ΕΣ/ΤΜ.7/ΚΠΕΔ/202/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ:για να αποφανθεί, ύστερα από διαφωνία που ανέκυψε, μεταξύ του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό … και της "Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου …", σχετικά με το αν πρέπει να θεωρηθεί το υπ’ αριθμ. 3, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της ανωτέρω επιχείρησης Ο.Τ.Α..(...)ποσού 540,00 ευρώ, το οποίο αφορούσε στη δαπάνη αποζημίωσης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης για το μήνα Νοέμβριο 2014.(....)Στο πλαίσιο αυτό, η ως άνω παρεχόμενη στο δημοτικό συμβούλιο διακριτική ευχέρεια, ως προς τον καθορισμό της αποζημίωσης, πρέπει να ασκείται επί τη βάσει των προαναφερόμενων, οριζόμενων ευθέως από το νόμο, κριτηρίων. Ο δε έλεγχος, ως προς την τήρηση αυτών των κριτηρίων που έχουν ταχθεί για τη έκδοσή της, γίνεται δια μέσου της αιτιολογίας της σχετικής διοικητικής πράξης, που πρέπει να διατυπώνεται στο σώμα αυτής ή στα στοιχεία, στα οποία αυτή ρητώς παραπέμπει. Κατ’ ακολουθία τούτων, δεν είναι νόμιμος ο καθορισμός της ως άνω αποζημίωσης όταν από την οικεία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν καταδεικνύεται ότι έχει καθορισθεί βάσει των κριτηρίων των υπηρεσιακών αναγκών και της οικονομικής κατάστασης της επιχείρησης που επέβαλαν τη χορήγησή της σε συγκεκριμένο ποσό.(...)Ειδικότερα, στην ανωτέρω απόφαση ο καθορισμός του ύψους της αποζημίωσης διατυπώνεται με μόνη αιτιολογία την αναφορά στο ύψος των εξόδων παράστασης του προέδρου του οικείου δημοτικού συμβουλίου και, όλως αορίστως, ότι ελήφθη υπόψη η «οικονομική κατάσταση της επιχείρησης», χωρίς να εκτίθενται οι υπηρεσίες που θα παρέχει ο Πρόεδρος στην επιχείρηση και τις οποίες έλαβε υπόψη για τη χορήγηση αποζημίωσης ανάλογης προς αυτές, ούτε διαπιστώνεται, με συγκεκριμένη αναφορά στην κατάσταση λογαριασμού αποτελεσμάτων της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, ποια ήταν η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, ώστε να κριθεί σε ποιο ύψος, εντός του ορίου που θέτει ο νόμος (έξοδα παράστασης προέδρου οικείου δημοτικού συμβουλίου), πρέπει να καθορισθεί η αποζημίωση, ώστε να τελεί σε εύλογη σχέση με τις οικονομικές δυνατότητές της.Το υπ’ αριθ. 3, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της "Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου …", ποσού 540,00 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/309/2017
Καταβολή αποζημίωσης σε Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης. (..) η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία το ποσό της αποζημίωσης της εν λόγω Προέδρου ορίσθηκε σε ..ευρώ μηνιαίως, εκδόθηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, κατά παράβαση του άρθρου 255 παρ. 5 του ν. 3463/2006.(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον για τον καθορισμό της αποζημίωσης της Προέδρου του ΔΣ της ... δεν ελήφθη υπόψη η οικονομική κατάσταση της τελευταίας κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, αφού οι σχετικές αποφάσεις του ΔΣ αυτής και του Δημοτικού Συμβουλίου, αντίστοιχα, δεν περιέχουν οποιαδήποτε μνεία περί της οικονομικής κατάστασής της, πέραν της γενικής αναφοράς ότι πρέπει αυτή να λαμβάνεται υπόψη. Εξάλλου, δεν προκύπτει εάν οι προσκομισθείσες οικονομικές καταστάσεις είχαν εγκαίρως καταρτισθεί και εγκριθεί αρμοδίως, ήτοι πριν την έκδοση της 167/29.12.2014 εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ..., μη αρκούσης της προαναφερόμενης και περιλαμβανόμενης στην οικεία απόφαση γενικής αναφοράς. .. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/85/2018
Αποζημίωση Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου κοινωφελούς επιχειρήσης. (..)Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον για τον καθορισμό της αποζημίωσης της Προέδρου του ΔΣ της ... δεν ελήφθη υπόψη η οικονομική κατάσταση της τελευταίας κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, αφού ούτε στην εισήγηση του Δ.Σ. αυτής ούτε στην εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περιέχεται οποιαδήποτε μνεία για την οικονομική της κατάσταση, πέραν της γενικής αναφοράς ότι πρέπει αυτή να λαμβάνεται υπόψη. Εξάλλου, δεν προκύπτει εάν οι προσκομισθείσες οικονομικές καταστάσεις του ισολογισμού και του ταμειακού απολογισμού είχαν εγκαίρως καταρτισθεί,, ήτοι πριν από την έκδοση της ως άνω 128/23.6.2017 απόφασης, ενώ ήδη η απόφαση αυτή λήφθηκε πριν από την έκδοση της 122/7.12.2017 απόφασης του Δ.Σ. της ..., με την οποία εγκρίθηκε ο απολογισμός-ισολογισμός οικονομικού έτους 2016.Τέλος, δεν προκύπτει ότι για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης λήφθηκαν υπόψη οι υπηρεσιακές ανάγκες της επιχείρησης και οι παρεχόμενες υπηρεσίες από την Πρόεδρο, έτσι ώστε η αποζημίωση να είναι ανάλογη αυτών, όπως απαιτεί η ως άνω διάταξη... Κατ’ ακολουθία αυτών, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.
9180/2022
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Λαμίας (Δ.Ε.Υ.Α.Λ.).
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/98/2018
Καταβολή αποζημίωσης Προέδρου δημοτικής επιχείρησης:Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον για τον καθορισμό της αποζημίωσης της Προέδρου του ΔΣ της ΔΕΚΠΟΤΑ … δεν λήφθηκε υπόψη η οικονομική κατάστασή της κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, αφού οι αποφάσεις τόσο του ΔΣ αυτής όσο και του Δημοτικού Συμβουλίου δεν παραπέμπουν σε συγκεκριμένα στοιχεία αλλά αρκούνται στη γενική αναφορά ότι κρίνεται «σχετικά καλή». Ομοίως στην ανωτέρω απόφαση δεν γίνεται ειδική αναφορά στο περιεχόμενο των υπηρεσιών που πρόκειται να παράσχει ο Πρόεδρος, το οποίο αναλύεται το πρώτον στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου εντάλματος. Δεδομένου όμως ότι οικονομικές καταστάσεις για την προηγούμενη της επίμαχης διαχειριστική περίοδο δεν είχαν καν καταρτισθεί και εγκριθεί αρμοδίως, τα όργανα τόσο της Επιχείρησης όσο και του Δήμου συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στον ορισμό της επίμαχης αποζημίωσης μόνο με τη γενική αναφορά περί καλής οικονομικής κατάστασης της Επιχείρησης και ενεργού συμμετοχής του Προέδρου του ΔΣ στη λειτουργία της, η οποία ήδη αιτιολογείται μέσω του αναλυτικού προσδιορισμού των υπηρεσιών που θα παρέχει προς αυτήν.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα όμως πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
169356/2022
Καθορισμός αποζημίωσης Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Ορεστιάδας.
69084/2022
Καθορισμός αποζημίωσης προέδρου διοικητικού συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Αλμωπίας (Δ.Ε.Υ.Α.Α.).
75698/2022
Καθορισμός αποζημίωσης Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Αλεξανδρούπολης.
14488/2024
Καθορισμός αποζημίωσης Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ναυπακτίας.
18343/2024
Καθορισμός αποζημίωσης - αμοιβής Προέδρου του Δ.Σ., της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Κατερίνης.
193479/2022
Καθορισμός αποζημίωσης - αμοιβής Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Κατερίνης.