Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1226/2022

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 293/2022 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο από το … (εφεξής: ….) σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.152.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).(....)η ένδικη προσφυγή είναι εκπρόθεσμη, καθώς ασκήθηκε μετά από την πάροδο της τασσόμενης από τον νόμο αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και επομένως είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/293/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας  με αντικείμενο τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης  1.152.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.)(....)Οι ανωτέρω πλημμέλειες παρίστανται εν προκειμένω ουσιώδεις, διότι α) είναι πολλαπλές και εντοπίζονται σε απαράβατους  όρους της διακήρυξης οι οποίοι  περιορίζουν κατά τρόπο παντελώς δυσανάλογο, το δικαίωμα συμμετοχής στην ελεγχόμενης διαγωνιστική διαδικασία,  με συνέπεια να πλήττονται καταδήλως οι αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των υποψήφιων οικονομικών φορέων, β) εν προκειμένω δεν αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός (...) καθόσον σε αυτόν συμμετείχε ουσιαστικά μία μόνο εταιρεία, αφού οι λοιπές δύο συμμετέχουσες είχαν τυπική συμμετοχή και οι προσφορές τους δεν πληρούσαν στοιχειώδεις απαιτήσεις νομιμότητας. Κωλύεται η σύναψη του σχεδίου σύμβασης  που αφορά τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….».

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1226/2022.


ΕλΣυνΤμ.6/3686/2012

Προμήθεια αντιδραστηρίων: Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση του Γενικού Νοσοκομείου … είναι εκπρόθεσμη, καθόσον ασκήθηκε μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο κατά τα ανωτέρω αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εξεταζόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθώς ασκήθηκε εκπροθέσμως και χωρίς να τηρηθούν οι νόμιμες διατυπώσεις και ως εκ τούτου πρέπει να απορριφθεί και η από 30.11.2012 ασκηθείσα παρέμβαση υπέρ αυτής.

Αναθεωρήθηκε με την ΕλΣυνΤμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/1024/2013


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/764/2021

Προμήθεια μασκών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψη 4 της παρούσας), η ένδικη προσφυγή είναι εκπρόθεσμη, καθώς ασκήθηκε μετά από την πάροδο της τασσόμενης από τον νόμο αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και επομένως είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη. Ο δε προβαλλόμενος με το υπόμνημα ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι κατέθεσε εμπροθέσμως την εν λόγω προσφυγή,  δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη Πράξη της κοινοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 19.3.2021 και επομένως η δεκαπενθήμερη προθεσμία άρχισε την επομένη ημέρα 20.3.2021 και έληξε στις 3.4.2021, ημέρα Σάββατο, εκ του νόμου εξαιρετέα, και, ως εκ τούτου, παρεκτάθηκε έως την επόμενη εργάσιμη, ήτοι έως την 5η.4.2021, ημέρα Δευτέρα, είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος, καθόσον κρίσιμος χρόνος για την εκκίνηση της εν λόγω αποκλειστικής προθεσμίας είναι αυτός της κοινοποίησης της προσβαλλόμενης Πράξης στον οικείο φορέα (βλ. ΕλΣ VI Τμ. 24/2013, πρβ. VI Τμ. 1543, 977/2019).Κατ’ ακολουθίαν η ένδικη προσφυγή πρέπει να απορριφθεί ως εκπρόθεσμη. Τέλος, πρέπει να διαταχθεί η κατάπτωση υπέρ του Δημοσίου του κατατεθέντος από την προσφεύγουσα παραβόλου (βλ. άρθρο 336 παρ. 1 σε συνδυασμό με το άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020).


ΕΣ/ΤΜ.6/749/2013

Αποκατάσταση ζημιών ασφαλτικού οδοστρώματος...Στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη πράξη κοινοποιήθηκε, με το 60541/13.11.2012 διαβιβαστικό έγγραφο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στην Περιφερειακή Ενότητα .... της Περιφέρειας .... (Διεύθυνση Τεχνικών Έργων) και παρελήφθη από τον αρμόδιο προς τούτο υπάλληλο την 16.11.2012, όπως προκύπτει από το σχετικό αποδεικτικό επίδοσης πράξης. Η κρινόμενη αίτηση κατατέθηκε στη Γραμματεία του Τμήματος αυτού στις 13 Δεκεμβρίου 2012, ημέρα Πέμπτη, μετά δηλαδή την παρέλευση της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε την επομένη ημέρα της ως άνω κοινοποίησης στο φορέα, ήτοι στις 17.11.2012, συμπληρώθηκε την 1.12.2012, ημέρα Σάββατο (ήτοι ημέρα μη εργάσιμη και εξαιρετέα εκ του νόμου) και έληξε την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά τη συμπλήρωσή της, δηλαδή στις 3.12.2012, ημέρα Δευτέρα. Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση είναι εκπρόθεσμη, καθόσον ασκήθηκε μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο κατά τα ανωτέρω αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και, ως εκ τούτου, απορριπτέα ως απαράδεκτη.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως εκπρόθεσμη και να διαταχθεί η κατάπτωση του καταβληθέντος από τον αιτούντα παραβόλου υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 56 παρ. 4 του π.δ. 774/1980, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 57 παρ. 3 του ν. 3659/2008).


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1696/2022

Προμήθεια συσκευασιών τεστ για τα αντιδραστήρια. ....επιδιώκεται η ανάκληση της 231/2022 Πράξης (...)Με δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο κρίνει ότι η ένδικη προσφυγή, εφόσον ασκήθηκε (8.9.2022) πλέον των δύο μηνών μετά την πάροδο της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία δεν αναστέλλεται κατά τη διάρκεια των δικαστικών διακοπών και άρχισε την επομένη ημέρα της ως άνω κοινοποίησης της προσβαλλόμενης Πράξης στην προσφεύγουσα, ήτοι στις 21.6.2022 και έληξε στις 5.7.2022, ημέρα Τρίτη, μη εξαιρετέα εκ του νόμου, είναι προδήλως εκπρόθεσμη και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.


Αριθ. 2/22674/0022/2003

Μηνιαία αποζημίωση Προέδρου, μελών, εισηγητών και γραμματέα της Διαχειριστικής Επιτροπής του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας του ΟΓΑ.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/879/2023

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:ζητείται η ανάκληση της 123/2023 Πράξης του Ε′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, .(....) Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη προσφυγή, εφόσον ασκήθηκε στις 31.3.2023, ήτοι την εικοστή όγδοη (28η ) ημέρα από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης Πράξης στον αρμόδιο φορέα και, επομένως, μετά την πάροδο της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε την  επόμενη ημέρα της ως άνω κοινοποίησης της προσβαλλόμενης Πράξης, ήτοι στις 4.3.2023, και έληξε στις 18.3.2023, ημέρα Σάββατο, εκ του νόμου εξαιρετέα, και, ως εκ τούτου, παρεκτάθηκε έως την επόμενη εργάσιμη, ήτοι έως την 20η .3.2023, ημέρα Δευτέρα, είναι εκπρόθεσμη και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την ένδικη προσφυγή ανάκλησης.


ΕΣ/ΤΜ.6/3238/2013

Υπογραφή σχεδίου δανειακής σύμβασης...ζητείται η ανάκληση της 94/2013 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου κοινοποιήθηκε με τηλεομοιοτυπία (fax) στον αιτούντα, στις 6 Ιουνίου ημέρα Πέμπτη, και ώρα 14.00΄, παραλήφθηκε δε από αυτόν αυθημερόν, όπως προκύπτει από το σχετικό έγγραφο επιβεβαίωσης αποστολής - παραλαβής που τηρείται στο αρχείο της Γραμματείας του Ζ΄ Κλιμακίου, χωρίς ν’ ασκεί επιρροή ότι η ως άνω κοινοποίηση πρωτοκολλήθηκε στο Δήμο στις 10.6.2013 (αριθμ. πρωτ. 3976), κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 14 του ν. 2672/1998, όπως ισχύει, και 12 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Η υπό κρίση, όμως, αίτηση ανάκλησης, όπως προκύπτει από τη σχετική πράξη κατάθεσής της, κατατέθηκε στη Γραμματεία του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 25 Ιουνίου 2013, ήτοι μετά την παρέλευση της τασσόμενης από το νόμο κατά τα ανωτέρω αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας. Επομένως, κατά τα γενόμενα δεκτά στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, η αίτηση αυτή είναι εκπρόθεσμη και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.


ΕΣ/ΤΜ.6/1295/2019

Εκτέλεση έργου...Στην κρινόμενη υπόθεση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου και συνομολογείται στην ένδικη αίτηση, η προσβαλλόμενη πράξη, με το 44501/8.7.2019 έγγραφο της Υπηρεσίας Επιτρόπου στο Νομό ...., στο οποίο γίνεται ρητή  αναφορά  περί της, κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη, δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την άσκηση κατά αυτής (πράξης) αίτησης ανάκλησης, κοινοποιήθηκε στον αιτούντα Δήμο, ως αναθέτουσα αρχή, στις 9.7.2019 (βλ. το σχετικό από 9.7.2019 αποδεικτικό επίδοσης προς την εξουσιοδοτημένη υπάλληλο του Δήμου ... για την παραλαβή της εν λόγω πράξης ...) και έλαβε αριθμό  πρωτοκόλλου εισερχομένων εγγράφων του Δήμου 2507/10.7.2019. Περαιτέρω, μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την άσκηση αίτησης ανάκλησης, η οποία άρχισε την επομένη ημέρα της ως άνω κοινοποίησης στο φορέα, ήτοι στις 10.7.2019 και έληξε στις 24.7.2019, ημέρα Τετάρτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου, το δικόγραφο της ένδικης αίτησης  απεστάλη, στις 26.7.2019, με εταιρεία ταχυμεταφοράς (....) στο Ελεγκτικό Συνέδριο και έλαβε αριθμό Κεντρικού Πρωτοκόλλου 49700/30.7.2019, ακολούθως δε καταχωρήθηκε στο σχετικό βιβλίο Δικογράφων με αριθμό 3469/2019. Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση, δοθέντος ότι, το μεν ασκήθηκε κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, καθόσον δεν κατατέθηκε νομοτύπως στη γραμματεία του VI Τμήματος, το δε υποβλήθηκε, εκπροθέσμως, μετά  την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο αποκλειστικής, κατά τα προεκτεθέντα, δεκαπενθήμερης προθεσμίας  είναι απορριπτέα, ως απαράδεκτη.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/1562/2019


ΕΣ/ΤΜ.6/1543/2019

Αντιπλημμυρικά εργά...Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε (υπό στοιχείο ΙΙ της παρούσας), η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης, που κατέθεσε η αιτούσα κατά της 31/2019 Πράξης, στη Γραμματεία του Γραφείου Καταθέσεων και Πρωτοκόλλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στις 17.9.2019, ημέρα Τρίτη (με αριθμ. κατάθ. 4010/2019 βιβλίου Δικογράφων), ασκήθηκε μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε από την επομένη της κοινοποίησης, κατά τα ανωτέρω, της προσβαλλομένης Πράξης και έληξε στις 16.9.2019. Εξάλλου, ο ισχυρισμός, που προβάλλεται, ότι η κοινοποίηση της προσβαλλόμενης Πράξης έγινε στις 2.9.2019, οπότε και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου (02/5589/2.9.2019) το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 54364/29.8.2019 διαβιβαστικό της Πράξης αυτής έγγραφο της Επιτρόπου, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι είναι νομικά αδιάφορος για την έναρξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης ανάκλησης ο, μεταγενέστερος της κοινοποίησης, χρόνος πρωτοκόλλησης της προσβαλλόμενης Πράξης, δοθέντος ότι μόνος κρίσιμος χρόνος για την εκκίνηση της εν λόγω αποκλειστικής προθεσμίας είναι αυτός της κοινοποίησης στον οικείο φορέα. Εξάλλου, στο από 30.8.2019 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ως άνω Επιτρόπου, στο οποίο επισυνάφθηκε η κοινοποιηθείσα στην αιτούσα 31/2019 Πράξη, έγινε ρητή μνεία της δεκαπενθήμερης προθεσμίας από την κοινοποίησή της, εντός της οποίας μπορούσε να ασκηθεί η αίτηση ανάκλησης.Κατόπιν αυτών, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης κατά της 31/2019 Πράξης της Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ..., που ασκήθηκε μετά την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της Πράξης αυτής στην αιτούσα, είναι εκπρόθεσμη, ως εκ τούτου, πρέπει αυτή να απορριφθεί ως απαράδεκτη.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/118/2020