ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/775/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων(...)Με τα δεδομένα αυτά, και αφού από το υπόδειγμα του Ε.Ε.Ε.Σ. που ανήρτησε η προσφεύγουσα Α.Α. στον ηλεκτρονικό τόπο του διαγωνισμού είχε αφαιρεθεί το ειδικό πεδίο («Λοιπές οικονομικές ή χρηματοοικονομικές απαιτήσεις»), στο οποίο συμπληρώνεται από τους διαγωνιζόμενους το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εργολαβικών τους συμβάσεων, το Δικαστήριο κρίνει ότι ο παρεμβαίνων 2ος μειοδότης, ο οποίος δήλωσε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εργολαβικών του συμβάσεων στην από 1.8.2023 συνοδευτική υπεύθυνη δήλωση, ανταποκρίθηκε στις σχετικές προαποδεικτικές του υποχρεώσεις και μη νομίμως αποκλείστηκε από τη διαγωνιστική διαδικασία για τον λόγο αυτόν (πρβλ. ΣτΕ 2095/2021 σκ. 11). Σε κάθε περίπτωση, η απάλειψη του επίμαχου πεδίου από το Ε.Ε.Ε.Σ. δημιούργησε αντικειμενική ασάφεια, ως προς το εάν συντρέχει απαίτηση της διακήρυξης για προαπόδειξη του ανεκτέλεστου υπολοίπου, κατά τα ανωτέρω, η ασάφεια δε αυτή δεν μπορεί να αποβεί σε βάρος του διαγωνιζόμενου, ο οποίος συμπλήρωσε πλήρως το αναρτηθέν από την προσφεύγουσα Α.Α. υπόδειγμα και συμπλήρωσε τις αναγκαίες πρόσθετες πληροφορίες προσκομίζοντας συνοδευτική υπεύθυνη δήλωση (πρβλ. ΣτΕ 2223/2023 σκ. 9 και 10).
Mε τις κρινόμενες προσφυγές, όπως η πρώτη εξ αυτών αναπτύσσεται με το από 16.5.2024 υπόμνημα της προσφεύγουσας Α.Α., προβάλλεται ότι η προσβαλλόμενη Πράξη έσφαλε, κρίνοντας ότι ο αποκλεισμός του παρεμβαίνοντος 2ου μειοδότη ήταν παράνομος, διότι με βάση το άρθρο 367 παρ. 3 του ν. 4412/2016 η προσφεύγουσα Α.Α. όφειλε να συμμορφωθεί στο διατακτικό της 1690/2023 απόφασης της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. που έκρινε αντιθέτως με το Κλιμάκιο. Ο λόγος αυτός είναι αλυσιτελής καθώς, κατά πάγια νομολογία του Δικαστηρίου, οι αποφάσεις της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., που εκδίδονται επί προδικαστικών προσφυγών που ασκούνται από τους έχοντες προς τούτο έννομο συμφέρον, δεν δεσμεύουν το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την άσκηση της κατοχυρωμένης στο άρθρο 98 παρ.1 εδ. β΄ του Συντάγματος αρμοδιότητάς του για τον έλεγχο των συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας, η οποία ρυθμίζεται στα άρθρα 324 επ. του ν. 4700/2020, ασκείται με τις εγγυήσεις που αυτό απολαμβάνει ως Ανώτατο Δικαστήριο, εκτείνεται στο σύνολο της διαγωνιστικής διαδικασίας, συνεπώς και στον έλεγχο της νομιμότητας των αποφάσεων της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και αποσκοπεί στη διασφάλιση της αντικειμενικής νομιμότητας της προς ανάθεση σύμβασης (Έβδ. Τμ. 1638/2023, σκ. 24-26). Για τους λόγους αυτούς. Απορρίπτει τις προσφυγές ανάκλησης.Δέχεται την ασκηθείσα παρέμβαση.Δεν ανακαλεί την 146/2024 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1201/2024
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1201/2024
Δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων.(...)Με την ανωτέρω προσφυγή ζητείται η αναθεώρηση της 775/2024 απόφασης του Έβδομου Τμήματος .(...)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 6 της παρούσας, ο προβληθείς λόγος ανάκλησης, παρά τα όσα αβάσιμα προβάλλει η προσφεύγουσα, εξετάστηκε από το Τμήμα και ορθώς απορρίφθηκε, έστω και με συνοπτική αιτιολογία με την προσβαλλόμενη απόφαση, αφού κρίθηκε ότι η εταιρεία …ανταποκρίθηκε στις σχετικές προαποδεικτικές της υποχρεώσεις και επομένως μη νομίμως αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό. Το γεγονός ότι δεν το έπραξε αυτό με πανηγυρικό τρόπο, όπως με τους λοιπούς λόγους ανάκλησης, δεν καθιστά την απόφαση του Τμήματος αναθεωρητέα. Ειδικότερα, η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του διαγωνισμού από την αναθέτουσα αρχή υποδείγματος ΕΕΕΣ, στο οποίο είχαν απαλειφθεί τα πεδία Α έως Δ του Μέρους IV του ΕΕΕΣ και στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονταν ερωτήσεις ως προς τη συνδρομή ή μη του συγκεκριμένου λόγου εθνικού αποκλεισμού (μη υπέρβαση του ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων – δήλωση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου εργολαβικών συμβάσεων), δημιούργησε αντικειμενική ασάφεια ως προς το εάν συντρέχει απαίτηση της διακήρυξης για προαπόδειξη της μη συνδρομής του. Όπως ορθά έγινε δεκτό με την πληττόμενη απόφαση, η ασάφεια αυτή δεν μπορούσε να αποβεί σε βάρος της 2ης μειοδότριας και νυν παρεμβαίνουσας, η οποία συμπλήρωσε πλήρως το αναρτηθέν από την Αναθέτουσα Αρχή υπόδειγμα, υπέβαλε δε, και την από 01-08-2023 συνοδευτική του ΕΕΕΣ υπεύθυνη δήλωση, σε πλήρη συμμόρφωση προς τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 79 του Ν. 4412/2016 και του άρθρου 23 της διακήρυξης, όπου δήλωσε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εργολαβικών της συμβάσεων και συνεπώς ανταποκρίθηκε στις σχετικές προαποδεικτικές της υποχρεώσεις και επομένως μη νομίμως αποκλείστηκε. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, και μη υπάρχοντος άλλου λόγου αναθεώρησης, πρέπει η ένδικη προσφυγή αναθεώρησης να απορριφθεί
ΔΣΣΚ/Φ.8/15/οικ. 2703/2025
Διαδικασία καταχώρισης μετρήσεων ως προς τον βαθμό επίτευξης των στόχων για το έτος 2024 στην Εφαρμογή του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) ΑΔΑ:99Μ246ΜΤΛ6-035
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ: Ηλεκτρονική Εφαρμογή Αξιολόγησης/ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ 2025
Σχετικές εγκύκλιοι:
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/29/οικ.2290/2023 – ΑΔΑ: 6ΣΩ846ΜΤΛ6-Τ2Μ,
ΔΣΣΚ/Φ.8/9/οικ.15890/2023 – ΑΔΑ: 6ΟΩ146ΜΤΛ6-ΣΨΠ,
ΔΣΣΚ/Φ.8/10/οικ.1888/2024 – ΑΔΑ: ΨΓΦ946ΜΤΛ6-ΚΡ8,
ΔΣΣΚ/Φ.8/11/οικ.9874/2024 – ΑΔΑ: 67ΜΜ46ΜΤΛ6-83Ψ,
ΔΣΣΚ/Φ.8/12/οικ.17085/2024 – ΑΔΑ: ΨΠΩ546ΜΤΛ6-0Β9
4834/2024
Καθορισμός ύψους και δικαιούχου αποζημίωσης κατά το άρθρο 17 του ν. 3849/2010 (Α’ 80).
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/130/2024
Ενόψει των ως άνω αναλυτικών διευκρινίσεων και των, προς επίρρωση αυτών, προσκομιζόμενων στοιχείων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η προσφεύγουσα Α.Α. έχει τηρήσει την απαίτηση, κατ’ άρθρο 45 παρ. 3 περ. α και β του ν. 4412/2016, αιτιολόγησης της σκοπιμότητας και τεκμηρίωσης του προϋπολογισμού της ελεγχόμενης σύμβασης. Επομένως, δεν συντρέχει η σχετικώς διαπιστωθείσα με την προσβαλλόμενη Πράξη πλημμέλεια. Εξάλλου, ζητήματα σχετιζόμενα με τα κριτήρια επιλεξιμότητας των τελικών δικαιούχων και την οικονομική αδυναμία αυτών αφορούν στη νομιμότητα του υπό κατάρτιση πίνακα απόρων δημοτών και της εγκριτικής αυτού απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της προσφεύγουσας Α.Α. και δε συνδέονται με τη νομιμότητα της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας.
Μετά από όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να υπογραφεί το σχέδιο της ελεγχόμενης σύμβασης, με την επισήμανση ότι, στο εν λόγω σχέδιο, το εναρκτήριο χρονικό σημείο της σύμβασης πρέπει να διορθωθεί, ώστε να συμπίπτει με τον χρόνο υπογραφής της,
ΕΑΛΕ/Γ.Π. οικ. 60195/2024
Καθορισμός δαπανών εμβολίων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, διαδικασία και προϋποθέσεις, για το έτος 2024.
ΕΑΛΕ/Γ.Π.3980/2025
Κατανομή της φαρμακευτικής δαπάνης του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας για το έτος 2024.
2/13620/ΔΕΠ/2024
Μισθολογική εξέλιξη για υπαλλήλους, που υπηρετούν σε φορείς του δημοσίου τομέα με προσωρινή διαταγή.
Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ:
2/48026/ΔΕΠ/2024-12.04.2024:Αυξήσεις του ν. 5045/2023 σε υπαλλήλους ΙΔΟΧ οι οποίοι απασχολούνται δυνάμει προσωρινών διαταγών: (...) Σε συνέχεια των ανωτέρω τα διαλαμβανόμενα στην τέταρτη παράγραφο του αριθμ. 2/13620/ΔΕΠ/5.3.2024 εγγράφου μας, αναφορικά με το ερώτημά σας, ανακαλούνται.
ΦΓ8/38300/2024
Περιεχόμενο της αίτησης καταλογισμού του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς το αρμόδιο Κλιμάκιο και διαδικασία εξέτασης από το Κλιμάκιο της αίτησης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1044/2024
Αναβάθμιση δεκατεσσάρων (14) συρμών και πέντε (5) οχημάτων.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη, το Δικαστήριο κρίνει, κατ’ αποδοχή των σχετικών ισχυρισμών της υπό κρίση προσφυγής και της υπέρ αυτής ασκηθείσας παρέμβασης, ότι τόσο το ποσοστό του «συστημικού πληθωρισμού» όσο και το ποσό του κέρδους του αναδόχου δεν έπρεπε να αφαιρεθούν κατά τον προσδιορισμό του τεθέντος από την προσφεύγουσα ποσοστού 9,5% της ελεγχόμενης αυξητικής αναπροσαρμογής επί του τιμήματος της αρχικής σύμβασης και, ως εκ τούτου, η προσφεύγουσα με ορθή, νόμιμη και πλήρη αιτιολογία και ανταποκρινόμενη στο απαιτούμενο βάρος απόδειξης, τεκμηρίωσε το εν λόγω προσδιορισθέν ποσοστό.Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.Ανακαλεί την 146/2024 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.
22659/2025
Καθορισμός προϋποθέσεων στέγασης και όρων λειτουργίας των Σχολικών Οικοτροφείων σύμφωνα με το Κεφάλαιο Γ’ του ν. 682/1977 (Α’ 244).