Φ.000/10751/Σ.2133/2023
Τύπος: Αποφάσεις
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΘΑ «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121), ως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.000/ 5270/Σ.1011/23.05.2023 (Β’ 3582) απόφαση Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΘΑ.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.000/6181/Σ.1802/2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121), ως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.000/5270/Σ.1011/23.05.2023 (Β’ 3582) και την υπό στοιχεία Φ.000/10751/Σ.2133/04.12.2023 (Β’ 6985) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Φ.000/1570/Σ.365/2023
Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ:
Φ.000/6181/Σ.1802/2024-ΦΕΚ:5876/Β/22.10.2024:Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121), ως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.000/5270/Σ.1011/23.05.2023 (Β’ 3582) και την υπό στοιχεία Φ.000/10751/Σ.2133/04.12.2023 (Β’ 6985) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Φ.000/10751/Σ.2133/2023-ΦΕΚ:6985/Β/13.12.2023:Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΘΑ «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121), ως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.000/ 5270/Σ.1011/23.05.2023 (Β’ 3582) απόφαση Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΘΑ.
Φ.000/5270/Σ.1011/2023-ΦΕΚ:3582/Β/30.05.2023:Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121).
Φ.000/5270/Σ.1011/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.000/1570/Σ.365/ 16.02.2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1121).
Π.Δ.79/2018
Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Φ.471.62/05/336314/Σ.207/2023-ΦΕΚ:1257/Β/06.03.2023:Αντιστοίχιση Κλάδων και Ειδικοτήτων, Υφιστάμενων Θέσεων Πολιτικού Προσωπικού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου Χρόνου, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες.Φ.471.8/39/815651/Σ.556/2023-ΦΕΚ:1177/Β/01.03.2023:Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γενικού Επιτελείου Στρατού» (Α’ 148) με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232), νέους κλάδους και ειδικότητες.Φ.000/1570/Σ.365/2023-ΦΕΚ:1121/Β/28.02.2023:Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232) νέους κλάδους και ειδικότητες.
Φ.471.8/39/815651/Σ.556/2023
Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γενικού Επιτελείου Στρατού» (Α’ 148) με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232), νέους κλάδους και ειδικότητες.
Φ.461.1/2/797348/2024- ΦΕΚ: 466/Β/24.1.2024 -Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΑΔ Φ.471.8/39/ 815651/Σ.556/17 Φεβ 2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γενικού Επιτελείου Στρατού» (Α’ 148) με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232), νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1177).
Φ.471.62/05/336314/Σ.207/2023
Αντιστοίχιση Κλάδων και Ειδικοτήτων, Υφιστάμενων Θέσεων Πολιτικού Προσωπικού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου Χρόνου, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες. (ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΦΕΚ:1960/Β/27.03.2023)
Φ.471.11/178/341743/2024-ΦΕΚ:5142/Β/11.09.2024:Αντιστοίχιση Κλάδου και Ειδικότητας, Δεσμευμένης Θέσης Πολιτικού Προσωπικού Δημοσίου Δικαίου του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, που καλύφθηκε από Διοριστέα Κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης της προκήρυξης 10Κ/2022 του ΑΣΕΠ, όπως προβλέπεται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α' 148), με τον οριζόμενο στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α' 232), νέο Κλάδο και Ειδικότητα.
Φ.471.11/60/338517/2024-ΦΕΚ:2895/Β/22.05.2024:Αντιστοίχιση Κλάδων και Ειδικοτήτων, Δεσμευμένης Θέσης Πολιτικού Προσωπικού Δημοσίου Δικαίου του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, που καλύφθηκε από διοριστέο Κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της προκήρυξης 1Κ/2021 του ΑΣΕΠ, όπως προβλέπεται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες.
Φ.471.62/64/344626/Σ.1583/2023-ΦΕΚ:7000/Β/13.12.2023:Αντιστοίχιση κλάδων και ειδικοτήτων, Υφιστάμενων Θέσεων Πολιτικού Προσωπικού του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου Χρόνου, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α΄ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α΄ 232), νέους κλάδους και ειδικότητες.
Φ.471.11/313/344086/Σ.1490/2023-ΦΕΚ:6644/Β/23.11.2023:Αντιστοίχιση κλάδων και ειδικοτήτων, Δεσμευμένων Θέσεων Πολιτικού Προσωπικού Δημοσίου Δικαίου του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, που καλύφθηκαν από Διοριστέους Κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της προκήρυξης 1Κ/2021 του ΑΣΕΠ, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο - Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες.
Φ.471.11/228/340919/Σ.983/2023-ΦΕΚ:4711/Β/27.07.2023:Αντιστοίχιση κλάδων και ειδικοτήτων, δεσμευμένων θέσεων πολιτικού προσωπικού δημοσίου δικαίου του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ, που καλύφθηκαν στο Πλαίσιο Διορισμού Διακριθέντων Αθλητών, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες.
Φ.471.11/229/340918 Σ.982/2023-ΦΕΚ:4711/Β/27.07.2023:Αντιστοίχιση κλάδων και ειδικοτήτων, δεσμευμένων θέσεων πολιτικού προσωπικού δημοσίου δικαίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, όπως προβλέπονται στο π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» (Α’ 148), με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232), νέους Κλάδους και Ειδικότητες.
Φ.461.1/2/797348/2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΑΔ Φ.471.8/39/ 815651/Σ.556/17 Φεβ 2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Αντιστοίχιση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων του π.δ. 79/2018 «Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γενικού Επιτελείου Στρατού» (Α’ 148) με τους οριζόμενους στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232), νέους κλάδους και ειδικότητες» (Β’ 1177).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/109/2013
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι ενόψει του συνολικού ποσού (470.051,68 ευρώ), που κατά τα ανωτέρω απαιτείτο για την προμήθεια υλικών και την επισκευή του οπλικού συστήματος CROTALE N/G του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας ήταν επιβεβλημένη, κατά το νόμο, η διενέργεια δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, δοθέντος ότι σε κανένα από τα συνημμένα στο επίμαχο χρηματικό ένταλμα έγγραφα δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα -εξαιρετικά, ασυνήθη και μη απορρέοντα από πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας- γεγονότα, ούτως ώστε να στοιχειοθετείται εν προκειμένω η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων που θα δικαιολογούσαν, κατά νόμο, την απευθείας ανάθεση. Περαιτέρω, η εν λόγω ανάθεση δεν ερείδεται ούτε στη μοναδικότητα της προμηθεύτριας εταιρείας. Ειδικότερα, προς επίρρωση του προβαλλομένου λόγου περί μοναδικότητας αυτής, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επικαλείται (χωρίς να προσκομίζει) το Νατοϊκό Εφοδιαστικό Κατάλογο (ΝΑΤΟ Master Catalogue of References for Logistics – NMCRL), προσκομίζει δε την οικονομική προσφορά της φερόμενης ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος εταιρείας, καθώς και την από 8.3.2011 επιστολή του οίκου «…» προς τον Ακόλουθο ..... (ΑΚΑΜ) Παρισίων, από τις οποίες, κατά τους ισχυρισμούς του, προκύπτει ότι για οκτώ από τα δώδεκα επίμαχα υλικά «μοναδικός» κατασκευαστής είναι ο οίκος ....., ενώ για τα υπόλοιπα τέσσερα εμφανίζεται μεν ο οίκος ....., που όμως με την ως άνω επιστολή του είχε ενημερώσει τον Ακόλουθο Αμύνης Παρισίων ότι σταματά να υποστηρίζει την επισκευή των υλικών αυτών, εκτός από ένα, ενόψει δε του ότι το υλικό αυτό βρισκόταν ήδη στις εγκαταστάσεις του οίκου …..η επισκευή του από άλλο κατασκευαστή θα συνεπαγόταν την αύξηση του σχετικού κόστους. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν αποδεικνύεται η επικαλούμενη μοναδικότητα του επιλεγέντος αναδόχου, καθόσον ούτε προβάλλεται ούτε προκύπτει ότι τα προμηθευθέντα υλικά είναι μοναδικά/εξειδικευμένα, υπό την έννοια ότι αποκλειστικώς αυτά πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές που εξυπηρετούν τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής, δεν υπάρχουν δε στην αγορά ανταγωνιστικοί προμηθευτές συμβατών προϊόντων, με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά (βλ. Πράξεις IV Τμ. 5, 6/2013, Κλιμ. στο IV Τμ. 81/2013). Περαιτέρω, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, η επίμαχη δαπάνη που αφορά αποκατάσταση πάγιας προκαταβολής από την οποία έχει εξοφληθεί η προμηθεύτρια εταιρεία του ΓΕΑ, μη νομίμως εντέλλεται, κατά καταστρατήγηση του σκοπού σύστασης των παγίων προκαταβολών, καθώς από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτή πληρώθηκε σε βάρος της πάγιας προκαταβολής εξ αιτίας άμεσων και επιτακτικών αναγκών που λόγω της φύσης τους δεν ηδύναντο να αναβληθούν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας δικαιολόγησης αυτών. Τέτοια δε αιτιολογία δεν συνιστά ο προβαλλόμενος από την αναθέτουσα αρχή ισχυρισμός ότι δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια για έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής ή τακτικού χρηματικού εντάλματος (βλ. Πράξεις IV Τμ. 243/2010 και Κλιμ. στο IV Τμ. 56/2013), λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι κατά παρέκκλιση των οριζομένων στις προαναφερθείσες περί παγίων προκαταβολών διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες οι δαπάνες αποκαθίστανται εντός του επόμενου μήνα (βλ. άρθρο 47 παρ. 2 του ν. 2362/1995) τα σχετικά δικαιολογητικά υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία Επιτρόπου το Νοέμβριο του 2012, αν και η προμήθεια αφορά σε δαπάνη που ολοκληρώθηκε το 2011, ενώ ούτε τα προβαλλόμενα περί καθυστέρησης αποκατάστασης της πάγιας προκαταβολής λόγω σταδιακής αποδέσμευσης των πιστώσεων του έτους 2012 δύνανται να οδηγήσουν σε αντίθετη κρίση. Περαιτέρω στο Φ.800/ΑΔ4011/Σ.917/20.3.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικού, το οποίο συνυποβλήθηκε με το έγγραφο επαναφοράς του χρηματικού εντάλματος, αναφέρεται ότι βάση υπολογισμού της διαπραγμάτευσης υπήρξε η προϋπολογισθείσα δαπάνη, ύψους 484.338,00 ευρώ, η οποία προσδιορίστηκε-με το Φ.831/ΑΔ.16846 Σ.4120/11.11.2011 έγγραφο της ίδιας Διεύθυνσης- πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων και ως εκ τούτου απαντάται με το εν λόγω έγγραφο ο σχετικός λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου ο οποίος αποβαίνει αβάσιμος κατά τούτο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.