ΕΣ/Τ7/221/2007
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών.Εφόσον το συνολικό ύψος της ετήσιας δαπάνης για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών ανέρχεται σε 43.462,00 ευρώ, ποσό που υπερβαίνει το νόμιμο όριο μέχρι το ύψος του οποίου επιτρέπεται η προμήθεια αγαθών με απευθείας ανάθεση, μη νόμιμα ο Δήμος προμηθεύτηκε λιπαντικά χωρίς να προσφύγει στη διαδικασία του διαγωνισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/117/2019
Προμήθεια λιπαντικών:Με δεδομένα αυτά, κατά την έννοια του νόμου και σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, τα καύσιμα και τα λιπαντικά, που είναι παράγωγα του πετρελαίου, αποτελούν ομοειδείς κατηγορίες ειδών και προορίζονται να καταναλωθούν για τη λειτουργία μηχανημάτων και οχημάτων. Συνεπώς, ως εκ του συνολικού ύψους της δαπάνης για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών (άρθρο 5, περ. γ΄ του ν. 4412/2016), η εντελλόμενη δαπάνη παρανόμως κατατμήθηκε και ανατέθηκε απευθείας ενώ θα έπρεπε να ανατεθεί με ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία. Πλην όμως, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα καύσιμα και τα λιπαντικά υπάγονται σε διαφορετικά CPV, ότι για την ανάθεση των καυσίμων διεξήχθη ανοικτός διαγωνισμός ένα έτος νωρίτερα από την απευθείας ανάθεση των λιπαντικών και ότι για την ανάθεση των τελευταίων υποβλήθηκαν δύο προσφορές και επελέγη η χαμηλότερη, τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά από συγγνωστή πλάνη.
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ
Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών-ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ανώτατο όριο κατανάλωσης καυσίμων .
ΑΕΠΠ/1010/2022
Προμήθεια Καυσίμων και Λιπαντικών για κίνηση μεταφορικών μέσων και πετρελαίου θέρμανσης του Δήμου … και του ΝΠΔΔ και δη για το τμήμα 4: ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ
ΕΑΔΗΣΥ/1033/2022
Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών διάρκειας 24 μηνών ... με εκτιμώμενη αξία 945.553,40€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/164/2022
Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών: Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας καυσίμων και λιπαντικών για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Σπάρτης και των νομικών του προσώπων υπολείπεται του ορίου του 1.000.000,00 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), καθώς ανέρχεται σε 838.879,81 ευρώ, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στερείται αρμοδιότητας για την άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και των υποβληθέντων σχεδίων σύμβασης. Πλην όμως, δοθέντος ότι ο ανωτέρω προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου διενεργούμενο από τους Επιτρόπους αυτού, το Κλιμάκιο κρίνει περαιτέρω ότι αρμόδιος εν προκειμένω για τη διενέργεια του ελέγχου είναι ο Επίτροπος στην Υπηρεσία Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, στον οποίο και πρέπει να παραπεμφθεί ο υποβληθείς φάκελος.
ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/2015
Προμήθεια καυσίμων.(...) Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, ενόψει δε του ότι, με το 36363/30.6.2015 έγγραφο του Αντιδημάρχου ....... βεβαιώνεται ότι δεν εκκρεμούν ένδικα βοηθήματα κατά του κατακυρωτικού αποτελέσματος του διαγωνισμού, κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια λιπαντικών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια λιπαντικών
ΕΑΔΗΣΥ/121/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/…2022, κατά το μέρος της με το οποίο έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας καυσίμων και λιπαντικών και της κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την 3 η Ομάδα - Λιπαντικά, καθώς επίσης και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης των οργάνων της αναθέτουσας αρχής.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/118/2023
Προμήθεια του συνόλου των καυσίμων κίνησης, θέρμανσης και λιπαντικών του Δήμου Σαρωνικού και των νομικών προσώπων αυτού για 3 έτη.(...)Κατ’ ακολουθίαν δε των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) Δεν κωλύεται η υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ i. του Δήμου Σαρωνικού και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, ii. του …και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, iii. της …και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) των Ομάδων Α και Β, iv. της ως άνω Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) της Ομάδας Α και v. της ως άνω Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του …για την προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (καυσίμων) της Ομάδας Α. β) Κωλύεται η υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ i. του Δήμου Σαρωνικού και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (λιπαντικών και άλλων υγρών) της Ομάδας Γ και ii. της …και του …κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια των αντίστοιχων ειδών (λιπαντικών και άλλων υγρών) της Ομάδας Γ, εξαιτίας της συνδρομής των υπό σκέψεις 11 και 12 διαπιστωθεισών ουσιωδών νομικών πλημμέλειών της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης προμήθειας ειδικώς κατά το μέρος που αφορά στα είδη αυτά (της Ομάδας Γ).
ΕλΣυν/Τμ7/302/2009
Νομίμως ανέθεσε απευθείας την προμήθεια ειδών διακοσμητικού φωτισμού ο Δήμος, καθόσον το συνολικό ύψος της ετήσιας δαπάνης για την προμήθειά τους δεν υπερέβαινε το τιθέμενο από τις διατάξεις της ΚΥΑ 27319/ 18.7. 2002, όριο των 15.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση προμήθειας, ενώ περαιτέρω για τον καθορισμό της ετήσιας αυτής δαπάνης νομίμως δεν συνυπολογίστηκε και η δαπάνη για τις εργασίες αντικατάστασης, επισκευής και αποθήκευσης των φωτιστικών στοιχείων, οι οποίες ανατέθηκαν απευθείας κατ' άρθρο 268 του ν.3463/2006 στη Δη-μοτική Επιχείρηση
ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)219/2014
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ: Μη νόμιμο ένταλμα πληρωμής του Δήμο, που αφορούσε στην καταβολή αμοιβής στο φερόμενο ως δικαιούχο για την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για οχήματα του Δήμου μηνός Απριλίου έτους 2013, με την αιτιολογία ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον: α) δεν επισυνάπτονται τα δελτία κίνησης και οι διιαταγές πορείας των οχημάτων και β) η ποσότητα των καυσίμων που ο ως άνω Δήμος προμηθεύτηκε και κατανάλωσε για την κίνηση των ΚΗΗ 3847, ΚΗΥ 2723, ΚΥΗ 2710 και ΚΗΗ 2850 οχημάτων του υπερβαίνει το ανώτατο επιτρεπόμενο από το νόμο όριο κατανάλωσης καυσίμων. Με τα δεδομένα αυτά τα ως άνω οχήματα δεν μετακινήθηκαν νομίμως, καθόσον δεν προηγήθηκε της μετακίνησής τους η έκδοση των απαιτούμενων από το νόμο εγγράφων, ήτοι των υπηρεσιακών διαταγών πορείας και των σχετικών δελτίων κίνησης, και επομένως η ελεγχόμενη δαπάνη είναι για το λόγο αυτό μη κανονική.