Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ7/126/2006

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δαπάνη για την προμήθεια στεφανιών καταθέσεων και συνθέσεων λουλουδιών βρίσκει καταρχήν νόμιμο έρεισμα ,δεδομένου όμως ότι στην προκειμένη περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ο λόγος για τον οποίο απαιτούνταν η προμήθεια τόσο μεγάλου αριθμού στεφανιών και συνθέσεων λουλουδιών ανά εκδήλωση, ενόψει του μεγέθους του Δήμου και του αριθμού των εκδηλώσεων στις οποίες η προμήθεια αφορά το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις προσήκον μέτρο και ως εκ τούτου αυτή (δαπάνη) δεν είναι νόμιμη


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7/267/2011

Παράθεση γεύματος(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ανωτέρω έγιναν δεκτά,  η εντελλόμενη με το άνω χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παράθεσης γεύματος, ως παρεπόμενη των εορταστικών εκδηλώσεων   που αποσκοπούσαν,  μέσω της προβολής της τοπικής ιστορίας, στη διατήρηση και αφύπνιση της εθνικής μνήμης, συνέβαλε αναγκαίως στην επιτυχή διοργάνωσή τους  και είναι, ως εκ τούτου, λειτουργική για τον οικείο Δήμο. Εξάλλου, η  δαπάνη αυτή, ενόψει του αριθμού και της ιδιότητας των προσκεκλημένων, αλλά και της κατ’ άτομο τιμής του γεύματος (14,00 ευρώ), δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, καθώς και την υπάρχουσα δημοσιονομική συγκυρία προσήκον μέτρο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη ως λειτουργική και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ7(ΚΠΕ)291/2014

ΠΡΟΜΗΘΙΕΣ:  Νόμιμη πληρωμή της φερόμενης ως δικαιούχου εταιρείας με την επωνυμία «……………………..», για την προμήθεια διαφόρων γλυκισμάτων (βασιλόπιττες, κουραμπιέδες και μελομακάρονα) που πρόσφερε       ο Δήμος στους δημότες του, στο πλαίσιο των διαφόρων εκδηλώσεων που διοργάνωσε για τον εορτασμό των Χριστουγέννων 2013 και του νέους έτους 2014. Ως αιτιολογία της άρνησής της η Επίτροπος προέβαλε ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, γιατί δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν συντελεί στην εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του Δήμου, ούτε συμβάλλει, άμεσα ή έμμεσα, στην εκπλήρωση των σκοπών του. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη δαπάνη που αφορά στην προμήθεια βασιλόπιτας, κουραμπιέδων και μελομακάρονων   για την διάθεσή τους στους δημότες του …………………, στο πλαίσιο των διαφόρων εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου, κατά τη διάρκεια του εορταστικού εικοσαημέρου των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους, είναι νόμιμη. Τούτο διότι η εντελλόμενη συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα     με  τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου των ως άνω εορταστικών εκδηλώσεων, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την  υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο, ενόψει και του πλήθους των δημοτών του καλλικρατικού Δήμου ……………………………, της πολυήμερης διάρκειας των εκδηλώσεων και της χαμηλής συμβατικής τιμής μονάδος προμήθειας των προαναφερομένων ειδών.


ΕλΣυν/Τμ.7/63/2006

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, διότι το ποδόσφαιρο, όπως και ο αθλητισμός γενικότερα, συνιστά πολιτιστικό αγαθό, συνεπώς δαπάνη με σκοπό την προμήθεια και περαιτέρω διάθεση στους φορείς εκπαίδευσης και τους αθλητικούς συλλόγους του Δήμου ενός βιβλίου με θέμα το ποδόσφαιρο, βρίσκει έρεισμα στο άρ. 24 παρ. 1 εδ. α΄ του π.δ. 410/95. Περαιτέρω, ένα βιβλίο με θέμα την αυτοβιογραφία ενός από τους μεγαλύτερους Έλληνες ποδοσφαιριστές δε μπορεί παρά να έχει ως θέμα (και) το ποδόσφαιρο, έστω και αν καταπιάνεται με αυτό έμμεσα, στα πλαίσια δηλαδή της εξιστόρησης του γενικότερου βίου του κεντρικού ήρωά του. Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα έπρεπε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος εντός του οποίου αυτό είχε εκδοθεί.


ΕλΣυν/Τμ.7/78/2010

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ανάληψη από το Δήμο ..... του συνόλου της δαπάνης, που προκλήθηκε από τη συμμετοχή του στη διοργάνωση του ως άνω φεστιβάλ παραδοσιακών χορών είναι καταρχήν νόμιμη. Περαιτέρω, κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1415, οικονομικού έτους 2009, χρηματικό ένταλμα δαπάνη του Δήμου ....., που αφορά στη  διαμονή φιλοξενούμενων (μέλη των χορευτικών συγκροτημάτων) λόγω της συμμετοχής τους στο φεστιβάλ, συνιστά δαπάνη παρεπόμενη συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της εκδήλωσης, ενώ δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο. Αντιθέτως, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 1413, 1414 και 1416 , οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν είναι νόμιμες, καθόσον η προμήθεια διακοσίων (200) κιλών αρνιού, η παράθεση catering και η ενοικίαση παραδοσιακών στολών, ναι μεν συνιστούν δαπάνες παρεπόμενες, πλην όμως δεν αποτέλεσαν αναγκαίο μέσο για τη διοργάνωση της προαναφερόμενης εκδήλωσης, ούτε συνέβαλαν στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της, υπερβαίνουν δε και το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά και από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία, που επιτάσσει την προσαρμογή σε νέους δημοσιονομικούς κανόνες και αρχές, προσήκον μέτρο


ΕλΣυν.Τμ.VII/278/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην παράθεση στο πλαίσιο της προαναφερόμενης εκδήλωσης μπουφέ, συνιστά δαπάνη λειτουργική, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, δεν υπερβαίνει δε το προσήκον μέτρο λαμβανομένου υπόψη του ύψους αυτής και του αριθμού των συμμετεχόντων ατόμων (240 άτομα εκ των οποίων 92 ήταν οι βραβευθέντες μαθητές).(..)Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην προμήθεια αναμνηστικών δώρων προβλέπεται μεν στο νόμο ως λειτουργική, πλην όμως ενόψει του ύψους της, του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών..υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί. Αντιθέτως, η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/379/2009

Παράθεση γευμάτων-φιλοξενία προσώπων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά στην εκτύπωση προγραμμάτων, προσκλήσεων κλπ., παράθεση γευμάτων και φιλοξενία προσώπων, στο πλαίσιο διαφόρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη Δημοτική Χορωδία ..., δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, συντελεί όμως στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω νομικού προσώπου, καθόσον συμβάλλει στην επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, μέσω των οποίων προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου αυτού, η εν λόγω δε δαπάνη δεν υπερβαίνει, κατά την κρίση του Τμήματος, το προσήκον μέτρο.(...)Περαιτέρω, όμως, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των ανωτέρω εκδηλώσεων της Δημοτικής Χορωδίας δεν είναι, κατά την κρίση του Τμήματος, νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών της.


ΕλΣυν/Τμ.7/135/2010

Τηλεοπτικής προβολής δραστηριοτήτων του Δήμου(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη αφού δεν βρίσκει έρεισμα στο νόμο ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς του Δήμου, ή ότι ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητά του, καθόσον η εν λόγω δαπάνη για την τηλεοπτική κάλυψη των ανωτέρω εκδηλώσεων, με σκοπό την παρουσίασή τους στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, δεν αποτελεί αναγκαίο και απαραίτητο στοιχείο των εκδηλώσεων αυτών, ούτε η μη πραγματοποίησή της θα προκαλούσε προβλήματα στη λειτουργία του Δήμου ή θα εμπόδιζε την επιδίωξη των νόμιμων σκοπών του, ενώ η προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών, που προβάλλει ο Δήμος, επικαλούμενος το άρθρο 158 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, υλοποιείται με την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων αυτών, όχι όμως και με την τηλεοπτική τους κάλυψη, ενώ και σε αυτήν ακόμη την περίπτωση η δαπάνη πάσχει νομιμότητας, καθόσον η ανάθεση της εν λόγω υπηρεσίας έγινε με απόφαση του Δημάρχου και όχι με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου


ΕλΣυν.Τμ.VII/53/2012

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες, που ως παρεπόμενες σε σχέση με την πραγματοποίηση της προαναφερόμενης πολιτιστικής εκδήλωσης, περιλαμβάνονται στην εγκριθείσα, με την 77/5.7.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Ο.Δ.Α., διάθεση πίστωσης και συνέβαλλαν αναγκαίως στην  επιτυχή διοργάνωσή της, είναι λειτουργικές και δεν υπερβαίνουν, ενόψει  τόσο της  διάρκειας και του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων στην εκδήλωση αυτή, όσο και του ύψους τους, το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο,  ούτε αντιτίθενται, λόγω της αναγκαιότητάς τους, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης..Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει του οικονομικό έτος 2011 τις πιστώσει του οποίου βαρύνουν.


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/353/2013

Καταβολή συνολικού ποσού που αφορά δαπάνη μίσθωσης μεταφορικού μέσου (λεωφορείου) για τη μεταφορά παιδιών για συμμετοχή στο πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι λειτουργική, καθόσον η μεταφορά των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα συμβάλλει στην επιτυχή διοργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος αυτού και συνάδει με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Εξάλλου, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει, ενόψει της διάρκειας του προγράμματος, το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο, ούτε αντιτίθεται, λόγω της αναγκαιότητάς της, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7/67/2009

Προμήθεια παιχνιδιών:..ο Δήμαρχος προέβη στην απευθείας ανάθεση της προμήθειας των εν λόγω αγαθών και ακολούθως, υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ Δήμου ... και της προμηθεύτριας εταιρίας «…», συνολικού συμβατικού ποσού 13.892,77 ευρώ (με ΦΠΑ). Ακολούθως εκδόθηκε το 13.2.2008 τιμολόγιο πώλησης της αναδόχου και συντάχτηκε το σχετικό Πρωτόκολλο Παραλαβής Υλικού, εν συνεχεία δε εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, σύμφωνα με το άρθρο 158 παρ. 3 του ν. 3463/2006, περαιτέρω δε, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρον, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου, του συνόλου των υπαλλήλων καθαριότητας που εργάζονται σε αυτόν, καθώς και της σπουδαιότητας της εορτής της Πρωτοχρονιάς. Συνεπώς, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα έπρεπε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος εντός του οποίου αυτό είχε εκδοθεί.