Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/125/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.118.5, 4412/2016/Α.104

Αποκατάσταση οδοστρωμάτων . Με αυτά τα δεδομένα, η ελεγχόμενη σύμβαση είναι «σύμβαση δημοσίου έργου» για την απευθείας ανάθεση της οποίας έπρεπε να διενεργηθεί δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση μεταξύ των φορέων που περιλαμβάνονται σε συγκεκριμένο κατάλογο της αναθέτουσας αρχής. Τούτο διότι, πέραν του ότι  οι επίμαχες εργασίες περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ του Προσαρτήματος    Α΄ του ν. 4412/2016, κατατείνουν στην επισκευή - συντήρηση της δημοτικής οδοποιίας και η εκτέλεσή τους απαιτεί, λόγω της πολυπλοκότητάς τους (ασφαλτικές στρώσεις, κατασκευές από σκυρόδεμα, ρείθρα, τραπεζοειδείς τάφροι και προστασία στεγάνωσης γεφυρών), εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, οι οποίες αποτυπώθηκαν στην συνταχθείσα μελέτη της ΔΕΥΑ, που προηγήθηκε της ανάθεσής τους. Περαιτέρω, ως σύμβαση δημοσίου έργου, η δαπάνη για την εκτέλεσή της έπρεπε, σύμφωνα με την αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων, να βαρύνει τον κωδικό 15 όπου, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2017 της ΔΕΥΑ, εγγράφονται οι πιστώσεις των δημοσίων έργων (άρθρο 7 παρ. 1 του β.δ/τος της 17ης.5/15ης.6.1959, Α΄ 114, πρβλ. Ε.Σ. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 76/2017). Τέλος, πριν την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος όφειλε, σύμφωνα με το άρθρο 104 παρ. 1 του ν. 4412/2016, να προσκομίσει επικαιροποιημένο αντίγραφο του ποινικού του μητρώου.( συγγνωστή πλάνη)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/9/2020

Παροχή τεχνικών υπηρεσιών...Με δεδομένα αυτά, οι ανατεθείσες υπηρεσίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα του Γραφείου Μελετών και Εκτελέσεως Έργων, δεν αποδεικνύεται δε ότι απαιτούν επιπλέον εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία, πέραν αυτής που  θα πρέπει να έχει το υπηρετούν στο Τμήμα αυτό προσωπικό για την εκτέλεση των καθηκόντων του. Περαιτέρω, οι ανατεθείσες υπηρεσίες της σύνταξης των τευχών προμετρήσεων αρχιτεκτονικών, στατικών και Η/Μ σχεδίων υπάγονται στην έννοια των τεχνικών υπηρεσιών του άρθρου 2 παρ. 3 περ. 6 β του ως άνω νόμου. Επομένως, αυτές έπρεπε να ανατεθούν κατόπιν διενέργειας ηλεκτρονικής κλήρωσης, το άρθρο δε 43 παρ. 18 α του ν. 4605/2019, σύμφωνα με το οποίο  σε περίπτωση συμβάσεων υπηρεσιών οι οποίες αφορούν σε ενέργειες ωρίμανσης των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του ΕΣΠΑ δεν απαιτείται να τηρηθεί η διαδικασία κλήρωσης, δεν έχει εφαρμογή στην παρούσα υπόθεση, καθόσον η επίμαχη σύμβαση καταρτίστηκε πριν από την ισχύ της, στις 8.10.2018. Τέλος, της ανάθεσης των ως άνω τεχνικών υπηρεσιών έπρεπε να προηγηθεί η έκδοση γνώμης του Τεχνικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 4412/2016. Ωστόσο, ενόψει του ότι αφενός το προσωπικό του Δήμου δεν επαρκούσε για την εκτέλεση των ως άνω υπηρεσιών, αφετέρου, αυτές έπρεπε να διεκπεραιωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να ολοκληρωθεί η ένταξη της κατασκευής Λυκείου του Δήμου στο ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ 2014 - 2020, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά με την πεποίθηση ότι δεν απαιτείτο η τήρησή τους. Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/252/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τη διαχείριση και συντονισμό του έργου «LYSIS»:Με δεδομένα αυτά, οι ως άνω υπηρεσίες δεν ανάγονται στα καθήκοντα του προσωπικού που υπηρετεί στο αρμόδιο Τμήμα του Δήμου ...... Και τούτο γιατί ναι μεν το προσωπικό αυτό οφείλει να παρακολουθεί και την υλοποίηση των προγραμμάτων που έχει αναλάβει ο Δήμος, στην προκειμένη περίπτωση όμως πρόκειται για ιδιαίτερα σύνθετο έργο που εκτελείται από περισσότερα νομικά πρόσωπα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, ήτοι εκτός των ορίων του Δήμου, απαιτεί για την εκτέλεση και τη διαχείριση των πόρων του συντονισμό και έλεγχο των ενεργειών και άλλων φορέων και ως εκ τούτου προϋποθέτει αυξημένη και ειδική εμπειρία, την οποία δεν διαθέτει το προσωπικό του Δήμου. Περαιτέρω, οι ανατεθείσες υπηρεσίες για οργάνωση, συντονισμό, έλεγχο, παρα-κολούθηση και υποστήριξη της υπό εκτέλεση εγκεκριμένης πράξης «LYSIS» συνιστούν συμβουλευτικές υπηρεσίες και όχι μελέτη ή παροχή τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, ώστε να έπρεπε να διενεργηθεί ηλεκτρο-νική κλήρωση για την ανάθεσή τους, ενώ από τις διευκρινίσεις, που παρείχε ο Δήμος ..... προκύπτει ότι στην Ομάδα Έργου της ελεγχόμενης σύμβασης περιλαμβάνονται ειδικότητες αντίστοιχες με την υπό εκτέλεση πράξη (περιβαλ-λοντολόγος, γεωπόνος, ειδικός αλιείας - υδατοκαλλιεργειών), καθόσον αυτή αφορά στη βέλτιστη διαχείριση υδάτινων πόρων με σκοπό τη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/124/2018

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι αντίθετη στην αρχή της οικονομικότητας, διότι αφορά στην πληρωμή εργασιών μη εξειδικευμένης φύσης που μπορούσε να εκτελέσει το υπηρετούν στο Δήμο προσωπικό. Συγκεκριμένα, το αντικείμενο των εργασιών αφορά κυρίως στη συλλογή των εγγράφων για τη συμπλήρωση του φακέλου αδειοδότησης και δεν περιλαμβάνει τη σύνταξη των σχετικών μελετών, μέσω αξιολόγησης στοιχείων και εφαρμογής επιστημονικών γνώσεων.(..)Ενόψει δε των ανωτέρω, ο αριθμός των πέντε υπαλλήλων του Δήμου που, σύμφωνα με την από 29.3.2018 βεβαίωση αυτού έχουν γνωστικό αντικείμενο συναφές με αυτό της επίμαχης υπηρεσίας, κρίνεται απολύτως επαρκής για την εκτέλεσή της, χωρίς να ασκεί επιρροή ο αορίστως επικαλούμενος φόρτος εργασίας αυτών..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,  η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/6/2019

Παροχή υπηρεσιών Ιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον το τίμημα που συμφωνήθηκε με την 15/25.10.2017 σύμβαση ετήσιας διάρκειας μεταξύ του Τ.Ε.Ι. … (και ήδη Πανεπιστημίου ..) και της φερόμενης ως δικαιούχου ανερχόταν στο ποσό των 10.788 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., δεν ήταν νόμιμη η ανάληψη υποχρεώσεως, με την 7337/27.9.2017 απόφαση, μόνο για το ποσό των 1.833,34 ευρώ, χωρίς μνεία του συνολικού ποσού της συμβάσεως και κατανομή αυτού στα οικονομικά έτη 2017 και 2018. Περαιτέρω, η επίμαχη σύμβαση, με βάση το περιεχόμενό της, εμπίπτει στις «δημόσιες συμβάσεις παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών» (CPV 71317210-8 του Παραρτήματος Ι του Προσαρτήματος Γ΄ του ν. 4412/2016), και συνεπώς, για την επιλογή του αναδόχου έπρεπε να διενεργηθεί δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 5 του ν. 4412/2016 και της ΔΝΣγ/οικ.15299/ΦΝ 466/2.3.2017 αποφάσεως του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών  (ΦΕΚ Β΄ 900/17.3.2017). Επομένως, είναι βάσιμοι και οι δύο λόγοι διαφωνίας της Επιτρόπου. Το Κλιμάκιο, όμως, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) δεν πραγματοποιήθηκε καμία δαπάνη εντός του οικονομικού έτους 2017, β) το Τ.Ε.Ι. Αθηνών στις αρχές του έτους 2018, με την 3/16/4.1.2018 απόφαση αναλήψεως υποχρεώσεως προέβη αμέσως σε ανάληψη υποχρεώσεως για το υπολειπόμενο ποσό της συμβάσεως, ενώ και το Πανεπιστήμιο …, μετά την απορρόφηση του Τ.Ε.Ι. .. με τις διατάξεις του ν. 4521/2018, με τις 11/3.4.2018 και 28/3.4.2018 αποφάσεις του προέβη σε ανάληψη υποχρεώσεως για το σύνολο του συμβατικού ποσού, γ) το Τ.Ε.Ι. … το προηγούμενο έτος είχε συνάψει με την ίδια ανάδοχο την 31/27.10.2016 σύμβαση, την οποία, πράγματι, σύμφωνα με το άρθρο 2 αυτής, είχε υπαγάγει στον κωδικό CPV 98300000-6 «Διάφορες Υπηρεσίες» και δ) η ενεργοποίηση των προμνησθεισών διατάξεων του άρθρου 118 παρ. 5 με την έκδοση της ΔΝΣγ/οικ.15299/ΦΝ 466/2.3.2017 αποφάσεως του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών  (ΦΕΚ Β΄ 900/17.3.2017), είναι σχετικώς πρόσφατη σε σχέση με τον χρόνο αναθέσεως της επίμαχης συμβάσεως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Τ.Ε.Ι. .. και ήδη Πανεπιστημίου … ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατηγήσεως των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή πεπλανημένως, πλην όμως συγγνωστώς, πίστευαν ότι ενεργούσαν νομίμως.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και κανονική, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τους σχετικούς λόγους διαφωνίας, πλην όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.  


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/296/2019

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών:..Με δεδομένα τα ανωτέρω οι εργασίες τοποθέτησης λίθων λατομείου με σκοπό την ενίσχυση των πρανών της αγροτικής οδού, ώστε να προστατεύεται από τις πλημμύρες που προκαλούνται από τον ποταμό ..., συνιστά αντιπλημμυρικό έργο και ως εκ τούτου νομίμως εγγράφηκε αυτό στον σχετικό ΚΑΕ. Περαιτέρω το διαδραμόν χρονικό διάστημα από την εμφάνιση των πλημμυρικών φαινομένων το Φεβρουάριο του 2019 μέχρι την υπογραφή της σύμβασης στις 10.4.2019 θεωρείται εύλογο, ενόψει και της απαιτούμενης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και τούτο ανεξαρτήτως του ότι σε κάθε περίπτωση είναι νόμιμη η απευθείας ανάθεση του έργου λόγω της προϋπολο-γιζόμενης δαπάνης του, που υπολείπεται του ορίου των 20.000 ευρώ. Αντίθετα μη νομίμως για την ανάθεσή του δεν διενεργήθηκε κλήρωση και η παραλαβή του έγινε από διμελή και όχι τριμελή επιτροπή, όπως προβλέπεται στις προαναφερθείσες διατάξεις του ν. 4412/2016. Εντούτοις λαμβανομένου υπόψη, αφενός ότι για την εκτέλεσή του έχουν τηρηθεί οι σχετικές διατυπώσεις (επιμετρήσεις, πιστοποιήσεις κ.λ.π.) και ότι υπάρχει βεβαίωση καλής εκτέλεσής του και αφετέρου ότι με το με το άρθρο 377 παρ. 1 περ. (67) του ν. 4412/2016 καταργούνται ρητά μόνο τα άρθρα 9, 10, 14, 16 και 17 του π.δ/τος 171/1987, πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, τα όργανα του Δήμου υπέλαβαν αφενός ότι μπορούσαν νόμιμα να αναθέσουν το ως άνω μικρό έργο στον προαναφερόμενο, κατά την κρίση τους κατάλληλο, εμπειροτέχνη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 παρ. 1 του π.δ/τος 171/1987, χωρίς την προηγούμενη διενέργεια δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης και αφετέρου ότι αρμόδια για την παραλαβή του συνέχιζε να είναι η διμελής Επιτροπή, που προβλεπόταν στο άρθρο αυτό.Κατ ακολουθία αυτών η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, όμως   το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/237/2018

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με δεδομένα αυτά, η επίμαχη σύμβαση έργου της ΔΕΥΑ ..... έπρεπε, ως εκ του ύψους του προϋπολογισμού της διακήρυξης, που υπερέβαινε   το ποσό των 200.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., να υποβληθεί σε προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από τον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Από τον έλεγχο όμως της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης αυτής, όπως ανωτέρω εκτέθηκε, δεν διαπιστώνεται ουσιώδης πλημμέλεια που θα μπορούσε να δημιουργήσει κώλυμα για την υπογραφή της. Εν όψει αυτών, τα αρμόδια όργανα παρέλειψαν να υποβάλουν την εν λόγω σύμβαση στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά από πλάνη η οποία, ενόψει και της νομιμότητας της διαδικασίας που προηγήθηκε της σύναψης της σύμβασης, κρίνεται συγγνωστή (Ε.Σ. ΚΠEΔ στο VII Τμ. 294, 212, 198/2017).


ΣΤΕ/147/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ:Με την αίτηση αυτή η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει να ακυρωθεί και να ανασταλεί η εκτέλεση: 1. της υπ’ αριθμ. 1431/2021 (1ο Κλιμάκιο) απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και 2. της υπ’ αριθμ. ...... απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.(....)διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής-συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για 158 διδακτικές ημέρες κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και για 158 διδακτικές ημέρες κατά το σχολικό έτος 2022-2023, με δικαίωμα προαίρεσης για 158 διδακτικές ημέρες κατά το επόμενο σχολικό έτος 2023-2024, και με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της τιμής.(....)Επομένως, με τα ανωτέρω δεδομένα, ακόμη και υπό την εκδοχή ότι για την κάλυψη του κριτηρίου τεχνικής ικανότητας του άρθρου 2.2.6.β η παρεμβαίνουσα ένωση έπρεπε να προσκομίσει σύμβαση αξίας ίσης τουλάχιστον με 11.941.956 ευρώ χωρίς ΦΠΑ [80% του ημίσεως του αθροιστικής αξίας των Τμημάτων για τα οποία υπέβαλε προσφορά], η σύμβαση του μέλους της παρεμβαίνουσας ένωσης .... υπερβαίνει την ελάχιστη αυτή αξία. Εξ άλλου, το άρθρο 2.2.6.β αναφέρεται σε εκτέλεση σύμβασης συγκεκριμένης αξίας και όχι σύμβασης για συγκεκριμένο αριθμό μερίδων. Ενόψει των ανωτέρω, η αιτιολογία της προσβαλλόμενης απόφασης της ΑΕΠΠ, με την οποία απορρίφθηκε ο οικείος λόγος της προδικαστικής προσφυγής, είναι νόμιμη και επαρκής, ο προβαλλόμενος δε με την κρινόμενη αίτηση λόγος, με τον οποίο δεν πλήττεται, άλλωστε, κατά τρόπο ειδικό και ορισμένο η κρίση της ΑΕΠΠ, δεν πιθανολογείται σοβαρά ότι είναι βάσιμος.Δια ταύτα:Παραπέμπει στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου το ασκηθέν ένδικο βοήθημα «αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης», σύμφωνα με το αιτιολογικό, και ορίζει εισηγητή ενώπιον της Ολομελείας την Σύμβουλο Ο. Παπαδοπούλου. Εξετάζει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 372 του ν. 4412/2016, το αίτημα αναστολής και το απορρίπτει, κατά το αιτιολογικό.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/152/2019

Συντήρηση – επισκευή φυσικών χλοοταπήτων δημοτικών γηπέδων:Με δεδομένα αυτά, η επίμαχη σύμβαση είναι «σύμβαση παροχής υπηρεσιών» διότι αφορά σε απλές εργασίες για την διατήρηση της λειτουργικότητας των χλοοταπήτων για την εκτέλεση των οποίων δεν απαιτούνται ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις ή εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό αλλά είναι δυνατό να εκτελεστούν προσηκόντως από επαγγελματίες που διαθέτουν τα κατάλληλα μηχανήματα και τη σχετική εμπειρία. Συνεπώς, ορθώς η σχετική δαπάνη ενεγράφη στον κωδικό 6262 που αφορά «εργασίες», ενώ από τα στοιχεία που προσκόμισε η αναθέτουσα αρχή με το έγγραφο επανυποβολής προκύπτουν τόσο η απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής παραλαβής όσο και η έγκριση του συνταχθέντος πρωτοκόλλου.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/46/2019

Σύμβαση προμήθειας νερού :..Με δεδομένα αυτά, νομίμως η ΔΕΥΑ προέβη στη σύναψη της επίμαχης σύμβασης νερού με τον ΤΟΕΒ που διαθέτει σχετική άδεια, διότι σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο είναι αρμόδια για την κάλυψη των υδρευτικών αναγκών των περιοχών της αρμοδιότητάς της, ενώ όσον αφορά στο μέρος της προμήθειας που αφορά στην κάλυψη των αρδευτικών αναγκών του Δήμου, η ΔΕΥΑ απλώς διασφαλίζει τη μεταφορά του προμηθευόμενου νερού στα σημεία άρδευσης μέσω των δικτύων που εκμεταλλεύεται και, κατά τα λοιπά δεν επιβαρύνεται εκείνη, αλλά ο Δήμος.  Κατόπιν αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/750/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 75/2021 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης μεταξύ αυτών για την παροχή των υπηρεσιών με τίτλο «Υπηρεσίες ανάπτυξης και διαχείρισης προγράμματος ανακύκλωσης» με προϋπολογισμό δαπάνης ύψους 12.556.800 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για τρία έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για ένα επιπλέον έτος, ποσού 4.185.600 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. 24%(....)το Δικαστήριο κρίνει ότι εφόσον στους επίμαχους όρους των άρθρων 2.2.6.1 και 2.2.9.2 περ. Β.4.α της διακήρυξης της ελεγχόμενης ανάθεσης δεν προβλέπεται ρητά, ούτε δύναται να συναχθεί με βεβαιότητα, ότι κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς του ο συμμετέχων οικονομικός φορέας έπρεπε να έχει ήδη εκτελέσει ολόκληρη ή τμήμα σύμβασης παροχής υπηρεσιών αξίας τουλάχιστον 1.000.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. για λειτουργία και διαχείριση σταθερών και κινητών Πράσινων Σημείων, η αρχή της τυπικότητας σε συνδυασμό με τις λοιπές θεμελιώδεις αρχές του ενωσιακού και εθνικού δικαίου των δημοσίων συμβάσεων επιβάλλουν να γίνει δεκτό ότι για την παραδεκτή υποβολή της προσφοράς, αρκεί ο οικονομικός φορέας να εκτελεί κατ΄αυτήν μία τέτοια σύμβαση προϋπολογισμού τουλάχιστον 1.000.000,00 πλέον Φ.Π.Α.. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη εκ των υστέρων τροποποίηση τόσο των όρων της διακήρυξης όσο και των στοιχείων της υποβληθείσας προσφοράς.Ανακαλεί την προσβαλλόμενη με αυτές 75/2021 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο αιτιολογικό της παρούσας.