Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/190/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3320/2005

Επιδότηση υπαλλήλου του για την κατασκευή α΄ κατοικίας:Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν έχει υποπέσει στην πενταετή παραγραφή, διότι ο χρόνος αυτής, που εκκίνησε από το τέλος του έτους 2011, που είναι και το έτος κατάθεσης της σχετικής αίτησης από τον δικαιούχο, διακόπηκε στις 31.1.2012 με την έκδοση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου. Επομένως από το τέλος του έτους 2012 ξεκίνησε νέα πενταετής παραγραφή και συνεπώς αυτή δεν είχε συμπληρωθεί κατά τον το χρόνο έκδοσης του ως άνω, 29, οικονομικού έτους 2017, χρηματικού εντάλματος πληρωμής. Εντούτοις η ελεγχόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, καθόσον κατά τον υπολογισμό του δικαιούμενου ποσού               της επιδότησης δεν λήφθηκε υπόψη η αξία του ποσοστού 25%, που κατέχει              ο δικαιούχος επί άλλης οικίας στην ίδια προβληματική περιοχή.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/271/2019

Επιδότηση νοσηλεύτριας...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σχετική αξίωση της … δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή, καθόσον η αξίωση αυτή γεννήθηκε στις 24.11.2008, με την υποβολή με την αίτησή της προς το Νοσοκομείο όλων των δικαιολογητικών για την επιδότηση αγοράς κατοικίας που προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Η δε πενταετής παραγραφή της αξίωσης αυτής, η οποία άρχισε στις 31.12.2008 (τέλος του οικονομικού έτους), διεκόπη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, με την υποβολή της από 26.11.2012 πρώτης ως άνω αίτησής της προς τον Προϊστάμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, με την παρέλευση εξαμήνου από την άσκηση της οποίας (26.5.2013) άρχισε νέα πενταετής παραγραφή, η οποία διεκόπη εκ νέου με την άσκηση αγωγής εκ μέρους της εντός του έτους 2014, επί της οποίας δεν έχει εκδοθεί απόφαση τελεσίδικη ή καταργητική της δίκης (βλ. περ. α’ και β’ του άρθρο 51 του ν.δ/τος 496/1974).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και κανονική και, συνεπώς, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΝΣΚ/111/2021

Παραγραφή απαιτήσεων κατά του Ελληνικού Δημοσίου που βεβαιώθηκαν με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Διακοπή ή μη της παραγραφής με την υποβολή αίτησης για την πληρωμή της απαίτησης.(...)Οι απαιτήσεις κατά του Ελληνικού Δημοσίου που βεβαιώθηκαν τελεσίδικα με την υπ’ αριθ. 9250/2008 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών έχουν υποπέσει στην προβλεπόμενη από την ισχύουσα κατά τον χρόνο γέννησης αυτών διάταξη του άρθρου 90 παρ. 6 του ν. 2362/1995 πενταετή παραγραφή, η οποία δεν διακόπηκε με την υποβολή της από 24.11.2017 αίτησης προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η πενταετής παραγραφή των απαιτήσεων κατά του Ελληνικού Δημοσίου που βεβαιώθηκαν τελεσίδικα με την υπ’ αριθ. 6229/2013 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών διακόπηκε με την υποβολή της από 24.11.2017 αίτησης προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και δεν είχε συμπληρωθεί κατά τον χρόνο υποβολής του ερωτήματος (ομόφωνα).


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/36/2017

Παραγραφή.(...) χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου ...., με  φερόμενη  ως  δικαιούχο  την  εταιρεία  κατόπιν αποδοχής της υποβληθείσας από αυτή πρότασης σύναψης σύμβασης εξώδικου συμβιβασμού. (...)Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις συνάγεται ότι η απαίτηση της φερόμενης ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος εταιρείας δεν είχε υποπέσει σε παραγραφή κατά τον χρόνο άσκησης της αγωγής της, όπως αβάσιμα προβάλλει η Αναπληρώτρια Επίτροπος. Ειδικότερα, η πενταετής παραγραφή της απορρέουσας από τη διενεργηθείσα στις 25.9.2006 προμήθεια αξίωσης αυτής, η οποία, σύμφωνα  με το άρθρο 253 ΑΚ εκκίνησε την 1.1.2007, διακόπηκε αρχικά με την αναγνώριση από τη .... της οφειλής της με την από 8.1.2008 σχετική έγγραφη απάντηση της, άρχισε εκ νέου την 1.1.2009, για να διακοπεί (ξανά) με την επίδοση στις 31.12.2013 της αγωγής της εταιρείας προς τον Δήμο, ήτοι σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη εκπνεύσει, και όχι με την  αναδοχή  των οφειλών της λυθείσας πλέον .... από αυτόν. Περαιτέρω όπως προκύπτει  από  το  έγγραφο  επανυποβολής  του  Δήμου,  για  τη  νομιμότητα  της εντελλόμενης με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνης δεν γινόταν πλέον επίκληση της σύναψης σύμβασης εξώδικου συμβιβασμού με τη φερόμενη ως δικαιούχο αυτού εταιρείας δοθέντος, άλλωστε, ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτή εντέλει συνήφθη, κατά συνέπεια εξέλιπε ο έτερος λόγος διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/46/2017

Επιδότηση για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι και οι τρεις φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, πληρούσαν, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για επιδότηση, και δη προ της έναρξης ισχύος του ν. 4002/2011, τις απαιτούμενες από τις οικείες διατάξεις προϋποθέσεις για την απόληψη της επίμαχης παροχής, όπως προκύπτει από τα προσκομισθέντα από αυτούς δικαιολογητικά. Και τούτο, ανεξαρτήτως του ότι, ορισμένα από τα δικαιολογητικά αυτά, υπεβλήθησαν μετά την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου, αφού πρόκειται για συμπληρωματικά δικαιολογητικά που αποδεικνύουν γεγονότα, τα οποία ανάγονται στο χρόνο υποβολής της ανωτέρω αίτησης και δη τη μη ύπαρξη, κατά το χρόνο αυτό, άλλης οικίας που να καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες των ίδιων και των μελών της οικογένειάς τους. Εξάλλου, η σχετική αξίωση των ως άνω υπαλλήλων δεν έχει παραγραφεί, καθόσον η αξίωση αυτή γεννήθηκε στις 7.6.2007, 23.8.2007 και 29.10.2007, αντίστοιχα, η δε πενταετής παραγραφή, η οποία άρχισε στις 31.12.2007, διεκόπη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, με την υποβολή της από 19.11.2012 αίτησης των εν λόγω υπαλλήλων προς την αρμόδια Οικονομική Υπηρεσία, ενώ, μέχρι την έκδοση, το έτος 2016, των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, οπότε διεκόπη εκ νέου η παραγραφή (βλ. άρθρο 51 περ. γ του ν.δ/τος 496/1974), δεν παρήλθε πενταετία. Κατά τη γνώμη, όμως, της Παρέδρου Ελένης Νικολάου: α) Η αξίωση του Παναγιώτη Τοπαλίδη για καταβολή της επιδότησης κατοικίας του γεννήθηκε στις 21.12.2006, β) Η αξίωση της Αικατερίνης Κατσαρού για καταβολή της επιδότησης κατοικίας της, η οποία απέκτησε κατοικία κατά τη διάρκεια συμπλήρωσης του χρόνου πενταετούς παραμονής στο Γ.Ν. ......, γεννήθηκε με τη συμπλήρωση του χρόνου αυτού, εντός του έτους 2007 και γ) η αξίωση της ….. για καταβολή της επιδότησης κατοικίας γεννήθηκε στις 29.10.2002. Μετά από την υποβολή των από 7.6.2007, 23.8.2007 και 29.10.2007, αντίστοιχα, αιτήσεων των ανωτέρω, η από 19.11.2012 αίτησή τους, ως δεύτερη, δεν επενεργεί διακόπτοντας την πενταετή παραγραφή της αξίωσης καθενός, σύμφωνα με τις οικείες εφαρμοστέες διατάξεις του ν.δ/τος 496/1974, στο χρόνο δε παραγραφής των αξιώσεών τους ουδεμία ασκεί επιρροή η, κατά το έτος 2015, συμπλήρωση του φακέλου των δικαιολογητικών των ανωτέρω. Με τα δεδομένα αυτά, οι αξιώσεις των ανωτέρω κατά το χρόνο έκδοσης των τίτλων πληρωμής, ήδη δε και κατά το χρόνο έκδοσης της από 29.6.2016 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου είχαν παραγραφεί. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη, δεν είναι νόμιμη, αν και με διάφορη του προβαλλόμενου λόγου αιτιολογία. Η γνώμη αυτή, ωστόσο, δεν εκράτησε.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/5/2019

Καταβολή αποζημίωσης ελεγκτών:..Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι για τις υπό κρίση δαπάνες δεν τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία ανάληψής τους, καθόσον δεν εκδόθηκε μετά την εκκαθάρισή τους, ήτοι μετά το τέλος του διμήνου κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι, σύμφωνα με τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 9 παρ. 2 του π.δ/τος 113/2010, εντός του έτους 2015, στο οποίο αυτές ανάγονται, απόφαση ανάληψης υποχρέωσης για τη δέσμευση της αντίστοιχης πίστωσης. Η εν λόγω πλημμέλεια δεν δύναται στη συγκεκριμένη περίπτωση να θεραπευθεί με την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 65 παρ. 1 του ν. 4487/2017 (Α΄ 110/1.8.2017), που ορίζει ότι οι δαπάνες των Περιφερειών του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 3460/2006 (Α΄ 105), οι οποίες προέκυψαν κατά τα οικονομικά έτη 2015 και 2016, δύνανται να μεταφερθούν, από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στον προϋπολογισμό των Περιφερειών, όπου και εκκαθαρίζονται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης. Και τούτο, διότι οι σχετικές αξιώσεις των φερόμενων ως δικαιούχων έχουν εν τω μεταξύ υποπέσει στη διετή παραγραφή του άρθρου 140 παρ. 3 του ν. 4270/2014. Συγκεκριμένα, η παραγραφή της αξίωσης που αφορά σε αποζημίωση του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου έτους 2015 και για την καταβολή της οποίας (αποζημίωσης) εκδόθηκε το ... χρηματικό ένταλμα πληρωμής, οικονομικού έτους 2018, της Π.Ε. …, ξεκίνησε την 1.9.2015, δηλαδή την πρώτη μέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη του διμήνου, και συμπληρώθηκε στις 31.8.2017 χωρίς να μεσολαβήσει κανένα διακοπτικό αυτής γεγονός, δοθέντος ότι το 864 χρηματικό ένταλμα πληρωμής, οικονομικού έτους 2017, εκδόθηκε στις 8.11.2017, δηλαδή μετά τη συμπλήρωση της παραγραφής της εν λόγω αξίωσης. Τα ως άνω ισχύουν ομοίως και για την αξίωση που αφορά σε αποζημίωση του διμήνου Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου έτους 2015, καθόσον η παραγραφή στη συγκεκριμένη περίπτωση ξεκίνησε την 1.11.2015 και συμπληρώθηκε στις 31.10.2017 χωρίς επίσης να μεσολαβήσει κανένα διακοπτικό αυτής γεγονός, δοθέντος ότι το 863 χρηματικό ένταλμα πληρωμής, οικονομικού έτους 2017, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας εκδόσεώς του, δεν αφορούσε στην εξόφληση της συγκεκριμένης απαίτησης, καθόσον αφορούσε στο χρονικό διάστημα Μαΐου – Ιουνίου έτους 2015. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη κανονικές και ως εκ τούτου αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/176/2019

Καταβολή μισθωμάτων ....Με τα δεδομένα αυτά οι αξιώσεις του κληροδοτήματος κατά του Δήμου, αρχόμενες από το τέλος κάθε οικονομικού έτους, εντός του οποίου γεννήθηκαν οι σχετικές απαιτήσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξή τους, έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ. 1 του ν. 2362/1995   για το χρονικό διάστημα α) από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Σεπτέμβριο του 2011 και β) από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι το Μάιο του 2012, καθόσον παρά το γεγονός ότι η υποβολή των 68/23.9.2011 και 43/15.6.2012 αιτήσεων, αντίστοιχα του κληροδοτήματος προς το Δήμο διέκοψαν την παραγραφή για χρονικό διάστημα έξι μηνών (ελλείψει έγγραφης απάντησης εκ μέρους του Δήμου ...), ωστόσο δεν απέτρεψαν τη συμπλήρωση της πενταετούς παραγραφής μέχρι την έκδοση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος κατά το έτος 2018. Ωστόσο, οι αξιώσεις του για το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι το Μάιο του 2014, δεν έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή, καθόσον αυτή διακόπηκε με την υποβολή της 41/11.7.2013 αίτησής του προς το Δήμο για χρονικό διάστημα έξι μηνών, χωρίς να έχει συμπληρωθεί μέχρι την έκδοση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος η πενταετής παραγραφή. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί του Δήμου ότι οι διατάξεις περί παραγραφής δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής εν προκειμένω, δεδομένου ότι υφίσταται ταύτιση δικαιούχου και οφειλέτη πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμοι, καθόσον τα ακίνητα που έχουν περιέλθει κατά κυριότητα σε Ο.Τ.Α. δυνάμει διαθήκης, με την οποία ορίζεται ρητά ότι από την πρόσοδο αυτών θα επιτευχθεί συγκεκριμένος κοινωφελής σκοπός, αποτελούν αυτοτελές κεφάλαιο διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 96 παρ. 1 του α.ν. 2039/1939, δηλαδή σύνολο περιουσίας που διαχωρίζεται από τη λοιπή περιουσία του Ο.Τ.Α., που δεν έχει δική του νομική προσωπικότητα, αναδεικνυόμενο σε αυτοτελές υποκείμενο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων (VII Τμ. 275/2017, ΔΕΦ ΑΘ 1797/2014). Τέλος η δαπάνη είναι μη κανονική, ωστόσο, δοθέντος ότι κατά το οικονομικό έτος 2018 υπήρχε η αναγκαία πίστωση στον οικείο Κ.Α.Ε. του Δήμου και εντέλει έγινε δημο-σιονομική ανάληψη της υποχρέωσης κατά το κρίσιμο οικονομικό έτος 2018, τα αρμόδια όργανα του Δήμου συγγνωστώς και όχι από πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην εξόφληση της δαπάνης.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/112/2019

Επιχορήγηση: Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον δεν ακολουθήθηκε κατά το κρίσιμο έτος 2013 η, περιγραφόμενη στα άρθρα 113 του ν. 1892/1990 και 18 παρ. 7 του ν. 3320/2005, διαδικασία απόδοσης της 4ης δόσης της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, ύψους 28.813,11 ευρώ, από το Δήμο ..... στην ως άνω σχολική επιτροπή Β/θμιας εκπαίδευσης, μετά τη μεταβίβαση του ποσού από το Υπουργείο Εσωτερικών. Επιπλέον, δεν επισυνάπτεται απόφαση ανάληψης της υποχρέωσης σε βάρος του οικείου Κωδικού Αριθμού του προϋπο-λογισμού του Δήμου οικονομικού έτους 2013, αλλά και των επόμενων ετών, καθώς και αντίστοιχες πράξεις ανατροπής της δεσμευθείσας πίστωσης στο τέλος του έτους, λόγω μη εκτέλεσής της και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική. Πλην όμως, επειδή έχει γίνει πλέον αποδεκτή από τη Σχολική Επιτροπή η 4η δόση της επιχορήγησης του Υπουργείου Εσωτερικών έτους 2013 για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολικών κτηρίων, έχει εξασφαλισθεί  η πίστωση για την απόδοση του συγκεκριμένου οφειλόμενου ποσού με την προαναφερόμενη από 29.10.2018 απόφαση του Δημάρχου ..... περί έγκρισης της δαπάνης και διάθεσης της οικείας πίστωσης του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2018 του Δήμου και επισυνάπτεται και η σχετική απόδειξη είσπραξης,     τα αρμόδια όργανα του Δήμου, κατά την έκδοση του υπό κρίση χρηματικού εντάλματος πληρωμής, δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων, αλλά από συγγνωστή πλάνη.


ΝΣΚ/130/2008

Επιδότηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ζήτημα παραγραφής της απορρέουσας από το δικαίωμα αυτό χρηματικής απαίτησης του δικαιούχου υπαλλήλου έναντι του Δημοσίου δύναται να τεθεί μόνον από το τέλος του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο συνέτρεξαν όλες οι προεκτεθείσες προϋποθέσεις γένεσης του επίμαχου δικαιώματος και ήταν δυνατή η άσκηση της απορρέουσας από αυτό αξίωσης.χρόνο παραγραφής της αξιώσεως αυτής, είναι πενταετής, σύμφωνα με τον γενικής εφαρμογής κανόνα της παρ. 1 του άρθρου 90 του ν. 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού, αποκλειόμενης της διετούς παραγραφής της παρ. 3 του ιδίου άρθρου, η οποία αφορά στις πάσης φύσεως χρηματικές απαιτήσεις και απολαβές των υπαλλήλων του Δημοσίου που συνδέονται με την παροχή της εργασίας τους.


ΝΣΚ/118/2019

Θέματα σχετικά με την παραγραφή κοινοχρήστων δαπανών σχολαζουσών κληρονομιών και αμοιβών κηδεμόνων.α) Για την παραγραφή των κοινοχρήστων δαπανών σχολάζουσας κληρονομίας εφαρμόζεται το άρθρο 249 του Α.Κ., β) η παραγραφή αυτή αρχίζει από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν οι κοινόχρηστες δαπάνες, γ) αρμόδια αρχή είναι η κατ’ άρθρο 2 παράγραφοι 2 και 4 του ν. 4182/2013 κατά περίπτωση, δηλ. είτε ο Υπουργός Οικονομικών είτε ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και δ) οι αμοιβές και οι δαπάνες των κηδεμόνων υπάγονται στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 250 του Αστικού Κώδικα (ομόφ.).


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/199/2017

Καταβολή, σε πρώην υπαλλήλους της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης ... (ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ.), των δεδουλευμένων αποδοχών τους.Παραγραφή.(...)Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Οι σχετικές αξιώσεις των ανωτέρω υπαλλήλων, για το χρονικό διάστημα 1.1.2007 – 31.12.2007, είχαν υποπέσει, ήδη κατά το χρόνο ανάληψης του σχετικού χρέους από τον δήμο (16.10.2013) σε παραγραφή, η οποία άρχισε την 1η.1.2008 και έληξε πέντε (5) χρόνια μετά, στις 31.12.2012. Περαιτέρω, όμως, η παραγραφή των αξιώσεών τους, για το χρονικό διάστημα 1.1.2008 – 31.12.2008, άρχισε την 1η.1.2009 και έληξε πέντε (5) χρόνια μετά, στις 31.12.2013, διακόπηκε δε η εν λόγω παραγραφή με την έκδοση, για την πληρωμή τους, στις 12.12.2013, του υπ’ αριθμ. 264 χρηματικού εντάλματος πληρωμής (βλ. ανωτέρω σκέψη 1) και άρχισε, από 1.1.2014, νέα παραγραφή. Επομένως, τόσο κατά τον χρόνο αναδοχής, από τον Δήμο, των εν λόγω χρεών της ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ., με την 150/16.10.2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του, όσο και κατά την έκδοση του 264/12.12.2013 χρηματικού εντάλματος πληρωμής, δεν είχε συμπληρωθεί η οριζόμενη από το άρθρο 250 παρ. 17 Α.Κ. πενταετής παραγραφής των αξιώσεων των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, πρώην εργαζομένων στα προγράμματα μαζικού αθλητισμού της επιχείρησης, για το έτος 2008, όπως αβασίμως προβάλλεται από την Επίτροπο.