Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/214/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3316/2005, 4270/2014

ΜΕΛΕΤΕΣ:Συνεπώς, νομίμως ο Δήμος προέβη, κατόπιν συνοπτικού ελέγχου της πληρότητας και επάρκειας της άνω μελέτης (από 27.3.2017 βεβαίωση επιβλέπουσας μηχανικού), στην πιστοποίηση του 70% των εργασιών της, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 30 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 3316/2005. Περαιτέρω, η αξίωση της άνω αναδόχου σύμπραξης δεν έχει παραγραφεί, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 140 (παρ. 1), 141 και 143 (περ. ε΄) του ν. 4270/2014 (ΦΕΚ Α΄143), αφού από το τέλος του έτους 2017 μέχρι την έκδοση του ελεγχόμενου εντάλματος (5.6.2018) δεν μεσολάβησε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της πενταετίας (πρβλ. Ε.Σ. 177/ 2012 πράξη ΚΠΕΔ VII).       

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ε-235/2023

Καθορισμός της Χρέωσης Βάσης της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 143 του ν. 4001/2011, για το ημερολογιακό έτος 2024.


54476/2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 26 ΤΟΥ Ν. 4270/14 (ΦΕΚ Α’ 143)

 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/302/2019

Καταβολή αποζημίωσης για συμμετοχή σε συνεδριάσεις επιτροπών διαγωνισμού δημοσιών συμβάσεων μελετών  Δήμου...Mε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ανεξαρτήτως του ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι ιδιώτες εκπρόσωποι του Τ.Ε.Ε., μέλη των ως άνω επιτροπών διαγωνισμού, δικαιούνται αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των ως άνω συλλογικών οργάνων, οι οποίες έλαβαν χώρα εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου, απορριπτομένου ως αβάσιμου του σχετικού λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, οι ελεγχόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες. Τούτο διότι, λαμβανομένου υπόψη ότι προϋπόθεση για την καταβολή της αμοιβής είναι η δημοσίευση των αποφάσεων συγκρότησης των Επιτροπών διαγωνισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατά τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 2 περ. ιβ΄ του ν. 3469/2006, οι ως άνω επιτροπές έχουν οργανωτική υπόσταση αφ’ ης στιγμής οι 283/29.11.2017, 274/22.11.2017, 275/22.11.2017 και 282/29.11.2017 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής δημοσιεύθηκαν, ήτοι από 8.6.2018, 7.6.2018, 7.6.2018 και 13.6.2018 αντίστοιχα. Οι αποφάσεις δε αυτές δεν δύναται να αναπτύξουν αναδρομική ισχύ, ενώ οι δε συνεδριάσεις των επιτροπών διαγωνισμού για τις οποίες εντέλλεται η καταβολή αποζημίωσης έλαβαν χώρα μεταγενέστερα των ως άνω ημερομηνιών δημοσίευσης των αποφάσεων συγκρότησης. Τέλος, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, που αφορά στην παραβίαση της αρχής της οικονομικότητας λόγω του υπερβολικά μεγάλου αριθμού συνεδριάσεων εκάστης επιτροπής διαγωνισμού, τυγχάνει απορριπτέος ως αόριστος και ανεπίδεκτος εκτίμησης, καθόσον δεν παρατίθενται συγκριτικά στοιχεία για διαγωνισμούς, όμοιου ή συναφούς αντικειμένου, με εκείνα των επίμαχων διαγωνισμών, ώστε να μπορεί να εξαχθεί ασφαλής κρίση σχετικά με το αν ο αριθμός των συνεδριάσεων εκάστης επιτροπής διαγωνισμού υπερβαίνει το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις προσήκον μέτρο (πρβλ. Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο Ι Τμ. 172/2013, Κ.Π.Ε.Δ. στο VII Tμ. 301/2014, 60/2013, 185/2012, Ι Τμ. 15/2012, IV Τμ. 93/2011, 56/2001, VII Tμ. 301/2011). Εξάλλου, ανεξαρτήτως της προεκτιμώμενης αξία της μελέτης, δύνανται κατά τη διενέργεια μιας διαγωνιστικής διαδικασίας να ανακύψουν περίπλοκα ζητήματα που καθιστούν αναγκαίες τις επανειλημμένες συνεδριάσεις της επιτροπής διαγωνισμού. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.  


52938 ΕΞ 2021

Παράταση των μέτρων του τρίτου και τέταρτου εδαφίου της περ. α’ της παρ.  2 του άρθρου 13 του ν. 4690/2020 (Α’ 104), όπως ισχύει.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)359/2015

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Nόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε υπαλλήλους ΦοΣΔΑ για την υπερωριακή απασχόλησή τους κατά το μήνα Οκτώβριο 2014, καθόσον νομίμως με αποφάσεις της Εκτελεστικής Επιτροπής του Φο.Σ.Δ.Α.  αναλήφθηκε από την αρχή του οικονομικού έτους 2014, σε βάρος εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του έτους αυτού, η υποχρέωση για ολόκληρο το ετήσιο ποσό της δαπάνης υπερωριακής αποζημίωσης,       επειδή δε δεν πληρώθηκε κατά το έτος αυτό το σύνολο της δαπάνης, οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης ανετράπησαν και η δαπάνη υπερωριακής αποζημίωσης για τον Οκτώβριο 2014, αναλήφθηκε εκ νέου ως οφειλή σε    βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του έτους 2015 (ν. 2362/1995, ΦΕΚ Α΄ 247/1995 και ν. 4270/2014, ΦΕΚ Α΄ 143/2014).


ΕλΣυν/Κλιμ.7/173/2015

Παραλαβή μελέτης.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, μη νομίμως καταβάλλεται στη φερόμενη ως δικαιούχο το 70% της συμβατικής αμοιβής της. Τούτο δε, διότι σύμφωνα με την από 11.2.2014 σύμβαση μεταξύ του Δήμου ...... και της αναδόχου, προϋπόθεση για την καταβολή της αμοιβής στην τελευταία αποτελούσε αφενός, η έγκριση της μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, με την έκδοση βεβαίωσης περί συμμόρφωσης στις συμβατικές της υποχρεώσεις και αφετέρου, η παραλαβή του αντικειμένου της μελέτης, με σχετική απόφαση της Προϊσταμένης Αρχής, τα οποία, όπως προκύπτει, δεν έλαβαν χώρα στην προκειμένη περίπτωση. Δοθέντος δε, ότι αντικείμενο της ως άνω σύμβασης ήταν η εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για την οποία οι διατάξεις του ν. 4014/2011 απαιτούν την έγκρισή της, κατόπιν ελέγχου τυπικής πληρότητας, από την αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, καθώς και τη διατύπωση γνώμης εκ μέρους άλλων δημοσίων φορέων, ούτε εγκριτική απόφαση της Προϊσταμένης Αρχής μπορούσε να έχει εκδοθεί ούτε παραλαβή της μελέτης μπορούσε να είχε γίνει, αφού τελούσε σε εκκρεμότητα η ανωτέρω διαδικασία.          


465 ΕΞ 2021

Συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ), βάσει του άρθρου 45 του ν. 4635/2019 (Α΄167), όπως τροποποιήθηκε από τις περ. 1 και 2 του άρθρου 80 του ν. 4674/2020 (Α΄53) και ισχύει.


Αριθμ. 90947/2015

Μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της χρήσης του  Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. για την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών του Ν. 3316/2005.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/44/2018

ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ: Οι υπηρεσίες αυτές εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3316/2005, αφού πρωτίστως και κυρίως αφορούν στην εκπόνηση των αναγκαίων   για την κατασκευή των άνω κτιριακών έργων μελετών και στην υποστήριξη    της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου στη διεξαγωγή ανάθεσης των συμβάσεων υλοποίησή τους, με την παροχή γνώσεων και ικανοτήτων εκ μέρους των επιστημονικού προσωπικού της αναδόχου (πολιτικού μηχανικού, μηχανολόγου μηχανικού, αρχιτέκτονα μηχανικού), ενώ δευτερευόντως και όλως παρακολουθηματικά αφορούν στην εκτέλεση των άνω διεκπεραιωτικής φύσης υπηρεσιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών δόμησης και εργασιών μικρής κλίμακας. Συνεπώς, οι υπηρεσίες αυτές μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας στην προαναφερόμενη εταιρεία, αφού δεν συνέτρεχαν οι προϋπο-θέσεις του άρθρου 10 του ν. 3316/2005. Η κοστολόγηση δε των άνω υπηρεσιών διεκπεραίωσης με το ποσό των 12.000 ευρώ (σελ. 5 προαναφερόμενης μελέτης), ήτοι σε ποσοστό πάνω από το 50% της άνω συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης της σύμβασης, δεν δύναται μεν, λόγω της μη θεμελίωσής της σε οιοδήποτε νόμιμο κριτήριο υπολογισμού, να μεταβάλει τον άνω κύριο χαρακτήρα των επίμαχων υπηρεσιών, που τις εντάσσει στο ρυθμιστικό πεδίο του ν. 3316/2005, αλλά ήταν πρόσφορη να δημιουργήσει στο Δήμαρχο … την πεπλανημένη, πλην συγγνωστή, πεποίθηση ότι μπορούσε νόμιμα να αναθέσει το σύνολο των άνω υπηρεσιών δυνάμει του άρθρου 209 παρ. 9 του ν. 3463/2006. Περαιτέρω, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι η ανάδοχος εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της εκπρόθεσμα, ήτοι ότι παρέδωσε τις προς πληρωμή μελέτες και την άδεια δόμησης για το έργο «Κατασκευή νέων αθλητικών εγκαταστάσεων στη θέση ...» μετά την 30.12.2016, καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των επίμαχων υπηρεσιών. Τούτο διότι, σύμφωνα με τα άρθρα   28 παρ. 1 και 2 και 33 παρ. 8 του ν. 3316/2005, η παραβίαση από τον ανάδοχο των προθεσμιών της σύμβασης δεν καθιστά μη νόμιμη την παραλαβή του αντικειμένου της, ώστε αυτός να μη δικαιούται της συμφωνηθείσας αμοιβής του, αλλά παρέχει το δικαίωμα στην αναθέτουσα αρχή να επιβάλει σε βάρος του ποινικές ρήτρες και να κινήσει τη διαδικασία έκπτωσής του, εφόσον η καθυστέρηση οφείλεται σε υπαιτιότητά του.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Η θεώρηση του εντάλματος αυτού δικαιολογείται εν προκειμένω λόγω συγγνωστής πλάνης, πλην όμως αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει η εντελλόμενη δαπάνη.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ζ/367/2017(Ε΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΜΕΛΕΤΕΣ:(...)Τέλος, σημειώνεται ότι δεν υπεβλήθη προς έλεγχο το τελικό στάδιο της διαδικασίας μετά την έκδοση της 2566/2016 κατακυρωτικής αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής, ενώ ανεξαρτήτως των ανωτέρω διαπιστωθεισών πλημμελειών δεν περιλαμβάνονται στον υποβληθέντα φάκελο τα εξής στοιχεία: 1) Η πρόσκληση προς την ανάδοχο να προσκομίσει τα δικαιολογητικά και έγγραφα νομιμοποίησης και ελέγχου της προσωπικής κατάστασης των μελών της, του άρθρου 23 της διακηρύξεως. 2. Τα δικαιολογητικά αυτά. 3. Πρακτικό από το κατά το νόμο και τη διακήρυξη αρμόδιο όργανο που να πιστοποιεί τη νομιμότητα και πληρότητα των εν λόγω δικαιολογητικών. 4. Η επικαιροποιημένη απόφαση αναλήψεως υποχρεώσεως του αρμόδιου διατάκτη ή του κατά νόμο εξουσιοδοτημένου οργάνου, με την οποία εγκρίνεται η πραγματοποίηση της δαπάνης και δεσμεύεται η αναγκαία πίστωση, σύμφωνα με τα άρθρα 21 του ν. 2362/1995, Α΄ 247 και ήδη άρθρο 66 του ν. 4270/2014, Α΄143  και 2 παρ.2 του π.δ. 113/2010, Α΄ 194). 

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/525/2018