ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)219/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Nόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων και εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε αστυνομικό, μετά τη λήξη της απόσπασής της σε Πρεσβεία της Ελλάδας στην αλλοδαπή και της επιστροφής της στην ημεδαπή, καθόσον η ανωτέρω αστυνομικός δικαιούται, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 και 3 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35/1999) τα ως άνω έξοδα όχι μόνο για τη μετάβασή της από την Ελλάδα στην αλλοδαπή, αλλά και αντίστροφα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ.1/42/2014
ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ:Νόμιμη..(.)η καταβολή ποσού 6.300 ευρώ της δαπάνης μεταφοράς οικοσκευής αστυνομικού, λόγω επιστροφής του στην Ελλάδα, μετά τη λήξη της απόσπασής του στην Πρεσβεία της Ελλάδας στο ...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, ο δε αστυνομικός υπάλληλος που κατά τη λήξη της απόσπασής του στην αλλοδαπή (Πρεσβεία …), για την επανεγκατάστασή του στην ημεδαπή, μετέφερε την οικοσκευή του, δικαιούται τη δαπάνη για την πραγματοποιηθείσα μεταφορά οικοσκευής...Περαιτέρω και κατά τη γνώμη που εκράτησε, με δεδομένο ότι η δαπάνη μεταφοράς οικοσκευής γίνεται για την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας και βαρύνει για το λόγο αυτό το Δημόσιο, από τη μνημονευόμενη ανωτέρω σύμβαση μεταφοράς, που συνήφθη μεταξύ του ως άνω αστυνομικού υπαλλήλου και της μεταφορικής εταιρείας, δε μεταβάλλεται η φύση και το περιεχόμενο της δημοσίου δικαίου αξίωσης του υπαλλήλου σε βάρος του Δημοσίου να του καταβάλει τη δαπάνη αυτή ούτε καθίσταται πρωτογενώς δικαιούχος της η μεταφορική εταιρεία..
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/107/2014
ΕΞΟΔΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Α. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, μετά τη λήξη της απόσπασής του στη ΜΕΑ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθόσον αφενός η χρονική διάρκεια της απόσπασής του στην ανωτέρω Εξωτερική Υπηρεσία υπερέβαινε την τριετία, ήτοι το ελάχιστο προβλεπόμενο όριο παραμονής για υπαλλήλους του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων, που μετατίθενται ή τοποθετούνται σε αρχή εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου και αφετέρου δεν προκύπτει ότι έλαβε αντίστοιχη παροχή από το φορέα, στον οποίο αποσπάσθηκε. Νομίμως στο ποσό που του καταβάλλεται ως έξοδα πρώτης εγκατάστασης, περιλαμβάνονται οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και το μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή, με την προσαύξηση για τη στέγαση (άρθρο 157 του ν. 3566/2007, ΦΕΚ Α΄ 117/2007 και άρθρο 41 παρ. 18α του ν. 3712/2008, ΦΕΚ Α΄ 225/2008). Β. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, λόγω μετακίνησής της στην ημεδαπή, μετά τη λήξη της ειδικής αποστολής σε Εξωτερική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Μη νομίμως όμως, στο ποσό που της καταβάλλεται, έχουν περιληφθεί οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και οι προσαυξήσεις για τα οικογενειακά βάρη και τη στέγαση, δεδομένου ότι κατά τις γενικές διατάξεις του ν. 2685/1999, τα καταβαλλόμενα έξοδα πρώτης εγκατάστασης αντιστοιχούν σε ένα μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής.
ΕλΣυν.Κλ.1/73/2016
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Nόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε υπάλληλο Εφορείας Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθόσον νομίμως υπολογίστηκε στην ανωτέρω υπάλληλο αυξημένη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης (56 ευρώ) για τη μετακίνησή της, αφού αυτή μετακινήθηκε για υπηρεσιακούς λόγους που συνδέονται με την ιδιότητά της ως Αρχιτέκτονα Μηχανικού, χωρίς να επιδρά στη νομιμότητα της δαπάνης το γεγονός ότι η μετακίνηση συνδέεται με την άσκηση των συνήθων καθηκόντων της και όχι με έκτακτα ή ειδικά επιπρόσθετα καθήκοντα (άρθρο 9 του ν. 2685/1999, ΦΕΚ Α΄ 35/1999, ΚΥΑ 2/52971/0022/31.8.2007, ΦΕΚ 1781 Β΄/5.9.2007, και 2/33481/0022/2011, ΦΕΚ Β΄ 1069/2011, απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών).
ΕΣ/ΚΠΕΤΜ.7/1/2013
Οδοιπορικά εξόδα: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι η εν λόγω αποζημίωση, η οποία δεν συνιστά επίδομα απορριπτομένου ως αβασίμου του δεύτερου λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, δεν αφορά σε μετακίνηση των ανωτέρω υπαλλήλων για υπηρεσιακούς λόγους, αλλά για μετάβαση από την κατοικία τους στο χώρο εργασίας τους, ενώ, από 1.4.2011, οι εργαζόμενοι της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. που απασχολούνται στο Βιολογικό Καθαρισμό δεν δικαιούνται εξόδων μετακίνησης για τη μετάβαση στον τόπο εργασίας του και αντίστροφα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 2685/1999.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)47/2015
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από το Δημόσιο σε τουριστικό γραφείο για τις δαπάνες έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων και διανυκτερεύσεων εικονολήπτη και εξωτερικού συνεργάτη Υπουργού κατά τη μετακίνησή του στο εξωτερικό και για την ημερήσια αποζημίωσή του, καθόσον: α) ο ανωτέρω μετακινήθηκε χωρίς προηγουμένως να έχουν εκδοθεί από το αρμόδιο όργανο, σχετικές εντολές μετακίνησής του, ενώ οι μεταγενεστέρως εκδοθείσες εντολές μετακίνησης, κατά παράβαση του άρθρου 3 παρ. 3 του ν. 2685/1999 δεν δύνανται να αναπληρώσουν τις κατά το χρόνο των αναχωρήσεων ελλείπουσες εντολές μετακίνησης, β) η μετάβασή του δεν προβλέπεται από γενική ή ειδική διάταξη νόμου, ούτε προκύπτει ότι ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητα του ως άνω Υπουργείου και γ) αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, ενόψει του αριθμού των μετακινήσεων και των παρεπομένων εξόδων κίνησης.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)44/2015
Νόμιμη η καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης, οδοιπορικών εξόδων και εξόδων διανυκτέρευσης από το Δημόσιο σε υπάλληλο Ανεξάρτητης Αρχής λόγω μετάβασής του στο εξωτερικό, καθόσον ως Ανεξάρτητη Αρχή συνταγματικώς προβλεπόμενη, δεν υπόκειται σε διοικητική εποπτεία, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του άρθρου 21 παρ. 1 του ν. 2685/1999.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)25/2015
Μη νόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε υπαλλήλους Νοσοκομείου με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ., καθόσον: α) οι ανωτέρω υπάλληλοι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35/1999) μετακινήθηκαν, χωρίς να έχει εγκριθεί η μετακίνησή τους από το αρμόδιο όργανο διοίκησης του Νοσοκομείου και β) δεν προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, από τα οποία να αποδεικνύεται η πραγματοποίηση των ως άνω μετακινήσεων (Κ.Υ.Α. 2/54866/0022/1999, ΦΕΚ Β΄1583/1999).
Ν.2685/1999
Συλλογή διατάξεων δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας (Ν.2685/1999, (ΦΕΚ 150 Α/27-6-2011)όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και άλλες διατάξεις (π.δ.200/1993)-Περί Οδοιπορικών Εξόδων του Στρατιωτικού Προσωπικού των Ε.Δ. )
ΝΣΚ/135/2020
Εάν είναι επιτρεπτή η μετάθεση, από την αλλοδαπή στην ημεδαπή, διπλωματικού υπαλλήλου με πρεσβευτικό βαθμό και παράλληλα μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων (πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης), χωρίς τη συγκατάθεσή του και της Ένωσης ή απαγορεύεται απολύτως, κατά τις διατάξεις του ν. 1264/1982.(...)Η μετάθεση, από την αλλοδαπή στην ημεδαπή, διπλωματικού υπαλλήλου με πρεσβευτικό βαθμό και μέλους του Δ.Σ. της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων (πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης) είναι επιτρεπτή, διενεργείται δε με βάση τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 95 του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών (ν. 3566/2007) και δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των προστατευτικών διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 1264/1982 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/393/2013
Αστυνομικοί υπάλληλοι – Χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου σε άνδρα αστυνομικό, στην περίπτωση που η σύζυγός του έχει λάβει την άδεια προστασίας μητρότητας του άρθρου 142 του ν. 3655/2008. Δικαιούται άνδρας αστυνομικός να κάνει χρήση ολόκληρης της εννεάμηνης άδειας με αποδοχές, για ανατροφή παιδιού της παρ.1 του άρθρου 10Α του π.δ. 27/1986, αν η σύζυγός του έχει λάβει την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας έξι μηνών του άρθρου 142 εδ.α’ του ν. 3655/2008. (ομοφ.)