Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/444/2022

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.372, 4412/2016/Α.1-6, 4412/2016/Α.41, 4412/2016/Α.345-367

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ-ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ:ζητείται, σωρευτικά, η αναστολή εκτέλεσης και η ακύρωση α) της σιωπηρής απόρριψης από την Α.Ε.Π.Π. της από ... προδικαστικής προσφυγής της αιτούσας κατά της υπ’ αριθμ. .../....2021 πράξης του Προέδρου της Ε.Κ.Α.Π.Υ. και β) της ως άνω πράξης της Ε.Κ.Α.Π.Υ., καθ’ ο μέρος με αυτή διευκρινίσθηκε και - κατά την αιτούσα- τροποποιήθηκε ο αφορών το κριτήριο της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των διαγωνιζομένων όρος 2.2.6. της διακήρυξης ανοιχτού διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο για την προμήθεια δραστικών φαρμακευτικών ουσιών.(...)Σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, οι αναθέτουσες αρχές διαθέτουν ευρεία διακριτική ευχέρεια τόσο κατά τον γενικό σχεδιασμό των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων, όσο και κατά τον καθορισμό των ειδικότερων κριτηρίων και απαιτούμενων επιπέδων τεχνικής-επαγγελματικής ικανότητας, ώστε να διασφαλίζεται η άρτια εκτέλεση της σύμβασης και δι' αυτής η επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού δημοσίου συμφέροντος, τηρώντας παράλληλα τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Οι αρχές αυτές επιβάλλουν οι θεσπιζόμενες απαιτήσεις, που από τη φύση τους μειώνουν τον αριθμό των ενδιαφερομένων που είναι ικανοί να υποβάλουν προσφορά, να είναι συναφείς με το αντικείμενο της σύμβασης και να μην περιορίζουν την ελευθερία του ανταγωνισμού υπέρμετρα ή τεχνητά, με σκοπό την αδικαιολόγητα ευμενή ή δυσμενή μεταχείριση ορισμένων οικονομικών φορέων(...)Παραπέμπει στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου το ασκηθέν ένδικο βοήθημα «αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης»(...)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται, ως εκ της άσκησης της ανωτέρω «αίτησης αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης», η σύναψη της σύμβασης - πλαισίου για τον ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό που διενεργήθηκε δυνάμει της ... Διακήρυξης της Ε.Κ.Α.Π.Υ. «για τη σύναψη συμφωνίας πλαισίου με εκτελεστικές συμβάσεις χωρίς επαναδιαγωνισμό, για την προμήθεια δεκατριών (13) δραστικών ουσιών (CPV ...-3) με προσυμφωνημένο ποσοστό επιμερισμού στη συμφωνία-πλαίσιο της συνολικής ποσότητας των εν λόγω δραστικών ουσιών για δύο έτη, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) ακόμη έτος».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/771/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση του Πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας πλαίσιο για την προμήθεια πέντε (5) δραστικών ουσιών (αριθμός Διακήρυξης …/2022) με αριθμό πρωτ. 1447/6-4-2023, το οποίο έγινε δεκτό με την απόφαση του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 95/13-4-2023, κατά το μέρος του με το οποίο απορρίφθηκε η προσφορά της από τον παραπάνω διαγωνισμό.


Δ3γ/οικ. 6400/2025

Υπαγωγή δραστικών ουσιών στις διατάξεις του Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά (Κ.Ν.Ν) (ν. 3459/2006, Α’ 103), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4139/2013 «Νόμος περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις» (Α’ 74).



Δ3γ/οικ. 6405/2025

Υπαγωγή δραστικών ουσιών στις διατάξεις του Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά (Κ.Ν.Ν) (ν. 3459/2006, Α’ 103), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4139/2013 «Νόμος περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις» (Α’ 74).



ΣΤΕ/147/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ:Με την αίτηση αυτή η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει να ακυρωθεί και να ανασταλεί η εκτέλεση: 1. της υπ’ αριθμ. 1431/2021 (1ο Κλιμάκιο) απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και 2. της υπ’ αριθμ. ...... απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.(....)διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής-συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για 158 διδακτικές ημέρες κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και για 158 διδακτικές ημέρες κατά το σχολικό έτος 2022-2023, με δικαίωμα προαίρεσης για 158 διδακτικές ημέρες κατά το επόμενο σχολικό έτος 2023-2024, και με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της τιμής.(....)Επομένως, με τα ανωτέρω δεδομένα, ακόμη και υπό την εκδοχή ότι για την κάλυψη του κριτηρίου τεχνικής ικανότητας του άρθρου 2.2.6.β η παρεμβαίνουσα ένωση έπρεπε να προσκομίσει σύμβαση αξίας ίσης τουλάχιστον με 11.941.956 ευρώ χωρίς ΦΠΑ [80% του ημίσεως του αθροιστικής αξίας των Τμημάτων για τα οποία υπέβαλε προσφορά], η σύμβαση του μέλους της παρεμβαίνουσας ένωσης .... υπερβαίνει την ελάχιστη αυτή αξία. Εξ άλλου, το άρθρο 2.2.6.β αναφέρεται σε εκτέλεση σύμβασης συγκεκριμένης αξίας και όχι σύμβασης για συγκεκριμένο αριθμό μερίδων. Ενόψει των ανωτέρω, η αιτιολογία της προσβαλλόμενης απόφασης της ΑΕΠΠ, με την οποία απορρίφθηκε ο οικείος λόγος της προδικαστικής προσφυγής, είναι νόμιμη και επαρκής, ο προβαλλόμενος δε με την κρινόμενη αίτηση λόγος, με τον οποίο δεν πλήττεται, άλλωστε, κατά τρόπο ειδικό και ορισμένο η κρίση της ΑΕΠΠ, δεν πιθανολογείται σοβαρά ότι είναι βάσιμος.Δια ταύτα:Παραπέμπει στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου το ασκηθέν ένδικο βοήθημα «αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης», σύμφωνα με το αιτιολογικό, και ορίζει εισηγητή ενώπιον της Ολομελείας την Σύμβουλο Ο. Παπαδοπούλου. Εξετάζει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 372 του ν. 4412/2016, το αίτημα αναστολής και το απορρίπτει, κατά το αιτιολογικό.


ΣΤΕ/726/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:ζητείται ἐν ταὐτῷ η αναστολή εκτελέσεως και η ακύρωση της 1554/2021 αποφάσεως της Αρχής Εξετάσεως Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). Με την πράξη αυτήν της ΑΕΠΠ, κατ’ αποδοχήν προσφυγής εταιρείας («... Α.Ε.»), ανταγωνίστριας της ήδη αιτούσας, ακυρώθηκε πράξη της αναθέτουσας Αρχής, η οποία είχε κρίνει την προσφορά της αιτούσας ως αποδεκτή και την είχε ανακηρύξει μειοδότη και προσωρινό ανάδοχο σε διαδικασία αναθέσεως δημοσίας συμβάσεως έργου(...)Επειδή, περαιτέρω και βάσει όσων έχουν εκτεθεί σε προηγουμένη σκέψη ως προς την έννοια του νόμου, δεν μπορεί να πιθανολογηθεί σοβαρά παρανομία της κρίσεως που εξέφερε η ΑΕΠΠ. Η κρίση αυτή κατ’ ουσίαν συνίσταται στο ότι η αναθέτουσα Αρχή -υπό τα δεδομένα της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας- υπερέβη τα άκρα όρια της διακριτικής της ευχέρειας με το να θεωρήσει σιωπηρά ότι η έκπτωση που προσέφερε η αιτούσα (31,61%), αποκλίνουσα από τις ως άνω εκπτώσεις των λοιπών τριών διαγωνιζομένων (10,54%, 7,2% και 6,99%), δεν περιείχε ένδειξη, ικανή να δημιουργήσει την υποψία ότι ενδέχεται να είναι ασυνήθιστα χαμηλή. Δεν μπορεί ωσαύτως να πιθανολογηθεί σοβαρά ότι, κρίνοντας έτσι η ΑΕΠΠ, υπερέβη τις κατά νόμον εξουσίες της ... ή ότι υπεκατέστησε ανεπιτρέπτως την ουσιαστική εκτίμηση της αναθέτουσας Αρχής.Δια ταύτα: Παραπέμπει στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου το ασκηθέν ένδικο βοήθημα «αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης» σύμφωνα με το αιτιολογικό και ορίζει εισηγητή ενώπιον της Ολομελείας τον Σύμβουλο Η. Μάζο.Εξετάζει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 372 του ν. 4412/2016 το αίτημα αναστολής και το απορρίπτει, κατά το αιτιολογικό.Δέχεται, ως προς το αίτημα αναστολής, την παρέμβαση της εταιρείας “...”.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/135/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα τριών (3) σχεδίων συμβάσεων και της προηγηθείσας διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων για την προμήθεια από την 1η Υγειονομική Περιφέρεια (ΥΠΕ) Αττικής, ως Κεντρική Αρχή Αγορών (ΚΑΑ), μέσων ατομικής προστασίας προσωπικού των Δημοσίων Δομών που υπάγονται στην ΥΠΕ αυτή για τη δημιουργία σχετικού στρατηγικού αποθέματος προς κάλυψη των έκτακτων αναγκών αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού SARS-CoV-2 (ασθένειας COVID-19)(....)Με αυτά τα δεδομένα, ενόψει της ύπαρξης της παραπάνω εκκρεμοδικίας, η οποία, σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες ανωτέρω, υπό στοιχ. 3., διατάξεις του ν. 4412/2016, κωλύει τη σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης, και λαμβανομένου, περαιτέρω, υπόψη ότι η πλειονότητα των, προβαλλομένων με την αίτηση αναστολής-ακύρωσης, λόγων αφορούν στην πλήρωση ή μη των τεχνικών προδιαγραφών του προσφερομένου είδους σε σχέση με εκείνες της πρόσκλησης, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα σχέδια συμβάσεων και η υποκείμενη διαδικασία προώρως και, συνεπώς, απαραδέκτως υποβάλλονται για έλεγχο.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/965/2022.


Γ2γ/οικ.21159/2023

Καθορισμός των συμβάσεων και των συμφωνιών πλαίσιο που θα συναφθούν από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.), ως Εθνική Κεντρική Αρχή Αγορών της περ. γ) παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 4412/2016, για τα έτη 2023-2024 για την κάλυψη των αναγκών των φορέων του άρθρου 7 του ν. 4865/2021.


ΣΤΕ/725/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με την αίτηση αυτή οι αιτούσες επιδιώκουν να ακυρωθεί και να ανασταλεί η εκτέλεση της υπ’ αριθ. 1554/2021 απόφασης της Α.Ε.Π.Π., καθώς και κάθε άλλης σχετικής πράξης ή παράλειψης της Διοικήσεως.(....)ανοικτό δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό, για ν’ αναθέσει την σύμβαση εκτελέσεως του έργου της αναπτύξεως και βελτιώσεως των υποδομών του Κρατικού Αερολιμένος .... Η προϋπολογιζομένη αξία της συμβάσεως ανερχόταν σε 46.208.467 ευρώ(....)Είναι απορριπτέος, άρα, ο ισχυρισμός ότι έπρεπε η αναθέτουσα Αρχή ν’ αποβλέψει στην επίκληση της ισχύουσας βεβαιώσεως εγγραφής τους στο Μ.Ε.ΕΠ. για την οικεία τάξη, την οποίαν περιείχαν οι απαντήσεις των μελών της αιτούσας σε άλλα ερωτήματα του αυτού Μέρους του ΕΕΕΣ. Ούτε εξ άλλου μπορεί να πιθανολογηθεί σοβαρά ότι και επί παντελούς ελλείψεως σχετικής, κρίσιμης πληροφορίας στο ΕΕΕΣ, όπως εν προκειμένω (και όχι σε περίπτωση που συντρέχει απλώς έλλειψη σε κατ’ αρχήν παρασχεθείσα εκεί πληροφορία), η νέα, κατά χρόνον εφαρμοστέα, μορφή του άρθρου 102 του ν. 4412/2016 διευρύνει τις εξουσίες της αναθέτουσας Αρχής, ώστε αυτή να επιτρέπεται να ζητήσει και για τέτοια ακόμα στοιχεία την εκ των υστέρων υποβολή τους από τους οικονομικούς φορείς. Συνεπώς, δεν μπορούν να πιθανολογηθούν σοβαρά ως βάσιμα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την αιτούσα.Δια ταύτα:Παραπέμπει στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου το ασκηθέν ένδικο βοήθημα «αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης» σύμφωνα με το αιτιολογικό και ορίζει εισηγητή ενώπιον της Ολομελείας τον Σύμβουλο Η. Μάζο. Εξετάζει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 372 του ν. 4412/2016 το αίτημα αναστολής και το απορρίπτει, κατά το αιτιολογικό.


Υ9/οικ.53768/2014

Καθορισμός ελάχιστων ποσοστιαίων ορίων συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας και καθορισμός ορίου δαπάνης συνταγογράφησης φαρμάκων(ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 62494/2014-ΦΕΚ 1920/Β/2014 ΚΑΙ ΤΗΝ Γ5:34043/2015, ΦΕΚ 1117/Β/11.6.2015 ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ Γ5(α)/ 70068/2015,ΦΕΚ-2332/Β/30.10.2015 )


ΣτΕ/2162/2018

Σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο, με εκτελεστικές συμβάσεις χωρίς επαναδιαγωνισμό, για την προμήθεια είκοσι (20) δραστικών ουσιών με CPV 33690000-3 από το ΠΠΥΦΥ 2014, με προσυμφωνημένο ποσοστό επιμερισμού στη συμφωνία-πλαίσιο της συνολικής ποσότητας των εν λόγω δραστικών ουσιών για δύο (2) έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος (...)Εν όψει αυτών και, εφόσον κατά τα προεκτεθέντα, το συνολικό ύψος του κύκλου εργασιών του διαγωνιζόμενου στον τομέα δραστηριοτήτων που αποτελεί το αντικείμενο της (υπό σύναψη) σύμβασης πρέπει επί ποινή απαραδέκτου, να δηλώνεται από τον ίδιο, το δε περιεχόμενο της εν λόγω δηλώσεως πρέπει, περαιτέρω, να ερείδεται στις οικείες οικονομικές καταστάσεις, αβασίμως προβάλλεται από την αιτούσα ότι η αναθέτουσα αρχή όφειλε να λάβει υπόψη τον (συνολικό) κύκλο εργασιών της κάθε οικονομικής χρήσης όπως αυτός “ακριβώς” απεικονιζόταν στις οικονομικές της καταστάσεις ετών 2012, 2013 και 2014 [ο οποίος ανερχόταν σε 12.291.421,69 ευρώ για το έτος 2012 (εκ παραδρομής η αιτούσα αναφέρεται στο δικόγραφο σε “11.097.789,66”), 11.097.789,66 ευρώ για το έτος 2013 και 14.164.286.286,18 για το έτος 2014 και κατά μέσο όρο 12.517.832,51 ευρώ], οι οποίες (οικονομικές καταστάσεις) ήταν, όπως διατείνεται, ληπτέες υπόψη “χωρίς περιορισμούς” άλλως, ότι ο μέσος όρος του (μερικού) κύκλου εργασιών για την κρίσιμη τριετία, όπως αυτός εξαγόταν από την ως άνω δήλωσή της (10.438.618,96 ευρώ) υπερέβαινε κατά πολύ το 30% της ετήσιας προϋπολογισθείσας δαπάνης (21.219.311,24 Χ 30% = 6.365.793,37 ευρώ).Δια ταύτα Απορρίπτει την αίτηση.