ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/1078/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια Συνθέτων Φυσιγγίων και Πυροσωλήνων ...ζητείται, παραδεκτώς, η αναθεώρηση της 558/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Τα ανωτέρω στοιχεία δύνανται να συνδυαστούν ευκόλως από εξειδικευμένο προσωπικό ενδιαφερόμενης πλευράς και να εξαχθεί αφενός η ακριβής κατάσταση του ιδιαίτερα χαμηλού αποθέματος πυρομαχικών του Π.Ν., αφετέρου η τακτική που χρησιμοποιείται για την προσβολή στόχων επιφανείας και αντιμετώπιση στόχων αέρος ... πληροφορίες οι οποίες είναι βαθμού ασφαλείας «ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ» ...». Τα ανωτέρω δεν αναιρούνται, σύμφωνα πάντα με τον προβαλλόμενο λόγο αναθεώρησης, από το γεγονός ότι η «...» αναθέτει μέρος της παραγωγής των προς προμήθεια υλικών σε υποκατασκευαστή, διότι η ανάθεση αυτή συντελείται με την υποχρέωση εμπιστευτικότητας, η οποία προβλέπεται στο άρθρο 24 παρ. 2 του εν λόγω σχεδίου σύμβασης. Εφόσον δε, γίνει δεκτό ότι εν προκειμένω εφαρμόζεται ο ν. 3433/2006, νομίμως δεν απαιτήθηκαν εγγυητικές επιστολές σύμφωνα με το άρθρο 33 παρ. 14 του ν. 3433/2006. Πέραν του ότι σύμφωνα με την κατακυρωτική απόφαση, αλλά και το σχέδιο σύμβασης προβλέπεται ότι οι υποκατασκευάστριες εταιρείες θα καταθέσουν πριν την υπογραφή της σύμβασης, ισόποσες με την αξία του τμήματος της προμήθειας που αναλαμβάνουν εγγυητικές επιστολές. Ο λόγος αυτός είναι βάσιμος και πρέπει να γίνει δεκτός, καθώς η ούτω αναπτυσσόμενη με την κρινόμενη αίτηση αιτιολογία της Φ.621.2/152/19605/16.9.2014 κατακυρωτικής απόφασης, είναι εμπεριστατωμένη και επαρκής και άρα νόμιμη. Συνεπώς νομίμως η επίμαχη προμήθεια πραγματοποιήθηκε δυνάμει του άρθρ. 51 του ν. 3433/2006, με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Επιπλέον, κατά τα οριζόμενα ως άνω στον ν. 3433/2006 δεν απαιτείται η κατάθεση εγγυητικών επιστολών, αφού στην ανάδοχο «...» το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε 99,87 %. Τέλος, ήδη προσκομίζονται: α) επικαιροποιημένα δικαιολογητικά συμμετοχής της «...» και β) οι υπεύθυνες δηλώσεις των νομίμων εκπροσώπων των εταιρειών «….» και «….», με τις οποίες δηλώνεται ότι αποδέχονται την εκτέλεση της σύμβασης. Συνεπώς, καλύφθησαν οι επισημανθείσες από την προσβαλλόμενη πλημμέλειες, σχετικά με την επικαιροποίηση των δικαιολογητικών.Αναθεωρεί την 558/2016 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
247717/2007
Ίδρυση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Ανωτάτου Συμβουλίου Προμηθειών Αμυντικού Υλικού, σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 3433/2006 «Προμήθειες Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α’ 20/7.2.2006). Αριθμ. 246898/13.3.2008 (ΦΕΚ 119 ΥΟΔΔ/17-3-2008) Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 247717/21.5.2007 (ΦΕΚ Β΄ 867) απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Ίδρυση στο ΥΠΕΘΑ Ανωτάτου Συμβουλίου Προμηθειών Αμυντικού Υλικού, σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 3433/2006 «Προμήθειες Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων».
248629/2006
Υποδείγματα Εγγυητικών Επιστολών του ν. 3433/2006 «Προμήθειες Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α΄ 20).
ΕλΣυν.Τμ.Μειζ.Επταμ.Συνθ/1078/2016
Προμήθεια σύνθετων φυσιγγιών και Πυροσωλήνων:Με την αίτηση αυτή ο αιτών Υπουργός επιδιώκει την αναθεώρηση της 558/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..νομίμως η επίμαχη προμήθεια πραγματοποιήθηκε δυνάμει του άρθρ. 51 του ν. 3433/2006, με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Επιπλέον, κατά τα οριζόμενα ως άνω στον ν. 3433/2006 δεν απαιτείται η κατάθεση εγγυητικών επιστολών, αφού στην ανάδοχο «...» το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε 99,87 %. Τέλος, ήδη προσκομίζονται: α) επικαιροποιημένα δικαιολογητικά συμμετοχής της «...» και β) οι υπεύθυνες δηλώσεις των νομίμων εκπροσώπων των εταιρειών «…. Spa» και «….», με τις οποίες δηλώνεται ότι αποδέχονται την εκτέλεση της σύμβασης. Συνεπώς, καλύφθησαν οι επισημανθείσες από την προσβαλλόμενη πλημμέλειες, σχετικά με την επικαιροποίηση των δικαιολογητικών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ανάκλησης, να ανακληθεί η 242/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης, με αντικείμενο την προμήθεια Συνθέτων Φυσιγγίων και Πυροσωλήνων 76/62 OTO MELARA Μάχης για την κάλυψη των αναγκών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
248631/2006
Υπόδειγμα πρωτοκόλλου παραλαβής ή απόρριψης συμβατικών ειδών αμυντικού υλικού σύμφωνα με το ν. 3433/2006 «Προμήθειες Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α΄ 20).
ΥΑ 121078/2006
Καθορισμός ως «αμυντικών υλικών», αυτών που προορί¬ζονται για στρατιωτικούς σκοπούς και συμβάλλουν στην ασφάλεια και άμυνα της χώρας, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 5 του ν.3433/2006 (Α΄ 20).
121077,121078,121079,121080/2006
Αριθμ. 121077/2006 .Ελληνική Προστιθέμενη Αξία (ΕΠΑ) επί των προμηθειών Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων Αριθμ. 121078/2006 .Καθορισμός ως «αμυντικών υλικών», αυτών που προορίζονται για στρατιωτικούς σκοπούς και συμβάλλουν στην ασφάλεια και άμυνα της χώρας, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 5 του ν.3433/2006 (Α΄ 20). Αριθμ. 121079/2006 .Εγχώρια Βιομηχανική Συμμετοχή (Ε.Β.Σ.) επί των προμηθειών Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων Αριθμ. 121080/2006 .Αντισταθμιστικά Ωφελήματα εκ των προμηθειών αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων
ΝΣΚ/325/2013
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων – Κατακύρωση της προμήθειας στην μειοδότρια εταιρεία – Μία και μόνη αποδεκτή προσφορά – Περαιτέρω μείωση του προσφερόμενου τιμήματος με διαπραγμάτευση – Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 56 του ν. 3433/2006 ή του άρθρου 21 περ.η του π.δ. 118/2007.α) Ανεξάρτητα από την ορθότητά της, η «Αιτιολογημένη Γνώμη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.), για παραβίαση της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, λόγω εισαγωγής σε προκήρυξη διαγωνισμού της ρήτρας Εγχώριας Βιομηχανικής Συμμετοχής, δεν κωλύει την κατακύρωση της προμήθειας στην μειοδότρια εταιρία, διότι δεν αποτελεί δικαστική απόφαση προς την οποία υποχρεούται να συμμορφώνεται η Διοίκηση, ενώ ήδη έχουν παρέλθει οι προθεσμίες για την άσκηση των προβλεπόμενων ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των Εθνικών Δικαστηρίων, οι οποίες και μόνο δύνανται να αναστείλουν την κατακύρωση της προμήθειας, τα ένδικα δε βοηθήματα, που άσκησε η αποκλεισθείσα από τον διαγωνισμό εταιρία, έχουν απορριφθεί. β) Η διάταξη του άρθρου 56 του ν.3433/2006, η οποία προβλέπει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της τιμής για τις περιπτώσεις των ισότιμων ή ισοδύναμων προσφορών, δύναται να εφαρμοστεί και στην περίπτωση της μίας και μόνης αποδεκτής προσφοράς, καθόσον η εφαρμογή της δεν απαγορεύεται ρητά, ούτε προσκρούει σε απαγορευτική διάταξη νόμου, ενώ είναι σύμφωνη με το κριτήριο της χαμηλότερης τιμής που έχει τεθεί στην προκήρυξη και εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Αλλά και η διάταξη του άρθρου 21 περ.η του π.δ. 118/2007 θα μπορούσε να τύχει εφαρμογής, καθώς περιλαμβάνεται στα νομοθετήματα που αποτελούν το εφαρμοστέο δίκαιο του διαγωνισμού, σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη αυτού, αφού δεν αποκλείει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης στην περίπτωση μίας και μοναδικής προσφοράς, εφόσον υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία τιμής, όπως εν προκειμένω, οπότε δεν απαιτείται ματαίωση και επαναληπτικός διαγωνισμός.
ΝΣΚ/103/2021
Διενέργεια ελέγχου νομιμότητας του περιεχομένου του σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΘΑ) και της εταιρείας με την επωνυμία «Ε…..ΑΒΕΕ».(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα Δ΄) γνωμοδοτεί, ομόφωνα, ότι πρέπει να απόσχει από την έκδοση της κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989 θετικής γνωμοδότησής του επί του εξεταζόμενου σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, αφού με την εν λόγω Τροποποίηση, όπως αρμοδίως βεβαιώνεται, δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.
ΠΔ 284/1989
Τροποποίηση, συμπλήρωση και μεταγγλώτιση του Π.Δ. 785/1978 "Περί Προμηθειών, Εργολαβιών και Εκτελέσεως Εργασιών των Ενόπλων Δυνάμεων" (Α' 181), όπως το Δ/γμα αυτό έχει τροποποιηθεί με τα Π.Δ. 909/1981 (Α' 231), 525/1985 (Α' 190) και 292/1988 (Α' 136). (Διόρθ. σφαλμ. στο ΦΕΚ Α' 196/8-9-1989) ( Από την έναρξη ισχύος του νόμου 3433/2006 ΦΕΚ Α/20/7.2.2006 καταργούνται οι διατάξεις του π.δ. 284/1989 (ΦΕΚ133 Α') και κάθε αντίθετη διάταξη που αφορά τις προμήθειες αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων και αναφέρεται σε θέματα ρυθμιζόμενα από το νόμο αυτόν.)
ΕλΣυν/Τμ.4/100/2011
Οι προμήθειες, επομένως, όλων των άλλων υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, πλην των ειδικώς σχεδιασμένων αποκλειστικώς προς στρατιωτική χρήση ειδών, που καταλογογραφούνται στην - εκδοθείσα κατ΄εξουσιοδότηση των παρατεθεισών διατάξεων του ν. 3433/2006 - 121078/6.12.2006 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β΄ 1850) και στα οποία δεν συγκαταλέγονται τα συνήθη ανταλλακτικά των μηχανών των πλωτών μέσων του Πολεμικού Ναυτικού, διέπονται από τις γενικές περί προμηθειών του Δημοσίου διατάξεις του ν. 2286/1995 (Α΄ 19), καθώς και από εκείνες του π.δ/τος 118/2007 (Α΄ 150), που έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του τελευταίου αυτού νόμου. Δοθέντος δε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 2 του ως άνω π.δ/τος, σε περίπτωση διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή του προμηθευτή, η διακήρυξη περιλαμβάνει υποχρεωτικώς και την προϋπολογισθείσα δαπάνη για τα προς προμήθεια είδη και επειδή, κατά την αρχή της τυπικότητας της διαδικασίας, όλοι οι όροι της διακήρυξης είναι ουσιώδεις, με εξαίρεση εκείνους για τους οποίους ρητώς ορίζεται το αντίθετο, η προσφορά στο διαγωνισμό τιμής υψηλότερης του προϋπολογισμού της προμήθειας, χωρίς τέτοια δυνατότητα να προβλέπεται ειδικώς από τη διακήρυξη, καθιστά την προσφορά αυτή απαράδεκτη και την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στον υποψήφιο που την υπέβαλε μη νόμιμη (πρβλ. την 63/2010 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.).