ΕΣ/ΤΜ.6/728/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ανακατασκευή – Εκσυγχρονισμός Κτιριακών Εγκαταστάσεων ...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ – ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι η εξεταζόμενη αίτηση ανάκλησης θα πρέπει να γίνει δεκτή. Και τούτο διότι, αν και τα δικαιώματα επί των εκτάσεων, επί των οποίων θα εκτελεσθεί το ελεγχόμενο έργο, δεν έχουν ακόμη περιέλθει στην αιτούσα Περιφέρεια αλλά ανήκουν στην εταιρεία «….»,- η οποία ασκεί την επιχειρηματική δραστηριότητα της λυμένης και μη εισέτι εκκαθαρισθείσας εταιρείας “ ...”- όμως, εφόσον έχουν ήδη ληφθεί οι κρίσιμες αποφάσεις τόσο από τα όργανα της αιτούσας όσο και από τα όργανα των εταιρειών «….» και «….», για την υπαγωγή και των δύο εταιρειών στις διατάξεις του άρθρου 220 παρ. 3 του ν.4555/2018 περί λύσης και εξυγίανσης, καθίσταται, κατά νομική και λογική αναγκαιότητα, βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών λύσης και εκκαθάρισης των εταιρειών αυτών, αυτά θα μεταβιβασθούν αυτοδικαίως στην αιτούσα Περιφέρεια, σύμφωνα με τα ρητώς και εξαιρετικώς προβλεπόμενα στις ως άνω διατάξεις του εδάφ. β της παραγράφου 5 του άρθρου 15 του ν. 4483/2017, που προστέθηκε με το άρθρο 220 παρ.3 του ν.4555/2018, και η οποία αφορά στην μεταβίβαση των πάσης φύσεως δικαιωμάτων (εμπραγμάτων, ενοχικών, παραχωρήσεων επί κινητής ή ακίνητης περιουσίας) των υπό λύση και εκκαθάριση εταιρειών. Περαιτέρω, η καθυστέρηση υπογραφής της ελεγχόμενης σύμβασης για απροσδιόριστο χρόνο θα καταστήσει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα, ανέφικτο τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του Χιονοδρομικού Κέντρου για την επόμενη χειμερινή περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος είναι απολύτως επιβεβλημένος. Ανεξαρτήτως όμως, των ανωτέρω, μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης της εταιρείας «...», μοναδικός μέτοχος της εταιρείας «…» θα καταστεί η αιτούσα Περιφέρεια, στη συνέχεια δε και η τελευταία εταιρεία, ως μονομετοχική θα τεθεί υπό εκκαθάριση κατ’ εφαρμογή των ως άνω εξαιρετικών διατάξεων του άρθρου 220 παρ. 3 του ν.4555/2018, μετά το πέρας της οποίας θα περιέλθουν υποχρεωτικά στην αιτούσα Περιφέρεια και τα κρίσιμα δικαιώματα (παραχωρήσεις) επί των δημόσιων δασικών εκτάσεων επί των οποίων θα εκτελεσθεί το ελεγχόμενο έργο, το Τμήμα κρίνει ότι ο σχετικός όρος πρέπει απαλειφθεί από το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης. Και αυτό διότι με την ελεγχόμενη σύμβαση πρόκειται να εκτελεσθεί έργο, το οποίο αφορά στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του Χιονοδρομικού Κέντρου, που κείνται επί εκτάσεων, που έχουν παραχωρηθεί κατά χρήση σε εταιρεία («…») με μοναδικό μέτοχο εμμέσως - διά της συμμετοχής σε αυτήν κατά ποσοστό 100% της εταιρείας «….» - την αιτούσα Περιφέρεια, ως εκ τούτου,η εκτέλεση αυτού δεν αποβαίνει εις όφελος τρίτων αλλά της αιτούσας Περιφέρειας κατ΄ αποκλειστικότητα. Συνεπώς, πρέπει, κατά παραδοχή των προβαλλομένων με την αίτηση λόγων ανάκλησης, να επιτραπεί η υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης άμεσα, έστω και εάν ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προαναφερόμενες διαδικασίες λύσης και εκκαθάρισης των ως άνω εταιρειών, αφού τα δικαιώματα της Περιφέρειας στην έκταση όπου εκτελείται το έργο είναι εξασφαλισμένα και η ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας προσλαμβάνει πλέον τυπικό χαρακτήρα.Ανακαλεί την 174/2019 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.Ε/174/2019
Ανακατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από τον έλεγχο των υποβληθέντων σ’ αυτό στοιχείων, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, υπό τον όρο ότι, μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, θα έχει ολοκληρωθεί η λύση των εταιρειών «....» και «....» και τα δικαιώματα επί της έκτασης στην οποία αναπτύσσεται το χιονοδρομικό κέντρο θα έχουν περιέλθει στην Περιφέρεια ...., οι πιστώσεις του προϋπολογισμού της οποίας νόμιμα θα βαρύνονται με το κόστος κατασκευής του έργου (πρβλ. Ε.Σ. VI Τμ. 667/2017 και εκεί παρατιθέμενη σχετική νομολογία).
31293/Σ.8336/2019
Αναγκαίες προσαρμογές του πληροφοριακού συστήματος με την ονομασία «Μητρώο Πολιτών» του άρθρου 115 του ν. 4483/2017 (Α’107), προκειμένου να καταστεί εφικτή η υποστήριξη της διαδικασίας καταχώρισης ή και διόρθωσης ληξιαρχικών πράξεων σύμφωνα με το άρθρο 249 του ν. 4555/2018 (Α’133).
77556/2022Τροποποίηση διατάξεων της υπ’αριθμ. 31293/Σ.8336/23-4-2019 (Β΄ 1600) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 680/2022 ΑΔΑ:ΨΛΖΑ46ΜΤΛ6-ΤΧΡ
ΔΑΔ /Φ.4/218/42863/2019
Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 260 του ν. 4555/2018 για την τοποθέτηση Προϊστάμενων στα ΚΕΠ ΑΔΑ: ΨΞΜΑ46ΜΤΛΠ-ΙΘΡ
175112/2304/2018
ΘΕΜΑ: Άσκηση της αρμοδιότητας καθαρισμού και αστυνόμευσης ρεμάτων μετά και την εφαρμογή του άρθρου 224 του N. 4555/2018 (ΦΕΚ τ.Α' 1133/19-7-2018)
1250/2019
Εφαρμογή των άρθρων 180 και 182-184 του ν.4555/2018 (ΦΕΚ 133/Α'0, "Πρόγραμμα ''ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι'' ''(ΑΔΑ:Ω1ΦΣ465ΧΘ7-ΡΔ1)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/216/2019
Μίσθωση μηχανημάτων για ηχητική κάλυψη εορταστικής εκδήλωσης...:Με αυτά τα δεδομένα, επιτρεπτώς ο Δήμος ανέλαβε την υπό κρίση δαπάνη, διότι αφορά εκδήλωση που έλαβε χώρα στην εδαφική του περιφέρεια και σχετίζεται με την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου και ως εκ τούτου η σχετική πίστωση δύναται να βαρύνει τον προϋπολογισμό του. Περαιτέρω, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 203 του ν. 4555/2018 νομίμως διατίθεται η δαπάνη από το Δήμαρχο και δεν απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.Κατ’ ακολουθία η υπό κρίση δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.
17970/2024
Διαπιστωτική πράξη των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμών: α) που έχουν περιέλθει κατά κυριότητα και β) που έχουν παραχωρηθεί κατά χρήση από τον Δήμο Σίφνου στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νοτίου Αιγαίου «ΦΟ.Δ.Σ.Α. ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», σε εφαρμογή των παρ. 11 και 11Α του άρθρου 245 του ν. 4555/2018.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/78/2019
Παροχή υπηρεσιών...Τέλος, ενόψει της ρύθμισης του άρθρου 226 του ν. 4555/2018 (Α΄ 133/19.7.2018), σύμφωνα με την οποία οι αρμοδιότητες των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.) στα νησιά ασκούνται από τις υπηρεσίες των δήμων και οι υφιστάμενοι σύνδεσμοι και επιχειρήσεις των δήμων που ασκούν τις αρμοδιότητες αυτές δύναται, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου που λαμβάνεται εντός προθεσμίας τριών μηνών, να συνεχίσουν τη λειτουργία τους ή να λυθούν ή να καταργηθούν, ενώ σε περίπτωση μη λήψης της απόφασης αυτής προβλέπεται η έκδοση από το Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστωτικής πράξης περί συνέχισης της λειτουργίας τους, πρέπει να υποβληθούν από την Αναθέτουσα Αρχή έγγραφες διευκρινίσεις σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας ή λύσης ή κατάργησης του οικείου ΦΟ.Δ.Σ.Α., καθώς και να προσκομισθούν οι τυχόν εκδοθείσες σχετικές αποφάσεις. Εξαιτίας των παραπάνω ελλείψεων, το Κλιμάκιο δεν δύναται να σχηματίσει ασφαλή κρίση σχετικά με την νομιμότητα της επίμαχης σύμβασης και της προηγηθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας. Για το λόγο αυτό αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξης, έως ότου συμπληρωθεί αρμοδίως ο φάκελος με τα προαναφερόμενα στοιχεία εντός δεκαπενθημέρου από την κοινοποίηση της παρούσας στην αναθέτουσα αρχή.
2282/2019
Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής «Με εντολή Ειδικού Τομεακού Γραμματέα Ιθαγένειας Υπουργείου Εσωτερικών», αποφάσεων, εγγράφων και άλλων πράξεων στους Προϊσταμένους των περιφερειακών Διευθύνσεων Ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών.
ΥΠΕΣ/42203/2018
Έλεγχος νομιμότητας πράξεων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των νομικών τους προσώπων, Πειθαρχική και Αστική ευθύνη αιρετών, Επιβολή διοικητικών μέτρων μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ, (άρθρο 238 του ν.3852/2010 (Α’ 87), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 131 του ν.4555/2018 (Α΄133) (Πρόγραμμα “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι”) (ΑΔΑ: 6ΖΝ1465ΧΘ7-Δ51) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 27/2018