Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2053/2022

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.18, 4412/2016/Α.91, 3863/2010/Α.68

Ανάθεση πηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια.(...)Δεν προκύπτει διενέργεια πλήρους ελέγχου των ασφαλιστικών εισφορών στις οικονομικές προσφορές των αναδόχων ανά δημοπρατούμενο τμήμα βάσει των σχετικών νομοθετικών μεταβολών. Η αναθέτουσα αρχή δε ζήτησε διευκρινήσεις επί των ασφαλιστικών εισφορών από τους οικονομικούς φορείς (άρθρο 102 του ν. 4412/2016). Ελήφθησαν υπόψη: α) απόφαση της ΑΕΠΠ, β) έγγραφο της Διεύθυνσης του ΠΕΚΑ (Γενική Διεύθυνση Εισφορών και Ελέγχων Περιφερειακής Υπηρεσίας Περιφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αττικής) του e-ΕΦΚΑ, γ) επισημάνσεις και αιτηθέντα στοιχεία που δεν προσκομίστηκαν, σύμφωνα με την 706/2022 αναβλητική Πράξη του Κλιμακίου και δ) παραδοχή της αναθέτουσας αρχής σε έκθεση ότι στις προσφορές των αναδόχων τα ποσοστά των ασφαλιστικών εισφορών δεν αναλύονται ανά χρονική περίοδο, επομένως δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί εάν το ποσοστό κράτησης των ασφαλιστικών εισφορών είναι το ίδιο για το σύνολο του συμβατικού διαστήματος. Για τους λόγους αυτούςΔέχεται την από 4.11.2022 (ΑΒΔ 7655/7.11.2022) προσφυγή ανάκλησης τoυ β΄ προσφεύγοντα οικονομικού φορέα ..Ανακαλεί την 746/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που αφορά την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και του  ανωτέρω οικονομικού φορέα για τα τμήματα 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 και 25 του διαγωνισμού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/746/2022

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια στην Αττική και στον Πειραιά στα οποία στεγάζονται Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ(...)τη μη προσκόμιση -σε εκτέλεση της 706/2022 αναβλητικής Πράξης του Κλιμακίου- έκθεσης ελέγχου στην οποία να διατυπώνεται κρίση της αναθέτουσας αρχής περί της νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών που υπολόγισαν στις προσφορές τους οι οικονομικοί φορείς για τα τμήματα στα οποία ανακηρύχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι, και 6) την μη προσκόμιση, σε κάθε περίπτωση, πίνακα με την αποτύπωση των ποσοστών των ασφαλιστικών εισφορών που υπολόγισαν οι ανάδοχοι στις προσφορές τους ανά κατακυρωθέν σε αυτούς Τμήμα και ανά κρίσιμο χρονικό διάστημα βάσει των νομοθετικών μεταβολών των ποσοστών αυτών, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από το Π.Ε.Κ.Α. στις εκθέσεις του προς την αναθέτουσα αρχή,  ώστε να δύναται το Κλιμάκιο να διαπιστώσει τη νομιμότητα ή μη αυτών. Με τα δεδομένα αυτά, δεν προκύπτει ότι η αναθέτουσα αρχή διενήργησε πλήρη έλεγχο περί της νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών στις οικονομικές προσφορές των αναδόχων ανά Τμήμα.  Εξάλλου, η  παραδοχή της αναθέτουσας αρχής στην προμνησθείσα 5214/14.10.2022 έκθεση του Π.Ε.Κ.Α. (βλ. σκ. 16) ότι στις προσφορές των αναδόχων τα ποσοστά των ασφαλιστικών εισφορών  δεν αναλύονται ανά χρονική περίοδο, επομένως δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί εάν το ποσοστό κράτησης των ασφαλιστικών εισφορών είναι το ίδιο για το σύνολο του συμβατικού διαστήματος, καταδεικνύει ότι δεν διενεργήθηκε πλήρης έλεγχος νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών ανά χρονικό διάστημα, βάσει των νομοθετικών μεταβολών των ποσοστών των ασφαλιστικών εισφορών που περιγράφονται στην ίδια έκθεση , αλλά και στην κρίση της Α.Ε.Π.Π.. Και τούτο  διότι αν η αναθέτουσα αρχή είχε προβεί στον έλεγχο αυτό, θα αντιλαμβανόταν την αδυναμία διενέργειάς του και θα είχε ζητήσει τις αναγκαίες διευκρινίσεις από τους οικονομικούς φορείς(...)Κωλύεται  η υπογραφή των πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων 

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2053/2022 ΚΑΙ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/330/2023.


Δ15/Ε΄710706/423/2021

Διαδικασία προσδιορισμού και εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών επί παράλληλης απασχόλησης εντός του e-ΕΦΚΑ.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1439/2023

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΦΥΛΑΞΗΣ (...) Ζήτημα ορθού υπολογισμού των καταβλητέων ασφαλιστικών εισφορών στις υποβληθείσες οικονομικές προσφορές λόγω μεταβολών στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τον υπολογισμό τους. Κατόπιν εξαντλητικής εξέτασης των καταβλητέων ασφαλιστικών εισφορών εκάστης οικονομικής προσφοράς και των διαφοροποιήσεων που υπάρχουν στον υπολογισμό τους, εξάγεται το συμπέρασμα ότι δεν επηρεάζεται εξ αυτών των διαφορών η σειρά μειοδοσίας.Συνεπώς, βασίμως προβάλλει η προσφεύγουσα ανάδοχος εταιρεία ότι δεν παραβιάζεται η κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία εξαιτίας του υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών στην οικονομική προσφορά της.Για τους λόγους αυτούς. Δέχεται την από 7.9.2023 (ΑΒΔ 2832/7.9.2023) προσφυγή ανάκλησης της εταιρείας με την επωνυμία «..» και τον διακριτικό τίτλο «..A.E.».

Απορρίπτει την ασκηθείσα με το κατατεθέν στις 28.9.2023 δικόγραφο παρέμβαση της εταιρείας με την επωνυμία «..» και τον διακριτικό τίτλο «…..ΑΕ»..Ανακαλεί την 493/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


65483/2020

Απεικόνιση στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.), από 1/12/2013, των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του τ. Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (τ. Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω.) των μισθωτών που υπάγονται στον e-ΕΦΚΑ (τ. Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 11/2020  ΑΔΑ:6ΦΣ2465ΧΠΙ-ΘΥΜ


Δ.15/Δ΄/οικ. 37177/1459/2020

Καθορισμός όρων υπαγωγής και διαδικασία εφαρμογής των παρ. 3 και 4 του άρθρου 123 του ν. 4714/2020 (Α΄ 148) για τις επιχειρήσεις - εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών, αναφορικά με την κάλυψη από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, πλην του πρώην ΝΑΤ.


ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/110/2023

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.(...)ζητείται η αναθεώρηση της 1605/2022 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (...)Νομίμως, επίσης, κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση ότι οι οικονομικές προσφορές της προσφεύγουσας για το σύνολο των Τμημάτων του διαγωνισμού παρίστανται πλημμελείς, λόγω μη νόμιμου υπολογισμού του εργοδοτικού κόστους, αφού, κατά παράβαση των οικείων διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και της διακήρυξης (ενδ. περ. 23 του Κεφ. Δ του Παρ. Α, άρθρο 1.3 περ.iii), δεν συμπεριλήφθηκε σε αυτό το κόστος αντικατάστασης των αντικαταστατών, γεγονός το οποίο και η ίδια συνομολογεί. Τυγχάνει δε απορριπτέος ως αβάσιμος ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι η εταιρεία συμμορφώθηκε πλήρως με τους όρους της διακήρυξης, η οποία αποτελεί το κανονιστικό πλαίσιο του διαγωνισμού, συμπεριλαμβάνοντας στην προσφορά της τα αναγραφόμενα στους οικείους πίνακες της διακήρυξης ποσά του εργοδοτικού κόστους, καθόσον τα εν λόγω ποσά μόνον ως ενδεικτικά μπορούν να θεωρηθούν, όπως άλλωστε τούτο ρητά αναφέρεται στο σώμα αυτής (άρθρο. 1.3 περ. iii) και συνομολογείται από την ίδια την προσφεύγουσα. Περαιτέρω, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι το υπολογιζόμενο για τους αντικαταστάτες κόστος υπερκαλύπτει το νόμιμο κόστος αντικαταστατών, καθόσον αυτή μη νομίμως και κατά παράβαση του νόμου και της διακήρυξης, δεν συνυπολόγισε διακριτά το κόστος αντικατάστασης των αντικαταστατών στις οικονομικές της προσφορές.Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/78/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου της συμφωνίας πλαίσιο με διάρκεια τρία (3) έτη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, διά του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και των οικονομικών φορέων … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών,  … Α.Ε. και … A.E. για την προμήθεια από την Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Συμβάσεων του ως άνω Υπουργείου, ως Εθνική Κεντρική Αρχή Αγορών (ΕΚΑΑ), ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ) και επίπεδων οθονών Η/Υ για υπηρεσίες και εποπτευόμενους φορείς των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, για την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και για τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ)(...)ποσού μέχρι 22.850.032,10 ευρώ χωρίς ΦΠΑ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών, μέχρι 22.900.206,00 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Ε. και μέχρι 22.958.511,50 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … A.E., που αφορά στην ανωτέρω δημόσια προμήθεια, συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης 23.018.412,18 ευρώ χωρίς ΦΠΑ(....)Αντιθέτως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6 (...), διότι η αναθέτουσα Αρχή (ΓΔΔΣ) μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 3, δεν κάλεσε τη μεταξύ των προσωρινών αναδόχων (μειοδοτών) της προς ανάθεση συμφωνίας πλαίσιο ειδικώς για το Τμήμα 6 … A.E. να υποβάλει εκ νέου, τάσσοντάς της σχετική προθεσμία, τα δικαιολογητικά κατακύρωσης που πράγματι αυτή δεν υπέβαλε εντός της αρχικής δεκαήμερης προθεσμίας υποβολής τους με τον προβλεπόμενο ... τρόπο, με συνέπεια να θεωρείται ότι δεν τα έχει καν (καθόλου) υποβάλει.(...)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο ... κατά το μέρος που αφορά στα Τμήματα 1, 2, 3, 4, 5 και 7, όπως αυτά προσδιορίζονται στο σκεπτικό. Κωλύεται η υπογραφή του ίδιου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6, όπως αυτό προσδιορίζεται στο σκεπτικό.


490574/2024

Προσθήκη αρμοδιοτήτων στα Τμήματα Ασφάλισης και Εισφορών των Τοπικών Διευθύνσεων και στις Διοικητικές Επιτροπές του e – ΕΦΚΑ αναφορικά με την κατάταξη σε ασφαλιστική κλάση και τον καθορισμό των ημερών ασφάλισης κατά μήνα, των μελών Σωματείων, Συνεργατικών και Ασφαλιστικών Συνεταιρισμών των κεφαλαίων Η΄, Θ΄, Ι΄ ,ΙΑ΄ και ΙΓ΄ του Κανονισμού Ασφάλισης του τ. ΙΚΑ - ΕΤΑΜ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 16/2024 ΑΔΑ 9Ε4Ξ46ΜΑΠΣ-Ο05


Δ.15/Δ’/10390/402/2021

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ. 15/Δ7οικ. 37177/1459/22-9-2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός όρων υπαγωγής και διαδικασία εφαρμογής των παρ. 3 και 4 του άρθρου 123 του ν. 4714/2020 (Α’ 148) για τις επιχειρήσεις εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών, αναλογικά με την κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό, των ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενων που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, πλην NAT» (Β’ 4111).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/121/2019

Παροχή υπηρεσιών φύλαξης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι δυνατόν να προβλεφθεί στο καταστατικό Ε.Π.Ε. ότι η παρεπόμενη παροχή εταίρου μπορεί να συνίσταται στην εκ μέρους του αμισθί προσφορά εργασίας προς την εταιρεία. Περαιτέρω, η μειοδότρια Ε.Π.Ε. προϋπολόγισε στην προσφορά της ως μηνιαίο κέρδος από την εκτέλεση της σύμβασης το ποσό των 1,75 ευρώ και συνολικά για όλη τη σύμβαση το ποσό των 21,00 ευρώ, το οποίο –κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας- είναι από μόνο του ιδιαίτερα μικρό, ώστε να απαιτείται η κλήση της μειοδότριας προς παροχή εξηγήσεων, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην 5η σκέψη. Περαιτέρω, τούτο συνεπάγεται ότι, μετά την κατ’ αναλογία αφαίρεση ποσού για τους αναλογούντες φόρους και το τακτικό αποθεματικό της Ε.Π.Ε., τα διανεμόμενα κέρδη (από τη συγκεκριμένη σύμβαση) στον μοναδικό εταίρο και διαχειριστή είναι ακόμα μικρότερα, παρότι μάλιστα ο τελευταίος θα καλύψει εξ ολοκλήρου και χωρίς αμοιβή την εργασία που θα παρείχε ένας αντικαταστάτης υπαλλήλου φύλαξης κατά την απουσία του τελευταίου με άδεια, ως εκ μέρους του παρεχόμενη προσφορά προς την εταιρεία. Το γεγονός αυτό όμως αντίκειται στην κοινή λογική και πείρα, καθώς, ναι μεν υπάρχει αυτοτέλεια το νομικού προσώπου της εταιρείας έναντι των μετόχων της, όμως, στην προκειμένη περίπτωση, ενόψει του ότι η μειοδότρια είναι μονοπρόσωπη και η σχέση του μοναδικού εταίρου και διαχειριστή της με αυτήν είναι εξ αντικειμένου ιδιαίτερα στενή, δεν είναι αναμενόμενο ο μοναδικός αυτός εταίρος να παρέχει προσωπική εργασία χωρίς οποιαδήποτε απολαβή (μισθό ή μέρισμα), με αποτέλεσμα να υπάρχει εύλογη αμφιβολία ως προς τη δυνατότητα εκτέλεσης της σύμβασης ή τη δυνατότητα τήρησης της εργατικής νομοθεσίας και των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού. Εξάλλου, η εξυπηρετούσα την αρχή της οικονομικότητας προσπάθεια επιτεύξεως της χαμηλότερης δυνατής προσφοράς, δεν μπορεί πάντως να οδηγεί στο να γίνονται δεκτές προσφορές που είναι εξωπραγματικές και οι οποίες δεν αντιστοιχούν στην πραγματική βούληση των διαγωνιζομένων, εφόσον τούτο δεν προάγει τον υγιή ανταγωνισμό (πρβλ. ΣτΕ 213/2006, βλ. ΔΕΦ .. 33/2019)