Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.1/13/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία-Απαραίτητα Προσόντα...:ζητείται η ανάκληση της 322/2017 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ανωτέρω έγιναν δεκτά, μη νομίμως, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, διενεργήθηκαν οι μετατάξεις των εν λόγω υπαλλήλων, απορριπτομένων ως αβασίμων των σχετικών ισχυρισμών του αιτούντος. Και τούτο διότι, για τη μεν μετάταξη υπαλλήλου στην κατηγορία ΠΕ είναι εκ του νόμου αναγκαία η υποβολή εκ μέρους του αιτούντος τη μετάταξη των αναφερομένων στη σκέψη ΙΙΙΒ πιστοποιητικών απόδειξης χειρισμού γνώσης Η/Υ του άρθρου 26 του π.δ/τος 50/2001, πλην όμως η ..., που μετατάχθηκε από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικών–Γραμματέων στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού δεν προσκόμισε το απαιτούμενο πιστοποιητικό. Περαιτέρω, στην περίπτωση που η μετάταξη υπαλλήλου από την κατηγορία ΥΕ που ανήκει στην κατηγορία ΔΕ και συγκεκριμένα στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών-Γραμματέων διενεργείται μετά από αίτηση υπαλλήλου, το υπηρεσιακό συμβούλιο μπορεί, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, να λάβει υπόψη του, πέραν των τίτλων πιστοποιήσεως του άρθρου 27 παρ. 1 του π.δ/τος 50/2001, και άλλα στοιχεία, όπως η εμπειρία των υπαλλήλων από την άσκηση σχετικών καθηκόντων, η απόδοση των υπαλλήλων, ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας στο βαθμό και τον κλάδο, καθώς και τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού τους μητρώου προκειμένου να σταθμίσει την καταλληλότητα των υποψήφιων προς μετάταξη, πλην, οφείλει, κατά τον σχηματισμό της γνώμης του, να κρίνει, μεταξύ άλλων, αιτιολογημένα τη γνώση αυτών και στα τρία αντικείμενα του προαναφερθέντος άρθρου, ήτοι τη γνώση χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα: (α) επεξεργασίας κειμένων, (β) υπολογιστικών φύλλων, (γ) υπηρεσιών διαδικτύου. Για τη μετάταξη όμως των λοιπών οκτώ (8) υπαλλήλων ελήφθησαν υπόψη βεβαιώσεις των Προϊσταμένων αυτών, από τις οποίες δεν προκύπτει η γνώση χειρισμού Η/Υ και στα τρία ως άνω αντικείμενα.(..)Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους υπαλλήλους ..., λόγω μετάταξής τους σε ανώτερη κατηγορία, είναι μη νόμιμη και επομένως η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.​


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/322/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία-Απαραίτητα Προσόντα.(..) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας κρίνονται τα ακόλουθα: 1) μη νομίμως διενεργήθηκαν οι μετατάξεις των κάτωθι τακτικών υπαλλήλων:...καθόσον οι αντίστοιχες κρίσεις του Υ.Σ. στερούνται νόμιμης αιτιολογίας.Περαιτέρω, στην περίπτωση που η μετάταξη υπαλλήλου που ανήκει στην κατηγορία Υ.Ε. στην κατηγορία Δ.Ε. του κλάδου Διοικητικών-Γραμματέων διενεργείται μετά από αίτηση υπαλλήλου, το υπηρεσιακό συμβούλιο μπορεί, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, να λάβει υπόψη του, πέραν των τίτλων πιστοποιήσεως του άρθρου 27 παρ. 1 του π.δ/τος 50/2001, και άλλα στοιχεία, όπως η εμπειρία των υπαλλήλων από την άσκηση σχετικών καθηκόντων, η απόδοση των υπαλλήλων, ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας στο βαθμό και τον κλάδο, καθώς και τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού τους μητρώου προκειμένου να σταθμίσει την καταλληλότητα των υποψήφιων προς μετάταξη, πλην, οφείλει, κατά τον σχηματισμό της γνώμης του, να κρίνει, μεταξύ άλλων, αιτιολογημένα τη γνώση αυτών και στα τρία αντικείμενα του προαναφερθέντος άρθου, ήτοι τη γνώση χειρισμού Η/Υ  στα αντικείμενα: (α) επεξεργασίας κειμένων, (β) υπολογιστικών φύλλων, (γ) υπηρεσιών διαδικτύου. Για τη μετάταξη όμως του …, της …., του… ελήφθησαν υπόψη βεβαιώσεις των Προϊσταμένων αυτών, από τις οποίες δεν προκύπτει η γνώση χειρισμού Η/Υ και στα τρία ως άνω αντικείμενα...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους υπαλλήλους (……) και …, λόγω μετάταξης αυτών σε ανώτερη κατηγορία, είναι μη νόμιμη και ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.  

Δεν ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.1/13/2018


ΔΙΔΑΔ/1081/2007

Η απόδειξη γνώσης χειρισμού Η/Υ ως προϋπόθεση για τη μετάταξη υπαλλήλων


53251/Ν4/2024

Γνώση πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ και απόδειξη αυτής


16570/2006

Ζητήματα «Προσοντολογίου». Α)Τροποποίηση του άρθρου 28 (γνώση ξένης γλώσσας) του Π.Δ. 50/2001 Β) Απόδειξη γνώσης Πληροφορικής και χειρισμού Η/Υ.


ΝΣΚ/47/2007

Μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου.Είναι επιτρεπτή η μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου, εφ’ όσον ο μετατασσόμενος έχει τα ειδικά προσόντα του κλάδου ΔΕ 23 και συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 134 του Ν 1188/1981.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)188/2014

Νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου του Ν.Α.Τ., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε  ανώτερη θέση, κλάδου Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού, καθόσον νομίμως πραγματοποιήθηκε σε προσωποπαγή θέση, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, χωρίς να ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η θέση προέλευσης ήταν επίσης προσωποπαγής, β) ο τίτλος σπουδών που προσκόμισε (πτυχίο ΕΑΠ) αποτελεί νόμιμο τυπικό προσόν για μετάταξη στον κλάδο αυτόν, σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ/τος 50/2001 και γ) για τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας δεν απαιτείτο η συμπλήρωση οκταετίας από την προηγούμενη μετάταξή του στο Ν.Α.Τ., πρωτίστως διότι ο περιορισμός αυτός συνδέεται με το διορισμό και όχι τη μετάταξη του υπαλλήλου, και σε κάθε περίπτωση, διότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος απέκτησε τον απαιτούμενο για τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία τίτλο σπουδών μετά την ημερομηνία μετάταξής του στο Ν.Α.Τ. 

ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις.Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)343/2015

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπαλλήλους Δήμου, λόγω μετάταξής τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας στον ίδιο Δήμο με ταυτόχρονη μεταφορά των θέσεων που κατέχουν (άρθρο 35 παρ.5 του ν.4024/2011) και συγκεκριμένα, από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού  και από τον κλάδο ΔΕ1 Διοικητικού στον κλάδο ΤΕ17 Διοικητικού – Λογιστικού, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων, διότι από το πρακτικό του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην κατηγορία ΔΕ Διοικητικού υπηρετούν επτά υπάλληλοι, ενώ στην κατηγορία ΤΕ17 Διοικητικού - Λογιστικού δύο και στην κατηγορία ΠΕ Διοικητικού τρεις υπάλληλοι, συνάγεται ότι η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 έγινε μετά από στάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιακών αναγκών του φορέα και σύμφωνα με το σκοπό της ρύθμισης αυτής, που συνίσταται στη βέλτιστη αξιοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014

Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015