Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Γ1α/Γ.Π.οικ. 41066/2015

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3991/2011

Εφαρμογή υγειονομικών ελέγχων σύμφωνα με το «Ευρωπαϊκό Εγχειρίδιο Προτύπων Τγιεινής και Επιδημιολογικής Επιτήρησης Μεταδοτικών Νοσημάτων σε Επιβατηγά Πλοία». (ΑΔΑ:78Ξ4465ΦΥΟ-0Α2)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2233.1-34/163/2015

Εφαρμογή ΠΔ 141/2014 (Α΄ 232) – Διαδικασία πιστοποίησης σε επιβατηγά πλοία σύμφωνα με το Κανονισμό V/2 της ΔΣ STCW/78 όπως ισχύει (ΑΔΑ:Ω6ΔΓ465ΦΘΘ-ΖΒΤ )


Δ1α/Γ.Π.οικ. 47197/2021

Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε ναυτικούς - μέλη πληρώματος σε επιβατηγά/κρουαζιερόπλοια πλοία που εκτελούν πλόες από και προς ελληνικό λιμένα.

Καταργείται με την Δ1α/Γ.Π.οικ. 56087/2021, ΦΕΚ: 4247/Β/14.09.2021


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/171/2019

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον από την προαναφερόμενη βεβαίωση της αρμόδιας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. … δεν αποδεικνύεται ότι η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος της Περιφέρειας ... ασκεί κάποια από τα καθήκοντα που αντιστοιχούν στις αναφερόμενες στο άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017 ειδικότητες. Εξάλλου, οι εργασίες που αναφέρονται στο Δ.Δ.Υ.&Κ.Μ.οικ.2131/29.11.2018 απαντητικό έγγραφο του Τμήματος Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π. Ε. …, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις ειδικότητες της κατηγορίας Α΄ της παραγράφου 2 του ως άνω άρθρου, καθόσον στo πλαίσιo άσκησης των υπηρεσιακών της καθηκόντων η φερόμενη ως δικαιούχος δεν αποδεικνύεται ότι συμμετέχει στη διενέργεια κάποιας εκ των στο έγγραφο αυτό αναφερόμενων εργασιών (απολυμάνσεις οστών, έλεγχος ανθυγιεινών εστιών, έλεγχος σε χώρους αστικών στερεών αποβλήτων, δειγματοληψίες υγρών αποβλήτων, επιθεωρήσεις βιολογικών εγκαταστάσεων, εποπτεία συνεργείων απολύμανσης και καθαριότητας χώρων, κ.λπ.), αλλά περιορίζεται στη διενέργεια υγειονομικών ελέγχων. Τούτο, επιβεβαιώνεται και από τα περιγραφόμενα στον οικείο Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας … υπηρεσιακά καθήκοντα των απασχολούμενων στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων αυτής [βλ. άρθρο 28 παρ. 1 του π.δ/τος 140/2010 (Α΄ 233), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις αποφάσεις 202855 (Β΄4400/30.12.2016) και 163473 (Β΄ 3878/03.11.2017) του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …], τα οποία συνίστανται «στην εξασφάλιση της δημόσιας υγείας με τον υγειονομικό έλεγχο και ιδίως στην εφαρμογή της υγειονομικής νομοθεσίας, την έκδοση τοπικών υγειονομικών διατάξεων, τη λήψη μέτρων σε θέματα δημόσιας υγιεινής, την επιβολή κυρώσεων, την έκδοση γνωματεύσεων για τη χορήγηση αδειών όλων των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, την εξασφάλιση της υγιεινής του περιβάλλοντος και ιδίως της έκδοσης γνωματεύσεων για άδεια διάθεσης αποβλήτων, ηχομετρήσεις, έλεγχο ύδρευσης και για τη λήψη μέτρων σε θέματα υγιεινής περιβάλλοντος σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, καθώς για αρμοδιότητες δημόσιας υγιεινής και ταξιδιωτικής ιατρικής». Το γεγονός δε ότι μεταξύ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 2 περίπτ. γ΄ του π.δ/τος 83/1989 (Α΄ 37), περιλαμβάνεται η διενέργεια ανθυγιεινών εργασιών (οργάνωση, διεύθυνση και εκτέλεση απολυμάνσεων, κ.λπ.) στο πλαίσιο άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, δεν δικαιολογεί εν προκειμένω την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος, καθόσον για τη χορήγησή του, όπως ήδη εκτέθηκε στην ανωτέρω νομική σκέψη, εξετάζεται η πραγματική άσκηση των αναφερόμενων στις προμνησθείσες διατάξεις καθηκόντων, μη αρκούσης της δυνητικής άσκησης αυτών στο πλαίσιο εν γένει ελευθέριου επαγγέλματος. Σημειώνεται, τέλος, ότι η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε στο 3473/2.3.2018έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών και στο οικ.2/17262/ΔΕΠ/2.3.2018 έγγραφο της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, καθόσον αυτά, πέραν του ότι συνιστούν εσωτερικά υπηρεσιακά έγγραφα, στερούμενα κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας, δύνανται να ληφθούν υπόψη μόνο ως ερμηνευτικές εγκύκλιοι των προαναφερόμενων διατάξεων, κατά το νόημα των οποίων οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βεβαιώνεται από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους ότι ασκούν εν τοις πράγμασι καθήκοντα και εργασίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις κατηγορίες του άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017, γεγονός που δεν συντρέχει στην προκείμενη περίπτωση, καθόσον στην 554/18.4.2018 βεβαίωση της Διευθύντριας (Προϊσταμένης) της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. … δεν περιγράφεται η άσκηση τέτοιων καθηκόντων και εργασιών από τη φερόμενη ως δικαιούχο του επιδόματος, σε χώρους που δικαιολογούν την καταβολή σε αυτήν του επίμαχου επιδόματος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/165/2018

Εκτέλεση του συγχρηματοδοτούμενου, από  το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, έργου "Καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ" (ήδη Ε.Φ.Κ.Α.), Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το αντικείμενο του ελεγχόμενου διαγωνισμού φέρει εξειδικευμένο χαρακτήρα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που δικαιολογούν την αναλογική εφαρμογή της παρ. 4 του άρ. 38 του π.δ. 118/2007 και καθιστούν επιτρεπτή τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής διεξαγωγής αυτού. Ειδικότερα, το αντικείμενο των ζητούμενων υπηρεσιών πληροφορικής, όπως αυτό προκύπτει από την απόφαση ένταξης της σχετικής Πράξης στο συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, τη διακήρυξη, τις τεθείσες τεχνικές προδιαγραφές (πίνακας συμμόρφωσης C.4.5.1.), τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής των υποψηφίων φορέων (άρθρο Β.2.6.), τα κριτήρια τεχνικής αξιολόγησης και βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων (άρθρο Β4.1.4.), τις γενικές απαιτήσεις του νέου πληροφοριακού συστήματος, των ενοτήτων αυτού (άρθρα Α3.3.4. και Α3.3.5.) και τη μεθοδολογία υλοποίησης του έργου (άρθρο Α4), απαιτεί (το αντικείμενο των ζητούμενων υπηρεσιών) συναφή εμπειρία και ειδική γνώση των δεδομένων του προκηρυχθέντος έργου, το οποίο είναι σύγχρονο ως προς την αρχιτεκτονική του, το δε ζητούμενο τεχνολογικό και λειτουργικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο. Τούτο διότι, χαρακτηρίζεται από μεγάλο εύρος τόσο σε ποιοτικό επίπεδο, λόγω της ανάγκης εξαγωγής πληροφοριών και από άλλους, εκτός ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη Ε.Φ.Κ.Α.), φορείς, που χρήζουν ανάλυσης με ειδικά εργαλεία, μορφοποίησης και συντονισμού για τους χρήστες, όσο και σε ποσοτικό επίπεδο, λόγω του μεγάλου εύρους των πληροφοριών, των ζητούμενων ελέγχων και των εκτεταμένων διασταυρώσεων, ενώ χαρακτηρίζεται και από ιδιαίτερη βαρύτητα ως προς τους στόχους του, αφού αποβλέπει στη δραστική μείωση της εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής και την αύξηση των εσόδων του Φορέα μέσω των αποτελεσματικών ελέγχων σε ασφαλισμένους και εργοδότες. Περαιτέρω, τόσο από τις δοθείσες διευκρινίσεις προς τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν φορείς, όσο και από συνταχθέντα πρακτικά αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, αλλά και τις εισηγήσεις αναφορικά με τις ασκηθείσες προδικαστικές προσφυγές των υποψηφίων, προκύπτει ότι μόνο μία εξειδικευμένη σε θέματα πληροφορικής επιτροπή θα μπορούσε να φέρει με επιτυχία εις πέρας τη διαγωνιστική διαδικασία. Επομένως, τα ιδιαίτερα αυτά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον επίμαχο διαγωνισμό δικαιολογούν τη συγκρότηση της Έκτακτης Ειδικής Επιτροπής  διεξαγωγής του, αποτελούμενης από μέλη που προέρχονται από το χώρο της πληροφορικής και έχουν αποδεδειγμένα ειδικές γνώσεις και εγνωσμένη εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο (βλ. σχετικά βιογραφικά), προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη επιλογή αναδόχου και η αποτελεσματική υλοποίηση του εν λόγω κρίσιμου για την οικονομία της χώρας έργου. Συνεπώς, κατά τον κρίσιμο χρόνο συγκρότησης της ως άνω Επιτροπής συνέτρεχαν, κατά την κρίση του Κλιμακίου, οι εκ του νόμου απαιτούμενες ουσιαστικές προϋποθέσεις για τη συγκρότησή της, αποτελούμενης από στελέχη εξειδικευμένα και επιλεγμένα βάσει των ειδικών απαιτήσεων του συγκεκριμένου έργου, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα. Ως εκ τούτου, η οικεία απόφαση συγκρότησης της ορισθείσας επιτροπής αξιολόγησης παρίσταται αιτιολογημένη και ο σχετικός λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Περαιτέρω όμως, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η συγκρότηση της ως άνω Επιτροπής πάσχει, εκ του λόγου ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, δεν προηγήθηκε της σχετικής απόφασης του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ΑΠ Ο24/5/19.6.2014) η απαιτούμενη από τις κρίσιμες ως άνω διατάξεις (σκέψη ΙΙ) έγκριση του τότε εποπτεύοντος Υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, γεγονός άλλωστε που συνομολογεί και ο Ε.Φ.Κ.Α.. Όμως το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως ότι α) η αρμόδια Διεύθυνση Γραμματείας του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πριν τη συγκρότηση της Επιτροπής αυτής ζήτησε εγκαίρως με έγγραφό της την έγκριση του αρμόδιου Υπουργού τονίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα της έκδοσής της λόγω της ορισθείσας ημερομηνίας διενέργειας του διαγωνισμού, β) η ίδια ως άνω Διεύθυνση κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού επανήλθε δύο φορές με έγγραφά της αιτουμένη και πάλι την έκδοση της σχετικής έγκρισης, χωρίς όμως τούτο να καταστεί εφικτό και γ) ο εν λόγω διαγωνισμός ήταν, εν πάση περιπτώσει, σε γνώση του αρμόδιου Υπουργείου, δοθέντος του ότι οι υπηρεσίες του μερίμνησαν για την ένταξη της Πράξης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020, κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Ε.Φ.Κ.Α., αφού εξήντλησον  τις επιβαλλόμενες διοικητικές ενέργειες για τη λήψη της επίμαχης έγκρισης συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να ακολουθήσουν τη διαδικασία της συγκρότησης του ως άνω συλλογικού οργάνου χωρίς την προηγούμενη έγκριση του αρμοδίου Υπουργού.