Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/535/2023

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει αναγκαίο να αναβάλει την έκδοση οριστικής απόφασης επί των προσφυγών αυτών, προκειμένου η αναθέτουσα αρχή, ήτοι το πρώτο κατά σειρά προσφεύγον να υποβάλει εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης, έγγραφες αναλυτικές απόψεις συνοδευόμενες από τεκμηριωμένα στοιχεία (συμβάσεις και αναγγελίες πρόσληψης προσωπικού, πίνακες προσωπικού κ.λπ.), ως προς το εάν το ΓΝΕ διαθέτει προσληφθέν επικουρικό προσωπικό καθαριότητας, από πόσα άτομα απαρτίζεται αυτό, ποιά είναι η διάρκεια και ο χρόνος λήξης (ανά άτομο) της σύμβασης πρόσληψής του, εάν το προσωπικό αυτό εντάσσεται στο προσδιορισθέν με την 10238/Φ419/21.5.2021 οικονομοτεχνική μελέτη αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό καθαριότητας του ΓΝΕ, εάν και πως σχετίζεται το προσωπικό αυτό με την εκτέλεση της ελεγχόμενης σύμβασης και εάν αυτό θα κατανεμηθεί στις ελάχιστες απαιτούμενες από τη διακήρυξη βάρδιες παράλληλα με το προσωπικό του αναδόχου που θα αναδειχθεί από την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία για την εκτέλεση της σύμβασης, με αποτέλεσμα στο κατ’ ελάχιστον απαιτούμενο από τη διακήρυξη προσωπικό του ως άνω αναδόχου να επέρχεται μείωση ίση με το επικουρικό προσωπικό που θα καλύψει τις σχετικές ανάγκες του για καθαριότητα. Για τους λόγους αυτούς Αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1112/2023


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/ΕΑ/1100/2010

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με την αίτηση αυτή ζητείται να διαταχθούν ασφαλιστικά μέτρα σχετικά με τον ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε με την υπ’ αριθμ. .../27.4.2010 διακήρυξη του καθ’ ου.(...) προκηρύχθηκε διεθνής δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός με κριτήριο κατακυρώσεως τη χαμηλότερη τιμή , για την ανάθεση σε συνεργείο καθαριότητας του έργου του καθαρισμού των κτιρίων ευθύνης του και ειδικότερα για τα κτίρια ..., προϋπολογισθείσης δαπάνης 485.113,16 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους.(...)Εξ άλλου ο ισχυρισμός της παρεμβαίνουσας ότι, λόγω του μεγέθους της επιχείρησης, μπορούσε να αντικαταστήσει στο διάστημα της αδείας τους εργαζομένους χωρίς πρόσθετο κόστος, διότι διαθέτει 137 εργαζομένους σε άλλα έργα, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι στο ελάχιστο κόστος μισθοδοσίας περιλαμβάνεται κάθε αναγκαίο ποσό για την κάλυψη των αναγκών των κτηρίων ευθύνης του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αθηνών με το προβλεπόμενο προσωπικό καθαριότητας σε όλη τη διάρκεια του έτους, κατ’ ακολουθία δε και το ποσό για την απασχόληση πρόσθετου προσωπικού κατά τη διάρκεια της αδείας των εργαζομένων. Και τούτο, διότι, ανεξάρτητα αν το πρόσθετο προσωπικό περιλαμβάνεται στο προσωπικό που διατηρούν, εν γένει, οι διαγωνιζόμενοι στην επιχείρησή τους για άλλα έργα, πάντως, εφόσον το προσωπικό αυτό διατίθεται για την κάλυψη των αναγκών των κτιρίων για ορισμένο, έστω, διάστημα, αποτελεί κόστος των υπηρεσιών καθαριότητας του επίδικου διαγωνισμού(...)Δέχεται την αίτηση.


Γ4β/Γ.Π.3963/2019

Σχετικά με τη δυνατότητα χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε επικουρικό προσωπικό (ιατρικό και λοιπό) και στο προσωπικό των Τ.Ομ.Υ.(ΑΔΑ:97ΧΚ465ΦΥΟ-ΓΕΟ) ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ


ΝΣΚ/43/2020

Αποδοχές δικαστικού λειτουργού που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που είχε οριστικά παυθεί από την υπηρεσία με απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, μετά την εξαφάνιση της απόφασης αυτής και την κρίση ότι δεν συντρέχει περίπτωση οριστικής παύσης για το λόγο αυτό.(...)Μετά την εξαφάνιση της απόφασης του Δικαστηρίου της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου περί οριστικής παύσης από την υπηρεσία δικαστικού λειτουργού, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας και την κρίση ότι δεν συντρέχει περίπτωση οριστικής παύσης της από την υπηρεσία, για το λόγο αυτό, η Διοίκηση υποχρεούται να της καταβάλει τις αποδοχές του βαθμού της, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτή είχε μη νομίμως παυθεί, όπως αυτές προκύψουν μετά από υπολογισμό τους από την υπηρεσία. Από το ποσό αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί, εφόσον τούτο αποδεικνύεται, ότι ωφελήθηκε κατά το διάστημα αυτό, από την παροχή εργασίας της σε τρίτο, απασχόλησή της σε ελεύθερο επάγγελμα, σύνταξη κλπ (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/278/2017

Προσωπικό καθαριότητας. Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018..Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο εργαζόμενο των αποδοχών του, για το διάστημα από 6.7.2017 έως 31.7.2017, παρίσταται νόμιμη. Ο λόγος δε διαφωνίας, με τον οποίο αμφισβητείται ότι ο ανωτέρω εργαζόμενος υπηρετούσε σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και, επομένως, δεν ετύγχαναν εφαρμογής οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι ο ανωτέρω απασχολήθηκε ως προσωπικό που παρείχε γενικά υπηρεσίες σχετικά με την καθαριότητα, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων (βλ. την 5433/4.12.2017 βεβαίωση του Δημάρχου ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/279/2017

Προσωπικό καθαριότητας. Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017...Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, ..., δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018..Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο εργαζόμενο του μισθού του για το διάστημα από 11.7.2017 έως 31.7.2017, παρίσταται νόμιμη...Ο λόγος δε διαφωνίας με τον οποίο αμφισβητείται ότι ο ανωτέρω εργαζόμενος υπηρετούσε σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και ότι δεν ετύγχαναν εφαρμογής οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι ο ανωτέρω απασχολήθηκε ως προσωπικό που παρείχε γενικά υπηρεσίες σχετικά με την καθαριότητα κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, ο δε προσδιορισμός των υπηρεσιών του με ειδική αναφορά προς τον χώρο, συγκεκριμένα το δημοτικό κοιμητήριο, στον οποίο έπρεπε να εργάζεται, δεδομένης της ιδιαιτερότητας των αναγκών που παρουσιάζει και της ειδικής λειτουργίας που επιτελείται προς το κοινωνικό σύνολο στο χώρο αυτό,..δεν αρκούν, ώστε να θεωρηθεί ότι ο ανωτέρω δεν εντασσόταν στο προσωπικό καθαριότητας που απασχολείται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες. Εξάλλου, και η δαπάνη για την καταβολή της αμοιβής του βάρυνε ανταποδοτικά έσοδα κοιμητηρίων..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΔΕΦΚΦ Β 1115916 ΕΞ 2017

Κοινοποίηση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2017/1112 της Επιτροπής, σχετικά με την πλήρη μετουσίωση της αιθυλικής αλκοόλης.(ΑΔΑ:ΩΑΖ646ΜΠ3Ζ-11Ρ)


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/231/2019

«Προμήθεια συστήματος τηλεμετρίας, ελέγχου διαρροών, εξασφάλιση επάρκειας και ποιότητας δικτύου ύδρευσης Κύμης - Αλιβερίου».(...)Ενόψει αυτών, το Κλιμάκιο κρίνει αναγκαίο να αναβάλει την έκδοση οριστικής Πράξης, προκειμένου με επιμέλεια της Δ.Ε.Υ.Α.Κ.Α. να προσκομισθούν τα ανωτέρω αναφερόμενα στοιχεία.Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης επί του ελέγχου της διαδικασίας σύναψης δανειακής σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Κύμης - Αλιβερίου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την εκτέλεση του έργου «Προμήθεια συστήματος τηλεμετρίας, ελέγχου διαρροών, εξασφάλιση επάρκειας και ποιότητας δικτύου ύδρευσης Κύμης - Αλιβερίου».


ΕΣ/ΤΜ.1/270/2018

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της ... απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος του εκκαλούντος δημοσιονομική διόρθωση ποσού 795.066,54 ευρώ πλέον τόκων, για την ανάκτηση μέρους της χρηματοδότησης, που φέρεται ότι καταβλήθηκε σ’ αυτόν αχρεωστήτως, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Αποχέτευση και Βιολογικός Καθαρισμός Δήμου … (νυν Δήμου …)», που είχε ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος (Ε.Π.) «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2007-2013 (...), και συγχρηματοδοτείτο από το Ταμείο Συνοχής (Τ.Σ.) και από εθνικούς πόρους.(...)Ενόψει των παρατιθέμενων ως άνω πραγματικών περιστατικών, της αιτιολογίας του καταλογισμού και των προβαλλόμενων λόγων έφεσης, το Δικαστήριο δεν δύναται να σχηματίσει ασφαλή δικανική πεποίθηση ως προς τη νομιμότητα της επίμαχης δημοσιονομικής διόρθωσης και, συνακόλουθα, τη βασιμότητα ή μη των κατ’ αυτής ειδικότερων αιτιάσεων του εκκαλούντος και, για το λόγο αυτό, κρίνει αναγκαίο να αναβάλει την έκδοση οριστικής απόφασης, προκειμένου, εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση αντιγράφου της παρούσας, να προσκομιστούν, με επιμέλεια της Επιτροπής Δημοσιονομικών Ελέγχων 1. Η απόφαση ένταξης του έργου στο Γ´ Κ.Π.Σ.(...)15. Οι 16ος, 17ος και 18ος (τελικός-εκκαθαριστικός) λογαριασμοί του έργου.Αναβάλλει, κατά τα λοιπά, την έκδοση οριστικής απόφασης 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/95/2019

Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας: Με δεδομένα αυτά, η δαπάνη που αφορά στην προμήθεια των ειδών: 59 μπλούζες μακρυμάνικες τύπου…, 148 μπλουζάκια καλοκαιρινά τύπου ....., 74 παντελόνια μαύρα και ριγέ ασπρόμαυρα και 37 ζευγάρια υποδήματα δερμάτινα, ανατομικά, μαύρα και αντιολισθητικά για το προσωπικό καθαριότητας, τον μάγειρα και τον βοηθό μάγειρα και 22 ζακέτες με κουμπιά γκρί unisex, για το προσωπικό καθαριότητας είναι μη νόμιμη, διότι η Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006, όπως ισχύει, δεν προβλέπει τη χορήγηση αυτών των ειδών, αυτά δε συνιστούν είδη συνήθους ένδυσης, τα οποία ρητά εξαιρούνται από τα είδη ατομικής προστασίας του π.δ.396/1994. Ειδικά, δε, για τα υποδήματα, τα οποία περιλαμβάνονται στην ως άνω γνωμοδότηση του τεχνικού συμβούλου, αυτά θα έπρεπε να είναι από τα προβλεπόμενα στην ως άνω ΚΥΑ. Ακόμη σε αυτήν δεν προβλέπεται ως είδος ατομικής προστασίας το συρμάτινο γάντι κρεοπώλη και ως εκ τούτου η προμήθειά του είναι μη νόμιμη. Επίσης μη νόμιμη είναι και η δαπάνη που αφορά στην προμήθεια 10 ανακλαστικών γιλέκων για το προσωπικό καθαριότητας και 170 τεμαχίων πλαστικών γαντιών γενικής χρήσης για το προσωπικό καθαριότητας, τον μάγειρα και τον βοηθό μάγειρα, καθόσον στους δικαιούχους των ειδών αυτών της ΚΥΑ δεν περιλαμβάνεται το ως άνω προσωπικό, ούτε αυτά περιλαμβάνονται στη σχετική γνωμοδότηση του τεχνικού ασφαλείας. Μάλιστα, ως προς τα γάντια, υπάρχει ρητή αναφορά σε αυτήν ότι αυτά πρέπει να είναι μίας χρήσης, όπως απαιτούν και οι σχετικές οδηγίες υγιεινής, που επιβάλουν την αλλαγή γαντιών για διαφορετικά τρόφιμα. Περαιτέρω και ενόψει του ότι στην προστατευτική ενδυμασία της ως άνω ΚΥΑ περιλαμβάνονται μόνον οι αδιάβροχες ποδιές, οι πυρίμαχες ποδιές και αυτές των συγκολλητών και τα καπέλα αφορούν μόνο σε ψάθινα, η δαπάνη που αφορά στην προμήθεια των ειδών: 20 καπέλα με γείσο γκρί ή ριγέ ασπρόμαυρο, 10 καπέλα με γείσο μαύρα, 30 ποδιές επιστήθιες για τους μάγειρα και βοηθό μάγειρα και 44 ποδιές με σαμαράκι για το προσωπικό καθαριότητας είναι ομοίως μη νόμιμη, διότι τα είδη αυτά δεν περιλαμβάνονται στη σχετική ΚΥΑ, ούτε αποτελούν προσαρμογή των προβλεπόμενων στην Κ.Υ.Α. ειδών, καθόσον στη σχετική γνωμοδότηση του τεχνικού ασφαλείας για χορήγηση στους ανωτέρω «Στολής και Ποδιάς εργασίας» δεν αναφέρονται συγκεκριμένα είδη, ούτε διαλαμβάνει οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς τους κινδύνους, από τους οποίους αυτά προφυλάσσουν, ενώ το γεγονός ότι κάποια από τα ανωτέρω είδη επιβάλλονται από τις σχετικές Οδηγίες Υγιεινής του ΕΦΕΤ, δεν καθιστούν αυτά είδη ατομικής προστασίας κατά την έννοια των προαναφερόμενων διατάξεων. Τέλος, ως προς τα λοιπά είδη της προμήθειας (γάντια νιτριλίου και μάσκες), αυτά αποτελούν είδη που προβλέπονται στην ως άνω ΚΥΑ, χωρίς, όμως, το προσωπικό καθαριότητας να υπάγεται στους δικαιούχους αυτών και συνεπώς η σχετική δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στη σχετική γνωμοδότηση του τεχνικού ασφαλείας για την προμήθειά τους δεν γίνεται καμία αναφορά σε συγκεκριμένους κινδύνους που αντιμετωπίζει το προσωπικό καθαριότητας των παιδικών σταθμών ώστε να απαιτείται η χορήγηση περαιτέρω μέσων ατομικής προστασίας σε αυτούς, πέραν αυτών που έχει προβλέψει η ΚΥΑ και συνεπώς δεν υπάρχει καμία αιτιολόγηση ως προς την αναγκαιότητά τους.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/166/2019

Συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων... Εξαιτίας των ως άνω ουσιωδών ελλείψεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει τη διατύπωση της οριστικής του κρίσης, μέχρις ότου υποβληθούν σε αυτό από τον ελεγχόμενο φορέα τα προαναφερόμενα (σκέψη ΙΙ) στοιχεία.Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης περί της νομιμότητας της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων οικισμών Δήμου ... στην ...». ΚαιΔιατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.