ΕΣ/ΤΜ.1/125/2003
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης:Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις όσοι εκ των ανωτέρω καθηγητών διατέθηκαν για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολεία άλλης πόλης ή κωμόπολης δικαιούνται για ολόκληρο το χρονικό διάστημα από 1.1.2003 μέχρι 18.6.2003, συνεπώς και κατά την περίοδο των εξετάσεων, την προαναφερθείσα αποζημίωση και τα σχετικά οδοιπορικά έξοδα, όπως δικαιούνται, για το ίδιο χρονικό διάστημα, αποζημίωση για υπερωριακή διδασκαλία εκείνοι στους οποίους ανατέθηκε η κάλυψη ωρών διδασκαλίας μαθημάτων υπερωριακά, εφόσον όπως προκύπτει από τις οικείες καταστάσεις διάθεσης και υπερωριών, όλοι οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί διεξήγαγαν τις εξετάσεις , που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας των μαθημάτων που δίδαξαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, διόρθωσαν και βαθμολόγησαν τα γραπτά των μαθητών, που εξετάσθηκαν στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, στην τελευταία περίπτωση σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Κατόπιν αυτών, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/101/2019
Καταβολή αποζημίωσης απόλυσης σε υπαλλήλους Δημοτικού Βρεφονηπιακού σταθμού...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στην σκέψη ΙΙ Β, οι ανωτέρω πρώην μόνιμες υπάλληλοι του εν λόγω δημοτικού βρεφονηπιακού σταθμού, που έλαβαν μειωμένη σύνταξη από το Ι.Κ.Α. –Ε.Τ.Α.Μ., δικαιούνται να λάβουν αποζημίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 204 παρ. 3 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Περαιτέρω, η ασφάλιση των ανωτέρω συνταξιούχων στο πρώην Τ.Α.Δ.Κ.Υ. ή άλλο ταμείο επικουρικής ασφάλισης δεν αποτελεί αρνητική προϋπόθεση που αποκλείει την καταβολή σ΄ αυτές της αποζημίωσης βάσει των άρθρων 204 και 225 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και, συνεπώς, αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/95/2018
Υπερωριακή απασχόληση.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εντέλλεται, με τα εν λόγω χρηματικά εντάλματα, η καταβολή στους δικαιούχους υπερωριακής αποζημίωσης για την εκτέλεση καθηκόντων Ληξιάρχου, κατά τους μήνες Αύγουστο – Οκτώβριο έτους 2017, καθόσον στα ως άνω ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα επισυνάπτονται οι προαναφερόμενες 42836/9.11.2017 και 36982/27.9.2017 βεβαιώσεις του Δημάρχου του Δήμου ..., με τις οποίες βεβαιώνεται η πραγματοποίηση της κατά περίπτωση υπερωριακής απασχόλησης κατά τους προαναφερόμενους μήνες, οι οποίες (βεβαιώσεις) αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά για την εκταμίευση της σχετικής δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου .... Ως εκ τούτου, αβασίμως προβάλλεται από την διαφωνούσα Επίτροπο ότι η εν λόγω δαπάνη παρίσταται μη κανονική, διότι από την εκτύπωση του ηλεκτρονικού ρολογιού που τηρείται στον Δήμο δεν προκύπτει ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των χρηματικών ενταλμάτων υπάλληλοι εργάστηκαν υπερωριακά, ώστε να δικαιούνται αποζημίωση εξαιρέσιμων ημερών για όλα τα Σαββατοκύριακα του Αυγούστου, καθώς και για απογευματινή απασχόληση για τους μήνες Αύγουστο έως Οκτώβριο έτους 2017, διότι οι εν λόγω εκτυπώσεις (οι οποίες εντάσσονται σε ένα σύστημα ελέγχου της τηρήσεως του ωραρίου εργασίας, το οποίο καθιερώθηκε στο πλαίσιο της ιεραρχικής σχέσης που συνδέει τους υπαλλήλους με το Δήμο και συνιστούν μέτρο εσωτερικής τάξης) δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των προβλεπόμενων δικαιολογητικών αναγνώρισης και εκκαθάρισης της σχετικής δαπάνης. Σε περίπτωση δε αμφιβολίας της Επιτρόπου αναφορικά με το αν πράγματι οι ανωτέρω υπάλληλοι εργάστηκαν υπερωριακά, γεννάται ζήτημα το οποίο ανάγεται στο ουσιαστικό μέρος της δαπάνης και για το οποίο πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 28 παράγραφος 6 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ Α΄ 52), διαδικασία (πρβλ. Κλιμ. Πρ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 272/2017). ..ΙV. Επομένως, η υπό κρίση δαπάνη είναι κανονική και ως εκ τούτου τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Τ1/200/2007
Γραμματέας Δήμου δικαιούται, έστω και αν απασχολήθηκε για την τήρηση των πρακτικών κατά τις νυκτερινές ώρες, μόνο την ωριαία αμοιβή που δικαιούνται οι υπάλληλοι για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι την προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία. Όμοια και οι εντελλόμενες με τα υπόλοιπα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, που αφορούν υπερωριακή αποζημίωση υπαλλήλων του Δήμου για απασχόλησή τους κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες.
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/250/2014
Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, εφόσον οι φερόμενοι ως δικαιούχοι μετακινήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει εκδοθεί από το αρμόδιο για το διορισμό τους όργανο, σχετική απόφαση ή εντολή μετακίνησής τους, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά σε εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση, δεν είναι νόμιμη.Επιπλέον, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και για τον πρόσθετο λόγο ότι οι προαναφερόμενοι υπάλληλοι μετακινήθηκαν και διανυκτέρευσαν σε τοποθεσία που απείχε από την έδρα τους (…) απόσταση μικρότερη από 160 χιλιόμετρα και γι’ αυτό τον λόγο δεν δικαιούνται για τις κατά τα ανωτέρω διανυκτερεύσεις, ολόκληρο το ποσό της προβλεπόμενης από το άρθρο 9 του ν. 2685/99 ημερήσιας αποζημίωσης, καθόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν επιτρεπόταν η πραγματοποίηση διανυκτερεύσεων
Φ4/72379/Δ4/2019
Καθορισμός «Γραπτώς εξεταζόμενων» και «μη εξεταζόμενων μαθημάτων» των ΕΠΑ.Λ. και τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων των ΕΠΑ.Λ. κατά τη διάρκεια των τετραμήνων και στις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. -Οργάνωση προαγωγικών, απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων ΕΠΑ.Λ.
2/3168/0022/2011
Οι υπάλληλοι που έχουν υπερβεί για εκτέλεση υπηρεσίας το ανώτατο όριο εκτός έδρας των εξήντα (60) ημερών, δεν δικαιούνται έξοδα μετακίνησης (χιλιομετρική αποζημίωση, αντίτιμο εισιτηρίων), δαπάνη διανυκτέρευσης, καθώς και ημερήσια αποζημίωση, για τις πέραν των ανωτέρω ημερών μετακινήσεις και δεν πρέπει να εκδίδεται απόφαση ή εντολή μετακίνησης.
ΕΣ/Τ1/27/2001
Ο Γραμματέας Επιτροπών διενέργειας διαγωνισμών δεν δικαιούνται την αποζημίωση που ο νόμος ορίζει για τα μέλη των Επιτροπών αξιολόγησης αποτελεσμάτων διαγωνισμών του Ο.Α.Ε.Δ..
2/59633/ΔΕΠ/2016
Παρέχονται πληροφορίες αναφορικά με τα οδοιπορικά και την ημερήσια αποζημίωση που δικαιούνται οι Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και οι Περιφερειακοί σύμβουλοι οταν μετακινούνται εκτός έδρας της περιφέρειας για εκτέλεση υπηρεσίας
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/291/2016
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τον πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου. Ειδικότερα, λαμβανομένου υπόψη ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης είναι η εκτός έδρας μετακίνηση του υπαλλήλου, ήτοι η μετακίνησή του για εκτέλεση υπηρεσίας σε απόσταση μεγαλύτερη των πενήντα (50) χιλιομέτρων από την έδρα της υπηρεσίας του, κρίνεται ότι οι φερόμενοι στα εντάλματα ως δικαιούχοι, παρότι διανυκτέρευσαν στην ύπαιθρο για την εκτέλεση της υπηρεσίας τους, δεν δικαιούνται ημερήσια αποζημίωση για τις μετακινήσεις που πραγματοποίησαν προς τις προαναφερόμενες περιοχές που απέχουν λιγότερο από πενήντα (50) χιλιόμετρα από την έδρα της υπηρεσίας τους, την ... Συνεπώς, μη νομίμως εντέλλεται, με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις μετακινήσεις τους προς τις εν λόγω περιοχές. Περαιτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας που προέβαλε η Επίτροπος πρέπει να απορριφθεί. Και τούτο, διότι, ενόψει του ότι η ημερήσια αποζημίωση χορηγείται για την κάλυψη των εκτάκτων εξόδων στα οποία υποβάλλεται ο υπάλληλος κατά την μετακίνησή του εκτός έδρας, ο υπάλληλος … δικαιούται ημερήσια αποζημίωση για την μετακίνησή του στα ... στις 5.7.2016, προκειμένου να μεταφέρει προσωπικό της Διεύθυνσης Δασών ..., παρότι μετακινήθηκε, κατόπιν εντολής της υπηρεσίας του, με μη νόμιμο μεταφορικό μέσο (υπηρεσιακό αυτοκίνητο) καθώς το γεγονός αυτό δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της καταβολής της επίμαχης ημερήσιας αποζημίωσης. Τέλος, απορριπτέος, προεχόντως, ως αόριστος είναι ο τρίτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, διότι με αυτόν δεν προβάλλεται με σαφήνεια η συγκεκριμένη νομική πλημμέλεια των επίμαχων μετακινήσεων των φερομένων στα ελεγχόμενα εντάλματα ως δικαιούχων υπαλλήλων, επί της οποίας ερείδεται η άρνηση θεώρησης των ενταλμάτων, ούτε και οι δημοσιονομικές συνέπειες αυτής.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Π.Δ.117/1999
Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 100/1996 "Γενικές εξετάσεις ειδικών μαθημάτων" (ΦΕΚ 78/τ. Α'/96).