Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/258/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.32, 998/1979/Α.16

Αποκατάσταση ζημιών κεντρικής κοίτης ρέματος.(...) Ο πρώτος ως άνω προβαλλόμενος ισχυρισμός των προσφευγόντων ότι, εν προκειμένω, τυγχάνουν εφαρμογής οι εξαιρετικές διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 998/1979, οι οποίες θέτουν, ως μόνη προϋπόθεση για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ′ του ν. 4412/2016, να αφορά η οικεία σύμβαση στην εκτέλεση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών δασοτεχνικών έργων ορεινής υδρονομίας σε περιοχές που έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, λόγω πυρκαγιών ή πλημμυρών, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθόσον οι ανωτέρω διατάξεις του ν. 998/1979 έχουν την έννοια ότι δικαιολογείται η κατ’ εξαίρεση προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις της διάταξης του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ′ του ν. 4412/2016, η οποία εφαρμόζεται παράλληλα και συμπληρωματικά προς τις προαναφερθείσες διατάξεις. Εξάλλου, μόνο το γεγονός ότι έχει παραταθεί η κήρυξη της Τοπικής Κοινότητας Περτουλίου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, δεν αρκεί για την απόδειξη ότι πληρούται η προϋπόθεση του κατεπείγοντος που απαιτεί η εξαιρετικού χαρακτήρα διάταξη του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016 (βλ. ΕλΣυν Ολ. 1325/2023, σκ. 20, Έβδ. Τμ. 888/2023, σκ. 40, 460/2023, σκ. 17). Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, εν όψει της συντελεσθείσας, κατά τα ανωτέρω, τα έτη 2021-2022, μεταβολής της οργανωτικής δομής των Δασικών Υπηρεσιών, η έκδοση της εγκριτικής της προσφυγής στην ελεγχόμενη διαδικασία διαπραγμάτευσης απόφασης, τον Ιούλιο 2023, ήτοι περίπου ενάμιση (1 ½) έτος μετά την εκδήλωση των φαινομένων του Δεκεμβρίου 2021 και δύο (2) μήνες μετά την έγκριση της οικείας χρηματοδότησης, δεν ανάγεται, κατά την πλειοψηφούσα άποψη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τους προσφεύγοντες, στη σφαίρα ευθύνης της ως άνω αναθέτουσας αρχής, το μεν, διότι, μέχρι τις 22.6.2022 δεν είχε ολοκληρωθεί η στελέχωσή της με το απαιτούμενο για την εύρυθμη λειτουργία της προσωπικό, το δε, διότι, και μετά τις 22.6.2022 και μέχρι τις 5.7.2023, δεν διέθετε εκ του νόμου αποφασιστική αρμοδιότητα και δεν μπορούσε, ως εκ τούτου, να εκκινήσει σχετική διαγωνιστική διαδικασία (πρβλ. ΕλΣυν Έβδ. Τμ. 888/2023, σκ. 32 και 33, 681/2023, σκ. 24).(...) Για τους λόγους αυτούς.Συνεκδικάζει τις με Α.Β.Δ. 755/30.1.2024 και 833/31.1.2024 προσφυγές ανάκλησης. Δέχεται τις προσφυγές ανάκλησης.Ανακαλεί την 1/2024 Πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου στην Π.Ε. Τρικάλων. 





Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Αριθμ. 51788/2024

Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τις πυρκαγιές της 21ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής

Μακεδονίας  και Θράκης


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/250/2024

Επείγουσες εργασίες καθαρισμού ρεμάτων (....) Ως εκ τούτου, ο Δήμος Αχαρνών, ναι μεν, δεν επλήγη άμεσα από τις πυρκαγιές σε τέτοιο βαθμό ώστε να απαιτηθεί η κήρυξή του σε κατάστασης έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, ωστόσο επειδή βρίσκεται κατάντη της πληγείσας περιοχής κηρύχθηκε σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας που καταδεικνύει την επιτακτική ανάγκη καθαρισμού των ρεμάτων του. Τέλος, οι γενικές παραδοχές που διαλαμβάνονται στην σκέψη 22 της προσβαλλομένης, σε σχέση με την συμπεριφορά της προσφεύγουσας Περιφέρειας και στην συστηματική προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού ρεμάτων, δεν επηρεάζουν τη νομιμότητα της επίμαχης ανάθεσης, η οποία κρίνεται σε σχέση με τις συγκεκριμένες περιστάσεις που διέπουν την επίδικη υπόθεση.  Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.Ανακαλεί την 624/2023 Πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 




Α.1045/2024

Εφαρμογή του ειδικού καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεισαγωγή .




Κ.Υ.Α. Φ50/74702/3233/1997

Επέκταση του θεσμού της ΚΕΚ σε όλους του Νομούς της Χώρας



ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/926/2024

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 15/2024 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου ΟΤΑ Ι Περιφέρεια Αττικής.(.....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας (βλ. σκ. 4), το Δικαστήριο, συνεκτιμώντας το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και λαμβάνοντας υπόψη ότι α) η παρεμβαίνουσα Περιφέρεια ενήργησε επιμελώς και εγκαίρως για την προκήρυξη νέου ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου «Ηλεκτροφωτισμός στο ΠΑΟΔ, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής έτη 2023-2024», προς κάλυψη των τακτικών αναγκών της, εκκινώντας τη σχετική διαδικασία άμεσα, μετά την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, και δη περίπου έξι (6) μήνες πριν τη λήξη της προηγούμενης από 25.8.2021 σύμβασης, η οποία είχε νομίμως παραταθεί έως τις 25.12.2023, δεδομένου, άλλωστε, ότι ούτε από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ούτε η Επίτροπος έκρινε ότι υπήρξε καταστρατήγηση των σχετικών περί προθεσμιών διατάξεων, β) η μη έγκαιρη ολοκλήρωση του κατά τα ανωτέρω προκηρυχθέντος τακτικού διαγωνισμού δεν οφείλεται σε ολιγωρία, καταφανή σφάλματα ή παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων της αναθέτουσας αρχής, αλλά στη διοικητική εμπλοκή που ανέκυψε, λόγω της άσκησης της από 23.1.2024 προδικαστικής προσφυγής του οικονομικού φορέα «.....», γ) σύμφωνα με την 184/6.2.2024 απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής και το 555169/2.5.2024 έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ. της παρεμβαίνουσας Περιφέρειας, υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη αποκατάστασης των βλαβών που έχουν συσσωρευτεί σε συγκεκριμένα τμήματα του Π.Α.Ο.Δ. αρμοδιότητάς της, η οποία (αποκατάσταση) άπτεται της διαφύλαξης της δημόσιας ασφάλειας και της ζωής των χρηστών του Π.Α.Ο.Δ., και δ) ο ως άνω τακτικός ανοικτός διαγωνισμός βρίσκεται ήδη στο στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του προσωρινού μειοδότη, κρίνει, κατ’ αποδοχή του σχετικώς προβαλλομένου λόγου, ότι νομίμως προσέφυγε η παρεμβαίνουσα Περιφέρεια στη διαδικασία διαπραγμάτευσης του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016 για την ανάθεση των επίμαχων κατεπειγουσών εργασιών αποκατάστασης της λειτουργίας των δικτύων ηλεκτροφωτισμού στο Π.Α.Ο.Δ. στο τμήμα αρμοδιότητάς της. 

Ανακαλεί την 15/2024 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου ΟΤΑ Ι Περιφέρειας Αττικής.




75357/2024

ΕΛΕΓΧΟΣ & ΑΣΦΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ



16596/ΕΞ2020

Καθορισμός φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ελεγχόμενων από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Οικονομικών.


126799 ΕΞ 2024 ΦΕΚ: 5267/Β/18.09.2024: Από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας, καταργείται η υπό στοιχεία 16596 ΕΞ 2020 (Β’ 1459) κοινή υπουργική απόφαση.


25331/2024

Έγκριση συντελεστών οικογενειακού επιδόματος του ΕΛΟΕΝ έτους 2023.



2/48026/ΔΕΠ/2024

Αυξήσεις του ν. 5045/2023 σε υπαλλήλους ΙΔΟΧ οι οποίοι απασχολούνται δυνάμει προσωρινών διαταγών


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1634/2023

Κατασκευαστικές εργασίες για σωληνώσεις όμβριών υδάτων.(...)Δεν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διακήρυξης, με απευθείας πρόσκληση εργοληπτικών επιχειρήσεων (άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν.4412/2016) για την ανάθεση του επίμαχου έργου. Τούτο δε, διότι η αναθέτουσα αρχή, η οποία έχει το σχετικό βάρος, δεν επικαλείται και δεν αποδεικνύει ότι εν προκειμένω συνέτρεξαν απρόβλεπτες περιστάσεις δηλαδή, αιφνίδια πραγματικά γεγονότα, τα οποία δεν ανάγονται στη σφαίρα της ευθύνης της, και τα οποία κατέστησαν ανέφικτο τον έγκαιρο προγραμματισμό εκ μέρους της των ενεργειών που ήταν αναγκαίες για την αντιμετώπισή τους. ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΕΙ ΤΗΝ Πράξη 531/2023 του Ε΄ Κλιμακίου

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/378/2024