάκληση πράξη κρίθηκε μη νόμιμη η διενεργούμενη κράτηση υπέρ του ... Ο ισχυρισμός δε του ανωτέρω ταμείου ότι οι ιατροί του ΕΣΥ που συμμετέχουν στη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων δεν δύναται να αντιμετωπίζονται ως ιδιώτες ούτε ασκούν στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ιδιωτικό έργο, αλλά αντιθέτως η αμοιβή που εισπράττουν για τη συμμετοχή τους σε αυτά είναι δημόσια λόγω αφενός του σκοπού του νόμου, ο οποίος με τη θέσπιση των απογευματινών ιατρείων απέβλεψε στην εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού και δη στην αξιοποίηση του εξοπλισμού των δημόσιων νοσοκομείων και στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης των πολιτών στις προσφερόμενες από τα δημόσια νοσοκομεία υπηρεσίες υγείας, αφετέρου της χρήσης από τους ιατρούς των απογευματινών ιατρείων των ιατρικών μηχανημάτων και εν γένει της υποδομής των δημόσιων νοσοκομείων, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι ο νομοθέτης, ενόψει της ισχύουσας απαγόρευσης της παράλληλης άσκησης ελεύθερου ιατρικού επαγγέλματος από τους ιατρούς του ΕΣΥ και των δραστικών περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας στη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού ιατρείου από τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, εισήγαγε, στο πλαίσιο της θέσπισης των απογευματινών ιατρείων με το άρθρο 9 του ν. 2889/2001 και της ολοήμερης (εκτός τακτικού ωραρίου) λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ με το άρθρο 1 του ν. 3868/2010, στοιχεία και διαδικασίες που προσιδιάζουν στην άσκηση ιδιωτικού ιατρείου, με σκοπό, χάριν της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των δημόσιων νοσοκομείων έναντι των ιδιωτικών και της αύξησης με νόμιμο τρόπο των αποδοχών των ιατρών που επιθυμούν να απασχολούνται στα ιατρεία αυτά, να καταστήσει, υπό τη μορφή κινήτρου, την αμοιβή που εισπράττουν οι ιατροί στο πλαίσιο της ανωτέρω ολοήμερης λειτουργίας ιδιωτική και πάντως εντελώς διακριτή και ανεξάρτητη από τις λοιπές πάσης φύσεως αποδοχές που λαμβάνουν από την εργασία που προσφέρουν υποχρεωτικά κατά το τακτικό ωράριο του νοσοκομείου, λόγω της υπαλληλικής τους σχέσης, χωρίς, όμως, να αποβλέπει και στη μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων που λειτουργούν απογευματινά ιατρεία σε ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια ούτε των ιατρών που συμμετέχουν σε αυτά σε ελεύθερους επαγγελματίες. Τούτο άλλωστε συνάγεται και από το γεγονός ότι παρά τις βελτιώσεις που το άρθρο 1 του ν. 3868/2010 επέφερε κυρίως σε οργανωτικά θέματα της λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων, διατηρήθηκε σε ισχύ η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001, με την οποία ρητά προβλέπεται ότι τα (δυνητικά) εισοδήματα των ιατρών του ΕΣΥ και των πανεπιστημιακών ιατρών από τις ιατρικές επισκέψεις και τις ιατρικές πράξεις στο πλαίσιο της ολοήμερης (απογευματινής) λειτουργίας των νοσοκομείων, θεωρείται ότι προέρχονται από την άσκηση ιδιωτικού έργου, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ισχυρισμός του Ταμείου, σύμφωνα με τον οποίο το θεσπιζόμενο με την ανωτέρω διάταξη νομικό πλάσμα δεν επιδιώκει να καταστήσει ιδιωτική την παρεχόμενη εργασία των ιατρών κατά την λειτουργία των ολοήμερων (απογευματινών) ιατρείων, αλλά να εισάγει ως προς την αμοιβή που εισπράττεται για την εργασία αυτή διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης, είναι με βάση τα προεκετεθέντα αβάσιμος και απορριπτέος.(...). Ως εκ τούτου, τα ποσά της αμοιβής που εισπράττουν οι ιατροί του ΕΣΥ, λόγω της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, δεν συνιστούν αποζημίωση, κατά την έννοια που προσδίδει σε αυτή το άρθρο 27 του π.δ. 422/1981, και δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη από τη διάταξη αυτή κράτηση. Κατ’ ακολουθία όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.