Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)325/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
α)Εξόφληση του 1ου λογαριασμού της εργασίας «Πολιτική Προστασία Δ.Ε. ......», β) του 28, οικονομικού έτους 2013, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του ως άνω Δήμου, συνολικού ποσού 9.499,07 ευρώ, που αφορούσε στην εξόφληση του 1ου λογαριασμού της εργασίας «Πολιτική Προστασία Δ.Ε. ......» και γ) του 29, οικονομικού έτους 2013, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του ως άνω Δήμου, συνολικού ποσού 8.524,64 ευρώ, που αφορούσε στην εξόφληση του 1ου λογαριασμού της εργασίας «Πολιτική Προστασία Δ.Ε. ......», τα οποία εκδόθηκαν στο όνομα του φερόμενου ως δικαιούχου μηχανολόγου-μηχανικού .......(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι οι επίμαχες ως άνω δαπάνες εργασιών πολιτικής προστασίας εντέλλονται μη νόμιμα, ήτοι το μεν κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν.3013/2002, καθόσον αφορούν σε εκτέλεση εργασιών πυροπροστασίας κατά το οικονομικό έτος 2013, μολονότι σκοπός των χορηγηθεισών έκτακτων πιστώσεων ήταν η διενέργεια δράσεων πυροπροστασίας κατά τα έτη 2011 και 2012 (σημειωτέον, δε, ότι ο εν λόγω Δήμος έχει ήδη επιχορηγηθεί για δράσεις πολιτικής προστασίας έτους 2013 με την 11833/11.4.2013, ΑΔΑ: ...... απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών), το δε κατά παράβαση των σχετικών ως άνω αποφάσεων κατανομής των πιστώσεων, για την ταυτότητα του νομικού λόγου, αλλά και για το λόγο της μη γνωστοποίησης εκ μέρους του Δήμου ...... των σχετικών διενεργηθεισών δράσεων, κατά παράβαση των όρων που τέθηκαν από τις ανωτέρω αποφάσεις. Εξάλλου, κατά παράβαση και των προεκτεθεισών διατάξεων του λογιστικού των ο.τ.α., το Δημοτικό Συμβούλιο ...... ανεπιτρέπτως δεν προέβη σε αποδοχή των επίμαχων επιχορηγήσεων, ώστε διά αυτής (αποδοχής) και της συνακόλουθης αναμόρφωσης των οικείων προϋπολογισμών να καταστούν οι τελευταίες έκτακτα έσοδα του Δήμου εντασσόμενα στον προϋπολογισμό αυτού και δυνάμενα να διατεθούν. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα κρίσιμα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες, συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ 7/103/2009

Η εξόφληση του 1ου λογαριασμού των εργασιών δημοτικού έργου είναι μη νόμιμη, καθόσον οι εργασίες αυτές εκτελέστηκαν μετά την ημερομηνία λήξης της συμβατικής προθεσμίας εκτέλεσης του έργου, κατά παράβαση των διατάξεων του ν.1418/1984.


Ελσυν/Τμ 7/340/2009

Εξόφληση 1ου λογαριασμού του έργου «Βελτιώσεις γηπέδου ποδοσφαίρου». Δαπάνη μη κανονική, καθόσον κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 25 του β.δ/τος. της 17 Μαΐου/15 Ιουν. 1959 « Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων», στηρίζεται σε μη νομίμως συνταχθέντα έγγραφα.


Ελσυν/Τμ 7/160/2009

Εξόφληση του 1ου λογαριασμού του έργου «Επέκταση Γυμνασίου-Λυκείου Δήμου».Μη νόμιμη δαπάνη, διότι κατά παράβαση της αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων και των ειδικότερων διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 161 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν. 3463/2006) μεταφέρθηκαν πιστώσεις από τους κωδικούς άλλων έργων, προερχόμενες από Σ.Α.Τ.Α. 2007-2008, με σκοπό να καλυφθεί το έλλειμμα πίστωσης του κωδικού του επίμαχου έργου και όχι διότι πράγματι συνέτρεχε αδυναμία εκτέλεσης των έργων


ΕλΣυν.Κλ.7/35/2015

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.Συμπληρωματικές-Πρόσθετες εργασίες:Μη νόμιμη η δαπάνη που αφορούσε στην εξόφληση του 5ου λογαριασμού (1ου λογαριασμού συμπληρωματικής σύμβασης) εκτέλεσης έργου οδοποιίας, καθόσον κατά παράβαση του άρθρου 57 του ν. 3669/2008 (ΦΕΚ Α' 116/2008), τα αρμόδια όργανα του ανωτέρω Δήμου ανέθεσαν τις ως άνω συμπληρωματικές εργασίες, χωρίς να συντρέχουν οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, αφού δεν απέδειξαν τη συνδρομή απρόβλεπτης περίστασης, η οποία κατέστησε αναγκαία την ανάθεση των εργασιών αυτών, προκειμένου να ενταχθούν στο αρχικό έργο και τη συναφθείσα σύμβαση.


Ελσυν/Τμ 7/360/2009

Εξόφληση 1ου λογαριασμού δημοσίου έργου. Μη νομίμως ο ανάδοχος ανέλαβε την εκτέλεση απολογιστικών εργασιών, καθόσον δεν είχε προηγουμένως χορηγηθεί η εκ του νόμου απαιτούμενη ειδική προς τούτο εντολή από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία, κατά παράβαση του άρθρου 42 παρ. 10 του π.δ.609/1985, τα δε προσκομιζόμενα παραστατικά αυτών δεν αποτελούν νόμιμα αποδεικτικά πληρωμής (προσκομίζεται απλή φωτοτυπία και όχι πρωτότυπο τιμολόγιο). Περαιτέρω, μη νομίμως ο ανάδοχος ανέλαβε την εκτέλεση του έργου, καθότι, ως εκ της τάξης εγγραφής του στο Μ.Ε.ΕΠ., στερείται του δικαιώματος εκτέλεσης του έργου


ΕΣ/Τμ7/58/2013

Ανάκληση της 106/2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Για την Εξόφληση του 3ου και 4ου λογαριασμού της μελέτης με τίτλο «Σχέδιο Χωρικής Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ)/Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) Δήμου ......». 

ΕλΣυν/Κλ.7(ΚΠΕ)287/2014

ΕΡΓΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Μη νόμιμη η εξόφληση του 1ου λογαριασμού του έργου «Προστασία και αναβάθμιση ακτών της ….», καθόσον δεν πρόκειται για εκτέλεση δημοσίου έργου, αλλά πρόκειται αφενός μεν, για την προμήθεια διαφόρων ειδών, τα οποία δεν συνδέονται με το έδαφος κατά τρόπο που να μην μπορούν να αποχωρισθούν από αυτό χωρίς ουσιαστική βλάβη και αλλοίωσή τους, και αφετέρου για την παροχή υπηρεσιών (εκτέλεση περιορισμένης έκτασης εργασιών συντήρησης αποδυτηρίων στις παραλίες), για τις οποίες δεν προκύπτει ότι απαιτούνται ειδικές τεχνικές γνώσεις και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό (άρθρο 1του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995).


Ελσυν/Τμ 7/131/2009

Εξόφληση του 1ου και τελικού λογαριασμού του έργου «Διαπλάτυνση επαρχιακής οδού». Δαπάνη μη νόμιμη, διότι η κατασκευή, ανακαίνιση και συντήρηση της επαρχιακής οδού ανάγεται στην αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σύμφωνα με την 3884/5.9.2007 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης


Ελσυν/Τμ 7/95/2009

Εξόφληση 1ου λογαριασμού δημοτικού έργου. Μη νόμιμα αποκλείστηκε από το διαγωνισμό ο πρώτος κατά σειρά μειοδότης, με την αιτιολογία, ότι στην προσκομισθείσα στο διαγωνισμό βεβαίωση του Τ.Ε.Ε αναφερόταν, ότι αυτός δεν ήταν εργολήπτης δημοσίων έργων. Η ιδιότητα του εργολήπτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 και 17 του ν.1418/1984, αποδεικνύεται αποκλειστικά και μόνο από τη βεβαίωση εγγραφής στο Μ.Ε.Ε.Π., την οποία είχε προσκομίσει.


ΕΣ/Τμ.VII/278/2007

Εξόφληση 1ου λογαριασμού μελέτης με τίτλο «Μελέτη Ακαθάρτων Δήμου». Μη νόμιμη η ανάθεση της εν λόγω μελέτης, καθόσον τόσο το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης όσο και η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στερούνται νόμιμης και επαρκούς αιτιολογίας, δεδομένου ότι αφενός δεν περιέχουν συγκεκριμένα στοιχεία συγκριτικής αξιολόγησης και βαθμολογίας των επιμέρους στοιχείων που υποβλήθηκαν, ώστε να είναι σαφής και ελέγξιμη η κατάταξη όλων των συμμετεχόντων, αφετέρου η επιλογή της αναδειχθείσας σύμπραξης μελετητών έγινε κατ΄ επίκληση κριτηρίου που δεν προβλεπόταν στην οικεία πρόσκληση ενδιαφέροντος