ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)195/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στον μόνιμο υπάλληλο …… για τον μήνα Φεβρουάριο 2014(...)Mε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, νόμιμα εντέλλεται η καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στον ανωτέρω υπάλληλο, διότι κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα παρείχε εργασία με ειδικότητα που δικαιολογεί την καταβολή του επιδόματος αυτού, στο πλαίσιο νόμιμης προσωρινής ανάθεσης καθηκόντων, βάσει της 452/8.1.2014 απόφασης του Δημάρχου …... Κατ ` ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/108/2019
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη, που αφορά στην καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στον εν λόγω υπάλληλο για το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον διαφωνούντα Επίτροπο, δεν προκύπτει από τα συνοδεύοντα το χρηματικό ένταλμα έγγραφα στοιχεία ότι ο εν λόγω υπάλληλος οδηγεί τα ειδικά οχήματα των συγκεκριμένων κατηγοριών που αναφέρονται στις οικείες διατάξεις.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το 448ΚΟ, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Περιφέρειας ... δαπάνη είναι μη νόμιμη, και ως εκ τούτου αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΥΠΕΣ/48682/2013
ΘΕΜΑ:Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας στους εναερίτες ηλεκτρολόγους
ΚΥΑ 2/44020/0022/2014
Καθορισμός Επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας υπαλλήλων Ν.Π.Ι.Δ εποπτείας Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Αριθ.Πρωτ. 51440/2018
ΘΕΜΑ: Χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας σε υπαλλήλους κλάδου ΔΕ Οδηγών
ΚΥΑ/2/53212/0022/2014
Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας προσωπικού νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
ΥΠ.ΕΣ/20876/2018
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας σε υπαλλήλους κλάδου ΔΕ Υδραυλικών
ΕΣ/ΚΠΕ/TM.1/44/2016
Kαταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας τεχνίτη αποχέτευσης δεν είναι νόμιμη, διότι, όπως προκύπτει από τα ίδια ως άνω στοιχεία που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, δε βεβαιώνεται ότι ο δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος απασχολήθηκε πλήρως και αποκλειστικώς σε εργασίες αποχέτευσης, όπως απαιτείται από τις ισχύουσες διατάξεις για την καταβολή του επιδόματος, αλλά όπως προκύπτει από την 15320/28.8.2014 βεβαίωση, εκτελούσε και εκτελεί και τα καθήκοντα του τεχνίτη αποχέτευσης, παράλληλα με τα κύρια καθήκοντά του
2/36436/0022/2012
ΘΕΜΑ: Παροχή πληροφοριών.(Αναφορικά με όρους και οι προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/32/2018
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.(..) καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε υπαλλήλους,... που απασχολήθηκαν, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, ως οικιακοί βοηθοί στο πλαίσιο του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», ..(..) Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τον βάσιμο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου, διότι δεν προκύπτει ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι σ’ αυτό παρείχαν εργασία με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στους χώρους και στις ειδικότητες που δικαιολογούν την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όπως αυτοί ρητά κατονομάζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 98 του ν. 4483/2017...Άλλωστε, στα στοιχεία του φακέλου, δεν περιλαμβάνεται η σχετική βεβαίωση του οικείου Προϊσταμένου περί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών...Επομένως, η φύση της απασχόλησης των ανωτέρω υπαλλήλων δεν μπορεί να θεωρηθεί εργασία που παρέχεται υπό ιδιαίτερα επιβαρυντικές συνθήκες, όπως αυτές που δικαιολογούν τη χορήγηση του επίμαχου επιδόματος, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, καθόσον αυτό καταβάλλεται λόγω του αυξημένου βαθμού ανθυγιεινότητας ή επικινδυνότητας του αντικειμένου της απασχόλησης όσων το δικαιούνται, αλλά και των δυσχερών συνθηκών εργασίας αυτών.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/116/2019
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος ειδικότητας ΔΕ 29 Οδηγών δεν προκύπτει ότι απασχολήθηκε πλήρως και αποκλειστικώς σε ειδικότητα για την οποία προβλέπεται η καταβολή του εν λόγω επιδόματος. Εξάλλου ο εν λόγω υπάλληλος δεν προκύπτει ότι περιλαμβάνεται στις ειδικές κατηγορίες οδηγών, οι οποίες κατά το γράμμα του νόμου δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, η περιοριστική δε απαρίθμηση στις προαναφερόμενες διατάξεις των ειδικοτήτων οδηγών που δικαιούνται το επίδομα αυτό αποκλείει τη διασταλτική αυτών ερμηνεία σύμφωνα με όσα ήδη αναπτύχθηκαν στη νομική σκέψη που προηγήθηκε. Τέλος, η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε 51440/25.9.2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών που αναφέρει ότι οι υπάλληλοι του κλάδου ΔΕ Οδηγών υπάγονται στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ανεξαιρέτως, καθόσον πέραν των όσο ανωτέρω αναφέρθηκαν περί περιοριστικής απαρίθμησης των ειδικοτήτων των οδηγών αυτό συνιστά εσωτερικό υπηρεσιακό έγγραφο, στερούμενο κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, και, ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.