ΕΣ/ΤΜ.1/125/2003
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης:Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις όσοι εκ των ανωτέρω καθηγητών διατέθηκαν για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολεία άλλης πόλης ή κωμόπολης δικαιούνται για ολόκληρο το χρονικό διάστημα από 1.1.2003 μέχρι 18.6.2003, συνεπώς και κατά την περίοδο των εξετάσεων, την προαναφερθείσα αποζημίωση και τα σχετικά οδοιπορικά έξοδα, όπως δικαιούνται, για το ίδιο χρονικό διάστημα, αποζημίωση για υπερωριακή διδασκαλία εκείνοι στους οποίους ανατέθηκε η κάλυψη ωρών διδασκαλίας μαθημάτων υπερωριακά, εφόσον όπως προκύπτει από τις οικείες καταστάσεις διάθεσης και υπερωριών, όλοι οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί διεξήγαγαν τις εξετάσεις , που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας των μαθημάτων που δίδαξαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, διόρθωσαν και βαθμολόγησαν τα γραπτά των μαθητών, που εξετάσθηκαν στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, στην τελευταία περίπτωση σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Κατόπιν αυτών, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/101/2019
Καταβολή αποζημίωσης απόλυσης σε υπαλλήλους Δημοτικού Βρεφονηπιακού σταθμού...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στην σκέψη ΙΙ Β, οι ανωτέρω πρώην μόνιμες υπάλληλοι του εν λόγω δημοτικού βρεφονηπιακού σταθμού, που έλαβαν μειωμένη σύνταξη από το Ι.Κ.Α. –Ε.Τ.Α.Μ., δικαιούνται να λάβουν αποζημίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 204 παρ. 3 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Περαιτέρω, η ασφάλιση των ανωτέρω συνταξιούχων στο πρώην Τ.Α.Δ.Κ.Υ. ή άλλο ταμείο επικουρικής ασφάλισης δεν αποτελεί αρνητική προϋπόθεση που αποκλείει την καταβολή σ΄ αυτές της αποζημίωσης βάσει των άρθρων 204 και 225 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και, συνεπώς, αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Τ1/200/2007
Γραμματέας Δήμου δικαιούται, έστω και αν απασχολήθηκε για την τήρηση των πρακτικών κατά τις νυκτερινές ώρες, μόνο την ωριαία αμοιβή που δικαιούνται οι υπάλληλοι για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι την προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία. Όμοια και οι εντελλόμενες με τα υπόλοιπα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, που αφορούν υπερωριακή αποζημίωση υπαλλήλων του Δήμου για απασχόλησή τους κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες.
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/250/2014
Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, εφόσον οι φερόμενοι ως δικαιούχοι μετακινήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει εκδοθεί από το αρμόδιο για το διορισμό τους όργανο, σχετική απόφαση ή εντολή μετακίνησής τους, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά σε εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση, δεν είναι νόμιμη.Επιπλέον, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και για τον πρόσθετο λόγο ότι οι προαναφερόμενοι υπάλληλοι μετακινήθηκαν και διανυκτέρευσαν σε τοποθεσία που απείχε από την έδρα τους (…) απόσταση μικρότερη από 160 χιλιόμετρα και γι’ αυτό τον λόγο δεν δικαιούνται για τις κατά τα ανωτέρω διανυκτερεύσεις, ολόκληρο το ποσό της προβλεπόμενης από το άρθρο 9 του ν. 2685/99 ημερήσιας αποζημίωσης, καθόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν επιτρεπόταν η πραγματοποίηση διανυκτερεύσεων
Φ4/72379/Δ4/2019
Καθορισμός «Γραπτώς εξεταζόμενων» και «μη εξεταζόμενων μαθημάτων» των ΕΠΑ.Λ. και τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων των ΕΠΑ.Λ. κατά τη διάρκεια των τετραμήνων και στις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. -Οργάνωση προαγωγικών, απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων ΕΠΑ.Λ.
2/3168/0022/2011
Οι υπάλληλοι που έχουν υπερβεί για εκτέλεση υπηρεσίας το ανώτατο όριο εκτός έδρας των εξήντα (60) ημερών, δεν δικαιούνται έξοδα μετακίνησης (χιλιομετρική αποζημίωση, αντίτιμο εισιτηρίων), δαπάνη διανυκτέρευσης, καθώς και ημερήσια αποζημίωση, για τις πέραν των ανωτέρω ημερών μετακινήσεις και δεν πρέπει να εκδίδεται απόφαση ή εντολή μετακίνησης.
ΕΣ/Τ1/27/2001
Ο Γραμματέας Επιτροπών διενέργειας διαγωνισμών δεν δικαιούνται την αποζημίωση που ο νόμος ορίζει για τα μέλη των Επιτροπών αξιολόγησης αποτελεσμάτων διαγωνισμών του Ο.Α.Ε.Δ..
2/59633/ΔΕΠ/2016
Παρέχονται πληροφορίες αναφορικά με τα οδοιπορικά και την ημερήσια αποζημίωση που δικαιούνται οι Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και οι Περιφερειακοί σύμβουλοι οταν μετακινούνται εκτός έδρας της περιφέρειας για εκτέλεση υπηρεσίας
EΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)143/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Μη νόμιμη καταβολή εξόδων μετακίνησης (οδοιπορικά έξοδα και ημερήσια αποζημίωση) σε υπαλλήλους του Δήμου, διπλωματούχους μηχανικούς, για τη συμμετοχή τους(...)Στην υπό κρίση περίπτωση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύονται επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, προκύπτουν τα εξής: Με τις14524/18,11.2014 και 14442/17.11.2014 αποφάσεις του Δημάρχου εγκρίθηκε η μετάβαση του ...και της ..., διπλωματούχων μηχανικών, υπαλλήλων κλάδου ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών ο πρώτος και ΠΕ Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών η δεύτερη, που υπηρετούν στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, από την έδρα της υπηρεσίας τους προς τα Ιωάννινα (χιλιομετρική απόσταση 82 χλμ.), για το χρονικό διάστημα από 24.11.201.4 έως S.12.2014, προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης με τίτλο «…..», που εντάσσεται στον θεματικό τίτλο «Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και νέες τεχνολογίες». , Οι εν λόγω υπάλληλοι δεν διανυκτέρευσαν στ αλλά μετακινήθηκαν με αυθημερόν επιστροφή. Για την κάλυψη των εξόδων ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης σε κάθε έναν από τους ανωτέρα) υπαλλήλους εκκαθαρίστηκε ποσό 560,00 ευρώ (10 ημέρες Χ 56,00 ευρώ) σύμφωνα με την προαναφερθείσα 2/33481/0022/27.4,2011 απόφαση, που εφαρμόζεται στην περίπτωση δαπανών μετακίνησης διπλωματούχων μηχανικών κατηγορίας ΠΕ, για την καταβολή του οποίου εκδόθηκαν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (Π) τη παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την έκθεση διαφωνίας, ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν δικαιούνται την αυξημένη ημερήσια αποζημίωση των 56 ευρώ. Τούτο διότι, ακόμη και εάν, το αντικείμενο του επίμαχου σεμιναρίου συνδέεται με τα καθήκοντα εκπόνησης μελετών και σύνταξης τεχνικών προδιαγραφών που αυτοί ασκούν ως διπλωματούχοι μηχανικοί στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου, η μετακίνηση τους δεν έγινε με σκοπό την άσκηση αυτών των υπηρεσιακών, καθηκόντων αλλά την επιμόρφωση τους επ’ αυτών, και ως εκ τούτου, διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 2685/1999 που ειδικώς αφορούν αυτού του είδους τις μετακινήσεις. Συνεπώς, αυτοί δικαιούνται το 1/3 της αποζημίωσης των 29,35 ευρώ, δηλ. 9,78 ευρώ για κάθε ημέρα μετακίνησης, καθώς δεν διανυκτέρευσαν, αλλά μετακινήθηκαν σε απόσταση άνω των σαράντα (40) χλμ. (82 χλμ.) και επέστρεφαν αυθημερόν στην έδρα της υπηρεσίας τους.(...)Συνεπώς, αυτοί δικαιούνται το 1/3 της αποζημίωσης των 29,35 ευρώ, δηλ. 9,78 ευρώ για κάθε ημέρα μετακίνησης, καθώς δεν διανυκτέρευσαν, αλλά μετακινήθηκαν σε απόσταση άνω των σαράντα (40) χλμ. (82 χλμ.) και επέστρεφαν αυθημερόν στην έδρα της υπηρεσίας τους.
Π.Δ.117/1999
Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 100/1996 "Γενικές εξετάσεις ειδικών μαθημάτων" (ΦΕΚ 78/τ. Α'/96).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/291/2016
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τον πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου. Ειδικότερα, λαμβανομένου υπόψη ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης είναι η εκτός έδρας μετακίνηση του υπαλλήλου, ήτοι η μετακίνησή του για εκτέλεση υπηρεσίας σε απόσταση μεγαλύτερη των πενήντα (50) χιλιομέτρων από την έδρα της υπηρεσίας του, κρίνεται ότι οι φερόμενοι στα εντάλματα ως δικαιούχοι, παρότι διανυκτέρευσαν στην ύπαιθρο για την εκτέλεση της υπηρεσίας τους, δεν δικαιούνται ημερήσια αποζημίωση για τις μετακινήσεις που πραγματοποίησαν προς τις προαναφερόμενες περιοχές που απέχουν λιγότερο από πενήντα (50) χιλιόμετρα από την έδρα της υπηρεσίας τους, την ... Συνεπώς, μη νομίμως εντέλλεται, με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στην καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις μετακινήσεις τους προς τις εν λόγω περιοχές. Περαιτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας που προέβαλε η Επίτροπος πρέπει να απορριφθεί. Και τούτο, διότι, ενόψει του ότι η ημερήσια αποζημίωση χορηγείται για την κάλυψη των εκτάκτων εξόδων στα οποία υποβάλλεται ο υπάλληλος κατά την μετακίνησή του εκτός έδρας, ο υπάλληλος … δικαιούται ημερήσια αποζημίωση για την μετακίνησή του στα ... στις 5.7.2016, προκειμένου να μεταφέρει προσωπικό της Διεύθυνσης Δασών ..., παρότι μετακινήθηκε, κατόπιν εντολής της υπηρεσίας του, με μη νόμιμο μεταφορικό μέσο (υπηρεσιακό αυτοκίνητο) καθώς το γεγονός αυτό δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της καταβολής της επίμαχης ημερήσιας αποζημίωσης. Τέλος, απορριπτέος, προεχόντως, ως αόριστος είναι ο τρίτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, διότι με αυτόν δεν προβάλλεται με σαφήνεια η συγκεκριμένη νομική πλημμέλεια των επίμαχων μετακινήσεων των φερομένων στα ελεγχόμενα εντάλματα ως δικαιούχων υπαλλήλων, επί της οποίας ερείδεται η άρνηση θεώρησης των ενταλμάτων, ούτε και οι δημοσιονομικές συνέπειες αυτής.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.