ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/472/2022
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια υγρών καυσίμων: Με βάση τα ανωτέρω, και λαμβανομένου υπ’όψιν του γεγονότος ότι όπως προκύπτει από την 15517/23.8.2022 βεβαίωση του Δημάρχου Ελασσόνας δεν εκκρεμούν προδικαστικές προσφυγές, αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης και αιτήσεις ακύρωσης κατά των πράξεων της ανωτέρω διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων, συνολικής συμβατικής αξίας 877.500 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) με αντισυμβαλλόμενους: α) τον Δήμο Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα ..., συμβατικής αξίας 152.100 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), β) τον ΟΚΠΑΠ και τον οικονομικό φορέα ..., συμβατικής αξίας 70.200 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), γ) τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα Ιωάννη Γκέκα, συμβατικής αξίας 290.160 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και δ) τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα ..., συμβατικής αξίας 365.040 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/182/2023
Προμήθεια υγρών καυσίμων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Δέλτα και των νομικών του προσώπων για ένα έτος.(...)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει, περαιτέρω, ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο 4 σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου Δέλτα και των νομικών του προσώπων, συνολικής συμβατικής αξίας 862.104,95 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), με αντισυμβαλλόμενους, αφενός μεν τον οικονομικό φορέα «…» και αφετέρου α) τον Δήμο Δέλτα για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης του Τμήματος Α, ποσού 323.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), β) τον ΚΠΟΔΔ για το Τμήμα Β, ποσού 80.563,95 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), γ) τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Δέλτα για το Τμήμα Γ, ποσού 288.711 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και δ) τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Δέλτα για το Τμήμα Δ, ποσού 169.830 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/248/2023
Προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου Χανίων και των Νομικών Προσώπων του.(...)Κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ειδών παντοπωλείου (Τμήμα 2), αξίας 115.233,35 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), β) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ελαιόλαδου για το κοινωνικό παντοπωλείο (Τμήμα 3), αξίας 149.495,17 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και γ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ελαιόλαδου (Τμήμα 21), αξίας 32.340 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) το Δήμο Χανίων και την εταιρεία «….» για το Τμήμα 4, β) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 9, γ) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 10, δ) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 17, ε) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 19, στ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 20, ζ) το Δημοτικό Γηροκομείο και την εταιρεία «...» για το Τμήμα 22, η) το Δημοτικό Γηροκομείου και την εταιρεία «...» για το Τμήμα 23, θ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 24 και ι) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 25.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 2, β) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 3 και γ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 21. ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Α΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1577/2023
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/18/2023
Προμήθεια βηματοδοτών - απινιδωτών.(...)Δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων (συνολικής συμβατικής δαπάνης 1.365.095 ευρώ, πλέον ΦΠΑ) με αντισυμβαλλόμενους το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ» και τους οικονομικούς φορείς: α)...», για τα είδη Α4, Α9, Β2, Β3, Β4, Β5, Β6, Β7, Β8, Β11, Β13, Γ1, Γ2, Γ3, Γ4, Γ8 και Γ9 (συνολικής συμβατικής αξίας 527.959 ευρώ), β) «...» για τα είδη Α1, Α2, Α3, Α5, Α6, Α7, Α8, Α10, Α11, Α13, Α14, Β1, Β12, Β15, Β16, Γ5, Γ6, Δ1 και Ε1 (συνολικής συμβατικής αξίας 728.802 ευρώ) και γ) «...» για τα είδη Γ7 και Δ2 (συνολικής συμβατικής αξίας 87.650 ευρώ)
ΕΑΔΗΣΥ/491/2022
Με τις ως άνω προδικαστικές προσφυγές, ο πρώτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση των από 3-2-2022 κοινοποιηθεισών με αρ. 388/2021 και 19/2022, Αποφάσεων Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος στην ΟΜΑΔΑ Ε, επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 314.754,25 ευρώ, με την πρώτη κρίθηκαν δεκτοί οι οικονομικοί φορείς …, …, ως και ο δεύτερος και ο τρίτος προσφεύγων και ο αναδειχθείς προσωρινός ανάδοχος πρώτος παρεμβαίνων και καθ’ ο μέρος με τη δεύτερη κρίθηκε ανάδοχος ο πρώτος παρεμβαίνων. Ο δεύτερος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής, καθ’ ο μέρος, έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε τον τρίτο προσφεύγοντα, τον πρώτο παρεμβαίνοντα τον οικονομικό φορέα … και τον οικονομικό φορέα …, στην ΟΜΑΔΑ Γ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 202.759,38 ευρώ τους ως άνω οικονομικούς φορείς … και …, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον τρίτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 189.819,30 ευρώ, τον δεύτερο παρεμβαίνοντα, ως και καθ’ ο μέρος ανέδειξε αναδόχους στις ΟΜΑΔΕΣ Γ και Ε τον πρώτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ τον δεύτερο παρεμβαίνοντα. Ο τρίτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής και κάθε δι’ αυτής επικυρωθείσας και ενσωματωθείσας πράξης, καθ’ ο μέρος έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε, ως και την ΟΜΑΔΑ Β επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 67.973,00, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον ανωτέρω οικονομικό φορέα ...
ΕΑΔΗΣΥ/490/2022
Με τις ως άνω προδικαστικές προσφυγές, ο πρώτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση των από 3-2-2022 κοινοποιηθεισών με αρ. 388/2021 και 19/2022, Αποφάσεων Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος στην ΟΜΑΔΑ Ε, επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 314.754,25 ευρώ, με την πρώτη κρίθηκαν δεκτοί οι οικονομικοί φορείς …, …, ως και ο δεύτερος και ο τρίτος προσφεύγων και ο αναδειχθείς προσωρινός ανάδοχος πρώτος παρεμβαίνων και καθ’ ο μέρος με τη δεύτερη κρίθηκε ανάδοχος ο πρώτος παρεμβαίνων. Ο δεύτερος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής, καθ’ ο μέρος, έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε τον τρίτο προσφεύγοντα, τον πρώτο παρεμβαίνοντα τον οικονομικό φορέα … και τον οικονομικό φορέα …, στην ΟΜΑΔΑ Γ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 202.759,38 ευρώ τους ως άνω οικονομικούς φορείς … και …, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον τρίτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 189.819,30 ευρώ, τον δεύτερο παρεμβαίνοντα, ως και καθ’ ο μέρος ανέδειξε αναδόχους στις ΟΜΑΔΕΣ Γ και Ε τον πρώτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ τον δεύτερο παρεμβαίνοντα. Ο τρίτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής και κάθε δι’ αυτής επικυρωθείσας και ενσωματωθείσας πράξης, καθ’ ο μέρος έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε, ως και την ΟΜΑΔΑ Β επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 67.973,00, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον ανωτέρω οικονομικό φορέα ...
ΕΑΔΗΣΥ/489/2022
Με τις ως άνω προδικαστικές προσφυγές, ο πρώτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση των από 3-2-2022 κοινοποιηθεισών με αρ. 388/2021 και 19/2022, Αποφάσεων Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος στην ΟΜΑΔΑ Ε, επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 314.754,25 ευρώ, με την πρώτη κρίθηκαν δεκτοί οι οικονομικοί φορείς …, …, ως και ο δεύτερος και ο τρίτος προσφεύγων και ο αναδειχθείς προσωρινός ανάδοχος πρώτος παρεμβαίνων και καθ’ ο μέρος με τη δεύτερη κρίθηκε ανάδοχος ο πρώτος παρεμβαίνων. Ο δεύτερος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής, καθ’ ο μέρος, έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε τον τρίτο προσφεύγοντα, τον πρώτο παρεμβαίνοντα τον οικονομικό φορέα … και τον οικονομικό φορέα …, στην ΟΜΑΔΑ Γ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 202.759,38 ευρώ τους ως άνω οικονομικούς φορείς … και …, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον τρίτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 189.819,30 ευρώ, τον δεύτερο παρεμβαίνοντα, ως και καθ’ ο μέρος ανέδειξε αναδόχους στις ΟΜΑΔΕΣ Γ και Ε τον πρώτο παρεμβαίνοντα και στην ΟΜΑΔΑ Ζ τον δεύτερο παρεμβαίνοντα. Ο τρίτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της ως άνω με αρ. 19/2022 Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής και κάθε δι’ αυτής επικυρωθείσας και ενσωματωθείσας πράξης, καθ’ ο μέρος έκρινε δεκτούς στην ως άνω ΟΜΑΔΑ Ε, ως και την ΟΜΑΔΑ Β επιμέρους εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 67.973,00, τον πρώτο παρεμβαίνοντα και τον ανωτέρω οικονομικό φορέα ...
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/457/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διεξαχθείσας από τον Δήμο … του Νομού … διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του οικείου σχεδίου σύμβασης με τίτλο «Υποδομές ύδρευσης για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος Δήμου …», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.903.100,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ (3.599.844,00 ευρώ με ΦΠΑ).(....)Τέλος, με το 4061/2.11.2021 έγγραφο του Δημάρχου του Δήμου βεβαιώνεται ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα και ένδικα βοηθήματα ή μέσα κατά του κύρους των πράξεων της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … του Νομού … και της εταιρείας «…», με τίτλο «Υποδομές ύδρευσης για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος Δήμου …».
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/329/2019
Υποστήριξη του SOFTWARE της μηχανογράφησης του δήμου..Με αυτά τα δεδομένα δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της δαπάνης η φύση της σύμβασης, ως παροχής υπηρεσιών ή προμήθειας. Εξάλλου, στο έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος επισυνάπτεται αναλυτικός πίνακας κόστους προμήθειας της πλατφόρμας eDocs (12.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ) και των υπηρεσιών παραμετροποίησης και εκπαίδευσης (8.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ), καθίσταται επομένως ελεγκτός και ορισμένος ο προϋπολογισμός της σύμβασης. Εντούτοις η δαπάνη είναι μη κανονική, διότι από τα έγγραφα της σύμβασης και τον προϋπολογισμό της προκύπτει ότι το κυρίως αντικείμενο αυτής είναι η προμήθεια της ως άνω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και, ως εκ τούτου, θα έπρεπε να βαρύνει τον Κ.Α. 7134 του Δήμου με τίτλο «Προμήθεια πληροφοριακών συστημάτων» και όχι τον Κ.Α. 10.6266.004 «Υποστήριξη του software της μηχανογράφησης του Δήμου», σε ανάπτυξη του Κ.Α. 10.6266 «Συντήρηση εφαρμογών Λογισμικού». Δεδομένης όμως της δυσκολίας διάκρισης της φύσης της σύμβασης στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε συνδυασμό με την εννοιολογική συνάφεια των δύο τίτλων των Κ.Α. του προϋπολογισμού του Δήμου που προαναφέρθηκαν, τα όργανα του Δήμου συγγνωστώς ενέταξαν την υπό κρίση δαπάνη σε λανθασμένο Κ.Α..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η δαπάνη είναι μη κανονική, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΕΑΔΗΣΥ/Α28/2023
Ανάδειξη αναδόχου για την «…», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 1.450.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/193/2019
Παροχή λογιστικών υπηρεσιών :Με αυτά τα δεδομένα η αμοιβή της αναδόχου δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, διότι το ποσό της επικαλούμενης όμοιας σύμβασης του Δήμου Κασσάνδρας για το έτος 2017, ανερχόμενο σε 12.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, δεν είναι ουσιωδώς κατώτερο του αντίστοιχου της προκείμενης σύμβασης, λαμβανομένων υπόψη των σημαντικά μεγαλύτερων οικονομικών μεγεθών του Δήμου Νέας ..... (ενεργητικό έτους 2017: 285.005.182,06 ευρώ έναντι 183.951.449,68 ευρώ του Δήμου Κασσάνδρας, αναπόσβεστη αξία: 256.588.641,20 ευρώ έναντι 155.155.193,25 ευρώ του Δήμου Κασσάνδρας). Συναφώς, η σύμβαση του Δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2017, ποσού 19.716,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, δεν αποτελεί όμοια και συγκρίσιμη περίπτωση, δεδομένου ότι η ανάδοχος συνεπικουρείται από τους ένδεκα λογιστές που στελεχώνουν του Τμήμα λογι-στηρίου του συγκεκριμένου Δήμου, σε κάθε δε περίπτωση το ποσό αυτό είναι ανώτερο του ποσού της σύμβασης του Δήμου Νέας ...... Περαιτέρω, όμως, ο προϋπολογισμός της σύμβασης είναι αόριστος και αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, διότι εξ ουδενός στοιχείου προκύπτει η ποσότητα και το είδος των εργασιών που πρέπει να παρασχεθούν, ο αριθμός των ατόμων που πρέπει να αποσχοληθούν, οι ώρες απασχόλησης, καθώς και η τιμή μονάδας. Ωστόσο, ενόψει του ότι αφενός οι σχετικές υπηρεσίες παρέχονται με απευθείας ανάθεση περιοδικά ανά έτος, συνεπώς είναι δεδομένη η ποσότητα και το κόστος των εργασιών που πρέπει να παρασχεθούν, αφετέρου οι συμβάσεις αυτές αλλά και άλλες συμβάσεις δήμων έχουν συναφθεί χωρίς την ως άνω αναλυτική παρά-θεση των στοιχείων του προϋπολογισμού, τα όργανα του Δήμου ..... ενήργησαν εν προκειμένω συγγνωστώς.