Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/3/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 496/1974

θεώρηση χρηματικών ενταλμάτων μετά τη λήξη του οικονομικού έτους , τον προϋπολογισμό του οποίου και βαρύνουν.Ως συμψηφιστικά, έπρεπε να θεωρηθούν από τον Επίτροπο, εφόσον υποβλήθηκαν μέχρι και τις 30.4.2006.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2059806/7189/0094/1997

Απώλεια θεωρημένων χρηματικών ενταλμάτων.


ΕΣ/ΤΜ.V/3/2003( Ι ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ:Επειδή στην προκείμενη περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού υποβλήθηκαν προς θεώρηση στο διαφωνούντα Επίτροπο τα 524,  528, 529, 530, 562 και 949 οικονομικού έτους 2003, χρηματικά εντάλματα πληρωμής, προς αποκατάσταση πάγιας προκαταβολής, συνολικού ποσού 105.846,50 € στο όνομα του….. Οι εντελλόμενες με αυτά δαπάνες (προμήθειες, παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, κ.ά) αφορούν μόνο στο καθαρό ποσό που καταβλήθηκε στους σε βάρος της πάγιας προκαταβολής, συνολικά 99.729,64 € και δεν υποβλήθηκαν δικαιολογητικά, που να αποδεικνύουν την καταβολή των αντιστοίχων κρατήσεων στα οικεία Ταμεία για κάθε ενταλματοποιημένη  δαπάνη. Σύμφωνα όμως με όσα έγιναν δεκτά στη 2η σκέψη της παρούσης η εκκαθάριση και ενταλματοποίηση με χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνης χωρίς να αναγράφεται το ποσό των αντίστοιχων προς τα οικεία Ταμεία κρατήσεων, και προκειμένου περί χρηματικών ενταλμάτων προς αποκατάσταση πάγιας προκαταβολής χωρίς την προσκόμιση των αντιστοίχων δικαιολογητικών πληρωμής, δεν είναι νόμιμη. Συνεπώς τα επίδικα χρηματικά εντάλματα είναι μη θεωρητέα, όσα δε αντίθετα υποστηρίζονται από την Υ.Δ.Ε. στο .....και ειδικότερα ότι οι νόμιμες  κρατήσεις θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό είναι αβάσιμα και απορριπτέα.


142238/1976

Περί του τύπου των χρηματικών ενταλμάτων χορηγήσεως, παγίας προκαταβολής των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.


2/34126/0026/2012

Θέμα: «Κοινοποίηση διάταξης,αναφορικά με την αναθεώρηση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής δαπανών, που έχουν θεωρηθεί από Πάρεδρο ή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου

ΠΔ 584/1975

Περί του τρόπου και της διαδικασίας εξοφλήσεως των χρηματικών ενταλμάτων ή ετέρων τίτλων πληρωμής των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και εισαγωγής και αποδόσεως των υπέρ του Δημοσίου και τρίτων κρατήσεων.


ΕΣ/Τ4/76/2003

Εννοια Δημοσίων έργων-Κατάτμηση δαπάνης:θεώρηση των (....) χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, του Λιμενικού Ταμείου του ιδίου ως άνω νομού, συνολικού ποσού 30.107,04 Ευρώ, που αφορούν πληρωμή δαπανών για προμήθειες υλικών και τις αντίστοιχες εργασίες για την ανάπλαση της πλατείας «Δένδρων Άμμου» και της ευρισκόμενης σ΄ αυτήν παιδικής χαράς(....)Τα έργα αυτά είναι κοινά και παρεμφερή, αφού έγιναν στον ίδιο χώρο και κατά τον ίδιο χρόνο, η συνολική δε δαπάνη εκτελέσεώς τους (μόνο με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα ανέρχεται στο ποσό των 30.107,04 Ευρώ) υπερβαίνει το ποσό των 15.000 Ευρώ, και, συνεπώς, θα έπρεπε να γίνει πρόχειρος διαγωνισμός, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην προαναφερθείσα Υπουργική απόφαση. Κατόπιν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, αφού η πλακόστρωση της πλατείας Δένδρων Άμμου και η κατασκευή της επ΄ αυτής παιδικής χαράς έχουν ως αντικείμενο την εκτέλεση ομοίων ή ομοειδών εργασιών στο συγκεκριμένο χώρο και, κατά συνέπεια, αποτελούν ένα ενιαίο έργο, για την ανάθεση του οποίου έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού, και όχι της απευθείας ανάθεσης μετά από κατάτμηση της συνολικής δαπάνης του έργου. Επομένως, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΠΔ 471/1975

Περί της διαδικασίας της εκκαθαρίσεως και εντολή πληρωμής των εξόδων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, της επιλύσεως ανακυπτουσών αμφισβητήσεων μεταξύ διατακτών και υπηρεσιών εκκαθαρίσεως και εντολής πληρωμής των δαπανών, ως και περί του τύπου των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/37/2019

Προμήθεια αντιδραστηρίων:..Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν ανωτέρω στη σκέψη ΙΙ, εφόσον, οι ως άνω δαπάνες προμήθειας αντιδραστηρίων αιμοδοσίας για το οικονομικό έτος 2017 υπερέβαιναν το ποσό των 20.000 ευρώ μέχρι και την υπογραφή των συμβάσεων από τις οποίες απορρέουν οι εντελλόμενες δαπάνες, και εφόσον δεν γίνεται επίκληση και δεν στοιχειοθετείται στις σχετικές αποφάσεις ανάθεσης η συνδρομή εξαίρεσης λόγω απρόβλεπτων γεγονότων, μη νομίμως το αναθέτον Νοσοκομείο προσέφυγε στις προμνησθείσες απευθείας αναθέσεις. Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι προσήχθησαν από το Νοσοκομείο στοιχεία από τα οποία επιβεβαιώνεται ότι προέβη σε προκήρυξη νέου ανοικτού διαγωνισμό, εντός του επίμαχου έτους 2017, για την ανάθεση προμήθειας όμοιων αντιδραστηρίων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα αυτού δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των νομίμων διαδικασιών ανάθεσης. Ως εκ τούτου, δέχεται συνδρομή συγγνωστή πλάνης υπέρ αυτών, η οποία δικαιολογεί τη θεώρηση των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, τα εντάλματα όμως δεν μπορούν να θεωρηθούν λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.  


ΕΣ/ΤΜ.7(ΚΠΕ)124/2019

Εγκατάσταση συστήματος αφαλάτωσης (..)  Με τις 4125 και 4127/14.5.2018 αποφάσεις του Γενικού Διευθυντή της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., ανατέθηκαν απευθείας στο …., ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι εργασίες «εγκατάστασης συστήματος αφαλάτωσης Πέλεκα» και «ανακατασκευής μονάδας επεξεργασίας νερού περιοχής ….», έναντι 5.900 και 5.100 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) αντίστοιχα, η εξόφληση των οποίων επιδιώκεται με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα. Σύμφωνα με τις διατάξεις που εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, οι εν λόγω αναθέσεις δεν είναι νόμιμες, αφού, ως αφορούσες στην εκτέλεση εργασιών, υπάγονται στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α.Κ, υπέρ του οποίου συντρέχει τεκμήριο αρμοδιότητας (Ε.Σ. ΚΠΕΔ VII Tμ. 9/2018, 54/2015). Εντούτοις, ενόψει του ότι τα καθαρά ποσά των άνω εργασιών δεν υπερέβαιναν τα 6.000 ευρώ, πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, ο Γενικός Διευθυντής της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. υπέλαβε ότι μπορούσε νόμιμα να προβεί στην ανάθεσή τους, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 (παρ. 10) του ν. 1069/1980, που του παρέχουν την αρμοδιότητα ανάθεσης προμηθειών μέχρι το ως άνω ποσό. Η πλάνη αυτή θα δικαιολογούσε τη θεώρηση των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, τα οποία, όμως, δεν μπορούν να θεωρηθούν λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.        


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/147/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ:.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο διαφωνίας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες διότι, εφόσον οι σχετικές αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης δεν αναρτήθηκαν στο ιστότοπο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», δεν παρήγαγαν έννομα αποτελέσματα. Άλλωστε, ο κατ’ εκτίμηση προβαλλόμενος με το έγγραφο επανυποβολής λόγος θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής λόγω συγγνωστής πλάνης είναι απορριπτέος προεχόντως ενόψει της διαπλασθείσας ήδη από το έτος 2015 νομολογίας του Ι Τμήματος και του Κλιμακίου τούτου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.