ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/458/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Υλοποίηση του Εθνικού Συστήματος Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων με Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας του άρθρου 66Η του ν. 4939/2022.(...)Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, η σύναψη της επίμαχης προγραμματικής σύμβασης δεν αποτελεί την κατάληξη μίας ουσιαστικής συνεργασίας μεταξύ του προσφεύγοντος και των αντισυμβαλλόμενών του Ο.Κοι.Π., σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη 8 της παρούσας. Και τούτο, διότι η θέσπιση του ν. 4939/2022, όπως αυτός τροποποιήθηκε από το ν. 4960/2022, στις λεπτομερείς ρυθμίσεις του οποίου εν πολλοίς παραπέμπουν τα επί μέρους άρθρα της ανωτέρω σύμβασης, αποτελεί την υιοθέτηση ενός στρατηγικού σχεδίου αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου για την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων, που εκπονήθηκε μονομερώς απο το Υ.Μ.Α. (βλ. σχετ. την Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων που εκπονήθηκε από την Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υ.Μ.Α., η οποία αναρτήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 στον Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων αυτού). Οι δε συμβαλλόμενες Ο.Κοι.Π. απλώς και μόνο συμβάλλουν στην υλοποίηση των στόχων που τίθενται από το Υπουργείο, μέσω της ανάθεσης σ’ αυτούς της παροχής υπηρεσιών επιτροπείας, υποχρεούμενες σε συμμόρφωση προς τις ειδικότερες δεσμεύσεις τους που απορρέουν από τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου. Επομένως, κατά τα ορθώς κριθέντα με την προσβαλλόμενη Πράξη, η επίδικη προγραμματική σύμβαση αποτελεί, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό, απευθείας ανάθεση σύμβασης παροχής των επίμαχων υπηρεσιών στις ως άνω Ο.Κοι.Π. και, ως εκ τούτου, δεν εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 12 παρ. 4 του ν. 4412/2016, όπως αβασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη προσφυγή.Περαιτέρω, όμως, το Δικαστήριο κρίνει, από τις περιστάσεις που επικαλείται το προσφεύγον και τα στοιχεία που προσκομίζει, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 32 παρ..2 περ.γ του ν. 4412/2016 για την ανάθεση της σύμβασης με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Για τους λόγους αυτούςΔέχεται την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί την 47/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
13539/2024
«Εφαρμογή των άρθρων 66Α έως 66ΚΔ (Κεφάλαιο Γ’ - Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων) του ν. 4939/2022 (Α’ 111), όπως αυτά προστέθηκαν με τα άρθρα 7 έως 30 του νόμου 4960/2022 «Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α’ 145)»» ΑΔΑ:6ΤΡΦ46ΜΔΨΟ-0ΦΘ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1/2024
ΕΣ/ΚΛΙΜ/Ζ/47/2023
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ: Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι συντρέχουν νομικές πλημμέλειες, οι οποίες αφορούν στην παραβίαση τόσο των διατάξεων του ενωσιακού δικαίου που προσδιορίζουν τη διαδικασία ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων και αποτελούν αναπόσπαστο πλέον τμήμα του εσωτερικού δικαίου, όσο και των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας περί της σύναψης προγραμματικών συμβάσεων, οι οποίες έχουν θεσπισθεί για τη διασφάλιση της τήρησης από τους δημόσιους φορείς των αρχών της χρηστής και διαφανούς δημοσιονομικής διαχείρισης. Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι ανωτέρω πλημμέλειες είναι ουσιώδεις και κωλύουν τη σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) «.......», «.......» και «.......» με αντικείμενο την υλοποίηση του Εθνικού Συστήματος Εθνικής Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων με Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας (ΦΠΥΕ) του άρθρου 66 Η του ν. 4939/2022.ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/458/2023
24578/2024
Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας του Συμβουλίου Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων.
Δ11/28925/1169/2019
Έγκριση κανονισμού Λειτουργίας Εποπτικού Συμβουλίου Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων, του άρθρου 19 του ν. 4554/2018 (130/τ.Α΄).
Ν.4960/2022
Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
31401/2023
Οδηγίες για την εγγραφή στο Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων της υπό στοιχεία Δ11/ οικ.26945/1074/12.6.2019 υπουργικής απόφασης (Β΄ 2399), σύμφωνα με το στοιχ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 147 του ν. 4939/2022 (Α΄ 111), όπως ισχύει. ΑΔΑ: Ρ4ΘΓ46ΜΔΨΟ-ΩΙ6
Δ11/οικ.26943/1073/2019
Μητρώο Ασυνόδευτων Ανηλίκων.
Ν.4939/2022- ΦΕΚ: 111/Α/10.6.2022 άρθρο 147 παρ. 3 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον Ν.4960/2022 - ΦΕΚ: 145/Α/22.7.2022 3. Μέχρι την έκδοση της απόφασης της παρ. 5 του άρθρου 66ΛΒ του παρόντος, α) η υπό στοιχεία Δ11/ οικ.26945/1074/12.6.2019 απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 2399) περί του Μητρώου Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και β) η υπό στοιχεία Δ11/οικ.26943/1073/24.6.2019 απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 2474) περί του Μητρώου Ασυνόδευτων Ανηλίκων, διατηρούνται σε ισχύ.
288438/2024
Οδηγίες για την εγγραφή στο Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων της υπό στοιχεία Δ11/ οικ.26945/1074/12.6.2019 υπουργικής απόφαση ς (Β΄ 2399), σύμφωνα με το στοιχ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 147 του ν. 4939/2022 (Α΄ 111), όπως ισχύει. ΑΔΑ:ΨΕ7446ΜΔΨΟ-Α8Ω
53346/2023
Οδηγίες για την εγγραφή στο Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων της υπό στοιχεία Δ11/οικ.26945/1074/12.6.2019 υπουργικής απόφασης (Β΄ 2399), σύμφωνα με το στοιχ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 147 του ν. 4939/2022 (Α΄ 111), όπως ισχύει. (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ της υπ’ αριθμ. 31401/18.01.2023 εγκυκλίου) ΑΔΑ:66Θ646ΜΔΨΟ-Ρ4Ο
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1835/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: ζητείται εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς η ανάκληση της 380/2022 Πράξης του ΣΤ΄ Συνεκτιμώντας τα στοιχεία που προκύπτουν εναργώς τόσο από το από 29.09.2022 αναλυτικό καθολικό ειδών όσο και από την από 09.08.2022 κατάσταση συμβάσεων ανά είδος που προσκομίζονται με την προσφυγή, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη σκέψη 5, το Δικαστήριο διαπιστώνει τη συνδρομή ουσιώδους πλάνης του Κλιμακίου ως προς το υπαρκτό εν προκειμένω των πραγματικών προϋποθέσεων της συνδυαστικής εφαρμογής του 32 του ν. 4412/2016 και του άρθρου 34 της από 30.3.2020 Π.Ν.Π.. Τούτο διότι ένεκα πλάνης, δέχθηκε ότι ο αριθμός της συνολικής ποσότητα των αντιδραστηρίων που είχε στη διάθεσή του το Ε.ΚΕ.Α. στις 9.8.2022 ανερχόταν σε 356.160, πλέον του αριθμού αντιδραστηρίων, που το Κλιμάκιο θεωρούσε ότι το Ε.ΚΕ.Α. είχε τη δυνατότητα να προμηθευτεί, έως τη λήξη ισχύος της προηγηθείσας 2ης τροποποιητικής σύμβασης στις 8.9.2022. Συνακόλουθα, ένεκα πλάνης δέχθηκε με την προσβαλλόμενη ότι στις 9.9.2022, ημεροχρονολογία έναρξης ισχύος της ελεγχόμενης σύμβασης, τα αποθέματα του Ε.ΚΕ.Α. σε αντιδραστήρια, ανέρχονταν σε 221.160 (356.160 - 135.000). Εφόσον δε το ορθό αριθμητικό μέγεθος της συνολικής υπολειπόμενης ποσότητα αντιδραστηρίων στις 9.8.2022 ήταν 356.160 αντιδραστήρια, δεν υφίστατο διαθέσιμη ποσότητα αντιδραστηρίων που αρκούσε να καλύψει τους τρεισήμισι από τους τέσσερις μήνες διάρκειας ισχύος της ελεγχόμενης σύμβασης όπως πεπλανημένως και ανακριβώς θεωρήθηκε από το Κλιμάκιο. Κατά συνέπεια, νομίμως με την 4079/19.7.2022 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκκίνησε η ελεγχόμενη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση νέας προμήθειας 250.000 αντιδραστηρίων μοριακού ελέγχου covid-19, υπαγορευόμενη από την επείγουσα ανάγκη έγκαιρης διασφάλισης της επάρκειας των αντιδραστηρίων για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα των τεσσάρων μηνών διάρκειας της σύμβασης και από την αβέβαιη εξέλιξη της πανδημίας, επί τη βάσει των συνδυαστικώς εφαρμοζομένων και στενώς ερμηνευτέων διατάξεων του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 και του άρθρου 34 της από 30.3.2020 Π.Ν.Π.. Κατά τον χρόνο, δε, εκδίκασης της προσφυγής προκύπτει ότι η ισχύς του εν λόγω άρθρου της Π.Ν.Π. έχει ήδη παραταθεί έως τις 31.12.2022 με το άρθρο 57 παρ. 2 του ν. 4975/2022, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται προς τα γεγονότα η μη νομιμότητα της αίρεσης της παράτασής του, την οποία επικαλείται το Κλιμάκιο. Ανακαλεί την προσβαλλόμενη με αυτή 380/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.